Skocz do zawartości

Niebieska Strzała - Impreza Turbo 4WD <<RS>> nr 185/325 czyli GC8 GT z Gdańska


faza20

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 6.09.2021 o 08:56, faza20 napisał:

Coś tam powoli się dzieje w aucie, które aktualnie wisi w serwisie na podnośniku.

 

gc8_01.thumb.jpg.280b8e02d0d8aa431779344282423ceb.jpg

 

Na tą chwilę GT-k ma już zamontowany komplet żółtych poliuretanów gdzie tylko się dało (stare, sparciałe gumy poszły na śmietnik), zregenerowane zaciski hamulcowe, przewody w oplocie Hel, komplet nowych tarcz kotwiczynych.

Z przodu punktowane tarcze Brembo i klocki Mintex M1155.

 

gc8_03.thumb.jpg.f20ec531a1b6d4db7c0867a7442dbaba.jpg

 

 Z tyłu tarcze gładkie Brembo i klocki Mintex M1155 oraz nowe szczęki ręcznego ( w stary bęben dostała się jakaś podkładka, która odcisnęła się na okładzinach ręcznego), łożyska w tylnich kołach.

 

gc8_04.thumb.jpg.b67ff132a2b91fe75f8d0f2beb17c028.jpg

 

gc8_05.thumb.jpg.7c2644120a37288ccfccf44e9d8a6ec4.jpg

 

Z białymi napisami na zaciskach niestety nie ogarnąłem tematu przed montażem więc będę musiał działać już na zamontowanym na auto zestawie.

 

gc8_02.thumb.jpg.b0e1ea9021e9d96990b0493bf8e3554e.jpg

 

Do tego wszystkiego wpadnie jeszcze nowy krzyżak wybieraka skrzyni biegów w miejsce starego posiadającego luz.

 

Auto czeka na powrót wiskozy z regeneracji aby mogło znowu stanąć na kołach.

Byłem w tym serwisie, widziałem jak wisiał :thumbup:

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, dirkdiggler napisał:

Zadowolony jesteś z dywaników?

 

Materiał z jakiego są wykonane jest rewelacyjny i z tego jestem bardzo zadowolony ale bardziej się czepiając tam gdzie powinny być kąty proste to są bardziej zaokrąglone (może nie dało się tego obszyć na kwadratowo) i idealnie nie leżu np. przy dźwigni do otwierania bagażnika/paliwa.

Jak za tą kasę to zdecydowanie polecam, szczególnie, że uszyli mi dywan do bagażnika za śmieszne pieniądze w stosunku do tego z ASO.

 

1 godzinę temu, dirkdiggler napisał:

Pisz historię, takie wątki bardzo fajnie się czyta, a że relacja zapowiada się długofalowa to będziesz miał też dla siebie zapiski w celach kronikarskich.

 

Dziękuję, będę pisał z całą pewnością a szczegółowe zapiski i tak mam w excelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanicznie z grubsza auto zostało doprowadzone do porządku więc nie mogłem sobie odmówić weryfikacji osiągów tego jakby nie patrzeć seryjnego silnika.

 

hamownia.thumb.jpg.a83a6a6750b5dffa5c1c65f7b6551d87.jpg

 

Wybrałem się więc do Gdynia na pomiary, które przyniosły całkiem solidne 229,0KM @ 6181RPM oraz 307,7Nm @ 3257RPM.

 

wykres.thumb.jpg.82fea48f229da861e07875e52d4e9c2a.jpg

 

 

  • Super! 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Przyszła zima, jakże wyczekiwana przez wszystkich właścicieli Subaru i innych wozów 4x4.

 

Pierwszy śnieg zaliczony, z auta jestem bardzo zadowolony.

GT-k jest przewidywalny, skuteczny i prowadzi się świetnie, jak dobrze, że do wiosny mamy jeszcze sporo czasu :D

 

zima_subaru_3.thumb.jpg.1737d160692e2a4e115ff51b35defbf0.jpg

 

zima_subaru_1.thumb.jpg.987d5ecdcce66c7177d5d3e2440876b9.jpg

 

zima_subaru_2.thumb.jpg.c3963d6799d541214e0cb06e5e76effb.jpg

 

A tu takie porównanie z "prawnuczkiem" .... ale te stare auta są małe.

 

29504391_GTGR.thumb.jpg.268808e10ed4df0fcd4f465be745d467.jpg

 

 

  • Super! 13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na inne foty perspektywa poprzedniego zdjęcia trochę przekłamuje rzeczywistość.

Od przodu wyglada to tak.

00ce95f12f0bcb4af3fcf7417db4fa8b.jpg

Jak przesiadasz z jednego auta bezpośrednio do drugiego to wrażenie jest takie, że w Imprezie siedzisz tyłkiem niemal na asfalcie a w Yarisie prawie jak w małym SUVie.

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

Kilka tygodni temu Subaru pojechało na przegląd okresowy gdzie wzorowo przeszło prawie wszystkie testy.

Do wymiany była jedynie jedna z żarówek podświetlenia rejestracji...

 

Przy próbie odkręcenia osłonki pękło całe mocowanie, jak się okazało skorodowane na wskroś.

Zamówiłem więc 2 nowe mocowania w ASO oraz kilka drobiazgów do środka.

 

image.thumb.jpeg.06ee23c9321dec4588fd013b18f715b8.jpeg

 

Żeby wymienić mocowanie żarówki trzeba zdjąć cały zderzak no i się zaczęło - podpora zderzaka trzymała się ostatkiem sił - ruda szmata zrobiła swoje.

image.thumb.jpeg.09f4598fa69f7d7612afcee82806ad64.jpeg

 

Zamówiłem nową podporę zderzaka, jak już przyjechała to okazało się, że nie pasuje bo jest do przodu (zapomniałem napisać w zamówieniu o którą mi chodzi) :-/

Zamówiłem więc poprawną i do tego skrzyneczkę plastikowych spinek bo w aucie albo ich brakowało albo były w opłakanym stanie.

