Skocz do zawartości

Przegląd rejestracyjny (taki co w dowód rej. wklepują)


BBartek

Rekomendowane odpowiedzi

Odbył sie nie dalej jak wczoraj. Po raz pierwszy w moim przypadku, w przypadku auta raczej nie. Jedno mnie zastanowiło - pan daignosta sprawdzał hamulce w ten sposób, że wjechał jedną osią na rolki a ta druga oś w tym czsie pozostała nieruchoma. Czy to aby nie jest szkodliwe dla Subaru? Pewnie tak na moment krótki to ok, ale jak tych momentów się nazbiera przez te 10 lat...

No bo przecie ciągnąć na "motylu" nie można.

Nie popsuli?

 

BB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co ma napęd 4x4 do hamowania, w każdym aucie hamowanie jest na 4 koła, jak wjeżdzasz na rolki przednią osią i hamujesz to hamuje i przód i tył przy czym przednie koła się kręcą a tylne stoją w miejscu

jedyna różnica między AWD a FWD jest taka że subaru z tych rolek bez żadnych problemów wyjeżdza a reszta się musi pomęczyć :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno mnie zastanowiło - pan daignosta sprawdzał hamulce w ten sposób, że wjechał jedną osią na rolki a ta druga oś w tym czsie pozostała nieruchoma. Czy to aby nie jest szkodliwe dla Subaru?

 

jeśli tylko przełączył maszynę na tryb 4x4 to nic się nie stało

 

mi kiedyś z ciekawości diagnosta pokazał jak to działa (nie miałem konieczności przeglądu :-) ) - wjeżdżasz jedną osią - i sprawdzane jest np. lewe koło (kręci się normalnie do przodu) a w tym czasie prawe kręci się w drugą stronę, później zmiana - prawe do przodu, lewe do tyłu no i kolejna oś dokładnie w ten sam sposób :-)

ponoć tak jest poprawnie i nic się nie stanie

 

z wieści gminnych :-) - trzeba było podkreślić, że to 4x4 (i zaznaczyć, że nie wolno kręcić jedną osią) - wtedy podobno większość stacji diagnostycznych po prostu rezygnuje ze sprawdzenia hamulcy :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno mnie zastanowiło - pan daignosta sprawdzał hamulce w ten sposób, że wjechał jedną osią na rolki a ta druga oś w tym czsie pozostała nieruchoma. Czy to aby nie jest szkodliwe dla Subaru?

 

jeśli tylko przełączył maszynę na tryb 4x4 to nic się nie stało

 

mi kiedyś z ciekawości diagnosta pokazał jak to działa (nie miałem konieczności przeglądu :-) ) - wjeżdżasz jedną osią - i sprawdzane jest np. lewe koło (kręci się normalnie do przodu) a w tym czasie prawe kręci się w drugą stronę, później zmiana - prawe do przodu, lewe do tyłu no i kolejna oś dokładnie w ten sam sposób :-)

ponoć tak jest poprawnie i nic się nie stanie

 

z wieści gminnych :-) - trzeba było podkreślić, że to 4x4 (i zaznaczyć, że nie wolno kręcić jedną osią) - wtedy podobno większość stacji diagnostycznych po prostu rezygnuje ze sprawdzenia hamulcy :-)

 

Witam

 

No tak dokładnie jest, zawsze jak wjeżdżałem na przegląd czy to patrolem czy subaru na hasło 4x4 panowie odpuszczają sobie test hamulców, z komentarzem , że na pewno ma dobre hamulce bo tarcze ładnie się błyszczą :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli tylko przełączył maszynę na tryb 4x4 to nic się nie stało

mi kiedyś z ciekawości diagnosta pokazał jak to działa (nie miałem konieczności przeglądu :-) ) - wjeżdżasz jedną osią - i sprawdzane jest np. lewe koło (kręci się normalnie do przodu) a w tym czasie prawe kręci się w drugą stronę, później zmiana - prawe do przodu, lewe do tyłu no i kolejna oś dokładnie w ten sam sposób :-)

ponoć tak jest poprawnie i nic się nie stanie

 

