RoadRunner Opublikowano 21 Marca Udostępnij Opublikowano 21 Marca Cześć, Czy większość (wszystkie?) hybryd ma akumulator 12V tak śmiesznej pojemności jako Toyota/Lexus ? Pojeździem kilka dni hybrydowym Leksusem NXem, postał 5 dni i kaput. W serwisie między wierszami mówią, że te typy tak mają. Przecież to jest patologia. Ma ktoś doświadczenia z hybrydami innych producentów ? Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 21 Marca Udostępnij Opublikowano 21 Marca 36 minut temu, RoadRunner napisał(a): Cześć, Czy większość (wszystkie?) hybryd ma akumulator 12V tak śmiesznej pojemności jako Toyota/Lexus ? Pojeździem kilka dni hybrydowym Leksusem NXem, postał 5 dni i kaput. W serwisie między wierszami mówią, że te typy tak mają. Przecież to jest patologia. Ma ktoś doświadczenia z hybrydami innych producentów ? Pzdr. Znajomy tak miał w Lexie właśnie. Wysiada po wakacjach z samolotu, środek nocy, ledwo żywi z tobołami, ryczącymi dzieciakami ida do auta a tam... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 21 Marca Udostępnij Opublikowano 21 Marca 40 minut temu, RoadRunner napisał(a): Czy większość (wszystkie?) hybryd ma akumulator 12V tak śmiesznej pojemności jako Toyota/Lexus ? Nie wiem czy wszystkie, ale Subaru E-Boxer tak ma. Stary RX 450h z kilkuletnim aku odpala po 10 dniach bez problemu, znaczy coś zepsuli. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jmiciuk Opublikowano 21 Marca Udostępnij Opublikowano 21 Marca 5 dni to trochę słabo. CT200h, chyba ok 10 letni po 2 tygodniach bez problemu. Po miesiącu nieruszania zimą już był wyładowany do zera. Obstawiam, że z forkiem niehybrydowym miałbym podobnie bo alarm i ISR też cośtam pobierają. Polecam powerbank z funkcją odpalania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 21 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca (edytowane) 3 godziny temu, jmiciuk napisał(a): 5 dni to trochę słabo. CT200h, chyba ok 10 letni po 2 tygodniach bez problemu. Po miesiącu nieruszania zimą już był wyładowany do zera. Obstawiam, że z forkiem niehybrydowym miałbym podobnie bo alarm i ISR też cośtam pobierają. Polecam powerbank z funkcją odpalania To trochę tak jakby w EV wozić agregat spalinowy Ale fakt, jump-starter przynajmniej dużo mniejszy. Czy to przekracza współczesną wiedzę inżynierską aby duża bateria doładowywała małą czy po prostu przyoszczędzono na jakiejś popierdułce za 0.01% ceny samochodu ? Edytowane 21 Marca przez RoadRunner Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefanekmac Opublikowano 21 Marca Udostępnij Opublikowano 21 Marca CHR też jak wracasz z wycieczki zagranicznej od razu wyciągaj np Bazeusa powerbank. Z niego choć mały odpalisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jmiciuk Opublikowano 21 Marca Udostępnij Opublikowano 21 Marca 20 minut temu, RoadRunner napisał(a): To trochę tak jakby w EV wozić agregat spalinowy Ale fakt, jump-starter przynajmniej dużo mniejszy. Czy to przekracza współczesną wiedzę inżynierską aby duża bateria doładowywała małą czy po prostu przyoszczędzono na jakiejś popierdułce za 0.01% ceny samochodu ? Ojtam, samochodem trzeba jeździć a nie odstawiać na bok Obawiałem się, że odpalę go z powerbenka a startstop mi go zgasi na pierwszych światłach, ale ktoś mówił, że jak już go odpalę, to mały aku ładuje się jednak z baterii, tylko kwestia jakiegoś przekaźnika czy coś i jak nie ma zapłonu to duże baterie mogą być naładowane a mały i tak zdechnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 21 Marca Udostępnij Opublikowano 21 Marca Żona RX jeździ od 3 lat a ja nawet nie wiem gdzie tam aku jest. Zepsute te nowe modele. