Skocz do zawartości

Subaru SOLTERRA [AA] (MY22=>) BEV


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie miałem dopytać @Paweł L o system bezpieczeństwa w aucie. Dobrze rozumiem, że to jest system Toyoty, oparty na jednej kamerze i nie ma nic wspólnego z EyeSight Subaru? Jedyny związek to nazwa tego systemu w Solterze w USA i Kanadzie bo w Europie to będzie się nazywać Subaru Safety Sense?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wygląda na to, że system jest tego kto produkuje lub ma więcej udziału w technologii auta. Subaru BRZ i Toyota GT/GR 86 powstają w Subaru, to mają EyeSight. Solterra powstaje w Toyocie, to ma system Toyoty.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Zyzol napisał:

No to trochę słabe, że nawet nie przepchnęli własnego, chwalonego systemu.


Faktycznie. I do tego Pan prowadzący pomieszał światowe uznanie dla ES (słuszne) z jeszcze lepszymi funkcjami niż dotychczas. Bez zająknięcia się, że to różne systemy. Mistrz marketingu.

I do tego widzi małe zwisy.

Potwierdza się ładowanie DC max 100kW i zasięg który zweryfikuje honologacja.


Patrząc na ubogą formę tej prezentacji odnoszę wrażenie, że ten projekt to piąte koło u wozu producenta. Zwłaszcza porównując np. z pierwszą statyczną prezentacją Kia wersji przedprodukcyjnej dla dziennikarzy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, FilipBB napisał:

Właśnie miałem dopytać @Paweł L o system bezpieczeństwa w aucie. Dobrze rozumiem, że to jest system Toyoty, oparty na jednej kamerze i nie ma nic wspólnego z EyeSight Subaru? Jedyny związek to nazwa tego systemu w Solterze w USA i Kanadzie bo w Europie to będzie się nazywać Subaru Safety Sense?

Nie jest to EyeSight, musimy poczekać żeby przekazać  więcej informacji. Mam nadzieję, że niedługo będę miał okazję przetestować wtedy obiecuję - podzielę się wrażeniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, spawalniczy napisał:


Faktycznie. I do tego Pan prowadzący pomieszał światowe uznanie dla ES (słuszne) z jeszcze lepszymi funkcjami niż dotychczas. Bez zająknięcia się, że to różne systemy. Mistrz marketingu.

I do tego widzi małe zwisy.

Potwierdza się ładowanie DC max 100kW i zasięg który zweryfikuje honologacja.


Patrząc na ubogą formę tej prezentacji odnoszę wrażenie, że ten projekt to piąte koło u wozu producenta. Zwłaszcza porównując np. z pierwszą statyczną prezentacją Kia wersji przedprodukcyjnej dla dziennikarzy.

 

Jeżeli mogę poprawić: ładowanie DC 150kW max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Paweł L napisał:

Jeżeli mogę poprawić: ładowanie DC 150kW max.

 

Oczywiście.

Bazuję na tym, co powiedział prowadzący. W pół godziny naładujemy do 80%.

Zakładając, że bateria netto ma 70 kWh - 80% daje nam 56 kWh.

Ładując ją przez pół godziny do od hipotetycznego 0% do 80%

Wychodzi nam DC 110 kW.

 

Czy dobrze widzę, że gniazdo AC jest jednofazowe?

 

image.png.483cadb86eba62cc88691306224949a4.png

 

Edytowane przez spawalniczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, spawalniczy napisał:

 

Oczywiście.

Bazuję na tym, co powiedział prowadzący. W pół godziny naładujemy do 80%.

Zakładając, że bateria netto ma 70 kWh - 80% daje nam 56 kWh.

Ładując ją przez pół godziny do od hipotetycznego 0% do 80%

Wychodzi nam DC 110 kW.

 

Czy dobrze widzę, że gniazdo AC jest jednofazowe?

 

image.png.483cadb86eba62cc88691306224949a4.png

 

Pod tym gniazdem jest uchylana klapka i tam jest drugie gniazdo do szybkiego ładowania.

2 godziny temu, Paweł L napisał:

Myślę, że najlepiej będzie jeżeli poczekamy na europejską homologację.

