grygo Opublikowano 10 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 Mam wielki problem. Zdejmowalem samodzielnie kola na parkingu, przy ostatnim kole okazalo sie, ze jest jakas dziwna sruba, niby nie zabezpieczajaca, ale za cholere zaden z kluczy, ktore udalo mi sie zdobyc nie pasuje do niej. Jedynym wyjsciem z sytuacji jest podjechanie do wulkanizacji (1,5km w jedna strone). Na aucie posiadam nastepujaca konfiguracje kol: z przodu jednakowe felgi 17, tyl felga 16 oraz dojazdowka (moge ewentualnie do tylu wrzucic 2 dojazdowke zamiast tej 16stki, reszta felg juz poszla do prostowania). Moje pytanie brzmi, czy w zasadzie toczac sie do tej wulkanizacji narobie sobie jakiejs biedy z napedami? Czy tak krotki odcinek z minimalna predkoscia bede mogl pokonac? Prosze o szybka odpowiedz. Dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 10 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 muszisz miec wszystkie felgi jednakowego rozmiaru tak samo jak opony ( dobrze by bylo jak by byly ednakowo zuzyte ) inaczej rozwalisz wiskoze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 10 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 erixon z ornety wracałeś 50 km na dojazdówce która miała trochę za małą średnicę. Jeśli coś się miało zepsuć to się już zepsuło. IMO te 1,5 km z minimalną prędkością nie zaszkodzi bardziej niż powrót z ornety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 10 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 muszisz miec wszystkie felgi jednakowego rozmiaru tak samo jak opony ( dobrze by bylo jak by byly ednakowo zuzyte ) inaczej rozwalisz wiskoze tak, zgadzam sie, ale raczej nie po przejechaniu 1,5 km... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 10 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 pablonas nie strasz mnie, z tym, ze mialo sie zepsuc chce przejechac do wulkanizacji i z powrotem na parking? turdzi myslisz zeby w ogole tego nie probowac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 10 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 ( dobrze by bylo jak by byly ednakowo zuzyte ) Jak bardzo duze znaczenie ma to zdanie? Bo u mnie zimowki na jednej osi sa zauwazalnie bardziej zuzyte, niz na drugiej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 10 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 Jak bardzo duze znaczenie ma to zdanie? Bo u mnie zimowki na jednej osi sa zauwazalnie bardziej zuzyte, niz na drugiej... Możliwie mała różnica powinna być. Subaru zaleca zamianę kół przednich z tylnymi co wymianę oleju. Powinno Ci to nieco rozjaśnić sytuację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 10 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 lepiej zaloz te 17ki na tyl a z przodu jedna 16 i dojazdowke. na ktorym kole miales dojazdowke wracajac z ornety ? po przejechaniu 1,5 km nic sie nie stanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 10 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 muszisz miec wszystkie felgi jednakowego rozmiaru tak samo jak opony ( dobrze by bylo jak by byly ednakowo zuzyte ) inaczej rozwalisz wiskoze dokladnie P.S. W podpisie masz ze gonisz wersje 6 a zdjecie V3, oczywiscie to bdb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 10 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 a to nie jest tak, ze dojazdowka powinna byc z tylu a nie z przodu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 10 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 wg mnie lepiej na przod bo przod masz otwarty a z tylu wiskoze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 10 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 tez z 2 strony prawda, no nic ide cos pokombinowac na parking... