Jump to content

archilopi

Użytkownik
  • Content Count

    107
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutralny

About archilopi

  • Rank
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Gender
    nie powiem :-P
  • Skąd
    małopolska
  • Auto
    ropniak leśnik_MY10
  1. archilopi

    SBD i Torque

    Tak to umotywował mechanik w serwisie tzn. że ma pokazywać właściwe temperatury w wyższym zakresie.
  2. archilopi

    SBD i Torque

    Czyli tak jak u mnie. Znaczy chyba że jest ok
  3. archilopi

    SBD i Torque

    Z góry dzięki. Chodzi o parametr " temperatura katalizatora" i " temperatura dpf" Co do egr-a to w zimie był cały czas zamknięty i problemów z dpf-em nie było. To daje do myślenia. Pozdrówka
  4. archilopi

    SBD i Torque

    Właśnie wracam z serwisu. Wskazanie u nich takie samo "średnia temperatura katalizatora" pokazana jako -5stopni. Co ciekawe "średnia temperatura dpf" którą torque pokazał jako +15 stopni na programie serwisowym pokazana też jako -5 stopni. Qrde nie ogarniam tego. Mechanik twierdzi że czujnik ok bo po włączeniu silnika wskaźniki temperatury dopiero są realne. I bądź tu mądry. Na razie postanowiłem zrobić drugą płukankę dpf-a. Koledzy jeśli ktoś może pliz o sprawdzenie jak u Was z tymi temperaturami po nocy na wyłączonym silniku. Z góry dzięki.
  5. archilopi

    SBD i Torque

    Na moje oko też, ale serwis stwierdził że to może wynikać z błędnego odczytu torque i dlatego zostawiam dzisiaj na noc auto u nich w serwisie, rano podepną pod ich kompa i zobaczą jakie będzie wskazanie. Tylko niby dlaczego torque miały przekłamywać? Jak znam moje "szczęście" u nich na pewno będzie wszystko OK i znowu wyjdę na głupa
  6. archilopi

    SBD i Torque

    witam. i jak sprawuje się czujnik zamiennik na dzień dzisiejszy? ja jeszcze nie wymieniłem bo mechanik " lekko zniechęcił mnie do zamienników. no i kolejne pytanie czy ktoś spotkał się żeby(w lecie) torque pokazywał na zimnym silniku po nocy (lato) - silnik nie włączony : temperature katalizatora" -5stopni"? w maju miałem odczyt "-10 stopni" na zimnym nie włączonym silnku po nocy w garażu. Czy to aby nie świadczy że czujnik temperatury katalizatora jest uszkodzony? Podobno wartość soot jest szacowana na podstawie wyników z czujnika różnicy ciśnień i temperatury katalizatora i dpf. No chyba że się mylę.
  7. archilopi

    SBD i Torque

    A jak wskazania czujnika ciśnień po wymianie? U mnie zauważyłem że przy równym jeździe ( takie samo wychylenie pedału gazu) cały czas skacze od 0,1 do 0,6 itp. Generalnie nie ma ustabilizowanego ciśnienia. Normalne? Czy wskazanie nie powinno być cały czas takie samo, względnie rosnąć liniowo zależnie od nagromadzenia sadzy? Męczy mnie ten czujnik bo dopały są ostatnio za częste.
  8. archilopi

    SBD i Torque

    Owad, który to czujnik? Podobno są dwa na dpf. Gdzie kupiłeś? U mnie zaczęły się za częste dopałki. W zimie spokój 12 tys.przejechane na 1-2 % , teraz od kiedy zrobiło się gorąco dopałki za częste. Z góry dzięki za odpowiedź.
  9. archilopi

    SBD i Torque

    Tak . Po płukance procedura jest taka że trzeba zresetować komp jak po montażu nowego DPF-a. Zaraz po montażu miałem 0% popiołu przez dłuższy czas.Na dzień dzisiejszy wskazanie jest na poziomie1% popiołu. Ale to chyba nie wynika z tego że ECU jest taki mądry i jest w stanie ocenić ile realnie jest tego popiołu, tylko raczej z tego że poprzednie wskazanie zostało zresetowane a komp sam przelicza ile popiołu zostaje po każdym kolejnym wypalaniu. A może się mylę? Może to tak mądra bestia? Co do częstszych wypaleń DPF-a w lecie to u mnie w lecie dochodzi jeszcze to że praktycznie cały sezon jeżdzę z zamontowany na dachu bagażniku na rowery co wpływa pewnie na opory powietrza a co za tym idzie obciążenie silnika - ilość sadzy. W lecie średnie spalanie na poziomie 6,8l teraz na poziomie 6,0l. Paliwo od początku (od 2010r) takie samo - Verva ON bo do Orlena mam najbliżej. Zapomniałem dodać że " płukanka" nie była robiona metodą wlewania chemii tylko płukania wodą pod ciśnieniem w zamkniętej komorze - FH2 FFSolution http://ffsolution.pl/ http://regeneracja-dpf.net/ "Pech" chciał że jak dojeżdzałem do serwisu na wymontowanie DPF-a do czyszczenia (sam zawoziłem do Krakowa) to włączyła mi się regeneracja na obwodnicy i wypaliło sadzę do poziomu1%. Zatem zawiozłem do czyszczenia u Gładyska świeżo wypalony z sadzy filtr. U Gładyska po czyszczeniu stwierdzili że filtr nie był mocno zanieszczyszczony i że wypłukali zalegający popiół co miały potwierdzić dołączone wydruki z pomiarów przed i po (pomiar przeciwciśnienia).
  10. archilopi

