BBartek Opublikowano 11 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2004 Odbył sie nie dalej jak wczoraj. Po raz pierwszy w moim przypadku, w przypadku auta raczej nie. Jedno mnie zastanowiło - pan daignosta sprawdzał hamulce w ten sposób, że wjechał jedną osią na rolki a ta druga oś w tym czsie pozostała nieruchoma. Czy to aby nie jest szkodliwe dla Subaru? Pewnie tak na moment krótki to ok, ale jak tych momentów się nazbiera przez te 10 lat... No bo przecie ciągnąć na "motylu" nie można. Nie popsuli? BB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubas Opublikowano 11 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2004 a co ma napęd 4x4 do hamowania, w każdym aucie hamowanie jest na 4 koła, jak wjeżdzasz na rolki przednią osią i hamujesz to hamuje i przód i tył przy czym przednie koła się kręcą a tylne stoją w miejscu jedyna różnica między AWD a FWD jest taka że subaru z tych rolek bez żadnych problemów wyjeżdza a reszta się musi pomęczyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ComeToDaddy Opublikowano 11 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2004 A z wiskozy dumek polecial Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 11 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2004 Taka różnica że pokonujesz wtedy opór centralnej wiskozy. W Subaru ona jest dośc słaba i nie powinno jej to zaszkodzić. Rolkami można też sprawdzić czy działa patrząc na wartośc momentu hamującego bez wciśnietego hamulca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roland Opublikowano 11 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2004 Jedno mnie zastanowiło - pan daignosta sprawdzał hamulce w ten sposób, że wjechał jedną osią na rolki a ta druga oś w tym czsie pozostała nieruchoma. Czy to aby nie jest szkodliwe dla Subaru? jeśli tylko przełączył maszynę na tryb 4x4 to nic się nie stało mi kiedyś z ciekawości diagnosta pokazał jak to działa (nie miałem konieczności przeglądu :-) ) - wjeżdżasz jedną osią - i sprawdzane jest np. lewe koło (kręci się normalnie do przodu) a w tym czasie prawe kręci się w drugą stronę, później zmiana - prawe do przodu, lewe do tyłu no i kolejna oś dokładnie w ten sam sposób :-) ponoć tak jest poprawnie i nic się nie stanie z wieści gminnych :-) - trzeba było podkreślić, że to 4x4 (i zaznaczyć, że nie wolno kręcić jedną osią) - wtedy podobno większość stacji diagnostycznych po prostu rezygnuje ze sprawdzenia hamulcy :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loucyphre Opublikowano 11 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2004 Jedno mnie zastanowiło - pan daignosta sprawdzał hamulce w ten sposób, że wjechał jedną osią na rolki a ta druga oś w tym czsie pozostała nieruchoma. Czy to aby nie jest szkodliwe dla Subaru? jeśli tylko przełączył maszynę na tryb 4x4 to nic się nie stało mi kiedyś z ciekawości diagnosta pokazał jak to działa (nie miałem konieczności przeglądu :-) ) - wjeżdżasz jedną osią - i sprawdzane jest np. lewe koło (kręci się normalnie do przodu) a w tym czasie prawe kręci się w drugą stronę, później zmiana - prawe do przodu, lewe do tyłu no i kolejna oś dokładnie w ten sam sposób :-) ponoć tak jest poprawnie i nic się nie stanie z wieści gminnych :-) - trzeba było podkreślić, że to 4x4 (i zaznaczyć, że nie wolno kręcić jedną osią) - wtedy podobno większość stacji diagnostycznych po prostu rezygnuje ze sprawdzenia hamulcy :-) Witam No tak dokładnie jest, zawsze jak wjeżdżałem na przegląd czy to patrolem czy subaru na hasło 4x4 panowie odpuszczają sobie test hamulców, z komentarzem , że na pewno ma dobre hamulce bo tarcze ładnie się błyszczą Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 11 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2004 jeśli tylko przełączył maszynę na tryb 4x4 to nic się nie stało mi kiedyś z ciekawości diagnosta pokazał jak to działa (nie miałem konieczności przeglądu :-) ) - wjeżdżasz jedną osią - i sprawdzane jest np. lewe koło (kręci się normalnie do przodu) a w tym czasie prawe kręci się w drugą stronę, później zmiana - prawe do przodu, lewe do tyłu no i kolejna oś dokładnie w ten sam sposób :-) ponoć tak jest poprawnie i nic się nie stanie Jakoś nie czuję się przekonany. Jak mam szperę płytkowa z tyłu albo inną mechaniczną to albo mi zniszczy tak opony albo coś uszkodzi w napędzie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BBartek Opublikowano 11 Lipca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2004 jeśli tylko przełączył maszynę na tryb 4x4 to nic się nie stało ... prawe do przodu, lewe do tyłu oba się kręciły do przodu... nie wiem czy jakiś specjalny tryb mają ale brzmi to niepokojąco - tak jedno w tą drugie w tamtą na sugestię, że to 4x4 i że może nie powinien tak robić (tu padł argument holowania na motylu) powiedział, że inaczej to on by nie mógł sprawdzić hamulców BB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki Opublikowano 12 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2004 bo powinni tak naprawde w samochodach z AWD robić prubę opuźnienia na drodze , problem w tym że niewiele stacji posiada takie urządzenie... pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roland Opublikowano 12 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2004 a może Dyrekcja wypowie się na ten temat - chyba jest to w jakiś sposób unormowane żeby w razie przeglądu nie zniszczyć samochodu ?? Roland Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRXraider Opublikowano 15 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2004 A tak przy okazji z innej beczki. Jeśli "organy porządkowe" odholują mi auto (złe parkowanie, zastawienie wiazdu dla wozów policyjnych itp.) to na "motyla" czy bardziej po