RTQLAS Opublikowano 22 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2022 Witam, tak jak w temacie przy prędkościach 80-120 słychać wyraźne buczenie. Potem ustaje ale to kwestia pewnie obrotów. Jakieś pomysły? Łożyska sprawdzone. Moje na szybko podejrzenia idą w podporę wału, wiskoza tylny most lub wydech. Ten ostatni wątpię bo na postoju nic nie słychać. Może ktoś przechodził temat? Regeneracja podejrzanych w polecanym miejscu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 22 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2022 Samochód na podnośnik i trzeba go rozpędzić do 150km/h. Będzie słychać czy to łożyska w kołach czy podpora wału. Regeneracja części, które nie wykazują zużycia jest trochę bez sensu. Każda z w/w części będzie wydawać dźwięki po rozpędzeniu w przypadku uszkodzenia. W Foresterach najczęściej uszkadza się łożysko koła tył prawy. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
morphin88 Opublikowano 22 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2022 sprawdz na postoju czy słychać buczenie powoli podnoś obroty, potem sprawdz podczas jazdy tak samo czy buczenie pojawia sie w pewnym zakresie. Ja bym raczej obstawiał niewyważone koła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 23 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2022 21 godzin temu, ir3n3usz napisał: W Foresterach najczęściej uszkadza się łożysko koła tył prawy. Też tak miałem, z tyłu z lewej jeszcze oryginał 377kkm. Przód też już cały wymieniony przy ok 300kkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 23 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2022 Sprawdź wszystkie plastikowe osłony podwozia, od przedniego zderzaka, przez nadkola i panele pod podłogą aż do tylnego zderzaka. Jakiś kołek przypadkiem nie wypadł? W legacu tak było, w XV tak jest. Legac, kiedy śnieg oblepiał wnęki kół, wydawał dźwięki porównywalne tylko ze zgubieniem połowy wydechu. Kilka kilometrów dalej śnieg odpadał i nastawała cisza. Dlaczego w forku miałoby być inaczej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lesiorip Opublikowano 23 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2022 (edytowane) U mnie w prawie identycznym objawie było łożysko koła prawego tylnego. Edytowane 23 Października 2022 przez Lesiorip Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RTQLAS Opublikowano 24 Października 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2022 Siemanko! Dzięki wszystkim za odp. Mechanik twierdzi że pooglądał wszystkie łożyska. Hmmm coś będę szukał tylko kto mi koło Wrocka wtym pomoże :((( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lesiorip Opublikowano 24 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2022 To łożysko dopiero było słychać jak samochód był na podnośniku i zostały rozpędzone wszystkie koła. Ja byłem pewien że to było łożysko lewe a wyszło prawe. Więc wydaje mi się żeby sprawdzić łożysko trzeba ten samochód podnieść. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RTQLAS Opublikowano 24 Października 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2022 16 minut temu, Lesiorip napisał: To łożysko dopiero było słychać jak samochód był na podnośniku i zostały rozpędzone wszystkie koła. Ja byłem pewien że to było łożysko lewe a wyszło prawe. Więc wydaje mi się żeby sprawdzić łożysko trzeba ten samochód podnieść. no to podnosimy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zahuś Opublikowano 24 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2022 (edytowane) U mnie to samo przy przebiegu 128 tyś. Też prawe tylne łożysko. Tylko, że ja nie wymieniam łożysk pojedynczo a zawsze parami na danej osi. Kupiłem od razu cały zestaw wraz z przodem bo jak poszedł tył to pewnie za jakiś czas pójdzie przód bo to napęd 4x4 a nie na jedną oś. Przy okazji powiem, że nieco się namęczyłem. Wiele razy wymieniałem łożyska czy rozbierałem piasty kół w różnych autach - nawet w takich 40-letnich, ale nigdy się tak nie namęczyłem jak teraz w Foresterze - mój jest z pierwszej dostawy z 2013 roku. Po rozebraniu okazało się, że piasta była składana na sucho !!! a korozja spowodowała że wszystko spuchło. Zero jakiegokolwiek smaru a mowa jest o czystym metalu stykającym się z czystym metalem, gdzie aż prosiło się chociaż o smugę smaru miedziowego albo grafitowego. Jestem w szoku bo to auto było składane w Japonii a nie w Europie. Generalnie 2 dni grzania + WD40 i puściły obie piasty. Nie chciałem się pastwić młotkiem na moim autkiem