Skocz do zawartości

Perłowy Outback XT 2005


Amnes

Rekomendowane odpowiedzi

29 minut temu, Simmi napisał(a):

 

Dodam jeszcze legislacyjną ciekawostke: przedwczoraj zatrzymała mnie milicja wraz z inspekcją, zajrzeli w reflektory i odhaczyli że wszystko gra.

Może akurat wątek przeczytali i na własne oczy chcieli zobaczyć efekt? :biglol:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Orear napisał(a):

Żeby je w środku wyczyścić będziesz musiał je rozciąć. One nie są sklejane jak przednie. 

 

Wiem, wiem. Ale otwory na żarówki mają :). Dwa baniaczki wody demineralizowanej, trochę fairy i powinno coś z tego wyjść :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Widzę, że dawno nic tu nie pisałem. Wus cały czas jeździ.

 

W dalszym ciągu nie skończyłem reflektorów przednich. Przejścia z nimi miałem takie, że nie chce mi się pisać. Klosze są z zewnątrz już odnowione - tyle dobrego. Rozkleiłem je, wyczyściłem stary sznur butylowy i czekam ze złożeniem z projektorami Biled.

LampyOutback.jpeg.d52188b417aaa7f28622987bfbe286d0.jpeg

 

Poza tym wymieniłem kilka wężyków od LPG, bo się posypały. Ostatnio korozja sprawiła, że klamka kierowcy się nie ruszała poprawnie. Trzpień przykorodował do blaszki, która powinna się na nim obracać. W efekcie połamałem kawałek plastiku klamki. Udało się rozruszać i nasmarować trzpień i skleić. Co więcej brakowało jakiegoś drugiego trzpienia wzmacniającego całą konstrukcję w tej klamce. Będąc genetycznym zbieraczem zachowałem klamkę kierowcy z legacy po tym jak urwałem z niego drzwi i przełożyłem elementy. Chodzi teraz jak nówka :).

 

Z innych rzeczy każdemu właścicielowi iPhone'a polecam ten uchwyt magnetyczny na kratkę nawiewu. Najlepszy jaki miałem do tej pory i pod każdym względem nie mam do czego się czepić. Kratki trzyma się jak złapany na kropelkę, telefon trzyma się jak zły w pionie i poziomie no i ładuje się na tyle ok, że bateria nie spada na nawigacji i muzyce. A telefon mam stary jak świat, iPhone 8 więc musiałem specjalną obudowę z adapterem magsafe dokupić. Super rzecz, polecam:

 

UchwytMagsafe.jpeg.4ff5d64ab53124017be58b1fb32db238.jpeg

 

Tu można kupić jakby ktoś chciał:

https://allegro.pl/oferta/uchwyt-samochodowy-ladowarka-indukcyjna-do-magsafe-12611376574

Edytowane przez Amnes
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Tjunink by AliExpress. Oba kierunkowskazy lusterek były zawilgocone i zarośnięte glonami plus w jednym został tylko jeden sprawny LED, więc wymieniłem na czarne, dymione, sekwencyjne. Korzystając z okazji przemalowałem złote obudowy lusterek na czarny połysk, bo taki kolor miałem w piwnicy. Nie pasuje mi czarny do reszty auta, ale i tak pasuje lepiej niż szampański złoty. Trzeba będzie białą perłę zamówić i zrobić na biało w przyszłości. Przynajmniej sprawdziłem, że nie jest to jakaś straszna, wielka robota.

Edytowane przez Amnes
  • Super! 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, spiderq napisał(a):

Widzę że nie tylko ja miałem taki pomysł, chociaż moje są z Ebaya :biglol:

Wygląda luks, na całym czarnym wozie również 

IMG_7597.MOV 9.9 MB · 1 pobranie  

 

Aż przekaźnik nawet słychać jak działa :thumbup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jako, że nigdy niczego nie mogę skończyć ostatnio wziąłem się za dalsze poprawki przy instalacji LPG. Odkąd kupiłem wus coś z nią było nie tak. Wymieniłem już wiele węży i opasek bo były sparciałe, oczywiście filtry, gdzieś po drodze legalizacja butli była, ale to wszystko na nic było. Wolne obroty słabe, przygasał, gasł jak go nie pobudzić pedałem gazu.

