Skocz do zawartości

Perłowy Outback XT 2005


Amnes

Rekomendowane odpowiedzi

Zawsze chciałem mieć Subaru z turbo. Z wiadomych przyczyn strach je kupować. Trafił się egzemplarz w rozsądnych pieniądzach i ze zrobionym silnikiem, to grzech było nie kupić.

 

Na przestrzeni ostatnich dwóch dni poświęciłem ok. 10h na wstępne mycie. Wszystko było strasznie zapyziałe jak na moje standardy.

 

Dziś z kolei zdecydowałem się zacząć pruć całe wnętrze do prania. Brud brudem, ale śmierdzi też kiepami co nieco, więc wszystko trzeba uprać. W miarę możliwości wyczyszczę również wszystkie kanały wentylacyjne.

 

Silniczek też umyłem. Jedno jest pewne: smrodu i syfu nie znoszę, więc od tego zaczynam. Póki co połówkę wykładziny wyprałem. Na więcej czasu dziś nie wystarczyło.
 

Wielkiego planu na te auto jeszcze nie mam poza tym, żeby przy nim podłubać i zastanowić się na spokojnie.

 

Jakby ktoś miał legacy/outback w bdb stanie z jasnym wnętrzem na części, to pewnie będę tym i owym zainteresowany. Np. Cały bagażnik bym wymienił, bo ściuchrany jest i śmierdzi pewnie :). Ale to na spokojnie.

 

Dalsze postępy będę opisywać na bieżąco.

 

A79F789B-18ED-4C86-BBBB-9B62FA39F1E0.jpeg

 

1C26A453-7A5E-48F8-A9DD-77E869742C7E.jpeg

 

D8C21FB7-69BE-4304-90AE-7D710E44AEB4.jpeg

 

1434BA45-D40E-4D75-B6EF-D9015B021218.jpeg

Edytowane przez Amnes
  • Super! 16
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Oczkoo15 Światła już polerowalem. Niestety one są zniszczone, porysowane i zmatowiałe w środku głównie. Chyba zdejmę klosze, przeszlifuje i jakimś drogim bezbarwnym z pistoletu przelecę. To kiedyś, bo to projekt na pół albo cały dzień. Jednego dekla lampy też brakuje :(
 

Felgi mi się średnio podobają, na szczęście mam inne w garażu :)

 

Manual :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne 8h dymania przy outback za mną. Postępy niewielkie.

 

Dokończyłem pranie wykładziny i wybebeszyłem resztę plastików oraz tylne oparcie. Wykładzinę chyba jeszcze z raz jednak przepiorę. Uprałem podłogę bagażnika wraz z boczkami. Skór, plastików i boczków jeszcze nie zacząłem czyścić. Zacząłem przymierzać się do wyjęcia podsufitki mając nadzieję, że może jednak można to odpuścić, ale już wiem, że nie można. Jeden reling jest do wymiany, zaś z autem dostałem drugi do kompletu, więc nie ma siły, trzeba jutro jeszcze wyjąć podsufitkę i może zdążę uprać? Byle się nie rozpadła od tego...

 

Zdjąłem też większość uszczelek oprócz tych z drzwi celem kąpieli i czyszczenia. Ogólnie we wnętrzu prawie nie ma już nic, jak wyszarpię podsufitkę, to umyję blachy z kurzu i syfu. Na oko mam jeszcze 2-3 dni czyszczenia przed sobą i ze dwa dni składania.

 

Do tego zaobserwowałem, że klima nie funkcjonuje. Oby to nie była jakaś kiła. Bizol do parownika i kanałów już czeka w paczkomacie.

 

Heble są to wymiany. Plus taki, że z przodu jest zestaw od spec B. Jakby ktoś mógł polecić tanie klocki do nich (tarcze 316mm) to będę wdzięczny, bo mi szukanie nie udało się. Tanie, bo na razie nie chcę ładować wiader siana w wóz, no ale hamować musi.

Gaz potrzebuje minimum filtrów, a może też nowego reduktora - okaże się.

 

Jest też jakiś błąd abs/airbag do rozkminienia. Chyba będę musiał nauczyć się programu do diagnostyki/kodowania subaru, żeby to ogarnąć. Najwyższa pora.

 

Trochę nie wiem po co to wszystko, ale tak już mam, że lubię jak jest świeżo w samochodzie. A jak się powiedziało A trzeba powiedzieć B. Byle do przodu.

IMG_1805.jpeg

IMG_1807.jpeg

IMG_1803.jpeg

IMG_1808.jpeg

IMG_1806.jpeg

  • Super! 3
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz to wszystko składał do kupy to można owinąć spinki taśmą materiałową. Wyeliminujesz dzięki temu co niektóre odgłosy z wnętrza.