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 21 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 52 minuty temu, Jaca68 napisał(a): Żona RX jeździ od 3 lat a ja nawet nie wiem gdzie tam aku jest. Zepsute te nowe modele. Nie bój, nie bój, zupgrejdujesz (RXa ;)) to się dowiesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacocz Opublikowano 21 Marca Udostępnij Opublikowano 21 Marca Od półtorej roku nowy NX i nie wiem w czym problem . Auto super , aku jak nowe nic się nie rozładowuje . Całe zło w tych autach to zabezpieczenie z Vodafone które jest montowane gratisowo i przez pół roku opłacone. Można z tego zrezygnować przy zakupie albo później . Nie znam nikogo kto ma nowego NX i ma problem z aku bez Vodafone. To samo było z Keratronikiem w Subaru . Najgorzej jak ja miałem czyli słaby zasięg gsm i cały czas szukał zasięgu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diuk Opublikowano 21 Marca Udostępnij Opublikowano 21 Marca kwestia tego, że czym nowszy samochód - tym więcej prądu drenują gadżety na postoju. niezależnie od marki. mój Prius 2007 ma jeszcze oryginalnego AGMa 12V i nie ma żadnego problemu. w hybrydach Toyoty aku 12V nie jest używany do rozruchu ICE - jedynie co musi, to włączyć przekaźniki baterii HV, która po załączeniu do razu aktywuje przetwornicę -> 12V a silnik ICE uruchamia MG1 korzystając bezpośrednio z baterii HV, więc kiedyś nie było potrzeba mieć wielkich pojemności, Toyota się po prostu zagapiła i nie dostosowała pojemności aku do nowego zapotrzebowania na prąd podczas postoju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacocz Opublikowano 22 Marca Udostępnij Opublikowano 22 Marca Niestety wszystko jest obliczone i zoptymalizowane fabrycznie szczególnie pojemności i układ pracy aku . Nauczyłem się po doświadczeniach z nowymi autami że jak zamawiasz auto to ma być coś fabryczne a nie dokładane . Później są problemy z aku przez videorejestrayory , alarmy itd . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NonPhixion Opublikowano 22 Marca Udostępnij Opublikowano 22 Marca @RoadRunner ja się nie znam na prądzie, ale np. Hyundai/Kia jest z 48V cokolwiek to znaczy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 27 Marca Udostępnij Opublikowano 27 Marca W dniu 22.03.2024 o 08:18, NonPhixion napisał(a): @RoadRunner ja się nie znam na prądzie, ale np. Hyundai/Kia jest z 48V cokolwiek to znaczy... Układ mHEV ma swój akumulator i instalację 48V, a tak czy inaczej masz na pokładzie standardową instalację 12V i akumulator do niej. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 27 Marca Udostępnij Opublikowano 27 Marca Właśnie mnie od jakiegoś czasu zastanawia po co w elektrykach instalacja i akumulator 12V? Ktoś potrafi to wyjaśnić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 27 Marca Udostępnij Opublikowano 27 Marca 25 minut temu, radekk napisał(a): Właśnie mnie od jakiegoś czasu zastanawia po co w elektrykach instalacja i akumulator 12V? Ktoś potrafi to wyjaśnić Może po prostu taniej jest montować osprzęt produkowany też do samochodów konwencjonalnych, który działa na 12V? Zwykła logika księgowa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 27 Marca Udostępnij Opublikowano 27 Marca Właśnie tak tylko to sobie tłumaczę, że jedynie kwestie finansowe za tym stoją, bo nic innego nie przychodzi mi do głowy. z ciekawości Tesla też ma akumulator 12V? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 27 Marca Udostępnij Opublikowano 27 Marca 3 godziny temu, radekk napisał(a): Właśnie mnie od jakiegoś czasu zastanawia po co w elektrykach instalacja i akumulator 12V? Ktoś potrafi to wyjaśnić Nie wiem czy każdy BEV ma aku 12V, ale dla przykładu Mach-E posiada awaryjne złącze 12V, które w przypadku problemów z brakiem zasilania w pojeździe umożliwia m.in. otwarcie pojazdu. W przypadku mHEV, HEV czy PHEV to pamiętajmy, że tam układy wysokonapięciowe są niejako oddzielone od pozostałej instalacji elektrycznej, która to najczęściej jest współdzielona z wersjami spalinowymi. No a silnik spalinowy w razie wyczerpania baterii trakcyjnej też jakoś zagadać musi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diuk Opublikowano 7 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia https://youtu.be/x5rfXmzlSjU?t=163 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się