Jump to content

panewka

Użytkownik
  • Content Count

    28
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutralny

About panewka

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Skąd
    w-wa

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. panewka

    DPF

    Dziękuję. Dla mnie kluczowa jest informacja czy w moim przypadku (po zapaleniu lampki przejechałem niezbyt szybko 2-3km i zgasiłem silnik) mogło dojść do rozpoczęcia procedury wypalania, która została przerwana przez zgaszenie silnika i w efekcie dostanie się ropy do oleju? Lampka DPF zapaliła się podczas podjazdu pod górę na chwilowo za wysokim biegu (jechałem na 3. zamiast 2.). Chwilowo przebywam na emigracji i średnio mi się chce poznawać jakość usług w lokalnych warsztatach. Wszystkie, jak mi się wydawało, konieczne naprawy zrobiłem przed wyjazdem (3kkm temu) włącznie z ponadprogra
  2. panewka

    DPF

    Piękny wykres! Niestety nie znam się na tyle, żeby mieć pewność że dobrze rozumiem, więc nie wiem jak mam interpretować mój przypadek: w Foresterze D (rok produkcji 2008) przy 81kkm po raz pierwszy zapaliła się (bez mrugania) kontrolka DPF. Sytuacja ta nastąpiła 4km od uruchomienia silnika po nocy (w nocy była ca. minus 3 stopnie). Następnie niezbyt szybko przejechałem 2-3km z zapaloną kontrolką i wyłączyłem silnik (musiałem odprowadzić córkę do przedszkola). Po ponownym włączeniu silnika kontrolka się NIE świeciła. Mimo to pojechałem na pobliską autostradę i przejechałem 15-20 minut z prę
  3. Mniej więcej. Chcę mieć koło zimowe koło zapasowe na czas zimy, które będzie jednak można wykorzystać na dłuższym dystansie (powrót do domu) gdyby (oby nie) doszło do uszkodzenia opony podczas wyjazdu na narty w Alpy. Niestety nie mogę znaleźć dokładnie takiej samej opony jak w komplecie zimowym, stąd różnica w indeksie prędkości.
  4. Dziękuję za odpowiedź. W takim razie zakładam, że opisana sytuacja jest dopuszczalna i można bez ryzyka uszkodzenia mechanizmu przeniesienia napędu jeździć na 3 oponach 97H i jednej 101V. Ostatnie pytanie: lepiej zakładać dwie różne opony na oś przednią czy tylną?
  5. Przepraszam, miałem na myśli DZIAŁ TECHNICZNY oczywiście. Przyda mi się jednoznaczna odpowiedź w kwestii używania opon o tym samym wymiarze, bieżniku, podobnym zużyciu, a różniących się jedynie indeksem prędkości i obciążeń. Z góry dziękuję.
  6. W takim razie będę wdzieczny za informację (najlepiej od dyrekcji SIP) czy można jeździć na trzech oponach zimowych o oznaczeniu 225/55/17 97H i jednej 225/55/17 101V??? Oczywiście producent i model opony w obu przypadkach jest ten sam, a wielkośc bieżnika jest +/- 2% taka sama. Z góry dziękuję za inforację i wytrwałość w podtrzymywaniu tego wątku:)
  7. Od kilku tyś km (obecnie mam 75kkm) mam wrażenie, że silnik nieco głośniej pracuje (szczególnie na zimnym silniku). Ponadto ostatnia zima była pierwszą (auto mam 4 lata od nowości) kiedy samochód nie odpalił mimo że w poprzednich latach w tym okresie temperatury były podobne i tak samo wyjeżdżałem w góry na narty (samochód stoi na dworze). Akumulator został wymieniony. Po przejrzeniu wątków na forum doszedłem do tego że rozwiązaniem może być wyczyszczenie wtryskiwaczy i sprawdzenie + ewentualna wymiana świec żarowych. Nie wiem tylko na jakie? Chcę auto przygotować na zimę, bo planu
  8. Dziękuję za sugestię. Zakładam, ze niedopuszczalne jest jeżdżenie na jednej oponiej letnie i trzech zimowych mimo że obwód będzie zgadzał się +-2%?
  9. Ile u Pana taka przyjemność kosztuje?
  10. Który serwis w Wwie najlepiej ogarnia czyszczenie wtryskiwaczy w dieslach? Macie doświadczenie w tym zakresie?
  11. Dziękuję. Rozumiem. Zastanawiam się jaka powinna być procedura w ewentualnej sytuacji gdy będąc na nartach we Włoszech uszkodzę oponę, która nie będzie nadawać się do dalszej naprawy. Na kołach mam opony zimowe. Koło zapasowe ma oponę letnią o tym samym wymiarze, tyle że nowiutką, więc teoretycznie średnica inna bo bieżnik nie jest starty. Kupno takiej samej zimowej opony pewnie jest mało realne, a nawet jeśli to nowa opona ma grubszy bieżnik, więc pewnie trzeba kupić dwie - żeby na jednej osi były takie same opony. Wtedy pojawia się problem z różnicą średnicy kół (różna wysokość bieżnika)
  12. Mam pytanie do Działu Technicznego w podobnej sprawie: czy możliwa jest jazda na dłuższą odległość (1500km) na trzech oponach zimowych i jednej letniej o tych samych wymiarach. Wybieram się niedługo w góry, a na kole zapasowym mam oponę zimową (ta sama od nowości) i zastanawiam się co należy zrobić gdyby doszło do przebicia/zniszczenia jednej z opon - czy można wracać na zapasie? Czy może lepiej kupić przed wyjazdem jedną nową oponę zimową jako zapas? Swoją drogą nowa opona z zapasu ma zapewne większą średnicę niż pozostałe... Sprawa dotyczy Forestera Diesel rok produkcji 2008. Z g
  13. To nie są fabryczne luzy tylko luz powstały w wyniku eksploatacji. Jednak u Dukiewicza twierdzą, że wyeliminowanie tego luzu wymaga wymiany maglownicy na co się nie zdecyduję. Moim zdaniem luz musi być jeszcze gdzieś indziej, ale nie potrafią tego namierzyć. Albo ja jestem przewrażliwiony. Tak czy inaczej chętnie sprawdziłbym zawieszenie u Pana. Poruszam się po drugiej stronie miasta, ale z czystej ciekawości i chęci rozwiązania irytującego problemu stukania podjadę w Al. Krakowską. Czy można?
×
×
  • Create New...