i robić to na siłę. Podczas składania - po uprzednim długotrwałym skrobaniu i czyszczeniu rdzy poszło na wszystkie powierzchnie styczne sporo smaru miedziowego. Teraz wiem, że następnym razem rozbiorę bez problemu. Żałuję, że nie zamówiłem także obu nowych osłon tarczy hamulcowej - tam działają okładziny hamulca ręcznego. Korozja zrobiła swoje - całość ledwo co się trzyma w kupie i wiem, że jeżeli dalej będę miał to auto a zapowiada się, że będę nim jeszcze długo jeździł (nie bawią minie hybrydy i nowe silniki) to przy kolejnej wymianie łożysk będę musiał także wymienić osłony tarcz. Czeka mnie także głęboka konserwacja podwozia wraz z malowaniem skorodowanych miejsc specjalną farbą reagującą z rdzą + konserwant. Jeżeli macie Forestery i przypuszczam także inne modele Subaru z tego okresu to jest to ostatni dzwonek by jazda tym autem była dalej bezpieczna. Poprzednio miałem dwa Forestery II i w stosunku do nich wersja IV niestety jakościowo jest dużo słabsza. Może dlatego żadnego nowego Subaru nie biorę pod uwagę. Edytowane 24 Października 2022 przez Zahuś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuk Opublikowano 24 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2022 W dniu 22.10.2022 o 11:27, RTQLAS napisał: Witam, tak jak w temacie przy prędkościach 80-120 słychać wyraźne buczenie. Miałem podobnie, tzn. wycie łożyska w przedziale prędkości 80-120 km/h. Do wymiany poszło łożysko w tylnym dyfrze i przy okazji regeneracja wisco. Czy w Twoim przypadku w zakresie tych prędkości, gdy odpuścisz gaz hałas ustępuje i pojawia się przy ponownym naciśnięciu? Łożysko koła wyłoby cały czas.. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 24 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2022 W dniu 22.10.2022 o 11:27, RTQLAS napisał: Łożyska sprawdzone. Jak sprawdzone? Spróbuj delikatnie powężykować ,gdy buczy, ton powinien się zmieniać, gdy to łożyska. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ObywatelX Opublikowano 26 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2022 W dniu 24.10.2022 o 13:47, Zahuś napisał: U mnie to samo przy przebiegu 128 tyś. Też prawe tylne łożysko. Tylko, że ja nie wymieniam łożysk pojedynczo a zawsze parami na danej osi. Kupiłem od razu cały zestaw wraz z przodem bo jak poszedł tył to pewnie za jakiś czas pójdzie przód bo to napęd 4x4 a nie na jedną oś. Przy okazji powiem, że nieco się namęczyłem. Wiele razy wymieniałem łożyska czy rozbierałem piasty kół w różnych autach - nawet w takich 40-letnich, ale nigdy się tak nie namęczyłem jak teraz w Foresterze - mój jest z pierwszej dostawy z 2013 roku. Po rozebraniu okazało się, że piasta była składana na sucho !!! a korozja spowodowała że wszystko spuchło. Zero jakiegokolwiek smaru a mowa jest o czystym metalu stykającym się z czystym metalem, gdzie aż prosiło się chociaż o smugę smaru miedziowego albo grafitowego. Jestem w szoku bo to auto było składane w Japonii a nie w Europie. Generalnie 2 dni grzania + WD40 i puściły obie piasty. Nie chciałem się pastwić młotkiem na moim autkiem i robić to na siłę. Podczas składania - po uprzednim długotrwałym skrobaniu i czyszczeniu rdzy poszło na wszystkie powierzchnie styczne sporo smaru miedziowego. Teraz wiem, że następnym razem rozbiorę bez problemu. Żałuję, że nie zamówiłem także obu nowych osłon tarczy hamulcowej - tam działają okładziny hamulca ręcznego. Korozja zrobiła swoje - całość ledwo co się trzyma w kupie i wiem, że jeżeli dalej będę miał to auto a zapowiada się, że będę nim jeszcze długo jeździł (nie bawią minie hybrydy i nowe silniki) to przy kolejnej wymianie łożysk będę musiał także wymienić osłony tarcz. Czeka mnie także głęboka konserwacja podwozia wraz z malowaniem skorodowanych miejsc specjalną farbą reagującą z rdzą + konserwant. Jeżeli macie Forestery i przypuszczam także inne modele Subaru z tego okresu to jest to ostatni dzwonek by jazda tym autem była dalej bezpieczna. Poprzednio miałem dwa Forestery II i w stosunku do nich wersja IV niestety jakościowo jest dużo słabsza. Może dlatego żadnego nowego Subaru nie biorę pod uwagę. Serio przy IV jest też taka lipa z korozją? Ja ostatnio wszedłem pod swojego SH to się przeżegnałem na widok rudej. Myślałem ,że w nowszych lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
