Skocz do zawartości

Niebieska Strzała - Impreza Turbo 4WD <<RS>> nr 185/325 czyli GC8 GT z Gdańska


faza20

Rekomendowane odpowiedzi

Po dwóch i pół roku przerwy ponownie dołączyłem do rodziny Subaru (chociaż mentalnie nigdy jej nie opuściłem).

Miejsce Białego Lanosa WRX 265 opisanego dość szczegółowo w wątku

https://forum.subaru.pl/topic/88387-biały-lanos-wrx-265-z-gdańska/?tab=comments#comment-2458872

zajęła “Niebieska Strzała - Impreza Turbo 4WD <<RS>> nr 185/325 czyli GC8 GT z Gdańska”.

 

front1.thumb.jpg.a8a0bf4efefe835ec34f19d46b01fae8.jpg

 

Po kilku latach obserwowania rynku i kilku miesiącach intensywnych poszukiwań w połowie lipca pojechałem obejrzeć niebieskiego GT-ka z limitowanej serii RS wypuszczonego na rynek Szwajcarski. W stosunku do standardowego GT ma dodatkowo wskaźnik temperatury oleju, ciśnienia oleju i ciśnienia doładowania, naklejki na bokach i wewnątrz z numerem auta.

Przy oględzinach i podczas jazdy testowej okazało się, że rzeczywistość jest z grubsza zgodna z treścią ogłoszenia, auto trzyma się kupy, pięknie wygląda, świetnie jeździ a co najważniejsze jest zdrowe blacharsko i prawie nie ma rdzy a do tego wszystkiego jest to czysta seria jaka wyjechała z fabryki Subaru w 1999r.

 

front2.thumb.jpeg.99d7600e3cdf3d69c9846986bf6aed04.jpeg

 

Impreza przyjechała do Polski w 2014 roku i od tamtego czasu miała jednego właściciela, który zapewniał, że auto jest bezwypadkowe.

Przez 7 lat zrobiony został porządek z korozją - reperaturki nadkoli, naprawa progów itp., auto zostało polakierowane od dołu do linii okien, wymieniona ze względu na korozję została też klapa bagażnika.

W 2018 roku w podpoznańskim nieASO został naprawiony silnik po obróceniu panewki (wszystko na częściach OEM poza panewkami ACL) oraz wymienione obie chłodnice - od tego czasu auto przejechało około 2 000 km.

 

GT-k będzie u mnie pełnił rolę auta rekreacyjnego - zastępującego motocykl kiedy warunki pogodowe nie pozwalają poruszać się na dwóch kołach więc przebiegi będą raczej nieznaczne.

 

Jak to w 22 letnim aucie do zrobienia jest mnóstwo rzeczy aby jego stan odpowiadał moim wymaganiom.

 

Poniżej plany na najbliższy czas:

  • hamulce są pordzewiałe a do tego trzyma jeden z tylnich zacisków - nowe tarcze, klocki, przewody hamulcowe, płyn, regeneracja zacisków
  • wiskoza przeskakuje przy maksymalnym skręcie podczas jazdy do tyłu - regeneracja
  • magiel podcieka w jednym miejscu - regeneracja
  • profilaktycznie wszystkie elementy gumowe w zawieszeniu zostaną wymienione na nowe - obecne są spękane i za jakiś czas pewnie i tak dokonają żywota
  • płyny - olej w silniku, skrzyni, moście, płyn chłodniczy, komplet filtrów
  • naprawa niedziałającej klimy
  • zlokalizowanie i naprawa nieszczelności w układzie paliwowym - paliwo gdzieś kapie po zatankowaniu powyżej połowy zbiornika
  • wymiana dywanów - w aucie przez dłuższy czas leżały niczym nie zabezpieczone części silnika i teraz wszystko ma plamy i śmierdzi olejem
  • zlokalizowanie przecieku i uszczelnienie szyberdachu oraz bagażnika
  • wypranie całej tapicerki
  • naprawa niedziałającego ale za to oryginalnego radia
  • itp., itd. …

 

Na start wpadły kute felgi Rays RE-B51 17/7 ET50 po regeneracji + komplet nakrętek z zabezpieczeniami Rays i opony Yokohama AD08RS 215/45 r17.

Oryginalne felgi po odnowieniu zostaną na zimę.

 

rays1.thumb.jpeg.1c29d1401eade135e621bf980a49240b.jpeg

 

GT-k został oświniaczony na lusterku i klapie bagażnika.

 

rays2.thumb.jpeg.e25f261528fde29361c79461d93c8abe.jpeg

 

Tyle musi wystarczyć na pierwszy post w temacie, CDN...