Całość poskręcałem i zamontowałem

image.thumb.jpeg.3e981775f3aa87f981ddbd21ecbf4ce0.jpeg

 

Przy okazji konserwując po oczyszczeniu rdzawe naloty w podłużnicach i oddając mocowanie zderzaka do malowania proszkowego.

image.thumb.jpeg.e83e0cb8443254a463f666f0308b208a.jpeg

 

Sama buda była w nienagannym stanie, bez śladów rdzy czy widocznych uszkodzeń co bardzo mnie ucieszyło.

 

Jako, że miałem nową podporę przedniego zderzaka to postanowiłem zajrzeć i tam.

Stan przedniej podpory był znacznie lepszy niż tylnej ale ze względu na brak możliwości zwrotu  i tak postanowiłem ją wymienić i przy okazji poprawić mocowanie węży od spryskiwaczy (jeden z nich nie działał bo wąż latał luzem pod zderzakiem).

image.thumb.jpeg.f3aa7c02a72370ec5ff7c85eba35b164.jpeg

 

Jak już byłem z przodu to porozkręcałem i oddałem do malowania proszkowego kilkanaście elementów z rdzawym nalotem, których estetyka nie dawała mi spokoju.

image.thumb.jpeg.fd30de3bb6ed9cede584d4dd45f93f72.jpeg

foto027.thumb.jpg.7bbd5862ae59e767b8e4284f3abf313f.jpg

 

 

Wyszło to moim zdaniem rewela cyjnie.

image.thumb.jpeg.0969999cc5d54965184dc25f654c9ebd.jpeg

 

image.thumb.jpeg.93bf1ff9dba0720c414a132739b44d72.jpeg

 

image.thumb.jpeg.e5fb9f47dc6fb43dfdc8ae838592f28b.jpeg

 

 

 

Klaksony jak można było się spodziewać nie przeżyły piaskowania i malowania proszkowego więc do auta trafiły nowe, wielkie (ten obok akumulatora ledwo się zmieścił) i głośne, niekoniecznie renomowane Epmany.

image.thumb.jpeg.f1e185717cf5b586e705046eba3173b2.jpeg

 

 

image.thumb.jpeg.060f9ddb9da510b4f7483fd8f8df3922.jpeg

 

 

Wszystkie zniszczone spinki i śruby zostały wymienione na nowe.

 

Umyte wentylatory trafiły w odnowione osłony.

image.thumb.jpeg.293d663e933e714bba0a2256b454a1d6.jpeg

 

 

image.jpeg

 

Teraz pozostało mi jeszcze do końca wszystko poskręcać!

 

Taka oto jest historia ostatnich tygodni, która rozpoczęła się od wymiany żarówki :)

...

Edytowane przez faza20
zmiana2
  • Super! 14
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważaj z takimi szybkimi wymianami lampki podświetlenia tablicy. 

Jak ja tak w 2019 zdjąłem kolektor do izolacji, to założyłem go pod koniec 2021, lżejszy o kilkadziesiąt tysi :biglol:

Belka tylna zderzaka w ASO zamawiana? Potrzebuje też do wanny. 

Edytowane przez mariost
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważaj z takimi szybkimi wymianami lampki podświetlenia tablicy. 
Jak ja tak w 2019 zdjąłem kolektor do izolacji, to założyłem go pod koniec 2021, lżejszy o kilkadziesiąt tysi :biglol:
Belka tylna zderzaka w ASO zamawiana? Potrzebuje też do wanny. 

Dzięki za ostrzeżenie. Mój już prawie poskładany, jeszcze tylko płyta pod silnik mi została do oklejenia matą i przykręcenia.

Tylna belka z ASO - w 2 dni od zamowienia była gotowa do odbioru.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyglądając się tym wszystkim nowym częścią tak właśnie się zastanawiałem ile czasu zajmie im pordzewienie do poziomu jaki miały demontowane części.

Jak kolejne 23 lata to dla mnie jest OK ale jak po pół roku to słabo. 

 

Kończąc ten etap projektu, doprowadziłem do porządku dolną osłonę silnika zastępując strzępy porwanej maty nową, samoprzylepną.

image.thumb.jpeg.94ca883ee9c126749fa795b69d854cf2.jpegimage.thumb.jpeg.963408ce2770f00a6aecf958bc2cb1c6.jpeg

 

Wymieniłem koła na letnie. Oba komplety zostały zabezpieczone woskiem i dressingiem do opon.

image.thumb.jpeg.bb728fb025198d55ee3eaae5031a38b8.jpegimage.thumb.jpeg.25466e195eb7dd0f925c042d25cd0123.jpeg

 

Przewietrzyłem też Imprezkę w ten piękny wiosenny dzień.image.thumb.jpeg.8fada4aef53315ceb24fa50ca3c3ef88.jpegimage.thumb.jpeg.815d7aea55950998917565c52b6aa468.jpeg

 

Plany na dalsze "inwestycje" już są i w miarę jak będę je realizował to trafią tu do wątku.

  • Super! 10
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, faza20 napisał:

Przyglądając się tym wszystkim nowym częścią tak właśnie się zastanawiałem ile czasu zajmie im pordzewienie do poziomu jaki miały demontowane części.

Jak kolejne 23 lata to dla mnie jest OK ale jak po pół roku to słabo. 

Nowe mocowanie akumulatora zaczyna rdzewieć po 1,5 roku, także lepszą opcją było dać do piachu i proszku stare.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...