KWIATEK Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 eddie_gt4, Zakładam, tak jak napisałem (fakt edytowałem:) ), że wszystkie dyfry są otwarte. I napisałem o sytuacji hipotetycznej ponieważ w rzeczywistości zawszę jakaś przyczepność występuje. [ Dodano: Pon Gru 03, 2007 1:20 pm ] KWIATEK, są szpery mechaniczne torque-sensing i w nich mowa o % spięcia nie ma sensu, po prostu moment jest przekazywany tam gdzie większy opór w zalezności od zaady działania danej szpery zwykle jest to jakaś wielokrotność momentu na wyjściu gdzie jest mniejszy opór. OK, o tego typu szperach nie słyszałem. Czyli samochód jakby "dopycha się" tam gdzie ma większą przyczepność jak dobrze zrozumiałem. A w jakich samochodach one występują bo chyba nie są zbyt rozpowszechnione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 OK, o tego typu szperach nie słyszałem. Czyli samochód jakby "dopycha się" tam gdzie ma większą przyczepność jak dobrze zrozumiałem. A w jakich samochodach one występują bo chyba nie są zbyt rozpowszechnione. Audi (i cała grupa VAG) ze wzdłużnym silnikiem mają Torsena dyfer (TorSen od Torque Sensing) w środku, niektóe stare z tyłu, Lancia Delta Integrale w lepszych wersjach z przodu, Evo z przodu, STi z przodu, na tej zasazie działa Quaife ATB, na podobnej tylne dyfry w niektórych STi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 OK, o tego typu szperach nie słyszałem. Czyli samochód jakby "dopycha się" tam gdzie ma większą przyczepność jak dobrze zrozumiałem. A w jakich samochodach one występują bo chyba nie są zbyt rozpowszechnione. Audi (i cała grupa VAG) ze wzdłużnym silnikiem mają Torsena dyfer (TorSen od Torque Sensing) w środku, niektóe stare z tyłu, Lancia Delta Integrale w lepszych wersjach z przodu, Evo z przodu, STi z przodu, na tej zasazie działa Quaife ATB, na podobnej tylne dyfry w niektórych STi. + "europejskie" Celiny ST185 z tylu :smile: p.s. Kwiatek, musisz cos zrobic z tym angielskim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 Torsen jest jeszcze w wiekszosci Miat od '94 roku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszRT Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 Audi (i cała grupa VAG) ze wzdłużnym silnikiem mają Torsena dyfer (TorSen od Torque Sensing) w środku, niektóe stare z tyłu, Lancia Delta Integrale w lepszych wersjach z przodu, Evo z przodu, STi z przodu, na tej zasazie działa Quaife ATB, na podobnej tylne dyfry w niektórych STi. W VAG TorSen'a z tyłu miało tylko Audi V8 (poprzednik A8). Lancie Delty wg wszelkich info dostępnych w Internecie miały TorSena z tyłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guma Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 4Motion, to tylko nazwa marketingowa. Tak, jak w VW, w ktorych kiedys wersja na 4 lapy zwana byla Syncro, a teraz wlasnie 4Motion. synchro i 4motion to wa rozne rozdzaje napedow 4 motion = quattro synchro = zwykle wisko i do tego bardzo awaryjne szczegolnie w passacie 35i i golfie II może sie mylę, ale 4motion, to nie quattro :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 W VAG TorSen'a z tyłu miało tylko Audi V8 (poprzednik A8). AFAIR to jakieś S2 w jakiejś wersji miało ale może się mylę. Lancie Delty wg wszelkich info dostępnych w Internecie miały TorSena z tyłu. Evo miały chyba z przodu też, ale również nie mam pewności, niema to dla tej dyskusji żadnego znaczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 KWIATEK, w angielskim opisie tego nie znalazłem (może niedokładnie przeczytałem), ale np. z niemieckiego opisu jednoznacznie wynika, że w przypadku, gdy jedna oś lub koło jest podniesione (względnie stoi na lodzie), to torsen jest bezradny - koło/oś o najniższej przyczepności kręci się. Pomóc w takiej sytuacji może blokada dyferencjału lub ASR. W oryginale: "Im Zugbetrieb wird das Fahrzeug vom Motor angetrieben. Überträgt eine Achse weniger Antriebskräfte, liegt also Traktionsverlust vor, wird durch das Torsen-Differential automatisch mehr Antriebskraft auf die sich langsamer drehende Achse (also meist jene mit mehr Traktion) übertragen. Ist eine Achse oder ein Rad angehoben (bzw. steht auf spiegelglattem Eis), so bleibt die Sperrwirkung des Torsendifferentials wirkungslos - das Rad / die Achse mit der geringsten Bodenhaftung dreht