Jeszcze trochę cierpliwości proszę.

Z ciekawości. Ile trwa homologacja auta w EU?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, FilipBB napisał:

Pod tym gniazdem jest uchylana klapka i tam jest drugie gniazdo do szybkiego ładowania.


Tak, to jest gniazdo do prądu stałego. Ale w tym gnieździe powyżej (AC, czyli prąd zmienny) brakuje dwóch dolnych pinów odpowiedzialnych za dwie fazy.

Wygląda na to, że przynajmniej ten egzemplarz można ładować w typowym przydomowym garażu z maksymalną mocą około 3,5 kW, bo tyle wyciągniesz na jednej fazie. 

Miejmy nadzieję, że to prototyp i na Europę zrobią gniazdo 3 fazowe i ładowarkę 11 kW.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że Subaru nie będzie miało baterii z Lexusa, taka konfiguracja nokautuje zarówno Toyotę bZ4x jak i Solterrę. No chyba że to będzie STi :idea:
https://www.carscoops.com/2021/12/2023-lexus-rz-450e-electric-suv-teased-again-before-2022-debut/

Edytowane przez Durbos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W dniu 15.12.2021 o 13:28, FilipBB napisał:

Pod tym gniazdem jest uchylana klapka i tam jest drugie gniazdo do szybkiego ładowania.

Z ciekawości. Ile trwa homologacja auta w EU?

Mam nadzieję, że Subaru EU są już na półmetku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.12.2021 o 00:19, Zyzol napisał:

No to trochę słabe, że nawet nie przepchnęli własnego, chwalonego systemu.

Pytanie czy ma to jakieś praktyczne znaczenie. Na co dzień jeżdżę Levorgiem i Rav4 (fakt, że trochę młodszą niż Levorg), i przynajmniej w przypadku aktywnego tempomatu nie widzę specjalnych różnic. Znalazłem taki test:

Wynika z niego, że i Subaru i Toyota są wśród najwyżej ocenionych, tak więc nie robił bym na razie wielkiego halo z nieobecności EyeSight. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym kontekście wyraźnie widać, że klienci BMW się spieszą, i takie błahe sprawy nie powinny ich zatrzymywać - producent wychodzi więc naprzeciw oczekiwaniom. :mrgreen: Dopłacamy za opcję (jak to w premium), a ona nam nie przeszkadza w dotarciu do celu :evil2:

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, aflinta napisał:

W tym kontekście wyraźnie widać, że klienci BMW się spieszą, i takie błahe sprawy nie powinny ich zatrzymywać - producent wychodzi więc naprzeciw oczekiwaniom. :mrgreen: Dopłacamy za opcję (jak to w premium), a ona nam nie przeszkadza w dotarciu do celu :evil2:

Pierwsze co pomyślałem "typowe, BMW" :biglol:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Tak, to jest gniazdo do prądu stałego. Ale w tym gnieździe powyżej (AC, czyli prąd zmienny) brakuje dwóch dolnych pinów odpowiedzialnych za dwie fazy.
Wygląda na to, że przynajmniej ten egzemplarz można ładować w typowym przydomowym garażu z maksymalną mocą około 3,5 kW, bo tyle wyciągniesz na jednej fazie. 
Miejmy nadzieję, że to prototyp i na Europę zrobią gniazdo 3 fazowe i ładowarkę 11 kW.
Z 1 fazy można 6.6- tak jest w leafie.

Tyle że to oznacza bezpiecznik 32 w skrzynce, czyli że 40 na wejściu.

Ale szczerze... Ładuje od 2 lat 2.2 i niea większego problemu.

Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, coocer napisał:

Z 1 fazy można 6.6- tak jest w leafie.

Tyle że to oznacza bezpiecznik 32 w skrzynce, czyli że 40 na wejściu.


Oczywiście, jest taka możliwość. Jednak z typowej instalacji w domu jednorodzinnym tego nie zrobisz. Trzeba wnioskować o zwiększenie mocy umownej, wiąże się to często z nowymi warunkami, kosztami na etapie zmiany przyłącza.

