Skocz do zawartości

Prawdopodobnie padł rozrząd


MichaPL

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Panowie

 

Wczoraj nie miałem dobrego wieczoru. Subarynka podczas jazdy zgasła na desce pokazała się rewja barw. Błąd P0340. Prawdopodobnie padł rozrząd. Nie było żadnego hałasu strzału czy metalicznego stukotu. Pytanie czy silnik benzyna 2.0 SOHC jest bezkolizyjny? Oby był proszęęęęę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od razu krew....

Zdejmij osłony rozrządu i ustaw na znaki będziesz wszystko wiedział to nie dużo pracy. A błąd dotyczy tylko czujnika. Od rozjechania rozrządu chyba jest inny błąd. 

 

A bezkolizyjne były chyba tylko stare ośmio zaworowe silniki i to jeszcze mało które. 

Edytowane przez ewemarkam
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

125hp? w teorii nie, w praktyce znam kilka które bez problemu przeżyły. Na stole nawet próbowałem by zawory się zetknęły z tłokiem i mi nie wyszło. 

Raczej nic mu nie jest. 

Jak zgasła i wali błąd to równie dobrze może mógł paść czujnik wału/położenia wałka jeśli posiadasz (nie każdy sohc ma). 

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ewemarkam napisał(a):

A bezkolizyjne były chyba tylko stare ośmio zaworowe silniki i to jeszcze mało które. 

 

Zależy od definicji bezkolizyjności ;) Nie wiem jak w innych silnikach Subaru, ale w EG33 w SVX rozrząd jest "w praktyce bezkolizyjny" - zerwanie paska nie doprowadza do kolizji tłoków z zaworami w "normalnych niekombinowanych scenariuszach".

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche nowych informacji. Rozrusznik kręci lekko , dziwnie. Po zdjęciu pokrywy (kawałka) obudowy pasek wygląda całkiem dobrze. Podczas kręcenia rozrusznikiem kręcił się tylko wał korbowy.

Wycieło zęby na pasku. Po kręceniu kołem wałka rozrządu dojechałem do miejsca gdzie powypadały zęby na pasku.

Szukałem wczoraj trochę informacji o tym silniku i większość pisze że silnik bezkolizyjny. 

 

Czy jest ktoś komu rozsypał się rozrząd w takim silniku?

 

Gdzie można kupić w dobrej cenie kompletny rozrząd?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, MichaPL napisał(a):

Po zdjęciu pokrywy (kawałka) obudowy pasek wygląda całkiem dobrze. Podczas kręcenia rozrusznikiem kręcił się tylko wał korbowy.

Po co kręcisz rozrusznikiem, jeśli jest podejrzenie , że rozrząd padł. Najpierw trzeba sprawdzić, potem pokręcić ręcznie, nie ryzykować.

Co to za pasek i  kiedy buła wymiana?

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

czesc Panowie

Byłem wczoraj u mechanika zobaczyć jak sie sprawy maja.  Kolejka sie zmniejszyła wiec jest szansa jeszcze w tym tygodniu ze cos sie dowiem. Lecz wczoraj sprowadził mnie na ziemie.

Mówił, że jeszcze NIGDY nie zdażyło się aby w tych silnikach nic sie nie wydażyło po zerwaniu paska.  Miał przypadki że zawory były pourywane i wpadły do cylindra i była sieczka (ten przypadek dotyczył Imprezy STI)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, MichaPL napisał(a):

Miał przypadki że zawory były pourywane i wpadły do cylindra i była sieczka (ten przypadek dotyczył Imprezy STI)

Jak u mnie się zawór urwał (EJ204) to jest je.b.n.cie coś jak metalową szyną zaiwanić w blok silnika....... Do momentu kiedy nie rozłupią orzecha to nie ma się co przejmować. 

Edytowane przez obcy17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawory przy kolizji w tłok urywają się przy małych średnicach trzonka a do takich można zaliczyć subaru.

Pozostaje mieć nadzieję że tylko się podgięły a mechanik nie zedrze jak za s-klasę w Sosnowcu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć Panowie,

 

Więc sprawy mają się następująco. Jakie było moje wielkie zdziwienie że silnik zagadał  ;-).  Pracuje cicho, nie telepie silnikiem. Tylko że nie mam co się cieszyć . Jeśli zawór dostał to grzybek może (lub nie) się urwać. Mam pojeżdzić spokojnie przez czas jakiś . Jak nie będzie się nic działo to motorek będzie dalej działał. Kolejna bolączka subaru to są właśnie cieńsze czpienie zaworów.  Na dziś jest złożony wczoraj była pierwsza jazda i trzymam kciuki że będzie żyć i dalej przemieżał z nami km. Pozdrawiam

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...