Skocz do zawartości

Jak ktoś o Subaru pisze to my poczytać lubimy.


Intakwrx

Rekomendowane odpowiedzi

Trzeba przyznać, że poza wpadką z DNA artykuł jest uczciwy. Wymieniono co prawda tylko część zalet Forestera, ale też nie wnikano zbyt dogłębnie w problemy.

 

A tak całkiem prywatnie - cieszy mnie, że zauważono problem niezgodności instalowanego a ASO alarmu z niezależnym otwieraniem klapy bagażnika. Taka świetlna funkcja samochodu została popsuta przez nieodpowiedzialne decyzje gdzieś "na górze", co gorsza, wg ASO nie ma możliwości naprawy tej niezgodności. Cóż, pewnie trzeba, jak zresztą w przypadku innych denerwujących rzeczy, poczekać do końca gwarancji i - jak to mówił niegdyś nasz Wielki Prezydent - wziąć sprawy we własne ręce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ostatni numer magazynu "Cars" (wrzesień 2011) porównanie OBK 2D z Volvo XC70. OBK wypadł lepiej, tzn. lepsze własności jezdne ale jak zwykle słabsze materiały wykończeniowe.

 

-- 14 wrz 2011, o 15:10 --

 

Miesięcznik "AUTO moto" 10/2011 (185) artykuł o OBK 3.6R. Ogólnie pozytywny, nawet nie było uwag co do jakości plastików, chwalony za osiągi (7.5sek do 100km/h potwierdzone). Z wymienionych wad: duże zużycie paliwa (w teście średnio 13.6 l/100km) i co za tym idzie mały zasięg samochodu, długa droga hamowania (37,1 - 37,6 m ciekawe ile w tym zasługi opon). Co do uzyskanych wyników wszystko zależy od "nogi kierowcy" i warunków jazdy. Przy delikatnej jeździe uzyskano średnią na poziomie 10.5 l/100 km (mnie się udało 8.1-8.5 l/100km powtarzalnie, średnio u mnie wychodzi 9.5-10.5 l/100km). Faktycznie zbiornik paliwa powinien być większy 65l dla H6 to trochę za mało (tankowanie średnio co 550km, w trasie 620km - ale jeszcze można pociągając na rezerwie) Co do hamulców się nie wypowiadam dla mnie są wystarczające.

 

-- 26 wrz 2011, o 12:54 --

 

Tygodnik "Motor" 39/2011. Prezentacja Subaru XV (tyle co w internecie). Test SUV (16 samochodów) z Subaru Forester 2.0D XC wypada tak sobie miejsce 9 (słabe hamulce, materiały wykończeniowe, ani słowa o napędzie) - wygrywa jak można było się spodziewać Audi Q5 a druga Skoda Yeti ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test SUV (16 samochodów) z Subaru Forester 2.0D XC wypada tak sobie miejsce 9 (słabe hamulce, materiały wykończeniowe, ani słowa o napędzie) - wygrywa jak można było się spodziewać Audi Q5 a druga Skoda Yeti ...

 

Właśnie skończyłem tę lekturę i się zastanawiam, czy z tymi hamulcami to nie bardziej wina opon? Nie wiem jakie ma aktualny model jako OEM, ale w poprzednim na Geolandary było sporo narzekań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzebany staroć, ale ciekawe dla szukających używanego Forka (np. dla mnie ;) ). Porównanie czterech skośnookich SUV'ów (Forester, RAV4, Outlander, X-Trail) :

http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/Mitsubishi-Outlander-Nissan-X-Trail-Subaru-Forester-Toyota-RAV4-SUV-test-porownawczy-test-2933.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znów bardzo kompetentnie o Foresterze III:

Kolejny "mądry" test porównawczy tym razem gazety MOTOR, nr 39/2011 z 26.09.2011.

Najbardziej mnie ubawiło to że mamy prawie Dustera przynajmniej jeśli chodzi o bezpieczeństwo.

Moim zdaniem to sie kwalifikuje do interwencji Dyrekcji :lol:

Oczywiście w czołówkach auta niemieckie i wszystkomające koreanczyki - jak zawsze.

Lekture polecam jak ktoś chce sie ubawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
Moim zdaniem to sie kwalifikuje do interwencji Dyrekcji

Nie czytałem jeszcze testu, więc trudno mi zająć stanowisko.

Najwidoczniej, sądząc po rejestracjach, jest to przedruk z Niemiec.