durch. Abhilfe kann hier eine Differentialsperre oder eine Antriebsschlupfregelung schaffen." Źródło: http://de.wikipedia.org/wiki/Torsen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 W ogóle to Torsen bardoz nie lubi takiej sytuacji i lubi się rozlecieć np. w autach ktore go mają na osi próbuje się tak ustawiać zawias żeby nie podnosiły jednego z kół w zakręcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 może sie mylę, ale 4motion, to nie quattro :roll: uwaznie czytamy link do Wiki 4motion - to nazwa marketingowa :!: 4motion moze byc Haldex (poprzeczny silnik), moze tez byc Torsen, tj. "quattro" (wzdluzny silnik) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 4motion - to nazwa marketingowa quattro" też Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 4motion - to nazwa marketingowa quattro" też dlatego i napisalem "quattro" bo jak wiadomo sa tez haldex'owe quattro... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 Pomóc w takiej sytuacji może blokada dyferencjału lub ASR. Początkowo nie dostrzegłem tego "lub" i mało się nie zagotowałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 Pomóc w takiej sytuacji może blokada dyferencjału lub ASR. Początkowo nie dostrzegłem tego "lub" i mało się nie zagotowałem Nie ma co gotować. To było tylko tłumaczenie Swoją drogą ciekaw jestem jak to jest z tym torsenem. Może Az się w końcu wprost wypowie :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 Swoją drogą ciekaw jestem jak to jest z tym torsenem. Może Az się w końcu wprost wypowie Aza to zaraz szlag trafi i krew nagła zaleje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 Aza to zaraz szlag trafi i krew nagła zaleje... No i właśnie może żeby tak się nie stało, jakaś litościwa dusza wkleiła na forum SR ciekawe skany z Auto Techniki http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 803#596803 nie mam teraz czasu przeczytać dokładnie wszystkich, ale na pierwszy rzut oka wyglądają na dobrze napisane. Może warto byłoby do FAQ je włożyć, moderatornio? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 Zrobione Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 Pamiętam jak audi a6Q mojego znajomego podczas wyprzedzania tira nagle zachowało się jakby wyżucił na luz. Szczęśliwie udało nam się zatrzymać bezkolizyjnie. Okazało się, że zmielił się prawy przedni przegub napędowy. Usterka definitywnie unieruchomiła auto. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 Może Az się w końcu wprost wypowie A ja to co - dział techniczny Audi??? Torsen tak dziąła że mnoży moment wysyłany na wyjście gdzie jest mniejszy opór przez jakąś stałą (zaleznie od modelu Torsena x2 x3 x5) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 Pamiętam jak audi a6Q mojego znajomego podczas wyprzedzania tira nagle zachowało się jakby wyżucił na luz. Szczęśliwie udało nam się zatrzymać bezkolizyjnie. Okazało się, że zmielił się prawy przedni przegub napędowy. Usterka definitywnie unieruchomiła auto. Pozdrawiam Uuu...no to niebezpieczne auto :shock: Chociaż w każdej ośce będzie to samo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 Pamiętam jak audi a6Q mojego znajomego podczas wyprzedzania tira nagle zachowało się jakby wyżucił na luz. Szczęśliwie udało nam się zatrzymać bezkolizyjnie. Okazało się, że zmielił się prawy przedni przegub napędowy. Usterka definitywnie unieruchomiła auto. Pozdrawiam Uuu...no to niebezpieczne auto :shock: Chociaż w każdej ośce będzie to samo... Ale to nie była ośka. I za to min lubię subaru, że w analogicznej sytuacji pojedzie. Nie z powodu ukręcenia przegubu tylko barku przyczepności na jednym kole. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 jako, jak ukręcisz przedni przegub to w większości Subaraków nie pojedziesz za bardzo, może się bardzo powoli potoczysz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 Ja ostatno rozmawiałem z klientem któremu wypięła się ośka z przodu to stwierdził, że jazda była trochę jak na pół sprzęgle ale bez problemów dało się dalej jechać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 Coś wszysycy coś mocne mają te centralne wiskozy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 Azrael, ugotowane na twardo - spięte na 100% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się