 

Pomyślałem - zainwestuję w kabelek do pogadania ze sterownikiem stag. Skondensuję 3h dłubania w jedno zdanie: przewody zasilające do wtryskiwaczy LPG były pomieszane i z 4 cylindrów tylko jeden chodził w prawidłowej sekwencji... Ogarnąłem, zrobiłem autokalibrację i już mi nie gaśnie. Dwóch gazowników nie chciało czy nie umiało mi tego zrobić hehe. Jak na pierwsze podejście do diagnostyki LPG - jestem zadowolony z rezultatów.

Lampy bi-led robię już ponad rok zdaje się. W zeszły weekend wymieniłem sąsiadowi w Legacy IV przedlifcie odbłyśnik bo sobie przetopił, więc nabrałem chęci do dalszego dłubania. Mechanicznie lampy mam już z grubsza gotowe - jeszcze nie sklejone, żeby przed sklejeniem sprawdzić i poprawić poziom projektorów. Żeby to przetestować na aucie musiałem przerobić wiązkę, bo wtyczki w europejczykach są inne niż w US. Niezła zagadka tam była z okablowaniem - lampy "fabryczne" świeciły w bardzo dziwny sposób. Oczywiście ktoś już tam rzeźbił w tych amerykańskich lampach i zamiast pozycji na kierunku wstawił jakiś led przylutowany na sztywno do wiązki wiercąc wielką dziurę w kloszu, żeby wypuścić kabel.

 

Dłubiąc i dłubiąc przy tych kabelkach w końcu udało mi się dojść jak tam wszystko porobić, żeby zagrało i z grubsza już zagrało (jeszcze muszę złączyć przewody od przesłony leda z przewodami halogenu od długich, żeby mieć 2x latarnię morską).

 

Jaka była moja radość, jak zobaczyłem, że kierunek działa, pozycja działa no i krótkie i długie też. Powiem więcej - działają jak w europejskim legacy a nie jak było, że są dwie jasności głównego halogenu. To chyba przypadkiem zasługa LEDa że na niskim napięciu się nie zapala.

 

 

IMG_6531.jpeg.3e7ebd1be622f2b3864e4818fbae2e7d.jpeg

IMG_6533.jpeg.fbfe176d00c8bfe4963316e9277fca6e.jpeg

 

Zapowiada się spoko.

 

  • Super! 6
  • Lajk 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Złożyłem obie lampy na próbę, nadal bez kleju. Wycelowałem jak umiałem o ścianę - w tunelu przy WWA Zachodniej widziałem, że lampy kończą się po 8-10m przed autem, także wieczorkiem przed powrotem do domu jeszcze poprawię. Zapowiada się dobrze. Przy okazji założyłem nowy używany nie pęknięty grill. Co ciekawe przód mi się złożył lepiej niż było, maska nie odstaje z boku już.

Aż nie mogę się doczekać ciemności.

IMG_6589.jpeg

 

IMG_6588.jpeg

 

IMG_6586.jpeg

Edit:
Trochę podniosłem w okolicach zachodu słońca. Zaczyna to wyglądać.
IMG_6590.jpeg.fea281c3b72d0c9ea4e7d59ab80256c8.jpeg

 

IMG_6591.jpeg.d4056aeb8501c10fa9e81f728b2280a2.jpeg

 

Edit 2

Postawiłem BMW G20 ze zwykłymi ledami:

IMG_6598.jpeg.c5b681f3b88d6eef9c300b3ba41ac30e.jpeg

 

I w to samo miejsce starego outbacka:

IMG_6599.jpeg.f3dc2be973a56240bce7b7cb4d761863.jpeg

 

Nie ręczę za ustawienia aparatu - iPhone automat, natomiast raczej na plus dla outbacka minus brak skręcania - wiadomo. Wyżej już nie podciągam, bo nie mam pełnych baków, także po zatankowaniu wszystkiego na full zrobię finalną weryfikację.