 

11 godzin temu, Amnes napisał:

Jest też jakiś błąd abs/airbag do rozkminienia

 

To chyba znana przypadłość - poszukaj na forum legacygt.com, tam było to dość dobrze opisane

Edytowane przez frisco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

By the way, jak będziesz wkładał dywan do środka, polecam zaczać od stopera pod pod pedałem gazu. Najciężej wchodzi z tego wszystkiego;) Ja musiałem wymienic stoper na nowy bo ten stary nie chciał trzymać po założeniu i cały czas odskakiwał.

Edytowane przez frisco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, skwaro napisał:

Dzięki, byłem przekonany że robili tak samo jak w LGT... 

 

Nie nie, OBK nie miał 6MT w 3gen. To w US szło tylko do speców, i też nie wszystkich bo pierwszy rocznik GTB w US miał 5MT i był bez SI Drive. Za to była to wersja limitowana na 500sztuk i miała skórzaną tapicerkę w kolorze bordowym:)

Edytowane przez frisco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, frisco napisał:

 

Nie nie, OBK nie miał 6MT w 4gen. To w US szło tylko do speców, i też nie wszystkich bo pierwszy rocznik GTB w US miał 5MT i był bez SI Drive. Za to była to wersja limitowana na 500sztuk i miała zajebistą skórzaną tapicerkę w kolorze bordowym:)

Z GTB wiedziałem że pierwsze szły z 5MT, o OBK nie wiedziałem. A szkoda bo byłoby naprawdę super auto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, skwaro napisał:

Z GTB wiedziałem że pierwsze szły z 5MT, o OBK nie wiedziałem. A szkoda bo byłoby naprawdę super auto...

Fakt, skrzynia robi naprawdę dużą różnicę w specu. Ale 5mt też do tego pieca pasuje:) No i skrzynie (przynajmniej) w LGT (TY757VBAAB) to chyba najmocniejsze 5MT. Tutaj jest pewnie jakaś wariacja tej skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, frisco napisał:

Fakt, skrzynia robi naprawdę dużą różnicę w specu. Ale 5mt też do tego pieca pasuje:) No i skrzynie (przynajmniej) w LGT (TY757VBAAB) to chyba najmocniejsze 5MT. Tutaj jest pewnie jakaś wariacja tej skrzyni.

Nie słyszałem żeby ta skrzynia miała coś mocniejszego poza podwójnym synchro jedynki. Foresterowa wydaje się lepsza z odrobinę grubszymi biegami i jednocześnie krótszymi przełożeniami, ale to tak na marginesie :)

Edytowane przez skwaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, skwaro napisał:

Nie słyszałem żeby ta skrzynia miała coś mocniejszego poza podwójnym synchro jedynki. Foresterowa wydaje się lepsza z odrobinę grubszymi biegami i jednocześnie krótszymi przełożeniami, ale to tak na marginesie 

 

Te grubsze biegi to ja właśnie słyszałem że są w LGT, WRX i pewnie Foresterach. Ale nie w każdym roczniku i pewnie nie każdej skrzyni TY757*

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, frisco napisał:

 

Te grubsze biegi to ja właśnie słyszałem że są w LGT, WRX i pewnie Foresterach. Ale nie w każdym roczniku i pewnie nie każdej skrzyni TY757*

O LGT nie słyszałem żeby były grubsze, może tak jest, nie wiem. W WRXach i Foresterach jest TY755. I Forester ma grubsze niż WRX. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Outback mega. Gratulacje. Zazdro, bo punkt wyjścia masz świetny. Marzę do swojej kolekcji właśnie STI 2.0 2005 i Outback 2.5XT. Mój dream garaż :) Dodaję do śledzonych wątków i ciekaw jestem dalszego rozwoju. Powodzenia. 

Edytowane przez Herostrates
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Herostrates napisał:

Outback mega. Gratulacje. Zazdro, bo punkt wyjścia masz świetny.

 

Dzięki. Takie cudo kolekcjonerskie to to nie jest - jak to auto z USA - malowany tu i tam dookoła. Przynajmniej trzyma się kupy.

 

Co do outbacka: odkąd zrobiłem to co opisałem wyżej póki co stoi w kącie na podwórku. Kręgosłup mi wysiadł co nie co i nie chcę się obciążać dopóki nie naprawię. Jeść nie woła, aku mocny.

