Sergi Opublikowano 12 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2023 Dzien Dobry. Szukam Forka XT po lifcie od 2016 wersja platinum albo sport, czy ktos sie orentuje jakie byly roznice miedzy XT Platinum MY2016 a MY2017 ? Czy miedzy Platinum MY2017 a Sport MY2018 oprocz 1.ogrzewania kierownicy 2. czyjnika martwego pola 3.ogrzewanych tylnych siedzen 4. anteny na dachu w kolorze czarnym -czy sa jakies roznicy w silniku? skrzyni? sofcie? Pozdrawiam. Sergiusz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 12 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2023 Tutaj powinieneś znaleźć dokładne różnice w specyfikacji wyposażenia. https://www.subaru.pl/archiwum_modele.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sergi Opublikowano 12 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2023 Teraz, spawalniczy napisał(a): Tutaj powinieneś znaleźć dokładne różnice w specyfikacji wyposażenia. https://www.subaru.pl/archiwum_modele.html Dziekuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FilipBB Opublikowano 12 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2023 8 minut temu, Sergi napisał(a): Dziekuje. Mechanicznie żadnych zmian. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sergi Opublikowano 12 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2023 Miedzy SJ XT Platinum MY16 i MY17 patrzac na opis nie znajduje roznic wzgledem wyposazenia i parametrow , szukam tez info czy cos poprawiono nie oficjalnie (np slyszalem ze MY15 ma poprawiony uklad kierowniczy wzgledem MY14). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lypsky Opublikowano 12 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2023 Sprawdz czy w 2016 masz system Eye Sight: lane assist, kamery, tempomat adaptacyjny itd. Kiedyś z ciekawości wpisałem to pytanie (różnica między 16 a 17) w chat GPT - wyrzuciło mi że wersje po lifcie 2017 dostały lepsze wyciszenie kabiny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 12 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2023 52 minuty temu, lypsky napisał(a): wyrzuciło mi że wersje po lifcie 2017 dostały lepsze wyciszenie kabiny Poważnie? Mam MY18 i ogólnie nie jest z tym najlepiej. Strach pomyśleć, że mogło być jeszcze bardziej nie najlepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lypsky Opublikowano 12 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2023 36 minut temu, sartek napisał(a): Poważnie? Mam MY18 i ogólnie nie jest z tym najlepiej. Strach pomyśleć, że mogło być jeszcze bardziej nie najlepiej No, nie jest dobrze to nomen omen słyszeć, ponieważ właśnie czekam na przypłynięcie wylicytowanego MY17. Aż tak źle na trasie ? Rozważałeś dodatkowe wyciszanie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamW202 Opublikowano 13 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2023 (edytowane) Z tym wyciszeniem to bym nie panikował, nie jest najgorzej, wsiądziesz, przejedziesz się i zobaczysz jak jest. Poza tym wersje z US różnią się od Europejskich więc może być zupełnie inaczej i to nie koniecznie w tą dobrą stronę, wiem natomiast że FXT z US miały Eyesight ale czy we wszystkich wersjach? Poza tym kwestia wyciszenia jest czysto subiektywna, ja np.uważam że nie jest źle, mój syn wręcz twierdzi że za cicho. Edytowane 13 Kwietnia 2023 przez adamW202 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 13 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2023 (edytowane) 8 godzin temu, lypsky napisał(a): Aż tak źle na trasie ? Rozważałeś dodatkowe wyciszanie ? Do 120/130 km/h na godzinę jest OK, o ile nie jedziesz pod watr. Pod wiatr jest niekomfortowo głośno. Przy wyższych prędkościach również jest męcząco. Co ciekawe, odkąd mam ten samochód, sądziłem, że problemem jest wysoka i dość pionowa karoseria, ale... w zeszłym tygodniu jechałem przez Niemcy i nagle na autostradzie trafił się odcinek świeżo po remoncie, z jakimś nowym rodzajem asfaltu i stał się cud - w samochodzie zrobiło się ISTOTNIE ciszej od samej zmiany nawierzchni. To każe mi się zastanawiać, czy na przykład wyciszenie nadkoli by pomogło. Ale ogólnie najsensowniejszym rozwiązaniem jest ograniczenie prędkości przelotowej do 120 km/h. Jest cicho, nie wydasz na wygłuszenie, a i zaoszczędzisz na paliwie, bo przy tej prędkości przelotowej można zejść