Skocz do zawartości

Webasto


Bluetooth

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Szanowny Panie!

 

Temat ogrzewania postojowego jak również dodatkowego nie jest nam obcy i są prowadzone prace nad wprowadzeniem oferty dla tych urządzeń.

Na dzień dzisiejszy nie ma urządzenia dopuszczonego w ramach gwarancji do montażu w pojazdach Subaru. Co oznacza, że zamontowanie obecnie w samochodzie przedmiotowego urządzenia spowoduje utratę gwarancji (jeśli taką posiada).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuję za odpowiedź.

 

Chciałem jeszcze zapytać dwa pytania:

 

1. Czy efekty tych prac będą znane niebawem, na wiosnę czy na kolejną zimę?

 

2. Czy jeśli zamontuję urządzenie z autoryzowanego katalogu akcesoriów Subaru w autoryzowanej stacji obsługi Subaru np w Berlinie, to również utracę gwarancję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W odpowiedzi na pytania:

ad.1) Sprawę powinniśmy sfinalizować jeszcze w tym roku po szkoleniach dealerów i testach.

ad.2) Po zamontowaniu ogrzewania dodatkowego z oferty dystrybutora niemieckiego w jego autoryzowanym serwisie - gwarancja będzie realizowana przez montującego urządzenie czyli dealera niemieckiego. Subaru Import Polska na dzień dzisiejszy nie udziela gwarancji na samochody doposażone systemem ogrzewania postojowego/dodatkowego i nie ma w ofercie akcesoriów takich urządzeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawę powinniśmy sfinalizować jeszcze w tym roku po szkoleniach dealerów i testach.

 

Dziękuję za odpowiedź... Czy mogę się zgłosić na testera?

Ale godzisz się z tym, że uczestnicząc w testach urządzenia, które nie przeszło jeszcze pozytywnie testów, tracisz gwarancję na samochód... :?: :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W odpowiedzi na pytania:

ad.1) Sprawę powinniśmy sfinalizować jeszcze w tym roku po szkoleniach dealerów i testach.

ad.2) Po zamontowaniu ogrzewania dodatkowego z oferty dystrybutora niemieckiego w jego autoryzowanym serwisie - gwarancja będzie realizowana przez montującego urządzenie czyli dealera niemieckiego. Subaru Import Polska na dzień dzisiejszy nie udziela gwarancji na samochody doposażone systemem ogrzewania postojowego/dodatkowego i nie ma w ofercie akcesoriów takich urządzeń.

 

Korzystając z pojawienia się znów działu technicznego, zapytam. Czy temat się już wykluł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Szanowny Panie!

 

Temat ogrzewania postojowego jak również dodatkowego nie jest nam obcy i są prowadzone prace nad wprowadzeniem oferty dla tych urządzeń.

Na dzień dzisiejszy nie ma urządzenia dopuszczonego w ramach gwarancji do montażu w pojazdach Subaru. Co oznacza, że zamontowanie obecnie w samochodzie przedmiotowego urządzenia spowoduje utratę gwarancji (jeśli taką posiada).

 

Jak zwykle w Polsce , w katalogu jest caly swiat moze miec zamontowane ale MY jestesmy lepsi u NAS sa testy.....

 

no coments

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Najpierw cytat:

Kraftstoffbetriebene Standheizung

Völlig ortsunabhängig arbeitet eine Standheizung, die den Kraftstoff im Tank verwendet.

Die Elektrik nutzt die 12 Volt-Batterie des Autos. Ein kleiner Brenner verbrennt den Kraftstoff, heizt damit das Kühlwasser auf ca. 80 Grad vor. Über die Verbindung mit Wärmetauscher, Heizung und Gebläse des Autos wird auch der Innenraum vorgeheizt.

Je nach Modellaustattung kann die Heizung per Fernbedienung aus der Wohnung, per Zeitschaltuhr oder sogar über das Handy aktiviert werden.

Man kann die Anlage aber auch noch auf den ersten Kilometern Fahrt nutzen, um den Motor schneller aufzuwärmen. Gute Dienste leistet die Standheizung auch,

wenn man in einem winterlichen Stau steht und nicht permanent den Motor laufen lassen möchte.

 

Eine solche Anlage kostet ca. 800-900 Euro, plus ca. 5-7 Werkstattstunden,

plus die TÜV-Abnahme, da die Anlage einen Eingriff in Tankanlage und Elektrik des Autos erfordert.

 

Tłumaczenie w skrócie (dużym ) : ponieważ chodzi o urządzenie, które ingeruje w systemy samochodu (elektryczny + paliwowy) niezbedne jest badanie TUV.

W przypadku współpracy importera z inną firmą zewnętrzną (Np. SIP / Webasto Polska) niezbędne jest porozumienie dot. nie tylko homologacji indywidualnej części, lecz także sposobu rozliczania gwarancji i zakresów odpowiedzialności.

Trzeba przyznać, że do tej pory nie przykładaliśmy do tematu bardzo wielkiej wagi gdyż, jak ogólnie wiadomo, Subaru mają tendencję do b. szybkiego nagrzewania wnętrza i - prawdopodobnie z tej też przyczyny - zapotrzebowanie było b. małe.

Wprowadzanie silników wysokoprężnych może tę sytuację zmienić - jesteśmy w kontakcie z dostawcą celem kompleksowego uregulowania tematu. Oferty do naszych nowych silników diesla jednak jeszcze brak - stąd m.in. opóźnienie.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam, jako że kolejna zima za pasem, chciałem ponownie zapytać czy testy już mają się ku końcowi i kiedy będzie można zamówić Webasto do Forestera (stary typ)?