To że tam samochody niemieckie mają, powiedzmy, "specjalne traktowanie" nie jest tajemnicą. Natomiast ewidentnym niedopatrzeniem redakcji widocznym w załączonej tabelce jest fakt kompletnego pominięcia ISR. Patrząc nawet z ogólnounijnego punktu widzenia oceny wagi danego rozwiązania to właśnie ISR ( czyli nieco bardziej rozbudowana wersja E-call, które ma być obligatoryjnym standardem w nadchodzących latach ) jest bardziej istotny dla bezpieczeństwa, niż np. asystent zmiany pasa ruchu.

Nie wiem też, co ma oznaczać gwiazdka przy ocenie Euro NCAP ...

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam Dyrekcje,takiej reakcji oczekiwałem. brawo !!!!. Przedruk musi być z niemiec bo prasa motoryzacyjna w polsce to przecież przedruki z prasy niemieckiej, no za wyjątkiem Plejad :wink:

 

co ma asystent pasa ruchu do bezpieczeństwa, to tylko wodotrysk a właśnie na to patrzą redaktorzy? tragedia i cztery gwiazdki w swobodnej interpretacji?

 

pamiętam jak grzebałem zaraz po zakupie to wynalazłem same wysokie notowania, co prawda wersje 2,5 ale lepsze to niż nic.

przykładowo:

http://www.ancap.com.au/crashtestrecord?Id=257

nurtuje mnie tylko dlaczego do tej pory subaru sie nie pokusiło na testy europejskie Euro-NCAP, przecież ludzie patrzą przy zakupie coraz częściej właśnie na takie notowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Aktualny model Legacy był testowany - 5 gwiazdek.

Ogólnie ma jednak do Euro-NCAP dość ... ambiwalentny stosunek.

Jak to w europejskiej administracji - za dużo ( moim zdaniem ) zależy od przyznawanych dodatkowo punktów ( za system stabilizacji, za przypominacz zapięcia pasów, za ...).

 

Oczywiście Subaru jest testowane w/g wszelkich możliwych sposobów ( jako że ta sama strukturalnie konstrukcja jest sprzedawana w różnych regionach ).

Podobnie jak w cytowanym wyżej A-NCAP nasze samochody otrzymują najwyższe notowania także w J-NCAP, czy też w samym NCAP. Aktualnie Subaru of America reklamuje się tym, że wszystkie modle Subaru (jako jedynej firmy ) otrzymują najwyższe oceny w/g ... oczywiście - NCAP ( "matka" wszystkich pochodnych X-NCAP ).

Niemniej także nowy XV ma przejść testy Euro - NCAP; jakoś jestem spokojny o wyniki...

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem też, co ma oznaczać gwiazdka przy ocenie Euro NCAP ...

cytuje opis do gwiazdki: " Subaru nie było testowane przez EuroNCAP, wykorzystaliśmy wyniki testów NHTSA"

tylko że ja pamiętam że w tym NHTSA było 5 * czyli maximum,więc na jakiej podstawie dali mniej w swobodnej interpretacji?

psiakrew nie moge sie doszukać tego linka, gdzieś mi przepadło.

nie wiem jak inni użytkownicy ale ja jakoś czuje sie bezpiecznie niezależnie od tego co napiszą specjaliści (przedrukowcy) z motoru albo autoświata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cały ten test to jakaś porażka, słabo w każdej kategorii nie tylko w bezpieczństwie, ale już się przyzwyczaiłem że wygrywają niemieckie i koreańskie, chociaż tu zaskakująco wysoko jest mazda i ona najlepiej jeździ po torze, nie przechyla się na zakrętach i ma dużo lepsze hamulce..

czyli może jednak coś w tym jest, skoro mazda może, a subaru nie? chyba że to dlatego że współpracuje z fordem i ma fory jako niemieckie auto.. :mrgreen:

 

Generalnie z testu wynika, że nowy forek ma jedną zaletę - pojemne wnętrze i bagażnik ...niemal w każdej innej kategorii jest pod koniec albo co najwyżej w połowie stawki..

 

Zabrakło testu na mokrym, na śniegu i w terenie..no ale ponoć te samochody typu SUV to teraz tylko do miasta się robi, więc po co.. :twisted:

dzięki czemu także i landrover jest zdaniem testujących gorszy od audi i skody..

