Skocz do zawartości

Czy naped 4x4 Alfy Romeo 159 jest z Subaru ?


baccara14

Rekomendowane odpowiedzi

eddie_gt4,

 

Zakładam, tak jak napisałem (fakt edytowałem:) ), że wszystkie dyfry są otwarte. I napisałem o sytuacji hipotetycznej ponieważ w rzeczywistości zawszę jakaś przyczepność występuje.

 

[ Dodano: Pon Gru 03, 2007 1:20 pm ]

KWIATEK, są szpery mechaniczne torque-sensing i w nich mowa o % spięcia nie ma sensu, po prostu moment jest przekazywany tam gdzie większy opór w zalezności od zaady działania danej szpery zwykle jest to jakaś wielokrotność momentu na wyjściu gdzie jest mniejszy opór.

 

OK, o tego typu szperach nie słyszałem. Czyli samochód jakby "dopycha się" tam gdzie ma większą przyczepność jak dobrze zrozumiałem. A w jakich samochodach one występują bo chyba nie są zbyt rozpowszechnione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, o tego typu szperach nie słyszałem. Czyli samochód jakby "dopycha się" tam gdzie ma większą przyczepność jak dobrze zrozumiałem. A w jakich samochodach one występują bo chyba nie są zbyt rozpowszechnione.

 

 

Audi (i cała grupa VAG) ze wzdłużnym silnikiem mają Torsena dyfer (TorSen od Torque Sensing) w środku, niektóe stare z tyłu, Lancia Delta Integrale w lepszych wersjach z przodu, Evo z przodu, STi z przodu, na tej zasazie działa Quaife ATB, na podobnej tylne dyfry w niektórych STi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, o tego typu szperach nie słyszałem. Czyli samochód jakby "dopycha się" tam gdzie ma większą przyczepność jak dobrze zrozumiałem. A w jakich samochodach one występują bo chyba nie są zbyt rozpowszechnione.

Audi (i cała grupa VAG) ze wzdłużnym silnikiem mają Torsena dyfer (TorSen od Torque Sensing) w środku, niektóe stare z tyłu, Lancia Delta Integrale w lepszych wersjach z przodu, Evo z przodu, STi z przodu, na tej zasazie działa Quaife ATB, na podobnej tylne dyfry w niektórych STi.

+ "europejskie" Celiny ST185 z tylu :smile:

 

p.s. Kwiatek, musisz cos zrobic z tym angielskim :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi (i cała grupa VAG) ze wzdłużnym silnikiem mają Torsena dyfer (TorSen od Torque Sensing) w środku, niektóe stare z tyłu, Lancia Delta Integrale w lepszych wersjach z przodu, Evo z przodu, STi z przodu, na tej zasazie działa Quaife ATB, na podobnej tylne dyfry w niektórych STi.

 

W VAG TorSen'a z tyłu miało tylko Audi V8 (poprzednik A8).

Lancie Delty wg wszelkich info dostępnych w Internecie miały TorSena z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4Motion, to tylko nazwa marketingowa. Tak, jak w VW, w ktorych kiedys wersja na 4 lapy zwana byla Syncro, a teraz wlasnie 4Motion.

 

synchro i 4motion to wa rozne rozdzaje napedow

 

4 motion = quattro

synchro = zwykle wisko i do tego bardzo awaryjne szczegolnie w passacie 35i i golfie II

 

może sie mylę, ale 4motion, to nie quattro :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W VAG TorSen'a z tyłu miało tylko Audi V8 (poprzednik A8).

 

AFAIR to jakieś S2 w jakiejś wersji miało ale może się mylę.

 

 

Lancie Delty wg wszelkich info dostępnych w Internecie miały TorSena z tyłu.

 

Evo miały chyba z przodu też, ale również nie mam pewności, niema to dla tej dyskusji żadnego znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KWIATEK, w angielskim opisie tego nie znalazłem (może niedokładnie przeczytałem), ale np. z niemieckiego opisu jednoznacznie wynika, że w przypadku, gdy jedna oś lub koło jest podniesione (względnie stoi na lodzie), to torsen jest bezradny - koło/oś o najniższej przyczepności kręci się. Pomóc w takiej sytuacji może blokada dyferencjału lub ASR.

 

W oryginale: "Im Zugbetrieb wird das Fahrzeug vom Motor angetrieben. Überträgt eine Achse weniger Antriebskräfte, liegt also Traktionsverlust vor, wird durch das Torsen-Differential automatisch mehr Antriebskraft auf die sich langsamer drehende Achse (also meist jene mit mehr Traktion) übertragen. Ist eine Achse oder ein Rad angehoben (bzw. steht auf spiegelglattem Eis), so bleibt die Sperrwirkung des Torsendifferentials wirkungslos - das Rad / die Achse mit der geringsten Bodenhaftung dreht durch. Abhilfe kann hier eine Differentialsperre oder eine Antriebsschlupfregelung schaffen."

 

Źródło: http://de.wikipedia.org/wiki/Torsen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może sie mylę, ale 4motion, to nie quattro :roll:

uwaznie czytamy link do Wiki :mrgreen:

4motion - to nazwa marketingowa :!:

4motion moze byc Haldex (poprzeczny silnik), moze tez byc Torsen, tj. "quattro" (wzdluzny silnik)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomóc w takiej sytuacji może blokada dyferencjału lub ASR.

 

Początkowo nie dostrzegłem tego "lub" i mało się nie zagotowałem :mrgreen:

Nie ma co gotować. To było tylko tłumaczenie :mrgreen:

Swoją drogą ciekaw jestem jak to jest z tym torsenem. Może Az się w końcu wprost wypowie :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą ciekaw jestem jak to jest z tym torsenem. Może Az się w końcu wprost wypowie

Aza to zaraz szlag trafi i krew nagła zaleje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aza to zaraz szlag trafi i krew nagła zaleje...

 

No i właśnie może żeby tak się nie stało, jakaś litościwa dusza wkleiła na forum SR ciekawe skany z Auto Techniki

 

http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 803#596803

 

nie mam teraz czasu przeczytać dokładnie wszystkich, ale na pierwszy rzut oka wyglądają na dobrze napisane.

 

Może warto byłoby do FAQ je włożyć, moderatornio?

  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam jak audi a6Q mojego znajomego podczas wyprzedzania tira nagle zachowało się jakby wyżucił na luz. Szczęśliwie udało nam się zatrzymać bezkolizyjnie. Okazało się, że zmielił się prawy przedni przegub napędowy. Usterka definitywnie unieruchomiła auto.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam jak audi a6Q mojego znajomego podczas wyprzedzania tira nagle zachowało się jakby wyżucił na luz. Szczęśliwie udało nam się zatrzymać bezkolizyjnie. Okazało się, że zmielił się prawy przedni przegub napędowy. Usterka definitywnie unieruchomiła auto.

 

Pozdrawiam

 

Uuu...no to niebezpieczne auto :shock: Chociaż w każdej ośce będzie to samo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam jak audi a6Q mojego znajomego podczas wyprzedzania tira nagle zachowało się jakby wyżucił na luz. Szczęśliwie udało nam się zatrzymać bezkolizyjnie. Okazało się, że zmielił się prawy przedni przegub napędowy. Usterka definitywnie unieruchomiła auto.

 

Pozdrawiam

 

Uuu...no to niebezpieczne auto :shock: Chociaż w każdej ośce będzie to samo...

 

Ale to nie była ośka.

I za to min lubię subaru, że w analogicznej sytuacji pojedzie. Nie z powodu ukręcenia przegubu tylko barku przyczepności na jednym kole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...