Przemek_Docent Opublikowano 31 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2011 odgrzewam kotlet bo akurat w poniedziałek pojechałem po pieczątke, tym razem na Błękitną.faktycznie mają coś co nazywa się rolki wolnobieżne i podkładają to pod drugą oś podczas badania hamulców. jak sie okazało ma to jakiś sens, bo druga oś się kręciła (ku zaskoczeniu diagnosty). Ehhh... To już chyba wszystko zapomnieli... W piątek mnie wyrzucili bez zaliczenia, bo "hamulce się proszę Pana blokują"... 600 Nm, o ile widziałem... Dopiero w niedzielę doszło do mnie (już po walce mojego "cywilnego, nieSubarowego" mechaniora z klockami i tłoczkami), że może po prostu wiskoza dawała opór... Dziś mnie ten sam diagnosta wywalił znowu, na Błekitnej. "Nic nie naprawili, proszę Pana - dalej przyblokowane". Wyjaśnienia nie docierały... Kurcze, chyba pojadę gdzie indziej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blade Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 --- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antolll Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Odgrzewam temat. Mam pytanie czy podczas sprawdzania hamulców, może się coś uszkodzić jak jedna oś będzie na rolkach a druga będzie nieruchoma? Hmmm... Było na forum. Ale że inni i tak Ci chętnie odpowiedzą, to najpierw Ty musisz napisać czym jeździsz, bo różne tam mechanizmy w różnych modelach siedzą, niektóre się psują, inne nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blade Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 jak diagnosta ustawi rolki w tryb 4x4 nic się nie stanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Action Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 jak diagnosta ustawi rolki w tryb 4x4 nic się nie stanie. pod warunkiem, że ma taki tryb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 Mam legacy 2.5 NA 2005, czy coś się stanie z moją np: wiskozą podczas takiego badania? przy krótko trwającym badaniu nic się nie stanie TUTAJ stanowisko dyrekcji a TUTAJ podobne dywagacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebxyz Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Witam. Wiem stary kotlet odgrzewany, gdzie z Olsztyna jeździcie na stację diagnostyczną, co by wiskozy nie zniszczyć przy badaniu hamulców. Wiem opinie o uszkodzeniu wiskozy w trakcie badania różne, wiem. Ale mimo tego proszę o jakieś info. Dziękuję sebxyz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Jeżdżę normalnie na rolki - na Sielską. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebxyz Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 ok, dziękuję jpol. sebxyz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kilka_liter Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Ja jeżdżę gdziekolwiek. Ostatnio na Pstrowskiego obok falco, a wcześniej kawałek dalej za stacją karetek. Problemów brak, tylko jakoś tak na silnik patrzą: bo zwykle jest ich dwóch. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coquelicot Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2013 A ja mialem do czynienia z przypadkiem uszkodzenia napedu przez diagnostow ktorzy nie wiedzieli co to subarowy naped. Niestety. Sa stacje gdzie maja specjalny osprzet do napedu stalego 4x4 i zdecydowanie korzystanie z takowych polecam. Ostatnio robilem przeglad na stacji na Wale Miedzeszynskim w Wwie kolo trasy siekierkowskiej i tam swietnie wiedzieli o co chodzi. Pytalbym o wyposazenie stacji prEd wjazdem na diagnostyke. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Pamiętajcie tylko, że "tryb 4x4" na niektórych stacjach to rolki kręcące się w przeciwnych kierunkach... A to już zapewne zabójstwo dla szpery na osi (jeśli ktoś ma). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom-k Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Ja jeżdżę do Mrągowa, stacja Moto-Mazury. Mam bliżej niż do Olsztyna. Tam mają płyty najazdowe. Tylko trochę krzywo patrzą na wszelkie modyfikacje z wydechem (w sportowych autach). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlatypawelek Opublikowano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2019 Odkopuję, bo muszę w najbliższym czasie zrobić badanie techniczne autka i trudno mi jest znaleźć sensowną stację diagnostyczną w Poznaniu, która ogarnie napęd AWD, mam 6MT w Legacy Spec B (z tego co się orientuję centralne jest wisko, tylny most to LSD z "zapieczętowanym" w środku ukł wisko [to raczej nie mechanizm płytkowy jak w STI]). Może ktoś coś podpowie, gdzie można ze spokojnym sercem oddać auto na badanie właśnie w Poznaniu/bliskich okolicach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2019 11 minut temu, kudlatypawelek napisał: Może ktoś coś podpowie, gdzie można ze spokojnym sercem oddać auto na badanie właśnie w Poznaniu/bliskich okolicach Wszędzie 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WaldekW Opublikowano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2019 13 minutes ago, kudlatypawelek said: Odkopuję, bo muszę w najbliższym czasie zrobić badanie techniczne autka i trudno mi jest znaleźć sensowną stację diagnostyczną w Poznaniu, która ogarnie napęd AWD, mam 6MT w Legacy Spec B (z tego co się orientuję centralne jest wisko, tylny most to LSD z "zapieczętowanym" w środku ukł wisko [to raczej nie mechanizm płytkowy jak w STI]). Może ktoś coś podpowie, gdzie można ze spokojnym sercem oddać auto na badanie właśnie w Poznaniu/bliskich okolicach Ja robiłem w Mazdzie / Voyager group na Św. Michała. Profesjonalna stacja a i gość od razu podpłapał że to AWD i stosownie wykonał badanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlatypawelek Opublikowano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2019 @Aga - czytałem tą 3 punktową wypowiedź zanim zadałem pytanie, ale zawsze jakoś tak lepiej jak wszystkie kółka się kręcą w trakcie badania. @Waldek Woźny - stosownie tzn. jak? - Dołożyli pod zatrzymaną oś dodatkowe rolki najazdowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2019 Godzinę temu, kudlatypawelek napisał: @Aga - czytałem tą 3 punktową wypowiedź zanim zadałem pytanie, ale zawsze jakoś tak lepiej jak wszystkie kółka się kręcą w trakcie badania. Ach, w trakcie badania bo na śniegu, błocie czy lodzie różnie to bywa ja raz wymieniałam wiskozę i na pewno nie z powodu badań technicznych Ale rozumiem, komfort psychiczny najważniejszy Btw a propos... dzisiaj nie zdążyłam, postaram się jutro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlatypawelek Opublikowano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2019 @Aga - w rzeczonym (tak, to ładne słowo "rzeczony" ) egzemplarzu wisko centralne tez było wymieniane przez poprzedniego user'a i masz racje, że to pewnie nie z powodu przeglądów, ale przebiegu/wieku auta. Tym niemniej lepiej bym się czuł jakby wszystko zostało zrobione jak Pan Bóg przykazał. Grzebałem trochę w necie przed zabawą w geologa na forum i google podpowiedziało mi powiedzmy 2-3 punkty gdzie coś tam o 4x4 wiedzą, ale generalnie szału nie ma, stąd moje pytanie . Jak nikt nic nie wrzuci tu do powiedzmy czwartku to pojadę, zamknę oczy, zacisnę zęby i troche pocierpię . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom-k Opublikowano 18 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2019 Ostatnio bylem na przeglądzie, patrzę ze są rolki i mówię Panu, że auto ze stałym 4x4, trzeba będzie podłożyć roleczki a Pan mówi "spokojnie, wiemy jak, znamy się na tym, badamy każde koło oddzielnie, przy czym koło które nie jest mierzone kręci się do tyłu". I faktycznie tak było, trochę dłużej to trwało ale mi się podobało i czułem sie lepiej, że nic sie tam w skrzyni nie stanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 18 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2019 9 godzin temu, tom-k napisał: przy czym koło które nie jest mierzone kręci się do tyłu To przy otwartym dyfrze chyba ma działać, a przy LSD raczej jeszcze bardziej go obciąża niż taktowanie jak zwykłej ośki (dwukrotnie większa różnica prędkości obrotowej). Inna rzecz, że w praktyce te prędkości i obciążenia przy badaniu i tak wydają się znikome. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom-k Opublikowano 19 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2019 Zgadza sie, przy LSD nie pozwolilbym kręcić kołami w ten sposób. Czy znikome, czy nie - dyskusji na ten temat już trochę było, nie chcę zaczynać kolejnej. Ja dla komfortu psychicznego wolę nie męczyć mechaniki skoro są na to sposoby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się