ludzku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Janusz S. Opublikowano 26 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2004 Ja kupilem Legacy 90' z instrukcja. Wprawdzie po niemiecku ale sa tez obrazki jak nalezy robic test hamulcow. Na obrazku wyraznei jest ze przednie kola na rolkach a tylne sa uniesione napodnosnikach.... Jak bardzo psuje "normalny" test - nie wiem.... Aczkolwiek spotkalem sie raz z reklama warszatatu diagnostycznego: "bezpieczne sprawdzanie hamulcow w samochodach 4x4" wiec pewnie niektorzy wiedza jak to robic.... a co do holowania przez Straz Miejska czy Policje? nie liczylbym na laskawosc dla 4x4:)))[/i] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fido__ Opublikowano 26 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2004 A tak przy okazji z innej beczki. Jeśli "organy porządkowe" odholują mi auto (złe parkowanie, zastawienie wiazdu dla wozów policyjnych itp.) to na "motyla" czy bardziej po ludzku? Zostawiaj może na ręcznym i na biegu, wtedy chyba nie da się na "motyla" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GTA3 Opublikowano 26 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2004 Bezpiecznik 15A się wtyka pod maską w punkt oznaczony FWD - na tablicy kontrolek zaświeci się lampka FWD, napęd 4x4 zostaje rozłączony. Ja i tak zawsze olewałem ten temat bo test hamulców trwa bardzo krótko i przy bardzo wolnych obrotach kół. nic się nigdy nie stało z układem napędowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 26 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2004 To, ze jedno kolo sie krecilo w jedna, a drugie w druga to chyba nie klopot? W koncu, jak autko jest na podnosniku i wrzucony luz, a pokreci sie jednym kolem, to drugie sie kreci w odwyrtke przez dyferencjal, nie :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Opublikowano 30 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2005 A ktoś zna zakład co takie przeglądy robi (może być WRocław, może być Ostrów Wlkp.) ? Zadzwoniłem do kilku lokalnych przeglądaczy i byli wielce zdziwienie na hasło "specjalne traktowanie auta z 4x4" przy badaniu hamulców. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
g-seven Opublikowano 30 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2005 A ktoś zna zakład co takie przeglądy robi (może być WRocław, może być Ostrów Wlkp.) ?Zadzwoniłem do kilku lokalnych przeglądaczy i byli wielce zdziwienie na hasło "specjalne traktowanie auta z 4x4" przy badaniu hamulców. A co tam specjalnego ma być? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Opublikowano 30 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2005 Przeczytaj wątek od początku Wjeżdżasz na rolki przednimi kołami. tylne na podłożu zblokowane się nie kręcą a dyfer cierpi. I w servisie ASO Subaru we Wrocku powiedzieli że można uszkodzić. Po co ryzykować ? CZuję jednak żę nie znajdę takiego zakłądu i przyjdzie mi rozpiąć napęd bezpiecznikiem co może i jest prostsze niż szukanie speców. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WiS Opublikowano 30 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2005 przyjdzie mi rozpiąć napęd bezpiecznikiem Grzegorz, a Ty masz automata...? Bo w manualach napęd nie jest rozpinalny, moim skromnym zdaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Opublikowano 30 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2005 Mam manuala, muszę zerknąć do książki poniemieckiej niestety cholera. Jeśli nie jest rozpinalny to du%a. Dogadam się z panem i jakoś przejdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekEl Opublikowano 30 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2005 Mam manuala, muszę zerknąć do książki poniemieckiej niestety cholera.Jeśli nie jest rozpinalny to du%a. Dogadam się z panem i jakoś przejdzie. Nie jest rozpinany :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
g-seven Opublikowano 30 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2005 Przeczytaj wątek od początku Wjeżdżasz na rolki przednimi kołami. tylne na podłożu zblokowane się nie kręcą a dyfer cierpi. I w servisie ASO Subaru we Wrocku powiedzieli że można uszkodzić. Po co ryzykować ? CZuję jednak żę nie znajdę takiego zakłądu i przyjdzie mi rozpiąć napęd bezpiecznikiem co może i jest prostsze niż szukanie speców. Aaaa, o to chodzi :> PS: chcesz się podiagnostykować czy po prostu pieczątkę? Jak to drugie to priv ;> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Opublikowano 30 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2005 Jak u siebie nic nie wskóram to się zgłoszę pewnikiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 1 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2005 PS: chcesz się podiagnostykować czy po prostu pieczątkę? Jak to drugie to priv ;> Grzegorz, nie zastanawiaj się tylko korzystaj z propozycji. Przecież sam wiesz czym jeździsz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 2 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2005 Przeczytaj wątek od początku Wjeżdżasz na rolki przednimi kołami. tylne na podłożu zblokowane się nie kręcą a dyfer cierpi. I w servisie ASO Subaru we Wrocku powiedzieli że można uszkodzić. Po co ryzykować ? CZuję jednak żę nie znajdę takiego zakłądu i przyjdzie mi rozpiąć napęd bezpiecznikiem co może i jest prostsze niż szukanie speców. Panowie, rolki podczas przegladu kręcą sie 5 km/h przez około kilkadziesąt, moze nawet kilkanascie sekund. Jadąc bokiem, po na przykład asfalcie, lub ciągnąc ręczny podczas nawrotu i dając gazu w podłogę ile się krecą koła przednie, z jaką prędkością, gdy tylne stoja- przez jaki czas?? I co? Zespuło się komuś coś od jednego razu w roku? Nie przesadzajcie z tymi przeglądami dla 4x4. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się