do niskich 8 l/100km. 46 minut temu, adamW202 napisał(a): mój syn wręcz twierdzi że za cicho To jest zawsze dylemat. Jakiś fajnie gadający wydech chętnie bym przygarnął, ale jak trzeba zrobić trasę ponad 1000 km, to wolę, żeby było jak najciszej. Ech, dylematy Edytowane 13 Kwietnia 2023 przez sartek 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukikosa Opublikowano 13 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2023 Wersje europejskie nie posiadają: Eye Sight: lane assist, tempomat adaptacyjny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 13 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2023 1 godzinę temu, adamW202 napisał(a): Poza tym wersje z US różnią się od Europejskich więc może być zupełnie inaczej i to nie koniecznie w tą dobrą stronę, Prawda. Miałem OBK MY15. kiedyś kumpel poprosił mnie, żebym obejrzał dla niego taki sam samochód, tylko z rynku US. Zupełnie inne odczucia. Dźwięk silnika, wygłuszenie, działanie skrzyni. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lypsky Opublikowano 14 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2023 W dniu 13.04.2023 o 09:54, spawalniczy napisał(a): Prawda. Miałem OBK MY15. kiedyś kumpel poprosił mnie, żebym obejrzał dla niego taki sam samochód, tylko z rynku US. Zupełnie inne odczucia. Dźwięk silnika, wygłuszenie, działanie skrzyni. co in plus co in minus subiektywnie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sergi Opublikowano 14 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2023 Co do wyciszenia licze ze bedzie lepiej niz w moim poprzednim Foresterze XT z 2014, wersja Confort byla dosc glosna, mam na mysli odglosy toczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 15 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2023 16 godzin temu, lypsky napisał(a): co in plus co in minus subiektywnie ? Subiektywnie wszystko in plus dla wersji EU. Szczególnie odczucia dotyczące hałasu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sergi Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Mam jeszcze pytanie przy wyborze takiego samochodu na co byscie postawili? Forester XT Platinum 2016 - przebieg 60-80 tys czy Forester XT Sport 2018 - przebieg okolo 150 tys cena podobna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2023 2 minuty temu, Sergi napisał(a): Mam jeszcze pytanie przy wyborze takiego samochodu na co byscie postawili? Forester XT Platinum 2016 - przebieg 60-80 tys czy Forester XT Sport 2018 - przebieg okolo 150 tys cena podobna. Sprawdź koniecznie przy zakupie któregokolwiek z nich czy była robiona wymiana oleju w skrzyni CVT co 60 tyś. km przebiegu bo do nie dawna nikt tego nie pilnował (włącznie z ASO) a życie pokazało, że te skrzynie też się psują i koszty napraw są bardzo duże. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pianchi Opublikowano 8 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2023 (edytowane) @Sergi coś już kupiłeś? Edytowane 8 Maja 2023 przez pianchi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sergi Opublikowano 11 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2023 (edytowane) Jeszcze nie, sprzedaje toyotę corolle hybrydowa z 2021, jeśli się uda to wtedy biorę Forstera XT, na pewno wersja Platinum po 2016 albo Sport 2017/18 zobaczymy ile kasy zostanie. Edytowane 11 Maja 2023 przez Sergi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 11 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2023 22 minuty temu, Sergi napisał(a): biorę Forstera XT Jesteś przekonany, że chcesz XT? Ja mam XT i im dłużej nim jeżdżę, tym bardziej wydaje mi się, że ten silnik nieszczególnie pasuje swoim charakterem do tego nadwozia, w szczególności w połączeniu z CVT. Nie jeździłem wolnossącym 2.0, za to wolnossący 2.5 to IMHO optymalny silnik do tego samochodu. Jedyny problem jest taki, że musiałoby to być auto zza wielkiej wody. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukikosa Opublikowano 11 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2023 1 minutę temu, sartek napisał(a): Jesteś przekonany, że chcesz XT? Ja mam XT i im dłużej nim jeżdżę, tym bardziej wydaje mi się, że ten silnik nieszczególnie pasuje swoim charakterem do tego nadwozia, w szczególności w połączeniu z CVT. Nie jeździłem wolnossącym 2.0, za to wolnossący 2.5 to IMHO optymalny silnik do tego samochodu. Jedyny problem jest taki, że musiałoby to być auto zza wielkiej wody. Akurat skrzynia cvt w tym model z tym silnikiem działa ok. Co ci w niej przeszkadza ? CVT w 2.0i to jest skuter wyjący. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_akir_ Opublikowano 11 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2023 2 minuty temu, lukikosa napisał(a): Akurat skrzynia cvt w tym model z tym silnikiem działa ok. Co ci w niej przeszkadza ? CVT w 2.0i to jest skuter wyjący. potwierdzam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 11 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2023 7 minut temu, sartek napisał(a): ten silnik nieszczególnie pasuje swoim charakterem do tego nadwozia, w szczególności w połączeniu z CVT Uzasadnij Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 11 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2023 3 minuty temu, _akir_ napisał(a): potwierdzam Sękju za fb btw, bo bym nic nie wiedziała, że się chwalą 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 11 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2023 6 minut temu, Aga napisał(a): Uzasadnij Uderz w stół... Dobra, uzasadniam: Po pierwsze, nie mam problemu z CVT, tylko z automatem jako takim i tym silnikiem. Sądzę, że w manualu byłby sensowniejszy. Sam silnik ma świetnie rozłożony moment obrotowy, a skrzynia albo uparcie trzyma się niskich obrotów, albo trzyma się wysokich przy dynamicznym wciskaniu gazu. Elastyczność - rozumianą jako korzystanie z całego zakresu obrotów na danym "biegu" - można osiągnąć w zasadzie tylko w trybie manualnym, z którego zresztą poza miastem chętnie korzystam, bo całkiem sensownie działa i istotnie zmienia odczucia z jazdy. Żeby nie było, ten sam problem z wykorzystaniem elastyczności silnika mają dwusprzęgłówki łączone z dieslami w VAG-u, zupełnie inna konstrukcja skrzyni i silnika, a efekt końcowy bardzo podobny. Rozumiem, że konstruktorom przyświecały inne cele, ale nie do końca pokrywają się one z moimi upodobaniami. Po drugie, samochód sam w sobie nie zachęca mnie do dynamicznej jazdy, a raczej do jazdy spokojnej, zwłaszcza w ruchu miejskim. Przy normalnej, codziennej jeździe, nie mam mu absolutnie nic do zarzucenia, tylko po co wówczas 2.0 XT? Toyota Aygo obok mnie czy inne auto klasy A porusza się tym samym tempem. Jeśli dodać do tego fakt, że wolnossący 2.5 w nowym OBK przekonuje mnie absolutnie i mam tam poczucie prowadzenia spójnego koncepcyjnie samochodu, dostojnego, aksamitnego, ułożonego, gładkiego w oddawaniu mocy, to podejrzewam, że podobne odczucia miałbym w Foresterze 2.5 zza oceanu. Przyznaję, że takim nie jeździłem, to tylko ekstrapolacja. Po trzecie, mój forek XT najbardziej przekonuje mnie w trybie "I", tym teoretycznie najbardziej zamulonym. W trybie "S" mam wrażenie, jakby na skutek wchodzenia na wyższe obroty skrzynia bardziej "wyła" trochę jak klasyczne CVT, a to psuje radość z jazdy. W trybie S# jest z kolei - moim zdaniem - za dużo wirtualnych przełożeń, przez co ich symulowanie zaczyna przypominać przerost formy nad treścią. Gdy mam akurat warunki do bardziej dynamicznej jazdy, najchętniej korzystam z manualnej zmiany biegów w trybie "I", ponieważ tam jest ich sześć i to jest w moim odczuciu lepsze zestopniowanie niż osiem. Ten silnik potrafi naprawdę wiele, a skrzynia biegów niestety to maskuje. Z pewnością pozwala uzyskać dzięki temu niższe spalanie, ale chyba nie po to kupuje się topowy silnik w danym modelu. Po czwarte, w jeździe autostradowej wszystko działa OK, ale na autostradzie nawet octavię 1.0 TSI można rozpędzić do 140 i bezproblemowo utrzymywać prędkość. Podsumowując... wyszło z tego strasznie marudzenie na w sumie bardzo dobry samochód. Robi wszystko, co ma robić, ale mimo wszystko podejrzewam, że gdyby w europejskiej ofercie były do wyboru silniki 2.0 NA, 2.5 NA i 2.0XT, osobiście i subiektywnie wybrałbym 2.5 NA jako samochód najbardziej spójny koncepcyjnie. Jak wiemy 2.5 NA w EU w forkach nie było, ale miałem już jedno subaru z USA i stwierdzam, że potencjalnie mógłbym wejść dwa razy do tej samej rzeki. Postanowiłem się zatem podzielić przemyśleniami, może zainspirują jakoś kolegę @Sergi, a jeśli nie, to też spoko 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się