Jakoś nie czuję się przekonany. Jak mam szperę płytkowa z tyłu albo inną mechaniczną to albo mi zniszczy tak opony albo coś uszkodzi w napędzie.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli tylko przełączył maszynę na tryb 4x4 to nic się nie stało

 

... prawe do przodu, lewe do tyłu

 

oba się kręciły do przodu...

nie wiem czy jakiś specjalny tryb mają ale brzmi to niepokojąco - tak jedno w tą drugie w tamtą

na sugestię, że to 4x4 i że może nie powinien tak robić (tu padł argument holowania na motylu) powiedział, że inaczej to on by nie mógł sprawdzić hamulców

 

BB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Gość Janusz S.

Ja kupilem Legacy 90' z instrukcja. Wprawdzie po niemiecku ale sa tez obrazki jak nalezy robic test hamulcow. Na obrazku wyraznei jest ze przednie kola na rolkach a tylne sa uniesione napodnosnikach.... Jak bardzo psuje "normalny" test - nie wiem.... Aczkolwiek spotkalem sie raz z reklama warszatatu diagnostycznego: "bezpieczne sprawdzanie hamulcow w samochodach 4x4" wiec pewnie niektorzy wiedza jak to robic....

a co do holowania przez Straz Miejska czy Policje? nie liczylbym na laskawosc dla 4x4:)))[/i]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak przy okazji z innej beczki. Jeśli "organy porządkowe" odholują mi auto (złe parkowanie, zastawienie wiazdu dla wozów policyjnych itp.) to na "motyla" czy bardziej po ludzku?

 

Zostawiaj może na ręcznym i na biegu, wtedy chyba nie da się na "motyla"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpiecznik 15A się wtyka pod maską w punkt oznaczony FWD - na tablicy kontrolek zaświeci się lampka FWD, napęd 4x4 zostaje rozłączony. Ja i tak zawsze olewałem ten temat bo test hamulców trwa bardzo krótko i przy bardzo wolnych obrotach kół. nic się nigdy nie stało z układem napędowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Przeczytaj wątek od początku ;)

Wjeżdżasz na rolki przednimi kołami. tylne na podłożu zblokowane się nie kręcą a dyfer cierpi. I w servisie ASO Subaru we Wrocku powiedzieli że można uszkodzić. Po co ryzykować ?

CZuję jednak żę nie znajdę takiego zakłądu i przyjdzie mi rozpiąć napęd bezpiecznikiem co może i jest prostsze niż szukanie speców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj wątek od początku ;)

Wjeżdżasz na rolki przednimi kołami. tylne na podłożu zblokowane się nie kręcą a dyfer cierpi. I w servisie ASO Subaru we Wrocku powiedzieli że można uszkodzić. Po co ryzykować ?

CZuję jednak żę nie znajdę takiego zakłądu i przyjdzie mi rozpiąć napęd bezpiecznikiem co może i jest prostsze niż szukanie speców.

 

Aaaa, o to chodzi :>

 

PS: chcesz się podiagnostykować czy po prostu pieczątkę? :P

Jak to drugie to priv ;>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj wątek od początku ;)

Wjeżdżasz na rolki przednimi kołami. tylne na podłożu zblokowane się nie kręcą a dyfer cierpi. I w servisie ASO Subaru we Wrocku powiedzieli że można uszkodzić. Po co ryzykować ?

CZuję jednak żę nie znajdę takiego zakłądu i przyjdzie mi rozpiąć napęd bezpiecznikiem co może i jest prostsze niż szukanie speców.

Panowie, rolki podczas przegladu kręcą sie 5 km/h przez około kilkadziesąt, moze nawet kilkanascie sekund.

Jadąc bokiem, po na przykład asfalcie, lub ciągnąc ręczny podczas nawrotu i dając gazu w podłogę ile się krecą koła przednie, z jaką prędkością, gdy tylne stoja- przez jaki czas??

I co? Zespuło się komuś coś od jednego razu w roku? Nie przesadzajcie z tymi przeglądami dla 4x4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...