aflinta Opublikowano 14 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2021 Czyli jednak nie EyeSight. Ciekawe jak wypada porównanie obu systemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FilipBB Opublikowano 14 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2021 Właśnie miałem dopytać @Paweł L o system bezpieczeństwa w aucie. Dobrze rozumiem, że to jest system Toyoty, oparty na jednej kamerze i nie ma nic wspólnego z EyeSight Subaru? Jedyny związek to nazwa tego systemu w Solterze w USA i Kanadzie bo w Europie to będzie się nazywać Subaru Safety Sense? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 14 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2021 43 minuty temu, aflinta napisał: Czyli jednak nie EyeSight. Ciekawe jak wypada porównanie obu systemów. No to trochę słabe, że nawet nie przepchnęli własnego, chwalonego systemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FilipBB Opublikowano 14 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2021 To wygląda na to, że system jest tego kto produkuje lub ma więcej udziału w technologii auta. Subaru BRZ i Toyota GT/GR 86 powstają w Subaru, to mają EyeSight. Solterra powstaje w Toyocie, to ma system Toyoty. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 15 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2021 6 godzin temu, Zyzol napisał: No to trochę słabe, że nawet nie przepchnęli własnego, chwalonego systemu. Faktycznie. I do tego Pan prowadzący pomieszał światowe uznanie dla ES (słuszne) z jeszcze lepszymi funkcjami niż dotychczas. Bez zająknięcia się, że to różne systemy. Mistrz marketingu. I do tego widzi małe zwisy. Potwierdza się ładowanie DC max 100kW i zasięg który zweryfikuje honologacja. Patrząc na ubogą formę tej prezentacji odnoszę wrażenie, że ten projekt to piąte koło u wozu producenta. Zwłaszcza porównując np. z pierwszą statyczną prezentacją Kia wersji przedprodukcyjnej dla dziennikarzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł L Opublikowano 15 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2021 8 godzin temu, FilipBB napisał: Właśnie miałem dopytać @Paweł L o system bezpieczeństwa w aucie. Dobrze rozumiem, że to jest system Toyoty, oparty na jednej kamerze i nie ma nic wspólnego z EyeSight Subaru? Jedyny związek to nazwa tego systemu w Solterze w USA i Kanadzie bo w Europie to będzie się nazywać Subaru Safety Sense? Nie jest to EyeSight, musimy poczekać żeby przekazać więcej informacji. Mam nadzieję, że niedługo będę miał okazję przetestować wtedy obiecuję - podzielę się wrażeniami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł L Opublikowano 15 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2021 2 godziny temu, spawalniczy napisał: Faktycznie. I do tego Pan prowadzący pomieszał światowe uznanie dla ES (słuszne) z jeszcze lepszymi funkcjami niż dotychczas. Bez zająknięcia się, że to różne systemy. Mistrz marketingu. I do tego widzi małe zwisy. Potwierdza się ładowanie DC max 100kW i zasięg który zweryfikuje honologacja. Patrząc na ubogą formę tej prezentacji odnoszę wrażenie, że ten projekt to piąte koło u wozu producenta. Zwłaszcza porównując np. z pierwszą statyczną prezentacją Kia wersji przedprodukcyjnej dla dziennikarzy. Jeżeli mogę poprawić: ładowanie DC 150kW max. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 15 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2021 (edytowane) Godzinę temu, Paweł L napisał: Jeżeli mogę poprawić: ładowanie DC 150kW max. Oczywiście. Bazuję na tym, co powiedział prowadzący. W pół godziny naładujemy do 80%. Zakładając, że bateria netto ma 70 kWh - 80% daje nam 56 kWh. Ładując ją przez pół godziny do od hipotetycznego 0% do 80% Wychodzi nam DC 110 kW. Czy dobrze widzę, że gniazdo AC jest jednofazowe? Edytowane 15 Grudnia 2021 przez spawalniczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł L Opublikowano 15 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2021 (edytowane) Myślę, że najlepiej będzie jeżeli poczekamy na europejską homologację. Jeszcze trochę cierpliwości proszę. Edytowane 15 Grudnia 2021 przez Paweł L Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FilipBB Opublikowano 15 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2021 3 godziny temu, spawalniczy napisał: Oczywiście. Bazuję na tym, co powiedział prowadzący. W pół godziny naładujemy do 80%. Zakładając, że bateria netto ma 70 kWh - 80% daje nam 56 kWh. Ładując ją przez pół godziny do od hipotetycznego 0% do 80% Wychodzi nam DC 110 kW. Czy dobrze widzę, że gniazdo AC jest jednofazowe? Pod tym gniazdem jest uchylana klapka i tam jest drugie gniazdo do szybkiego ładowania. 