 

PS. w tym numerze jest też o XV...całkiem pozytywnie, zastanawia mnie tylko "pierwszy crossover od Subaru", a poprzednia generacja forka to co to było? coupe? Już się teraz okazuje, że Subaru wcale nie było pionierem w tej kategorii, a crossovery pewnie skoda wynalazła z modelem yeti..na spółkę z Kia...ech..ale ja się pewnie nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

test oczywiści w całości do .... ale napisałem tylko o tym "bezpieczeństwie" bo jak zobaczyłem że forester sąsiaduje w notowaniu z dacia :shock: to mnie zagotowało :evil:

tak w ogóle to lektury gazet moto kończe raczej przy stojaku z gazetami w markecie gdzie robie zakupy "tygodniowe" i chyba tak zostanie ,bo co rusz jakieś wpadki świadczące o matolstwie niektórych redaktorów i redakcji.

na nieszczęście motor jest tani i trafia "pod strzechy" - robi złą opinie.

a pamiętam z czasów jak mój ojciec miał syrenke (104 - wersja gangsterska), jakie to pismo wtedy było super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba hamowanie ma najwyzsza wage, przynajmniej powinno miec, wszystkie inne systemy to pomagaja juz, ze tak powiem jak juz jest za pozno (airbagi, ISR). Hamulec to podstawa (chyba najczesciej go uzywamy w niebezpiecznych sytuacjach), jesli najlepsze auto zatrzymuje sie 5m wczesniej, to forek w tym czasie ma pewnie ze 30km/h - a wiec walnal by zdrowo i wtedy tylko ISR mialby pole do popisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a pamiętam z czasów jak mój ojciec miał syrenke (104 - wersja gangsterska), jakie to pismo wtedy było super.

 

Kiedyś poziom pism motoryzacyjnych i technicznych był bardzo dobry, obecnie leci w dół: błędy, nieścisłości, płytkie podejście do tematu. Motor i tak jeszcze trzyma poziom. Możliwe że zmienił się "target" obiorów z pasjonatów na konsumentów dla których liczy się tylko wielkość bagażnika i wygląd.

 

-- 1 paź 2011, o 08:54 --

 

Chyba hamowanie ma najwyzsza wage, przynajmniej powinno miec, wszystkie inne systemy to pomagaja juz, ze tak powiem jak juz jest za pozno (airbagi, ISR). Hamulec to podstawa (chyba najczesciej go uzywamy w niebezpiecznych sytuacjach), jesli najlepsze auto zatrzymuje sie 5m wczesniej, to forek w tym czasie ma pewnie ze 30km/h - a wiec walnal by zdrowo i wtedy tylko ISR mialby pole do popisu.

 

Dokładnie tak. Pytanie czy wszystkie samochody miały te same opony (w senie marki i modelu) - pewnie nie. Z drugiej strony bada się to co otrzymuje od producenta ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że zmienił się "target" obiorów z pasjonatów na konsumentów dla których liczy się tylko wielkość bagażnika i wygląd.

 

o toto, tak chyba jest.

dokładnie tak, dziś liczy się sprzedaż egzemplarzowa,a co za tym idzie kasa z reklam. Motor konkuruje z Autoświatem, więc i target podobny. Chcąc dużo sprzedać nie można celować w wyrafinowanego czytelnika tylko właśnie bardzo przeciętnego. Właściciela skody czy starego golfa i marzącego realnie o nowej kii, oraz chcącego się dowiedzieć jak akumulator podładować oraz jakie opony 14-ki kupić, czy też które kombi mniej pali i ma większy bagażnik. Z naszej perspektywy może świat wygląda inaczej, ale bliżej mu właśnie do takiego, gdzie pojazd to narzędzie służące do określonego celu, kupowane bez emocji, a używane z konieczności.

Są jeszcze pisma dla pasjonatów, ale inne właśnie nie sprzedają się najlepiej.

 

A z hamulcami w forku to jednak coś jest na rzeczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety tak jest, ale jak już się robi test SUV'ów dla konsumenta to warto napisać jakie rodzaje napędu są zastosowane w poszczególnych modelach - nie wiem ja tam lubię widzieć jak działają rzeczy które kupuję (przynajmniej do jakiegoś poziomu złożoności). Mnie się wydaje że problemem jest dobór redaktorów inżynierów zastąpili tzw. humaniści ... ważny jest dobór odpowiednich proporcji jednego i drugiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Informacja ze strony www.samar.pl dotycząca Forka 2.0 D :

 

W autoryzowanych salonach sprzedaży marki Subaru jest już dostępny model Forester wyposażony w udoskonalony silnik wysokoprężny 2.0D. Auto oferuje też wyższy komfort podróżowania.