  • Super! 23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dammmian cena rzeczywiście była z tych najwyższych na naszym rynku ale całe szczęście była do negocjacji.

Do auta dostałem jeszcze karton przydatnych części i gadżetów więc myślę, że było warto.

A tańsze egzemplarze to praktycznie wszystkie obdzwoniłem i już przy rozmowie telefonicznej wychodziło, że szkoda mojego czasu aby po nie jechać (zależało mi na zdrowej budzie aby uniknąć wielu miesięcy oczekiwania na naprawy blacharskie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Razem z autem dostałem drugi, zapuszczony zestaw hamulców „na zapas” a jako, że nadal czekam na umówiony w warsztacie termin postanowiłem zająć się tym elementem.

c74acf24809dd8c1562b8d69f154781f.jpg

Całość rozebrałam, oczyściłem, dałem do piaskowania i malowania proszkowego.
Zastosowałem zestawy naprawcze wraz z tłoczniami. Zostały mi jeszcze do zrobienia białe napisy ale jeszcze nie wiem jak ruszyć ten temat. Wałek, naklejki czy może biały marker?

942ee2bb7112a84f3c7a13d41276f48a.jpg

  • Super! 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.08.2021 o 10:05, dirkdiggler napisał:

Naklejki. Mam 5 lat i wciąż wyglądają jak nowe. Stanie w garażu im nie przeszkadza.:mrgreen:

 

 

SmartSelect_20210821-100457_Gallery.jpg

Podoba mi się to, czy jesteś w stanie podać mi jakiś namiar na te naklejki i metodę ich nakładania (są polakierowane klarem)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, faza20 napisał:

Podoba mi się to, czy jesteś w stanie podać mi jakiś namiar na te naklejki i metodę ich nakładania (są polakierowane klarem)?

naklejki zaciski.pdf

 

Pobierz sobie z załącznika i  daj komuś do zrobienia. Zrobiłem skany moich przed naklejeniem.

Wtedy miałem je z ebay-a ale to było dawno temu i już nie pamiętam skąd.

Folia jest dość cienka, lakierowane po aplikacji folii nie były ale myślę że jak masz zacisk na stole to pewnie nie zaszkodzi pociagnąć klarem.

 

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli idąc drogą ku lepszemu, bo doskonałe to auto nigdy nie będzie oddałem Subaraka do auto SPA na pranie tapicerki i wszelkich "miękkich" rzeczy w kabinie oraz boczków bagażnika. Efektem tego działania jest całkowicie neutralny zapach w kabinie, wszystko jest czyste i przyjemne w dotyku, że aż chce się jeździć.

Własnoręcznie wykonałem ze sklejki 4mm wkład nad koło zapasowe aby zastąpił stary, przemoczony i śmierdzący.

Różnica jest powalająca a koszt sklejki z marketu budowlanego znikomy.

 

deska1.thumb.jpg.62ce0e6ec4d83409da255882e4ebdbd1.jpgdeska2.thumb.jpg.d6bd6362b5fc616c957ca1195bcca971.jpg

 

Zamówiłem też komplet dywaników do kabiny oraz dywan do bagażnika uszyty na wzór oryginalnego.

 

dywanik1.thumb.jpg.bc0f82f096bde8d63aca5490a22b9689.jpgdywanik2.thumb.jpg.44c6fa121877ce8dd5c258d506324a36.jpg

 

Aktualnie auto stoi w warsztacie gdzie ogarnięte ma być kilka rzeczy z listy z pierwszego posta, jak tylko wróci to wrzucę kolejnego posta z zestawieniem zrobionych rzeczy i oczywiście fotorelacją.

 

  • Super! 10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Coś tam powoli się dzieje w aucie, które aktualnie wisi w serwisie na podnośniku.

 

gc8_01.thumb.jpg.280b8e02d0d8aa431779344282423ceb.jpg

 

Na tą chwilę GT-k ma już zamontowany komplet żółtych poliuretanów gdzie tylko się dało (stare, sparciałe gumy poszły na śmietnik), zregenerowane zaciski hamulcowe, przewody w oplocie Hel, komplet nowych tarcz kotwiczynych.

Z przodu punktowane tarcze Brembo i klocki Mintex M1155.

 

gc8_03.thumb.jpg.f20ec531a1b6d4db7c0867a7442dbaba.jpg

 

 Z tyłu tarcze gładkie Brembo i klocki Mintex M1155 oraz nowe szczęki ręcznego ( w stary bęben dostała się jakaś podkładka, która odcisnęła się na okładzinach ręcznego), łożyska w tylnich kołach.