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 10 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 Jak bardzo duze znaczenie ma to zdanie? Bo u mnie zimowki na jednej osi sa zauwazalnie bardziej zuzyte, niz na drugiej... Możliwie mała różnica powinna być. Subaru zaleca zamianę kół przednich z tylnymi co wymianę oleju. Powinno Ci to nieco rozjaśnić sytuację. No tos mi zabil cwieka. Z pamieci nie wiem dokladnie, ale z 1mm grubosci bieznika, to chyba u mnie bedzie, a tak jezdze dosc dlugo - w zeszlym roku zaraz po kupnie z 1-2kkm i obecnej "zimy" tez juz ze 2-3kkm beda =( Zadnych objawow nie zauwazylem, jakiegos zwiekszonego spalania chyba tez nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 10 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 P.S. W podpisie masz ze gonisz wersje 6 a zdjecie V3, oczywiscie to bdb komancz, bo wszystkie klasyczne JDMy sa zaje.... :smile: no nic ide cos pokombinowac na parking... tylko nie przekombinuj :wink: Jak bardzo duze znaczenie ma to zdanie? Olleo, tak duze ze przez nieuwage poprzedniego wlasciciela ( ktory kupil na przod nowe opony a na tyle zostawil zuzyte ) prawdopodobnie wysadzilo mi wiskoze :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 10 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 Dzis sprawdze roznice. Jaka jest dopuszczalna? Wiadomo - przeciez opony nigdy nie beda zuzyte w takim samym stopniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 10 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 Olleo, tak duze ze przez nieuwage poprzedniego wlasciciela ( ktory kupil na przod nowe opony a na tyle zostawil zuzyte ) prawdopodobnie wysadzilo mi wiskoze :roll: Trudno mi uwierzyć, że to był JEDYNY powód. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 10 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 Trudno mi uwierzyć, że to był JEDYNY powód. wiesz jak jest po fakcie juz sie nigdy nie dowiesz nie wiem tez jak ktos tym autem jezdzil jedno jest pewne ze raczej malo prawdopodobne abym to sie stalo za mojej kadencji. tak czy siak na pewno nie pomoglo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 10 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 A ja się zastanawiam po co firma Subaru wsadziła do swoich aut dojazdówki skoro ich użycie grozi kosztownym uszkodzeniem auta :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 10 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 Kruk, dojazdowka jest zawsze odpowoednikiem seryjnego wymiaru czyli dla 99-00 205/50/16 a jak sie kombinuje z rozmiarem to sobie pozniej strupa mozna na glowe nalozyc.Ja miedzy innymi dlatego kupilem 205/45/17 a nie zaden inny bo jest najblizej serii a jak sobie wsadzisz 215 lub 225 to co zlapiesz gume i albo lawetka albo na dojazdowce sobie ugotujesz napedy :roll: zreszta jak sie uzywa zgodnie z przeznaczeniem to nie ma problemu bo jakimkolwiek bys autemnie jechal zasada jest ta sama.Na osi napedzanej zawsz kola o tej samej srednicy :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
remek Opublikowano 10 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 To kawalek drogi, jak z rozsadna predkoscia to nic nie powinno sie stac. Inaczej kazdy subarak, ktory zlapal kapcia automatycznie ma rozwalona wisko. AFAIR Az wspominal o maksymalnej roznicy w srednicach kol 5%. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 10 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 remek, ale poczytaj co on tam pokombinowal bo wychodzi na to ze na aucie sa ze trzy rozne rodzadzje kol 16 , 17 i dojazdowka ktora pawnie ma sie nijak do tego wszystkiego ( w sumie to nic tylko pogratulowac pomyslu ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 10 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 A moglby to Az osobiscie potwierdzic? Czy jesli roznica rzedu 1-2mm na grubosci bieznika przod-tyl dawalaby jakies objawy po powiedzmy 350km przejazdzce autobahnem z predkoscia podrozna 150-160kmph? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 10 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 Czułość wiskozy to rzekomo ok 5% różnicy w prędkości kątowej.... Nie srednicy. Ale może Dział Techniczny potwierdzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 10 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 Kruk, dojazdowka jest zawsze odpowoednikiem seryjnego wymiaru czyli dla 99-00 205/50/16 a jak sie kombinuje z rozmiarem to sobie pozniej strupa mozna na glowe nalozyc Co tylko utwierdza mnie w tym że dobrze zrobiłem kupując sobie Compo 16-stki z fabycznym rozmiarem opon a nie 17-stki :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
remek Opublikowano 10 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 Czułość wiskozy to rzekomo ok 5% różnicy w prędkości kątowej.... Czyli trzeba teraz policzyc ile to wyjdzie na roznice w srednicach i bedzie wiadomo jaka max roznica w biezniku nie powinna zaszkodzic. Z naciskiem na "nie powinna". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się