 

Jestem pod wrażeniem.

Edytowane przez Amnes
  • Super! 10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.03.2024 o 16:28, Amnes napisał(a):

Złożyłem obie lampy na próbę, nadal bez kleju. Wycelowałem jak umiałem o ścianę - w tunelu przy WWA Zachodniej widziałem, że lampy kończą się po 8-10m przed autem, także wieczorkiem przed powrotem do domu jeszcze poprawię. Zapowiada się dobrze. Przy okazji założyłem nowy używany nie pęknięty grill. Co ciekawe przód mi się złożył lepiej niż było, maska nie odstaje z boku już.

Aż nie mogę się doczekać ciemności.

IMG_6589.jpeg

 

IMG_6588.jpeg

 

IMG_6586.jpeg

Edit:
Trochę podniosłem w okolicach zachodu słońca. Zaczyna to wyglądać.
IMG_6590.jpeg.fea281c3b72d0c9ea4e7d59ab80256c8.jpeg

 

IMG_6591.jpeg.d4056aeb8501c10fa9e81f728b2280a2.jpeg

 

Edit 2

Postawiłem BMW G20 ze zwykłymi ledami:

IMG_6598.jpeg.c5b681f3b88d6eef9c300b3ba41ac30e.jpeg

 

I w to samo miejsce starego outbacka:

IMG_6599.jpeg.f3dc2be973a56240bce7b7cb4d761863.jpeg

 

Nie ręczę za ustawienia aparatu - iPhone automat, natomiast raczej na plus dla outbacka minus brak skręcania - wiadomo. Wyżej już nie podciągam, bo nie mam pełnych baków, także po zatankowaniu wszystkiego na full zrobię finalną weryfikację.

 

Jestem pod wrażeniem.

 

Dobra robota, miejmy tylko nadzieję, że nikt nie będzie Ci mrugał z przeciwka. I nie chodzi mi o ustawienie lamp, w sieci jest pełno wątków, że niektóre nowoczesne światła LED mają zwyczajnie zbyt jasną barwę dla naszych oczu i oślepiają nocą. 

Przekonasz się za jakiś czas. ;)

Co nie zmienia faktu, że mod lepszy 100 razy niż wsadzenie dziwnego pochodzenia żarówki H7 LED z Amazonu i świecenie wszędzie poza drogą. 

Mi do pełni szczęścia brakowałoby jeszcze dołożenie tam świateł dziennych wewnątrz klosza. :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.03.2024 o 07:51, Orear napisał(a):

Dobra robota, miejmy tylko nadzieję, że nikt nie będzie Ci mrugał z przeciwka. I nie chodzi mi o ustawienie lamp, w sieci jest pełno wątków, że niektóre nowoczesne światła LED mają zwyczajnie zbyt jasną barwę dla naszych oczu i oślepiają nocą. 

Zgadzam się w pełnej rozciągłości. Póki co ze 100km nabiłem po nocy, żadnego mrugania z naprzeciwka nie doświadczyłem. Za to dużo lepiej mnie widać w lusterku wstecznym, zjeżdżają z lewego pasa, jakby co najmniej cayenne od tyłu pędził. :) 

 

Pełna zgoda co do za jasnych lamp fabrycznych a nawet źle wycelowanych w niektórych nowych autach. Kolega, który jeździ teslami (ma 3) mówił mi, że hardware'owo mają reflektory z matrycą LED czy jakoś tak, ale Elon jeszcze softu nie ogarnął, i lampy te póki co nie mają kierowanego snopa światła. Update za to będzie za darmo :D.

 

H7 LED dawno temu włożyłem do outbacka BH - łącznie pracowała w reflektorze 60s po tym jak zobaczyłem, że oświetlam swój dom aż po dach jak również domy sąsiadów, a wszystko to z samochodem 6m od budynku... Tych lampeczek nie ma co porównywać, zrobione po bożemu.

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...