 

gc8_04.thumb.jpg.b67ff132a2b91fe75f8d0f2beb17c028.jpg

 

gc8_05.thumb.jpg.7c2644120a37288ccfccf44e9d8a6ec4.jpg

 

Z białymi napisami na zaciskach niestety nie ogarnąłem tematu przed montażem więc będę musiał działać już na zamontowanym na auto zestawie.

 

gc8_02.thumb.jpg.b0e1ea9021e9d96990b0493bf8e3554e.jpg

 

Do tego wszystkiego wpadnie jeszcze nowy krzyżak wybieraka skrzyni biegów w miejsce starego posiadającego luz.

 

Auto czeka na powrót wiskozy z regeneracji aby mogło znowu stanąć na kołach.

 

 

  • Super! 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komplet to 800-900zł. W ASO pewnie drożej i nie od ręki.

 

Co daje takie punktowanie tarczy? Wiem, że GT jest "trudne" jeżeli chodzi o dobór tarcz z przodu do "normalnej" jazdy a nie upalania na torze. Sam testuję nawiercane Brembo + klocki Brembo ale ciekawi mnie jak sprawują się Mintexy na takich tarczach, bo moje czasami popiskują ale i tak jest dużo skuteczniej i ciszej niż na polecanych litych Brembo + Ferrodo DS Performance.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.09.2021 o 23:21, Schwefel napisał:

Komplet to 800-900zł. W ASO pewnie drożej i nie od ręki.

 

Co daje takie punktowanie tarczy? Wiem, że GT jest "trudne" jeżeli chodzi o dobór tarcz z przodu do "normalnej" jazdy a nie upalania na torze. Sam testuję nawiercane Brembo + klocki Brembo ale ciekawi mnie jak sprawują się Mintexy na takich tarczach, bo moje czasami popiskują ale i tak jest dużo skuteczniej i ciszej niż na polecanych litych Brembo + Ferrodo DS Performance.

Zasadniczo punktowanie/nawiercanie ma powodować większą siłę hamowania, klocek ma w co sie wgryźć. Nacinanie natomiast ma odprowadzać pył. Tak ja wiem, tego się trzymam :P

 

Piękny GTek, jestem ciekaw dalszych losów! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do punktowanych tarcz to jak napisał @Danko punktowanie podobno zwiększa siłę hamowania a w przeciwieństwie do nawiercania nie powoduje potencjalnych pęknięć wokół przewiertu.

@Schwefel nie maiłem jeszcze okazji przetestować jak działają Mintexy ale jak już to zrobię to wrzucę moją opinię w tym wątku.

Przy wyborze klocków i tarcz priorytetem było jak najlepsze hamowanie, także na zimno, piszczenie czy pylenie zeszły zdecydowanie na drugi plan.

 

Jako, że nadal jestem bez auta (ale to już niedługo - podobno ;) ) to ogarniam kolejne "drobnostki".

 

Oryginalne felgi zostały szczegółowo sprawdzone, dwie z nich wyprostowane, pierwszy lakier został wytrawiony kwasem i całość została pomalowana proszkowo.

Z efektu końcowego jestem bardzo zadowolony. Na zdjęciach tego nie widać ale w słońcu złoto mieni się brokatem :) .

 

felgi_zima1.thumb.jpeg.e5be59da4f8c36ac013619a21055abe9.jpeg

 

felgi_zima2.thumb.jpeg.28df7ef5472da23e5893fa551cf10e72.jpeg

 

Dotarła do mnie też zamówiona już wcześniej w ASO mata wygłuszająca maskę i muszę przyznać, że jak za te pieniądze to raczej mizernie jest wykonana (jest tak cienka, że aż strach dotknąć żeby nie połamać).

 

mata_1.thumb.jpeg.f89a4b451cee0edb6aae674b19afa72f.jpeg

 

mata_2.thumb.jpeg.4b9a7488f323f9984512159239dbfd7d.jpeg

 

Kolejna aktualizacja niebawem, już po odbiorze auta z serwisu.

 

  • Super! 11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, mam nadzieję, że pękają po katowaniu na torze a nie w normalnej jeździe. Z resztą to Brembo więc chyba wiedzą co robią nawiercając tarcze.

Też kupiłem nową matę ale to straszna lipa łamie się w palcach, a kuna i tak mi opierdzieliła kawałek Jak ktoś ma wolne $$$ to lepiej wydać na co innego. Teraz wygłuszenie bym kleił z rolki a nie kupował oryginał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Jesienna sesja w tradycyjnym już dla moich aut i motocykli miejscu.

