Jump to content

Buczenie przy prędkościach 80-120 km/h SJ FORESTER XT'14


RTQLAS

Recommended Posts

Witam,

tak jak w temacie przy prędkościach 80-120  słychać wyraźne buczenie. Potem ustaje ale to kwestia pewnie obrotów. Jakieś pomysły? Łożyska sprawdzone. Moje na szybko podejrzenia idą w podporę wału, wiskoza tylny most lub wydech. Ten ostatni wątpię bo na postoju nic nie słychać. Może ktoś przechodził temat? Regeneracja podejrzanych w  polecanym miejscu?

Link to comment
Share on other sites

Samochód na podnośnik i trzeba go rozpędzić do 150km/h. Będzie słychać czy to łożyska w kołach czy podpora wału. Regeneracja części, które nie wykazują zużycia jest trochę bez sensu. Każda z w/w części będzie wydawać dźwięki po rozpędzeniu w przypadku uszkodzenia.  W Foresterach najczęściej uszkadza się łożysko koła tył prawy. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

21 godzin temu, ir3n3usz napisał:

W Foresterach najczęściej uszkadza się łożysko koła tył prawy. 

 

Też tak miałem, z tyłu z lewej jeszcze oryginał 377kkm.

Przód też już cały wymieniony przy ok 300kkm.

 

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź wszystkie plastikowe osłony podwozia, od przedniego zderzaka, przez nadkola i panele pod podłogą aż do tylnego zderzaka. Jakiś kołek przypadkiem nie wypadł?

W legacu tak było, w XV tak jest. Legac, kiedy śnieg oblepiał wnęki kół, wydawał dźwięki porównywalne tylko ze zgubieniem połowy wydechu. Kilka kilometrów dalej śnieg odpadał i nastawała cisza.

Dlaczego w forku miałoby być inaczej? ;)

Link to comment
Share on other sites

To łożysko dopiero było słychać jak samochód był na podnośniku i zostały rozpędzone wszystkie koła. Ja byłem pewien że to było łożysko lewe a wyszło prawe. Więc wydaje mi się żeby sprawdzić łożysko trzeba ten samochód podnieść.

Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, Lesiorip napisał:

To łożysko dopiero było słychać jak samochód był na podnośniku i zostały rozpędzone wszystkie koła. Ja byłem pewien że to było łożysko lewe a wyszło prawe. Więc wydaje mi się żeby sprawdzić łożysko trzeba ten samochód podnieść.

no to podnosimy :yahoo:

Link to comment
Share on other sites

U mnie to samo przy przebiegu 128 tyś. Też prawe tylne łożysko. Tylko, że ja nie wymieniam łożysk pojedynczo a zawsze parami na danej osi. Kupiłem od razu cały zestaw wraz z przodem bo jak poszedł tył to pewnie za jakiś czas pójdzie przód bo to napęd 4x4 a nie na jedną oś. Przy okazji powiem, że nieco się namęczyłem. Wiele razy wymieniałem łożyska czy rozbierałem piasty kół w różnych autach - nawet w takich 40-letnich, ale nigdy się tak nie namęczyłem jak teraz w Foresterze - mój jest z pierwszej dostawy z 2013 roku. Po rozebraniu okazało się, że piasta była składana na sucho !!! a korozja spowodowała że wszystko spuchło. Zero jakiegokolwiek smaru a mowa jest o czystym metalu stykającym się z czystym metalem, gdzie aż prosiło się chociaż o smugę smaru miedziowego albo grafitowego. Jestem w szoku bo to auto było składane w Japonii a nie w Europie. Generalnie 2 dni grzania + WD40 i puściły obie piasty. Nie chciałem się pastwić młotkiem na moim autkiem i robić to na siłę. Podczas składania - po uprzednim długotrwałym skrobaniu i czyszczeniu rdzy poszło na wszystkie powierzchnie styczne sporo smaru miedziowego. Teraz wiem, że następnym razem rozbiorę bez problemu. Żałuję, że nie zamówiłem także obu nowych osłon tarczy hamulcowej - tam działają okładziny hamulca ręcznego. Korozja zrobiła swoje - całość ledwo co się trzyma w kupie i wiem, że jeżeli dalej będę miał to auto a zapowiada się, że będę nim jeszcze długo jeździł (nie bawią minie hybrydy i nowe silniki)  to przy kolejnej wymianie łożysk będę musiał także wymienić osłony tarcz. Czeka mnie także głęboka konserwacja podwozia wraz z malowaniem skorodowanych miejsc specjalną farbą reagującą z rdzą + konserwant. Jeżeli macie Forestery i przypuszczam także inne modele Subaru z tego okresu to jest to ostatni dzwonek by jazda tym autem była dalej bezpieczna. Poprzednio miałem dwa Forestery II i w stosunku do nich wersja IV niestety jakościowo jest dużo słabsza. Może dlatego żadnego nowego Subaru nie biorę pod uwagę.