W ramach ustawicznego rozwoju i ulepszania oferowanych aut producent samochodów Subaru wprowadza na rynek lekko zmodyfikowaną wersję Forestera. Po zmianach w stylizacji modelu rocznikowego 2011 przyszedł czas na drobne korekty techniczne silnika wysokoprężnego oraz zwiększenie komfortu pasażerów.

 

Nowy crossover trafi na rynek

 

Wprowadzone zmiany miały na celu głównie dalszą optymalizację zużycia paliwa jednostki napędowej znanej już ze swej bardzo wysokiej kultury pracy.

 

Cel ten został osiągnięty poprzez redukcję oporów wewnętrznych silnika, zmianę parametrów turbiny oraz nowe oprogramowanie. Wynikiem jest obniżenie średniego zużycia paliwa o około 5% (do 5,9 l/100 km), przy zachowaniu bardzo dobrych parametrów dynamicznych samochodu.

 

W konsekwencji obniżeniu uległa emisja CO2 do wartości 155 g/km, co plasuje Forestera w gronie najoszczędniejszych samochodów klasy SUV.

 

Zwiększenie komfortu podróżowania osiągnięte zostało dzięki zastosowaniu dwustrefowej klimatyzacji automatycznej dla wersji Comfort i wyższych. Zmianę tą już wcześniej wprowadzono w samochodach z silnikiem benzynowym.

 

W związku z wprowadzonymi modyfikacjami lekkiej korekcie uległy ceny detaliczne samochodów wyposażonych w silnik wysokoprężny w specyfikacji Comfort i wyższej, które wzrosły o równowartość 500 EUR (brutto).

 

Samochody w nowej specyfikacji są już dostępne w autoryzowanych salonach sprzedaży Subaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmianę parametrów turbiny oraz nowe oprogramowanie

 

znaczy co? będą nam wgrywać nowe oprogrmowanie? czy dotyczy tylko wersji "ulepszonej"?

 

W konsekwencji obniżeniu uległa emisja CO2 do wartości 155 g/km, co plasuje Forestera w gronie najoszczędniejszych samochodów klasy SUV.

 

ja tam laik jestem, ale co ma emisja CO2 do oszczędności? to chyba zagadnienie bardziej eko-logiczne niż eko-nomiczne :?: czyżby znowu kompetencja "redaktorów"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmianę parametrów turbiny oraz nowe oprogramowanie

 

znaczy co? będą nam wgrywać nowe oprogrmowanie? czy dotyczy tylko wersji "ulepszonej"?

 

W konsekwencji obniżeniu uległa emisja CO2 do wartości 155 g/km, co plasuje Forestera w gronie najoszczędniejszych samochodów klasy SUV.

 

ja tam laik jestem, ale co ma emisja CO2 do oszczędności? to chyba zagadnienie bardziej eko-logiczne niż eko-nomiczne :?: czyżby znowu kompetencja "redaktorów"?

 

ooo :!: :!: rozwaliło mnie to na maxa :!:

Siak czy tak nie rozumiem prania nam mózgów przez pseudoekologów ,którzy wmawiaja nam że jak kupimy kosmicznie drogie auto elektryczne czy też hybrydę to uratujemy świat :mrgreen:

Czytałem kilka materiałów na ten temat i nawet chyba red.Maznas w "auto moto" jasno napisał,że auta wydalają ledwo 2% światowego CO2,i że w Wlk.Brytanii puszczające bąki krowy emitują więcej CO2 niż wszystkie auta na wyspach w tym samym czasie :mrgreen::mrgreen:

 

Teraz w TVN Turbo jest głosno o tym,że jakiś zidiociały pajac z komisji europejskiej jest za tym aby w miastach w unii europejskiej był limit prędkości do 30km/h :!: :!: :!: Gośc chyba nigdy w aucie nie siedział :!:

 

Co do testy Outbacka w "auto moto",to wszystko ok,ale stwierdzili,że właściciel zostawi majątek w salonie i na stacjach benzynowych..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do testy Outbacka w "auto moto",to wszystko ok,ale stwierdzili,że właściciel zostawi majątek w salonie i na stacjach benzynowych..

 

Cena w salonie to względna rzecz zawsze mi się wydawało że majątek to się płaci za Audi, BMW, Mercedes,Range Rover, itp. co do stacji benzynowych to już pisałem - zależy od "nogi" kierowcy mnie pali mniej i nie narzekam ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...