    SBD i Torque

    Potwierdzam to co pisze Luke: u mnie w lecie dopały dpf co około 200km a nawet czasem częściej (w upały) - jazda mieszana z przewagą miejskiej. Teraz w zimie co około 400-500 km, taka sama jazda (cykl mieszany). EGR prawie cały czas zamknięty (0 stopni zadany i wykonany). Dodatkowo w lecie silnik robił mi co chwilę kalibrację teraz znacznie rzadziej. Rozrzedzenie mam cały czas na poziomie 1,3-1,5 % ale pilnuje kiedy zbliża się dopalanie i staram się wypalić DPF-a do około 1% sadzy. Mam blisko domu obwodnicę Tarnowa dlatego jest łatwiej. Choć nie kryje jest to upierdliwe. We wrześniu zrobiłem płukankę DPF-a u Gładyska w Krakowie bo popiołu miałem 60% ale nie sądze żeby to miało jakiś wpływ na dystans dopaleń. Na moje oko czujniki odpowiedzialne za odczyt stopnia zapełnienia fitra głupieją przy wyższych temperaturach i chyba w tym tkwi tajemnica problemów letnich z DPF-ami.
  11. archilopi

    SBD i Torque

    A czy ktoś ma doświadczenia z taką metodą regeneracji? Wygląda interesującą i bez agresywnej chemi http://regeneracja-dpf.net
  12. Jak może zuważyłeś kilka postów wyżej przerabiałem temat w 2015 roku. Ostatecznie nie zdecydowałem sie na przetaczanie tarczy tylko wymieniłem przy przebiegu 73 819km: tarcze przód + klocki+klocki tył firmy TRW, tarcze tył nadal fabryczne. Teraz mam przejechane ok. 119 tys. z haczykiem i na ostatnim przeglądzie (115 tys.) powiedziano mi że wszystko jest OK. Jedyny minus to to że czasami po dłuższym "niemyciu" lubią zapiszczeć. No i dodatkowo przy ok. 100 tys. musiałem przetoczyć tarcze przód bo miały lekkie bicie. Bicie pojawiło się chwile po przekładce kół na zimowe w serwisie oponiarskim i może podobno być to związane z tym że gostek zbyt "gwałtownie" potraktował koła i tarcza mogła się potem źle ułożyć. Podobno trzeba na to uważać przy zakładaniu kół, bo tarcze w foresterze nie są jakoś dodatkowo mocowane i dlatego może tam podejść brud itp.syf i robi sie problem. Może coś w tym jest, bo do tamtego czasu zawsze sam przekładałem koła w garażu i problemu nigdy nie było. A moze to ściema i te tarcze są do d? W każdym razie po przetoczeniu dalej jeżdze na TRW. Nie pospieszyłeś sie za bardzo z tą wymianą? Z tego co widze w prognozach to mają jeszcze być mrozy w nocy + śnieg. Nie wiem w jakim rejonie mieszkasz ale... "w marcu jak w garncu".U mnie (małopolska/biegun ciepła) prognozują na najbliższą niedzielę -4 w dzień+śnieg a w nocy -10 . Jakaś masakra bo dzisiaj było +16
  13. jak kupujesz to nie kalkulujesz, w końcu kupujesz "niezawodną markę". Dodam tylko że od paru dni jeżdzę zastępczo benzynami i .... ulga nieporównywalna z niczym że problem dpf-a mam na kilka dni z głowy. Wsiadam i jade i żadna "procedura" mi sie nie odpali. Inną sprawą jest jak toto jedzie, ale to oddzielny temat. W kazdym razie ja skutecznie wyleczyłem sie z "dizla". Nigdy więcej.
  14. Właśnie sie przegryzam ŁOMATKO toż wy profesorowie od dpf-ów jesteście, ale odważnie czytam dalej. Niewiele kumam ale czytam. Wniosek póki co jeden: trzeba chyba w końcu kupić tego blututa (lub jak kto woli "Wacka"). Sambor radził ale jak pisałem, zmęczony odpuściłem temat przekładając na "po wakacjach" które i tak poszły sie .... A tak nawiasem czy nie byłoby prościej gdyby po prostu "kochana" firma umieściła kontrolkę informującą o aktywnej procedurze wypalania?
×
×
  • Create New...