Skocz do zawartości

Przegląd rejestracyjny (taki co w dowód rej. wklepują)


BBartek

Rekomendowane odpowiedzi

odgrzewam kotlet bo akurat w poniedziałek pojechałem po pieczątke, tym razem na Błękitną.

faktycznie mają coś co nazywa się rolki wolnobieżne i podkładają to pod drugą oś podczas badania hamulców.

jak sie okazało ma to jakiś sens, bo druga oś się kręciła (ku zaskoczeniu diagnosty).

Ehhh... To już chyba wszystko zapomnieli... W piątek mnie wyrzucili bez zaliczenia, bo "hamulce się proszę Pana blokują"... 600 Nm, o ile widziałem... Dopiero w niedzielę doszło do mnie (już po walce mojego "cywilnego, nieSubarowego" mechaniora z klockami i tłoczkami), że może po prostu wiskoza dawała opór... Dziś mnie ten sam diagnosta wywalił znowu, na Błekitnej. "Nic nie naprawili, proszę Pana - dalej przyblokowane". Wyjaśnienia nie docierały... Kurcze, chyba pojadę gdzie indziej...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Odgrzewam temat. Mam pytanie czy podczas sprawdzania hamulców, może się coś uszkodzić jak jedna oś będzie na rolkach a druga będzie nieruchoma?

 

Hmmm... Było na forum. :mrgreen:

Ale że inni i tak Ci chętnie odpowiedzą, to najpierw Ty musisz napisać czym jeździsz, bo różne tam mechanizmy w różnych modelach siedzą, niektóre się psują, inne nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.

Wiem stary kotlet odgrzewany, gdzie z Olsztyna jeździcie na stację diagnostyczną, co by wiskozy nie zniszczyć przy badaniu hamulców. Wiem opinie o uszkodzeniu wiskozy w trakcie badania różne, wiem. Ale mimo tego proszę o jakieś info.

Dziękuję

sebxyz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mialem do czynienia z przypadkiem uszkodzenia napedu przez diagnostow ktorzy nie wiedzieli co to subarowy naped. Niestety.

Sa stacje gdzie maja specjalny osprzet do napedu stalego 4x4 i zdecydowanie korzystanie z takowych polecam. Ostatnio robilem przeglad na stacji na Wale Miedzeszynskim w Wwie kolo trasy siekierkowskiej i tam swietnie wiedzieli o co chodzi. Pytalbym o wyposazenie stacji prEd wjazdem na diagnostyke.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Odkopuję, bo muszę w najbliższym czasie zrobić badanie techniczne autka i trudno mi jest znaleźć sensowną stację diagnostyczną w Poznaniu, która ogarnie napęd AWD, mam 6MT w Legacy Spec B (z tego co się orientuję centralne jest wisko, tylny most to LSD z "zapieczętowanym" w środku ukł wisko [to raczej nie mechanizm płytkowy jak w STI]). Może ktoś coś podpowie, gdzie można ze spokojnym sercem oddać auto na badanie właśnie w Poznaniu/bliskich okolicach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, kudlatypawelek napisał:

Może ktoś coś podpowie, gdzie można ze spokojnym sercem oddać auto na badanie właśnie w Poznaniu/bliskich okolicach

Wszędzie ;)

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minutes ago, kudlatypawelek said:

Odkopuję, bo muszę w najbliższym czasie zrobić badanie techniczne autka i trudno mi jest znaleźć sensowną stację diagnostyczną w Poznaniu, która ogarnie napęd AWD, mam 6MT w Legacy Spec B (z tego co się orientuję centralne jest wisko, tylny most to LSD z "zapieczętowanym" w środku ukł wisko [to raczej nie mechanizm płytkowy jak w STI]). Może ktoś coś podpowie, gdzie można ze spokojnym sercem oddać auto na badanie właśnie w Poznaniu/bliskich okolicach

Ja robiłem w Mazdzie / Voyager group na Św. Michała. Profesjonalna stacja a i gość od razu podpłapał że to AWD i stosownie wykonał badanie :) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Aga - czytałem tą 3 punktową wypowiedź zanim zadałem pytanie, ale zawsze jakoś tak lepiej jak wszystkie kółka się kręcą ;) w trakcie badania. @Waldek Woźny - stosownie tzn. jak? - Dołożyli pod zatrzymaną oś dodatkowe rolki najazdowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kudlatypawelek napisał:

@Aga - czytałem tą 3 punktową wypowiedź zanim zadałem pytanie, ale zawsze jakoś tak lepiej jak wszystkie kółka się kręcą ;) w trakcie badania.

Ach, w trakcie badania ;) bo na śniegu, błocie czy lodzie różnie to bywa :) ja raz wymieniałam wiskozę i na pewno nie z powodu badań technicznych :mrgreen:

Ale rozumiem, komfort psychiczny najważniejszy ;)

 

Btw a propos... dzisiaj nie zdążyłam, postaram się jutro ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Aga - w rzeczonym (tak, to ładne słowo "rzeczony" :P) egzemplarzu wisko centralne tez było wymieniane przez poprzedniego user'a i masz racje, że to pewnie nie z powodu przeglądów, ale przebiegu/wieku auta. Tym niemniej lepiej bym się czuł jakby wszystko zostało zrobione jak Pan Bóg przykazał. Grzebałem trochę w necie przed zabawą w geologa na forum i google podpowiedziało mi powiedzmy 2-3 punkty gdzie coś tam o 4x4 wiedzą, ale generalnie szału nie ma, stąd moje pytanie :). Jak nikt nic nie wrzuci tu do powiedzmy czwartku to pojadę, zamknę oczy, zacisnę zęby i troche pocierpię :blush:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Ostatnio bylem na przeglądzie, patrzę ze  są rolki i mówię Panu, że auto ze stałym 4x4, trzeba będzie podłożyć roleczki a Pan mówi "spokojnie,  wiemy jak, znamy się na tym, badamy każde koło oddzielnie, przy czym koło które nie jest mierzone kręci się do tyłu". I faktycznie tak było, trochę dłużej to trwało ale mi się podobało i czułem sie lepiej, że nic sie tam w skrzyni nie stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, tom-k napisał:

przy czym koło które nie jest mierzone kręci się do tyłu

To przy otwartym dyfrze chyba ma działać, a przy LSD raczej jeszcze bardziej go obciąża niż taktowanie jak zwykłej ośki (dwukrotnie większa różnica prędkości obrotowej).

 

Inna rzecz, że w praktyce te prędkości i obciążenia przy badaniu i tak wydają się znikome.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza sie, przy LSD nie pozwolilbym kręcić kołami w ten sposób.

Czy znikome, czy nie - dyskusji na ten temat już trochę było, nie chcę zaczynać kolejnej. Ja dla komfortu psychicznego wolę nie męczyć mechaniki skoro są na to sposoby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...