Dodatkowo prawdopodobnie trzeba zmodernizować instalację od rozdzielni do gniazda z którego będzie ładowany samochód, bo klasyczny przewód 2,5 mm2 może nie wystarczyć. Zwłaszcza jeśli na tym obwodzie pracują jeszcze jakieś inne urządzenia.

Generalnie maksymalne obciążanie jednej fazy jest bez sensu. Trzeba tak zaprojektować / zmodernizować instalację, żeby pozostałe urządzenia domowe pracowały na innych fazach.

Lepiej bez grubych przeróbek zainstalować wallboxa i symetrycznie obciążać przyłącze.

 

9 godzin temu, coocer napisał:

Ale szczerze... Ładuje od 2 lat 2.2 i niea większego problemu.


Wszystko zależy od sposobu użytkowania. Ja ładuję w domu z wallboxa zazwyczaj 6kW. (latem wyrabiam się przy tej mocy w 100% ładując z paneli) Jak chcę szybciej, to 9 albo 11kW.


Solterra to spory samochód z dużą baterią a nie miejskie wozidło z zasięgiem 120 km.

Jeśli producent wprowadzając na rynek nowoczesny i drogi samochód nie da możliwości ładowania w domu prądem trójfazowym o sensownej mocy, to część potencjalnych klientów nawet na niego nie spojrzy. Tym bardziej, że część samochodów ma już pokładowe ładowarki AC o mocy 22kW (nawet miejskie Reanault Zoe).

 

 

 

Edytowane przez spawalniczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego zostałem przy normalnej ładowarce, bo zabawy i formalności było co nie miara.


Tak licząc 12h ładowania przez noc to przy 3 kw to prawie 40kwh. Licząc zużycie na poziomie 20kw na 100 km to 180 - 200 km zasięgu po nocy.

Myślę że w większości przypadków to i tak wystarczy a w trasie i tak masz AC.

Pamiętam jak kupowałem lefa to wallbox miał być 1 rzeczą na liście .... 2 lata później nadal jestem na cegle ale to pewnie bardziej przez pandemię i pracę z domu.

Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, spawalniczy napisał:


Oczywiście, jest taka możliwość. Jednak z typowej instalacji w domu jednorodzinnym tego nie zrobisz. Trzeba wnioskować o zwiększenie mocy umownej, wiąże się to często z nowymi warunkami, kosztami na etapie zmiany przyłącza.

Dodatkowo prawdopodobnie trzeba zmodernizować instalację od rozdzielni do gniazda z którego będzie ładowany samochód, bo klasyczny przewód 2,5 mm2 może nie wystarczyć. Zwłaszcza jeśli na tym obwodzie pracują jeszcze jakieś inne urządzenia.

Generalnie maksymalne obciążanie jednej fazy jest bez sensu. Trzeba tak zaprojektować / zmodernizować instalację, żeby pozostałe urządzenia domowe pracowały na innych fazach.

Lepiej bez grubych przeróbek zainstalować wallboxa i symetrycznie obciążać przyłącze.

 


Wszystko zależy od sposobu użytkowania. Ja ładuję w domu z wallboxa zazwyczaj 6kW. (latem wyrabiam się przy tej mocy w 100% ładując z paneli) Jak chcę szybciej, to 9 albo 11kW.


Solterra to spory samochód z dużą baterią a nie miejskie wozidło z zasięgiem 120 km.

Jeśli producent wprowadzając na rynek nowoczesny i drogi samochód nie da możliwości ładowania w domu prądem trójfazowym o sensownej mocy, to część potencjalnych klientów nawet na niego nie spojrzy. Tym bardziej, że część samochodów ma już pokładowe ładowarki AC o mocy 22kW (nawet miejskie Reanault Zoe).

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, pawels1 napisał:
36 minut temu, spawalniczy napisał:


Oczywiście, jest taka możliwość. Jednak z typowej instalacji w domu jednorodzinnym tego nie zrobisz. Trzeba wnioskować o zwiększenie mocy umownej, wiąże się to często z nowymi warunkami, kosztami na etapie zmiany przyłącza.