Edited by Zahuś
Link to comment
Share on other sites

W dniu 22.10.2022 o 11:27, RTQLAS napisał:

Witam,

tak jak w temacie przy prędkościach 80-120  słychać wyraźne buczenie.

Miałem podobnie, tzn. wycie łożyska w przedziale prędkości 80-120 km/h. Do wymiany poszło łożysko w tylnym dyfrze i przy okazji regeneracja wisco.

Czy w Twoim przypadku w zakresie tych prędkości, gdy odpuścisz gaz hałas ustępuje i pojawia się przy ponownym naciśnięciu? Łożysko koła wyłoby cały czas..

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 24.10.2022 o 13:47, Zahuś napisał:

U mnie to samo przy przebiegu 128 tyś. Też prawe tylne łożysko. Tylko, że ja nie wymieniam łożysk pojedynczo a zawsze parami na danej osi. Kupiłem od razu cały zestaw wraz z przodem bo jak poszedł tył to pewnie za jakiś czas pójdzie przód bo to napęd 4x4 a nie na jedną oś. Przy okazji powiem, że nieco się namęczyłem. Wiele razy wymieniałem łożyska czy rozbierałem piasty kół w różnych autach - nawet w takich 40-letnich, ale nigdy się tak nie namęczyłem jak teraz w Foresterze - mój jest z pierwszej dostawy z 2013 roku. Po rozebraniu okazało się, że piasta była składana na sucho !!! a korozja spowodowała że wszystko spuchło. Zero jakiegokolwiek smaru a mowa jest o czystym metalu stykającym się z czystym metalem, gdzie aż prosiło się chociaż o smugę smaru miedziowego albo grafitowego. Jestem w szoku bo to auto było składane w Japonii a nie w Europie. Generalnie 2 dni grzania + WD40 i puściły obie piasty. Nie chciałem się pastwić młotkiem na moim autkiem i robić to na siłę. Podczas składania - po uprzednim długotrwałym skrobaniu i czyszczeniu rdzy poszło na wszystkie powierzchnie styczne sporo smaru miedziowego. Teraz wiem, że następnym razem rozbiorę bez problemu. Żałuję, że nie zamówiłem także obu nowych osłon tarczy hamulcowej - tam działają okładziny hamulca ręcznego. Korozja zrobiła swoje - całość ledwo co się trzyma w kupie i wiem, że jeżeli dalej będę miał to auto a zapowiada się, że będę nim jeszcze długo jeździł (nie bawią minie hybrydy i nowe silniki)  to przy kolejnej wymianie łożysk będę musiał także wymienić osłony tarcz. Czeka mnie także głęboka konserwacja podwozia wraz z malowaniem skorodowanych miejsc specjalną farbą reagującą z rdzą + konserwant. Jeżeli macie Forestery i przypuszczam także inne modele Subaru z tego okresu to jest to ostatni dzwonek by jazda tym autem była dalej bezpieczna. Poprzednio miałem dwa Forestery II i w stosunku do nich wersja IV niestety jakościowo jest dużo słabsza. Może dlatego żadnego nowego Subaru nie biorę pod uwagę.