 

[ Dodano: Sro Sie 27, 2008 9:44 am ]

UP

 

[ Dodano: Sro Sie 27, 2008 9:55 am ]

UP

 

[ Dodano: Pon Wrz 15, 2008 5:13 pm ]

Witam szanowny Dział Techniczny i Dyrekcję.

 

Przypominam się z tematem. Kolejna zima za pasem...

 

[ Dodano: Pon Wrz 15, 2008 5:17 pm ]

Witam szanowny Dział Techniczny i Dyrekcję.

 

Przypominam się z tematem. Kolejna zima za pasem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Najpierw cytat:

 

Odwieźę temat. gdyż jest ponowne na czasie.

 

Do cytatu j.w. moje tłumaczenie:

-----------------------------------------------

Ogrzewanie postojowe zasilane paliwem ze zbiornika.

 

Ogrzewanie postojowe jest całkowicie niezależne od miejsca postoju, ponieważ zasilane jest paliwem ze zbiornika samochodu.

 

Układ elektryczny ogrzewania postojowego zasilany jest z 12 V baterii samochodowej. Palnik niewielkich rozmiarów spala paliwo samochodowe, podgrzewając płyn chłodniczy do temperatury ok. 80 C. Połączenie z wymiennikiem ciepła, układem ogrzewania oraz dmuchawą zapewnia ogrzewanie wnętrza.

 

W zależności od wersji wyposażeniowej ogrzewanie postojowe może być uruchamiane zdalnie pilotem z mieszkania, zegarem lub telefonem komórkowym.

Ogrzewanie postojowe można wykorzystywać także podczas jazdy na pierwszyh kilometrach od chwili uruchomienia samochodu, aby możliwie szybko dogrzać silnik. Ogrzewanie przydaje się także w sytuacjach, kiedy stojąc w korku w okresie zimowym nie chcemy aby silnik stale pracował.

 

Urządzenie postojowe tego typu kosztuje 800-900 Euro, plus ok. 5-7 godzin montażu na warsztacie, plus odbiór TÜV, ponieważ urządzenie wymusza ingerencję w zbiornik paliwowy samochodu i instalację elektryczną.

 

------------------------------------------------

od siebie : ponieważ użytkuję diesla od pewnego czasu, to mam swoje wnioski dotyczące tego silnika.

- na pewno ogrzewanie przydaje się w naszych warunkach klimatycznych.

- w temperturze np. -20 a zwłaszcza -25 C NIE ma szans na roboczą temperaturę silnika,

a tym bardziej ogrzewanie wnętrza ! Załączenie ogrzewanie wnętrza skutkuje natychmiastowym

spadkiem temperatury cieczy chłodzącej. W -25 C po 15km miałem na wskaźniku z trudem -70 C !

natomiast gdy załączyłem nadmuch wkażówka opadła do punktu startu wskaźnika temeratury silnika / cieczy (u mnie jest to 60 C).

 

POLECAM to urządzenie właśnie posiadaczom diesli!

 

ps

Latem natomiast inna bajka. Ponieważ w dieslu "jeździ się na momencie', to wpływ klimy na

zużycie paliwa jest b.mały. W dodatku silnik w upały tak się "nie poci" - w odróżnieniu od wersji

benzynowej )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ale wciąż pozostaje pytanie kiedy będzie można zgłosić się do serwisu ze zleceniem montażu.

Czy jak wszystko w tym kolorowym kraju musi nabrać mocy urzędowej poprzez trzyletni okres vacatio legis :evil::evil::evil:

A wydawało się że to taka prosta sprawa....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- w temperturze np. -20 a zwłaszcza -25 C NIE ma szans na roboczą temperaturę silnika,

a tym bardziej ogrzewanie wnętrza ! Załączenie ogrzewanie wnętrza skutkuje natychmiastowym

spadkiem temperatury cieczy chłodzącej. W -25 C po 15km miałem na wskaźniku z trudem -70 C !

natomiast gdy załączyłem nadmuch wkażówka opadła do punktu startu wskaźnika temeratury silnika / cieczy (u mnie jest to 60 C).

ps

Latem natomiast inna bajka. Ponieważ w dieslu "jeździ się na momencie', to wpływ klimy na

zużycie paliwa jest b.mały.

dziwny ten twoj Leon TDI w naszym Gofie V TDI nawet jak sa duze mrozy to jak sie silnik juz nagrzeje do 90st C to trzyma caly czas temperature mimo ogrzewania wnetrza (byc moze masz duzy FMIC i to przez to choc watpie)

tak samo w lecie jak wlacze climatronic to zuzycie paliwa od razu skacze do gory na wskazniku

ps: soft mamy od CS po poprawce przez Daniela z TTC :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akurat w najnowszych plejadach jest duży artykuł o webasto i jego samych zaletach... może sygnał że będzie w końcu dostępne?

 

no i co nam po artykule, każdy z zainteresowanych zamontowaniem webasto takie rzeczy już dawno wie.

NIE WIE NATOMIAST KIEDY NIESZCZĘSNE JAŚNIE PANY Z SIP RACZĄ KIWNĄĆ PALCEM W SPRAWIE ....

 

dziwne że gdzie indziej można (patrz np. Niemcy) a w kolorowej krainie nad Wisłą nie...

a za oknem -21*C :evil::evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...