Dodatkowo prawdopodobnie trzeba zmodernizować instalację od rozdzielni do gniazda z którego będzie ładowany samochód, bo klasyczny przewód 2,5 mm2 może nie wystarczyć. Zwłaszcza jeśli na tym obwodzie pracują jeszcze jakieś inne urządzenia.

Generalnie maksymalne obciążanie jednej fazy jest bez sensu. Trzeba tak zaprojektować / zmodernizować instalację, żeby pozostałe urządzenia domowe pracowały na innych fazach.

Lepiej bez grubych przeróbek zainstalować wallboxa i symetrycznie obciążać przyłącze.

 


Wszystko zależy od sposobu użytkowania. Ja ładuję w domu z wallboxa zazwyczaj 6kW. (latem wyrabiam się przy tej mocy w 100% ładując z paneli) Jak chcę szybciej, to 9 albo 11kW.


Solterra to spory samochód z dużą baterią a nie miejskie wozidło z zasięgiem 120 km.

Jeśli producent wprowadzając na rynek nowoczesny i drogi samochód nie da możliwości ładowania w domu prądem trójfazowym o sensownej mocy, to część potencjalnych klientów nawet na niego nie spojrzy. Tym bardziej, że część samochodów ma już pokładowe ładowarki AC o mocy 22kW (nawet miejskie Reanault Zoe).

 

 

 

Rozwiń  

 

Teraz, pawels1 napisał:
36 minut temu, spawalniczy napisał:


Oczywiście, jest taka możliwość. Jednak z typowej instalacji w domu jednorodzinnym tego nie zrobisz. Trzeba wnioskować o zwiększenie mocy umownej, wiąże się to często z nowymi warunkami, kosztami na etapie zmiany przyłącza.

Dodatkowo prawdopodobnie trzeba zmodernizować instalację od rozdzielni do gniazda z którego będzie ładowany samochód, bo klasyczny przewód 2,5 mm2 może nie wystarczyć. Zwłaszcza jeśli na tym obwodzie pracują jeszcze jakieś inne urządzenia.

Generalnie maksymalne obciążanie jednej fazy jest bez sensu. Trzeba tak zaprojektować / zmodernizować instalację, żeby pozostałe urządzenia domowe pracowały na innych fazach.

Lepiej bez grubych przeróbek zainstalować wallboxa i symetrycznie obciążać przyłącze.

 


Wszystko zależy od sposobu użytkowania. Ja ładuję w domu z wallboxa zazwyczaj 6kW. (latem wyrabiam się przy tej mocy w 100% ładując z paneli) Jak chcę szybciej, to 9 albo 11kW.


Solterra to spory samochód z dużą baterią a nie miejskie wozidło z zasięgiem 120 km.

Jeśli producent wprowadzając na rynek nowoczesny i drogi samochód nie da możliwości ładowania w domu prądem trójfazowym o sensownej mocy, to część potencjalnych klientów nawet na niego nie spojrzy. Tym bardziej, że część samochodów ma już pokładowe ładowarki AC o mocy 22kW (nawet miejskie Reanault Zoe).

 

 

 

Rozwiń  

zgadza sie ladowanie w domu  ?  prawdopodobnie trzeba przerabiac instalacje tak twierdza spece od wallboxów natomiast salony ochoczo np volvo sprzedaja auta po 300000 nie sprawdzajac nawet czy wlasciciel ma mozliwosc podlaczenia sie do instalacji  domowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, pawels1 napisał:

prawdopodobnie trzeba przerabiac instalacje tak twierdza spece od wallboxów


Jeśli w garażu masz gniazdo siłowe, zrobione po bożemu - czyli odpowiednie przekroje przewodów i zabezpieczenia. A  moc umowna jest w okolicach 12 - 14 kW, to nie są potrzebne przeróbki. No chyba, że chcesz ładować z mocą 22kW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, spawalniczy napisał:


Jeśli w garażu masz gniazdo siłowe, zrobione po bożemu - czyli odpowiednie przekroje przewodów i zabezpieczenia. A  moc umowna jest w okolicach 12 - 14 kW, to nie są potrzebne przeróbki. No chyba, że chcesz ładować z mocą 22kW.

no przeciez nie bede ladowal 3 dni zeby przejechac  200 km 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...