 

las1.thumb.jpg.28a8c5605748dcaa46161a530a12fd88.jpg

 

 

las2.thumb.jpg.24c930a232159fb7876d84e1d3e31894.jpg

 

Uzupełniając wątek o zaległe naprawy/modyfikacje przeprowadzone w aucie to podczas kilkutygodniowego pobytu w nieASO, poza tym co opisałem powyżej usunięte zostały wszystkie 4 nieszczelności układu klimatyzacji i całość została nabita - teraz działa wyśmienicie.

 

Zostały także ogarnięte takie "drobnostki" jak przedmuch w środkowej części układu wydechowego czy wymieniony jakiś wężyk od układu chłodzenia, który sklejony był na coś a'la poxipol i podciekał.

 

Jako, że zegar temperatury oleju działał kiedy chciał to po diagnozie wystarczyło przelutowanie kostki elektrycznej łączącej przewody aby wszystko zaczęło działać jak należy.

 

Przy okazji montażu poliuteranów StrongFlex i robieniu geometrii serwisant zaproponował ustawienie geometrii wg następujących parametrów - przód rozbieżny 10 st., tył zbieżny 10 st. co miało poprawić zachowania w zakrętach i rzeczywiście zrobiło mega różnicę zmieniając auto podsterowne w mniej podsterowne a nawet neutralne.

 

Poza wymianą wspomnianego już wyżej krzyżaka wybieraka skrzyni biegów wpadła także nowa podpora skrzyni - teraz biegi wchodzą nieporównywalnie bardziej precyzyjnie niż wcześniej.

 

W aucie od początku był problem z zapachem paliwa w kabinie a poprzedni właściciel wskazywał problemy z wyciekiem przy tankowaniu powyżej połowy zbiornika, Panowie poprawili więc mocowanie i łączenia nieoryginalnych przewodów paliwowych przechodzących pod tylną kanapą z kabiny pod podwozie co jak się okazało zaraz po pierwszym odbiorze nie dało oczekiwanego efektu i po tankowaniu do pełna drogocenny VPower 100 lał (kapał) mi się na podjazd :/. Auto wróciło do Warsztatu na szczegółową weryfikację, winny okazał się dziurawy od góry zbiornik, który został wymieniony a przy okazji przewody paliwowe zostały profesjonalnie dorobione i zastąpiły stare - skorodowane.

 

Magiel ostatecznie nie został ruszony ponieważ wyciek o który był podejrzany nie był z magla a z czegoś innego (nie pamiętam czego) co kapało na magiel.

 

Z wszystkich przeprowadzonych modyfikacji jestem bardzo zadowolony, teraz GT-k prowadzi się jak inne auto, taka poprawa uwidoczniła jednak słaby punkt tego auta jakim jest bardzo "cywilny" układ kierowniczy, co powoduje konieczność kręcenia kierownicą jak szalony na krótkich zakrętach, rondach czy szykanach więc pewnie kolejną modyfikacją będzie zakup krótkiego magla 2.2 z STi - jeśli ktoś ma na sprzedaż takowy to proszę o info.

 

Wykonałem tez ozonowanie wnętrza i wreszcie w aucie panuje neutralny zapach.
 

Do Subarynki wleciały zamówione wcześniej dywany.

 

dywan1.thumb.jpg.ea85400bef8b9ee75963c1277a684713.jpg

 

A do bagażnika płyta wykonana własnoręcznie

 

bagaznik2.thumb.jpg.87713101f39295fabef1acbb7a75b4e5.jpg

 

i dywan.

 

bagaznik1.thumb.jpg.00202e250cda02052243a3c9d220a814.jpg

 

Teraz koła prezentują się jak powinny, tylko białych napisów na zaciskach brak.

 

zacisk_przod.thumb.jpg.515553d685b8219cff078e77a6518acc.jpg

 

307982823_zacisk_ty.thumb.jpg.e630a97833884a08b4138d0bd9d0baeb.jpg

 

Na zimę czeka już nowy zestaw opon Nokian WR D4 na odnowionych felgach OEM.

 

1132586368_zimowki1.thumb.jpg.ccc63f3f530e83ec34d3e92563ccc920.jpg

 

W przyszłym roku wpadną nowe amortyzatory bo te obecnie, jeszcze oryginalne, kończą już swój żywot. Pewnie będzie to Kayaba AGX.

 

Muszę zacząć systematycznie uzupełniać wątek bo trochę powieść się z tego posta zrobiła ale mam nadzieję, że o niczym nie zapomniałe.

Na dziś to tyle!

 

 

 

Edytowane przez faza20
zmiana
  • Super! 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...