Serio przy IV jest też taka lipa z korozją? Ja ostatnio wszedłem pod swojego SH to się przeżegnałem na widok rudej. Myślałem ,że w nowszych lepiej.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 24.10.2022 o 14:08, Kuk napisał:

Miałem podobnie, tzn. wycie łożyska w przedziale prędkości 80-120 km/h. Do wymiany poszło łożysko w tylnym dyfrze i przy okazji regeneracja wisco.

Czy w Twoim przypadku w zakresie tych prędkości, gdy odpuścisz gaz hałas ustępuje i pojawia się przy ponownym naciśnięciu? Łożysko koła wyłoby cały czas..

Niekoniecznie się z tym zgodzę, że wyje cały czas. Wcześniej w kilkunastoletniej Hondzie miałem tak, że trochę rzęziło łożysko przy delikatnym naciskaniu gazu a bez gazu było ok. Po wymianie łożyska była cisza. Łożysko było z przodu a więc na napędzie. Może nie było jeszcze bardzo wyrobione.

Link to comment
Share on other sites

Witam wszystkich

No i poszło łożysko prawy tył. Wymiana dwóch piast tył i zapanowała cisza jak ta... jak śpiewał klasyk..... Dziękówka wszystkich za podpowiedzi. Teraz przyszła kolej na tarcze przód, bo tańczy kiera przy hamowaniu.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 3.11.2022 o 08:48, RTQLAS napisał:

Witam wszystkich

No i poszło łożysko prawy tył. Wymiana dwóch piast tył i zapanowała cisza jak ta... jak śpiewał klasyk..... Dziękówka wszystkich za podpowiedzi. Teraz przyszła kolej na tarcze przód, bo tańczy kiera przy hamowaniu.

 

Mi tańczyła kierownica przy hamowaniu i samo przestało ;) 

Link to comment
Share on other sites

Jak już ciągniemy temat tarcz. Czy ktoś z szanownych forumowiczów wie jakiej produkcji są montowane tarcze na pierwszy montaż do Forka XT IV? Partslink24 nie podaje żadnych numerów :( No i przy okazji co polecacie do tej furmanki? Dodam że na tych z fabryki zrobiłem bez mała 120 K  a na zimermanach 20K :(

Link to comment
Share on other sites

W dniu 7.11.2022 o 10:27, RTQLAS napisał(a):

Jak już ciągniemy temat tarcz. Czy ktoś z szanownych forumowiczów wie jakiej produkcji są montowane tarcze na pierwszy montaż do Forka XT IV? Partslink24 nie podaje żadnych numerów :( No i przy okazji co polecacie do tej furmanki? Dodam że na tych z fabryki zrobiłem bez mała 120 K  a na zimermanach 20K :(


https://www.catcar.info/subaru/?lang=en

na tej stronie bez problemu sprawdzisz nr oem po swoim vin 
dla XT DIT wychodzi 26300AG001 przód, jak już napisał Lesiorip

Edited by ir3n3usz
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Cześć wszystkim, napiszcie proszę jakie piasty montowaliście do swoich foresterów? Tez mi padła  prawy tyl i muszę  zrobić tylko nie wiem czy szukać oryginału czy są  jakieś zamienniki w miarę  sensowne? Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Najlepsze wydaje się to oryginalne NTN, z zamienników jest FEBI BILSTEIN 174806. Ja kupiłem Febest bo tego Febi nie było. Nie wiem ile wytrzyma bo opinie są bardzo różne. W niektórych ASO sugerują Optimala.

Link to comment
Share on other sites

Do SJ nie ma właśnie ani z febi, ani z NTN. Kupiłem Tora - niby 36 miesięcy gwarancji - zobaczę ile wytrzyma. Niedawno wymieniałem 2 z przodu to założyłem oryginały, a teraz poszedłem w zamiennik. Dam znać jak trochę pojeżdżę jak to się sprawuje - GSP, SKV, NTY odradził mi mechanik.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...