Skocz do zawartości

Frorester XT SJ wersje po lifcie MY16 MY17 MY18


Sergi

Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo lubię Hondy, jednak CRV w Europie ma te samą wadę co obecna oferta Subrau czyli Outback/Foreste/XV = za słaby silnik. Kolega ma CRV trzeci rok i teraz też to przyznaje. CRV do XT podejścia nie ma pod względem dynamiki i przyjemności z jazdy. 
Dokładnie. CRV świetne ale nie jedzie...

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jako że ponarzekałem w tym wątku wcześniej na SJ-ta XT, to dla odmiany napiszę tak:

 

Właśnie spędziłem dwa tygodnie w Bieszczadach i samochód sprawdził się znakomicie. Przyspiesza, skręca i hamuje w każdych warunkach. Podjechał wszędzie, gdzie mogłem go wypróbować, a miałem oko na różne ciekawe miejsca. Ktoś wspominał wcześniej, że były problemy z cofaniem pod górę. Nie stwierdziłem. Pod każdą testowaną górkę samochód bez problemu podjechał przodem, jak i tyłem. Jako że trafił mi się jeden tydzień deszczowo-błotny, i w tych warunkach miałem okazję sprawdzić samochód. Żadnych problemów.

 

W ogóle na bieszczadzkich serpentynach to bardzo przyjemne i dynamiczne auto. Hamowanie silnikiem dzięki łopatkom działa bardzo sprawnie, a przy wyższych prędkościach nawet tryb S# z ośmioma "przełożeniami" - na który wcześniej marudziłem - pozwala na więcej bez posiłkowania się hamulcami.

 

Wniosek z tego taki, że w Poznaniu ten samochód po prostu się marnuje. Potrzebuje odrobiny miejsca, krętych dróg i pofałdowanej szosy, żeby pokazać swój prawdziwy potencjał. Miałem bardzo udane wakacje. Bieszczady są przepiękne, a że na szlaki mogłem dojeżdżać Forkiem, to już w ogóle miód malina :)

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.08.2023 o 18:00, sartek napisał(a):

Ktoś wspominał wcześniej, że były problemy z cofaniem pod górę.

To ja :D

Ale to może zależy od rejonu sprzedaży / wersji oprogramowania skrzyni lub silnika. Wiadomo, że silnik 2.0 T na EU ma zmniejszoną moc, ze względu na "czystość spalin".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, subarutux napisał(a):

To ja :D

Ale to może zależy od rejonu sprzedaży / wersji oprogramowania skrzyni lub silnika. Wiadomo, że silnik 2.0 T na EU ma zmniejszoną moc, ze względu na "czystość spalin".

Nie udało mi się nie podjechać pod krawężnik tak samo jak nie zuważyłem problemów z ruszaniem pod górę do tyłu (stromy wyjazd garażowy). Mam auto z polskiej dystrybucji. Filmik z tym problemem kiedyś widziałem ale nie pamiętam czy była to wersja Forka N/A czy XT. Pozatym z tego co wiem (może nie wiem dobrze) wersje US i europejski FXT mają taką samą moc i moment obr. Może we wcześniejszych rocznikach było inne oprogramowanie silnika/skrzyni a po aktualizacji jest już dobrze, jeśli tak to dobrze by sprawdzić czy oprogramowanie w naszym aucie jest po aktualizacjach.

Edytowane przez adamW202
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serio te Wasze Forki się tak super prowadzą? W moim odczuciu właśnie podwozie nie nadąża za silnikiem. Trochę taki dyliżans z mocnym silnikiem. Zdecydowanie przyjemniej jezdzi mi się po winylach XV 2.0. Tylko nie można hamować bo nie ma się potem jak rozpędzić….


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Gazik napisał(a):

Serio te Wasze Forki się tak super prowadzą? W moim odczuciu właśnie podwozie nie nadąża za silnikiem. Trochę taki dyliżans z mocnym silnikiem. Zdecydowanie przyjemniej jezdzi mi się po winylach XV 2.0. Tylko nie można hamować bo nie ma się potem jak rozpędzić….emoji6.png


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Bardziej miałem na myśli to, jak w górach radzi sobie silnik. Samo prowadzenie jest suvowate, ale fizyki się nie zmieni i trzeba się z tym pogodzić. Ja się przesiadłem z hondy civic i jeśli chodzi o jazdę po krętych drogach, forester nie ma do niej podejścia, bo niby jak miałby mieć. No ale czego innego oczekiwać, jak się kupuje samochód o takich kształtach i gabarytach :) Podejrzewam, że jak na SUV-a/crossovera jeździ dość dobrze, ale inaczej konstruowane samochody robią to lepiej. Życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak jeszcze napomknę w ramach OT: w tym tygodniu miałem okazję zrobić trasę Poznań-Wilkasy-Poznań beemką piątką z 2015 roku. 3.0d, xDrive, skrzynia ZF. Odpycha się zacnie, skrzynia bez zarzutu, trzyma się drogi znakomicie, pali mało, nie ma się czego przyczepić, naprawdę... tylko że wieje nudą, w życiu nie zamieniłbym mojego subaru na taką bawarkę.

 

Jest jednak coś, czym to auto imponuje. Ten konkretny egzemplarz ma nakulane nieco ponad 300k km i wnętrze nie wydaje absolutnie żadnych odgłosów. Nie trzeszczą żadne plastiki, nie skrzypią uszczelki, nic nie stuka ani się nie pręży. Naprawdę imponujące. Pod tym względem Subaru to jakaś liga okręgowa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć.

Zapomniałem się pochwalić, kupiłem XT 2018 Sport czarny 100 tys. przebiegu.  Muszę trochę przy nim porobić jest kilka spraw które mnie niepokoją (nie miałem czasu nim podjechać do serwisu ), samochód jest trochę porysowany z zewnątrz ale wnętrze w bardzo ładnym stanie.

Bardzo lubię nim jeździć i uważam że te kilka gadżetów dodatkowych które są w wersji Sport jest  bardzo przydatnych.

Pozdrawiam.

  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Sergi napisał(a):

Właśnie jak to zrobić , tz jak wrzucić zdjęcia? krótkie filmy? 

Gdy piszesz posta masz dwie opcje pod pisanym tekstem: "Dodaj pliki" i druga opcja "Inne media", dalej powinno być już wszystko jasne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...