Skocz do zawartości

Outback II - jakie były silniki


miætek

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, przymierzam się do jakiejś subaryny i robię na razie obczajkę. Niech mnie ktoś oświeci. Czy były Outbacki 2 z silnikiem 2.0 benzyna ? 

Nigdzie na wiki ani innych motostronach nie spotkałem się z takiem silnikiem, jedynie 2.5 i 3.0 a jeden ze sprzedających na popularnym portalu się zapiera że był taki model. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Outback to przekładka, ma licznik wyskalowany do 240, 2.0 miało skalowane do 220. Poproś sprzedającego o zdjęcie tabliczki znamionowej z lewego kielicha, tam jest kod silnika. Teoretycznie w tym aucie powinien być 2.5 EJ251...

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam legacy 2.0 1999 z silnikiem i wiesz tak na niego patrzę ze właśnie tak wygląda jak na zdjęciach

te plastiki mogą być dołożone z outbacka bo i zawieszenie stoi widać jak u mnie (ja u siebie podniosłem 3cm z przodu i 4 z tyłu na podkładkach poliuretanowych)

i nie wiem czy to nie jest tak, że tak to ktoś zrobił więc nie wiadomo czy to nie fajny samochód tylko widzę że korozji będzie bo w środku po lewej za kielichem koroduje. u mnie tu jest lepszy stan

ale podwozie mam w opłakanym stanie korozyjnym, za to mechanika jest super

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że tak dopytam tutaj, nie zakładając nowego tematu. Mój wzrok kieruje się coraz bardziej na Outbacki. Nie potrzebuję auta terenowego, tylko lekko uterenowionego bo muszę w zimie wyjeżdżać na śnieżne górki więc OBK wydaje się być spoko. Forester to ostateczność bo jest brzydki jak noc październikowa :). Napiszcie ale tak szczerze bez ściemy jak jest z awaryjnością 2.5 benzyna. Jakie są bolączki tego modelu, szczególnie o silnik mi chodzi. (unikając zjawiska pt. "każda pliszka swój ogon chwali" ) Chodzą legendy że leje spod pokryw zaworów. Co z panewkami ? 

Edytowane przez miætek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup sobie H6, będziesz zachwycony. Na OLX jest jeden bardzo fajny z Poznania, już z LPG i po regulacji zaworów w miarę świeżo. 2.5 się nie umywa do H6 jeśli chodzi o przyjemność z jazdy itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pali tyle co 2.5 lub mniej, jedzie lepiej, jest o niebo lepszą konstrukcją. Nie bój się mocy ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, PILOTZOLSZTYNA napisał(a):

Ja mam legacy 2.0 1999 z silnikiem i wiesz tak na niego patrzę ze właśnie tak wygląda jak na zdjęciach

EJ201 i EJ251 wizualnie są identyczne, jak pisałem wcześniej 2.0 ma skalowany licznik do 220.

 

6 godzin temu, miætek napisał(a):

jak jest z awaryjnością 2.5 benzyna

Słaby punkt to UPG, dość często wywala. lubi sobie również panewką na korbowodzie zastukać, mimo, że nie ma turbo. reszta jak w 2.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, st981777 napisał(a):

 

 

Słaby punkt to UPG, dość często wywala. lubi sobie również panewką na korbowodzie zastukać, mimo, że nie ma turbo. reszta jak w 2.0

Dokładnie tak było z moim 2,5 ;) życie z tą wiedzą staje się może nie prostsze, ale świadomie się podchodzi do sprawy kupna.(a "topór" wisi nad każdym wg mnie, jeżeli chodzi o 2,5 z przebiegiem ;) )  Po remoncie silnik, jak nówka. Trzeba się nie podpalać i od razu z grubej rury do sprzedającego, że 5000koła w dół z ceny, bo i tak zaraz remont silnika będzie... ;D

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIE było OBK z 2.0.
Ten z ogłoszenia to Outback z felgami 16" od o generację młodszego Legacy przedlifta i oponami w legasowym najprawdopodobniej rozmiarze (niski profil 205/60/16 - zapytaj czy to takie opony).
Takie 2 w 1 ;)

Edytowane przez Fala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy, że Wam często wywala uszczelkę? 200 000 to często? Moje dwa obki miały tak wymieniane i obydwa (jeden już nie mój) zbliżają się do 4 z przodu. Wcześniej jeździłem Niemcami i uszczelkę też robiłem we wszystkich koło 200tkm. Różnica taka że subaru dojechało na serwis, a vW czy opel wypluwał z konsekwencją linki, lawety.

Znam 2,5 co nie miała od nowości robionej uszczelki ale dla mnie kwalifikuje się na otwieranie ze względu na zużyte zawory. Więc dotrzeć zawory przejrzeć głowice i złożyć z nowymi uszczelkami czy przy okazji wymiany uszczelki zrobić remont głowic to jeden pies.

Ale ja jeżdżę na LPG, a po za tym to się nie znam.

3-0 to pali mało, ale tylko w trasie.

 

Potwierdzam, że nie było 2,0 nawet w Italii. Tam mają/mieli taki cudowny domiar od luksusu że nasza stawka akcyzy powyżej 2 litry to drobne. Landrover z tego powodu sprzedawał tam discovery z 2,0 benzyną:biglol:.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, BiP napisał(a):

Co to znaczy, że Wam często wywala uszczelkę? 200 000 to często? Moje dwa obki miały tak wymieniane...

 

Ty 2szt.  ,Kolega wyzej+ ja swoje przygody. 4fury/4x silnik do roboty- tylko o to chodziło z tym "często", a nie o "interwał" wymiany UPG w Subaru 2.5 ;P ,ale fakt, że 200000-250000 to taki "interwał" naprawy silnika. I ten "niuans", przy zakupie warto mieć na uwadze ;).

Ps. Któryś z młodych chlopaków kupił za 4kola "Outback II", chwilę pojeździł ,silnik strupial... Chłopak był nieświadomy kosztów. Szukał ratunku na forum. To jakoś 2lata temu było. Niestety nastąpiła kapitulacja... Chciał opchnać strucla, na części, żeby coś tam odzyskać. Straszyć nie ma co bo Uszczelka w 2.5 SOHC Subaru, to (finansowo - jeżeli chodzi o remont), nie motor z Porsche... 

Ps. Zapal, optymizm, wytrwalosc i samochód odpłaci się radością z jazdy. Trzeba "brać" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Witam. Ja mam niby otb z 1999. 

W dowodzie rejestracyjnym widnieje jako legacy 2.5 

Z wierzchu wygląda jak otb, nawet siedzenia z napisami otb. Wiem że to żadna trudność wymienić siedzenia. 

Jak mogę sprawdzić czy to otb czy legacy? A silnik u mnie to EJ20, napewno zmieniony, na liczniku 408k przebiegu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...