braun Opublikowano 26 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2022 W dniu 24.10.2022 o 14:08, Kuk napisał: Miałem podobnie, tzn. wycie łożyska w przedziale prędkości 80-120 km/h. Do wymiany poszło łożysko w tylnym dyfrze i przy okazji regeneracja wisco. Czy w Twoim przypadku w zakresie tych prędkości, gdy odpuścisz gaz hałas ustępuje i pojawia się przy ponownym naciśnięciu? Łożysko koła wyłoby cały czas.. Niekoniecznie się z tym zgodzę, że wyje cały czas. Wcześniej w kilkunastoletniej Hondzie miałem tak, że trochę rzęziło łożysko przy delikatnym naciskaniu gazu a bez gazu było ok. Po wymianie łożyska była cisza. Łożysko było z przodu a więc na napędzie. Może nie było jeszcze bardzo wyrobione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RTQLAS Opublikowano 3 Listopada 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2022 Witam wszystkich No i poszło łożysko prawy tył. Wymiana dwóch piast tył i zapanowała cisza jak ta... jak śpiewał klasyk..... Dziękówka wszystkich za podpowiedzi. Teraz przyszła kolej na tarcze przód, bo tańczy kiera przy hamowaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 3 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2022 Piasty z przodu niech sprawdzą... ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim71 Opublikowano 4 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2022 W dniu 3.11.2022 o 08:48, RTQLAS napisał: Witam wszystkich No i poszło łożysko prawy tył. Wymiana dwóch piast tył i zapanowała cisza jak ta... jak śpiewał klasyk..... Dziękówka wszystkich za podpowiedzi. Teraz przyszła kolej na tarcze przód, bo tańczy kiera przy hamowaniu. Mi tańczyła kierownica przy hamowaniu i samo przestało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RTQLAS Opublikowano 7 Listopada 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2022 Jak już ciągniemy temat tarcz. Czy ktoś z szanownych forumowiczów wie jakiej produkcji są montowane tarcze na pierwszy montaż do Forka XT IV? Partslink24 nie podaje żadnych numerów No i przy okazji co polecacie do tej furmanki? Dodam że na tych z fabryki zrobiłem bez mała 120 K a na zimermanach 20K Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lesiorip Opublikowano 12 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2022 26300AG001 to jest numer tarczy oryginalnej, w ASO po gwarancji wymienili mi na ATE. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 13 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2022 (edytowane) W dniu 7.11.2022 o 10:27, RTQLAS napisał(a): Jak już ciągniemy temat tarcz. Czy ktoś z szanownych forumowiczów wie jakiej produkcji są montowane tarcze na pierwszy montaż do Forka XT IV? Partslink24 nie podaje żadnych numerów No i przy okazji co polecacie do tej furmanki? Dodam że na tych z fabryki zrobiłem bez mała 120 K a na zimermanach 20K https://www.catcar.info/subaru/?lang=en na tej stronie bez problemu sprawdzisz nr oem po swoim vin dla XT DIT wychodzi 26300AG001 przód, jak już napisał Lesiorip Edytowane 13 Listopada 2022 przez ir3n3usz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek3103 Opublikowano 1 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2023 Cześć wszystkim, napiszcie proszę jakie piasty montowaliście do swoich foresterów? Tez mi padła prawy tyl i muszę zrobić tylko nie wiem czy szukać oryginału czy są jakieś zamienniki w miarę sensowne? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lesiorip Opublikowano 2 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2023 Najlepsze wydaje się to oryginalne NTN, z zamienników jest FEBI BILSTEIN 174806. Ja kupiłem Febest bo tego Febi nie było. Nie wiem ile wytrzyma bo opinie są bardzo różne. W niektórych ASO sugerują Optimala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 2 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2023 (edytowane) Ponieważ SNR/NTN kosztuje 380 PLN w przypadku SG/SH https://allegro.pl/oferta/piasta-tylna-ntn-r181-26-subaru-forester-sg-sh-11031942428 to zamienniki są mało optymalne... ;-) Edytowane 2 Maja 2023 przez artaa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lesiorip Opublikowano 3 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2023 No, tylko on potrzebuje do SJ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek3103 Opublikowano 10 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2023 Do SJ nie ma właśnie ani z febi, ani z NTN. Kupiłem Tora - niby 36 miesięcy gwarancji - zobaczę ile wytrzyma. Niedawno wymieniałem 2 z przodu to założyłem oryginały, a teraz poszedłem w zamiennik. Dam znać jak trochę pojeżdżę jak to się sprawuje - GSP, SKV, NTY odradził mi mechanik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się