MSK Opublikowano 1 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2007 Oprócz A3 jeszcze TT. OIDP ta sama płyta podłogowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guma Opublikowano 1 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2007 Np. w S2 - tylko że tam jest napęd dołączany. Na kanale środkowym jest przycisk, którym się dołącza napęd 4x4 w momencie trudnych warunków drogowych (np. ruszanie na śniegu i lodzie) ale z tego co słyszałem to gdy auto osiągnie 40km/h to napęd się automatycznie rozłącza. Nie mam 100% pewności że tak jest - słyszałem to od posiadacza S2. A to czasem nie jest blokada dyfra jak w starych Coupe Quattro ? raczej opis przedmówcy by na to wskazywał, ze wlasnie tak jest :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 1 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2007 Bosh... ale wy bredzicie o tych Audi. Już 100000x to tłumaczyłem. W Audi wzdłużny silnik = torsen w centralnym dyfrze, poprzeczny silnik = haldex. Wyjątki to pierwsze Audi Quattro które miały otwarty dyfer centralny i mechaniczną/elektryczną blokadę 100%. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 1 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2007 Wikipedia mówi, że w S2 też jest Torsen, czyli w takim razie do czego może służyć rzeczony przycisk jak nie do blokady ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 1 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2007 WRC fan, AFAIR to stare Audi niektóre miały elektryczną blokadę tylnego dyfra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 1 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2007 Może przeniesiemy temat na forum Audi :roll: bo temat jest o napędzie Subaru w Alfie Romeo :???: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 1 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2007 Kruk, tak Cię to gryzie w oczy ? Jak jest możliwość dowiedzenia się czegoś nowego z dziedziny związanej z tematem to ja nie widzę nic złego w tym, że kilka postów jest o Audi. Z resztą kwestia napędu w Alfie została po części wyjaśniona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 1 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2007 WRC fan, nie no oczywiście że temat jest fajny i potrzebny ale możemy otworzyć nowy wątek o napędach 4x4 w różnych autach, bo później ciężko to będzie znaleźć w szukajce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gimof Opublikowano 2 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2007 mechaniczną/elektryczną blokadę 100% Znaczy sterowaną elektronicznie, czy jak to rozumieć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 2 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2007 Tam była jakas blokada 100% odpalana guzikiem a'la terenówka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 A nie jest tak, ze jesli ma poprzeczny silnik, to Torsen tym bardziej odpada? O ile mi wiadomo, to w Audi i VW, ktore maja silnik montowany poprzecznie, montuje sie tylko Haldex. Oj chyba nie wszystkie. W Audi na 100% w niektórych wersjach silnik jest wzdłużnie. Chyba w S4 i RS4. Jeśli się mylę to proszę o poprawkę. Ja nie twierdze, ze we wszystkich audi jest poprzecznie, ale ze w tych, w ktorych jest poprzecznie, to jest Haldex,a w tych, w ktorych jest wzdluznie, to siedzi Torsen. Haldex i poprzecznie montowany silnik jest np. w A3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 To jest tzw. 4 Motion. 4Motion, to tylko nazwa marketingowa. Tak, jak w VW, w ktorych kiedys wersja na 4 lapy zwana byla Syncro, a teraz wlasnie 4Motion. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 4Motion, to tylko nazwa marketingowa. Tak, jak w VW, w ktorych kiedys wersja na 4 lapy zwana byla Syncro, a teraz wlasnie 4Motion. synchro i 4motion to wa rozne rozdzaje napedow 4 motion = quattro synchro = zwykle wisko i do tego bardzo awaryjne szczegolnie w passacie 35i i golfie II Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 No zdaje sie, ze nie do konca. Kumpel ma w passacie b4 torsena i napis syncro na klapie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gimof Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 Tam była jakas blokada 100% odpalana guzikiem a'la terenówka Zwątpiłem, że wymyślili coś ala sprzęgło elektromagnetyczne :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 ppmarian, przecież Golfy 4motion mają Haldexa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 4-motion nie ma związku ztym czy to jest wzdłużny czy poprzeczny silnik czy haldex czy torsen, prosze, litości , pisałem o tym z milion razy ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 Tam była jakas blokada 100% odpalana guzikiem a'la terenówka Zwątpiłem, że wymyślili coś ala sprzęgło elektromagnetyczne :smile: To nie tak działa Jest to blokata tylnego mechanizmu różnicowego sterowana pneumatycznie. Same blokowanie następuje przez połaczeniu kosza satelit z jedną z półosi albo połaczeniu miedzy sobą dwóch półosi, nie jestem pewnien. Jest tam coś w rodzaju przesuwki która sprzęga elementy. Nastepuje to typowo mechnicznie ze sterowniem pneumatycznym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 Typowe raczej dla otwartych dyfrów Wydawało mi się, że torsen (np. w centralnym dyfrze) jest w stanie przekazać zawsze wielokrotność momentu napędowego (z osi o gorszej przyczepności na oś mającą lepszą przyczepność). Jeżeli więc dana oś ma zerową przyczepność, to na drugą oś nic nie zostanie przekazane :roll: Kiedyś widziałem filmik, jak postawili A8 quattro z tylnymi kołami na rolkach i próbowali ruszyć, ale się nie udało... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 Typowe raczej dla otwartych dyfrów Wydawało mi się, że torsen (np. w centralnym dyfrze) jest w stanie przekazać zawsze wielokrotność momentu napędowego (z osi o gorszej przyczepności na oś mającą lepszą przyczepność). Jeżeli więc dana oś ma zerową przyczepność, to na drugą oś nic nie zostanie przekazane :roll: Kiedyś widziałem filmik, jak postawili A8 quattro z tylnymi kołami na rolkach i próbowali ruszyć, ale się nie udało... to zalezy... polecam quattro :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 Kiedyś widziałem filmik, jak postawili A8 quattro z tylnymi kołami na rolkach i próbowali ruszyć, ale się nie udało... Normalne dla samochodów z otwartym dyfrem. Jeżeli ma wszystkie 3 dyfry otwarte to wystarczy, że stanie jedym kołem na rolkach i też nie ruszy.Torsen to rodzaj mechanizmu różnicowego a nie stopień jego spięcia. to zalezy... polecam quattro To zależy od spięcia dyfrów. Nie znam angielskiego i nie wiem co tam jest napisane ale Torsen, Haldex czy ine dyferencjały różnią się sposobem przekazywania momentu. Jedne wykorzystują lepkość smarów ine przekładnie planetarne a inne jeszcze inne cuda. Teoretycznie każdy z nich może występować w wersjach spięty na 100% lub całkowicie otwarty. Oczywiście możne je też ustawić w stopniach pośrednich. Zaawansowane które wykorzystuje się sporcie lub tak jak DCCD w STI mogą być spinane płynnie w czasie jazdy lub można to spięcie zmieniać ustawiając na stały wcześniej przez producenta ustalony stopień. Robi to oczywiście elektonika i nie wszystkie rozwiązania stosowane w budowie dyfrów pozwalają na takie działanie. Dyfry których poziom spięcia można regulować w czasie jazdy lub robi to automatycznie elektronika nazywa się aktywnymi. Ale mogę się mylić. :razz: Azrael możesz sobie darować tłumaczenie tego to walka z wiatrakami :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 KWIATEK, troszkę się mylisz. Ale niedużo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 KWIATEK, troszkę się mylisz. Możliwe, a w którym momencie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 Kiedyś widziałem filmik, jak postawili A8 quattro z tylnymi kołami na rolkach i próbowali ruszyć, ale się nie udało... Normalne dla samochodów z otwartym dyfrem. Jeżeli ma wszystkie 3 dyfry otwarte to wystarczy, że stanie jedym kołem na rolkach i też nie ruszy. to zalezy... polecam quattro To zależy od spięcia dyfrów (...) a no wlasnie :smile: to, ze auto ma Torsen'a ("po srodku"), jeszcze nic mowi o zachowaniu auta w okreslonych warunkach... trzeba tez uwzglednic "peryferie" (tj. jaki jest "przod" i "tyl") Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 KWIATEK, są szpery mechaniczne torque-sensing i w nich mowa o % spięcia nie ma sensu, po prostu moment jest przekazywany tam gdzie większy opór w zalezności od zaady działania danej szpery zwykle jest to jakaś wielokrotność momentu na wyjściu gdzie jest mniejszy opór. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się