W sumie tylko raz się nim przejechałem w ciągu ostatniego miesiąca to mi pasek od kompresora klimy pękł i coś się spaliło w sprzęgle od sprężarki :D. Stracha miałem jak nie wiem jak dymiło się spod maski i śmierdziało stopionym plastikiem. Ciekawe czy to sprężarka stanęła, czy sprzęgło padło. Na razie nie mam energii przy nim działać. Zajął miejsce diesla :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jak roztłukłem Legacy o własny dom, to Outback nadal stał sobie na podwórku rozgrzebany od jesieni. Kręgosłup wciąż nie sługa, a pogoda też niezbyt. Z musu wkręciłem w niego dwa fotele i oddałem do gazownika, bo wypinał się gaz. Za 130 ziko coś podregulował i pojechałem nim nawet to Jastarni i z powrotem na gaziutku na walentynki. 14l LPG spalił przy jeździe ekonomicznej - klasa. W zeszłym tygodniu wreszcie go przerejestrowałem na siebie. Jakieś 2000km nim już przejechałem, także przynajmniej tyle dobrego. Co ciekawe jak się jedzie na benzynie i zrobi redukcję z 3 na 2 to ładnie strzela z wydechu. Oleju jakoś dużo nie bierze chyba - nie ma na co narzekać. Nic się nie zmieniło - czekam na wiosnę, żeby go poskładać.

 

IMG_2559.jpeg.f7782ae2638469435d583b83ac041d4b.jpeg

  • Super! 8
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Widzę, że dawno nic tu nie pisałem, bo i nie było o czym. Przejechałem już z 6000km. Wymieniłem filtry od gazu dziś. W sobotę z kolei naprawiłem zamek drzwi pasażera z przodu. Ciekawy przypadek był. Jak się okazało trzpień klamki od wewnątrz pordzewiał czy coś i nie popychało cięgna do zamka. Popsikałem, rozruszałem i działało. Ale zamek dalej żył swoim życiem - na zewnętrzną klamkę reagował 1/10 razy, na wewnętrzną zawszę. Wymieniłem więc zamek na używany i gitara już.

 

W garażu czekają tarcze i klocki - nie dałem rady odkręcić jarzm, potrzebny pneumat w garażu.

  • Super! 3
  • Trzymaj się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem dziś żarówki na jakieś Tungsramy. Strzelił mi też jakiś wąż od LPG - lokalny gazownik zlokalizował, że cienki przewód idący do czujnika ciśnienia instalacji zeskoczył z nypla. Nie miał obejmy a co więcej był to przewód podciśnieniowy, zamiast ciśnieniowego. Także tego, po wymianie filtrów i poprawieniu wężyka mam wrażenie, że lepiej jedzie na LPG. Może to autosugestia.

 

Z ciekawostek - znalazłem wątek poprzedniego właściciela na forum:

Jak widać kolor auta się nie zgadza. Z tego co mówił poprzedni właściciel jakiś czas po zrobieniu silnika skasował budę na drzewie (widziałem zdjęcie) zdaje się prawymi tylnymi drzwiami po czym przełożył wszystko do innej budy pewnie kupionej z kolejnym trup motorem. Zostały się lusterka w kolorze szampana :D. Faktura za remont motoru:

 

image.thumb.jpeg.8b1c2dfa2400510e5fc470ecfe294986.jpeg

 

 

 

Edytowane przez Amnes
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W sobotę wymieniłem oliwkę na Mannol Racing + Ester 10W60 oraz zalałem dodatek Xado Atomic. Filtr OEM. Nowa podkładka korka, bo stara była tak płaska, że ledwo z korka zeszła i w sumie już przeciekało z korka ciut. Wrażenie jest, że kultura pracy silnika poprawiła się, a spalanie spadło. No ale, trzeba też wziąć pod uwagę, że przyszły wakacje i ruch spadł, więc płynniej się jeździ, także nie wiadomo czy te dodatki coś dają.

 

Na ostatnim baku gazu sprawdzałem ile wóz pali - wyszło mi 13,4L LPG z przebiegu i ile gazu weszło oraz 20.7MPG na ekonomizerze.

Bylem na przeglądzie w MK w Nieporęcie - całkiem niezły ten wóz się okazał. W przyszłym tygodniu drobne prace serwisowe w MK ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Serwis w MK ogarnięty:

Uszczelniono łączenia wydechu

Nowe łączniki stabilizatora z tyłu

Zamontowano osłonę turbo pozyskaną w czex

Serwis hamulców przód (tarcze mikoda 316mm, klocki brembo) wymiana 2 tłoczków, gumek, nowy płyn

Wykodowano EGR, 2 sonde, i chyba czujnik EGT oraz przy okazji wgrano mapę silnika OEM, bo podobno była od automatu.

 

Jestem bardzo zadowolony, bo wóz wreszcie nie trzęsie się od każdego dotknięcia pedału hamulca. Zdjęć starych tarcz nie będę wrzucał. Jest prawie niemożliwe, żeby ktoś kiedyś widział tarcze w gorszym stanie...

Biegi teraz jakoś maślaniej wchodzą no i w ogóle komfort jazdy jest luxusowy jak dla mnie.

Sprężarka klimy jest niestety zatarta - będzie następny projekt. W sumie rzadko używam klimy - tylko w deszcz, więc specjalnie mi to nie przeszkadza.

Zostało kupić i wymienić wahacze tylne te bardziej z przodu na nowe OEM.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...