2 godziny temu, Paweł L napisał: Myślę, że najlepiej będzie jeżeli poczekamy na europejską homologację. Jeszcze trochę cierpliwości proszę. Z ciekawości. Ile trwa homologacja auta w EU? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 15 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2021 3 godziny temu, FilipBB napisał: Pod tym gniazdem jest uchylana klapka i tam jest drugie gniazdo do szybkiego ładowania. Tak, to jest gniazdo do prądu stałego. Ale w tym gnieździe powyżej (AC, czyli prąd zmienny) brakuje dwóch dolnych pinów odpowiedzialnych za dwie fazy. Wygląda na to, że przynajmniej ten egzemplarz można ładować w typowym przydomowym garażu z maksymalną mocą około 3,5 kW, bo tyle wyciągniesz na jednej fazie. Miejmy nadzieję, że to prototyp i na Europę zrobią gniazdo 3 fazowe i ładowarkę 11 kW. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orm Opublikowano 15 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2021 (edytowane) ciekawe porównanie dach solarny by się przydał z tojki a może bedzie i w solterra ? https://youtu.be/Dh07kHyM7Z8 Edytowane 15 Grudnia 2021 przez orm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Durbos Opublikowano 16 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2021 (edytowane) Szkoda że Subaru nie będzie miało baterii z Lexusa, taka konfiguracja nokautuje zarówno Toyotę bZ4x jak i Solterrę. No chyba że to będzie STi https://www.carscoops.com/2021/12/2023-lexus-rz-450e-electric-suv-teased-again-before-2022-debut/ Edytowane 16 Grudnia 2021 przez Durbos Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł L Opublikowano 16 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2021 W dniu 15.12.2021 o 13:28, FilipBB napisał: Pod tym gniazdem jest uchylana klapka i tam jest drugie gniazdo do szybkiego ładowania. Z ciekawości. Ile trwa homologacja auta w EU? Mam nadzieję, że Subaru EU są już na półmetku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
festin Opublikowano 17 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2021 W dniu 15.12.2021 o 00:19, Zyzol napisał: No to trochę słabe, że nawet nie przepchnęli własnego, chwalonego systemu. Pytanie czy ma to jakieś praktyczne znaczenie. Na co dzień jeżdżę Levorgiem i Rav4 (fakt, że trochę młodszą niż Levorg), i przynajmniej w przypadku aktywnego tempomatu nie widzę specjalnych różnic. Znalazłem taki test: Wynika z niego, że i Subaru i Toyota są wśród najwyżej ocenionych, tak więc nie robił bym na razie wielkiego halo z nieobecności EyeSight. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 17 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2021 W tym kontekście wyraźnie widać, że klienci BMW się spieszą, i takie błahe sprawy nie powinny ich zatrzymywać - producent wychodzi więc naprzeciw oczekiwaniom. Dopłacamy za opcję (jak to w premium), a ona nam nie przeszkadza w dotarciu do celu 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 17 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2021 26 minut temu, aflinta napisał: W tym kontekście wyraźnie widać, że klienci BMW się spieszą, i takie błahe sprawy nie powinny ich zatrzymywać - producent wychodzi więc naprzeciw oczekiwaniom. Dopłacamy za opcję (jak to w premium), a ona nam nie przeszkadza w dotarciu do celu Pierwsze co pomyślałem "typowe, BMW" 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 17 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2021 1 godzinę temu, festin@rubikon.pl napisał: Pytanie czy ma to jakieś praktyczne znaczenie. Praktyczne pewnie niewielkie i zależne od punktu siedzenia, ale polityczne tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 17 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2021 Tak, to jest gniazdo do prądu stałego. Ale w tym gnieździe powyżej (AC, czyli prąd zmienny) brakuje dwóch dolnych pinów odpowiedzialnych za dwie fazy. Wygląda na to, że przynajmniej ten egzemplarz można ładować w typowym przydomowym garażu z maksymalną mocą około 3,5 kW, bo tyle wyciągniesz na jednej fazie. Miejmy nadzieję, że to prototyp i na Europę zrobią gniazdo 3 fazowe i ładowarkę 11 kW.Z 1 fazy można 6.6- tak jest w leafie. Tyle że to oznacza bezpiecznik 32 w skrzynce, czyli że 40 na wejściu. Ale szczerze... Ładuje od 2 lat 2.2 i niea większego problemu. Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 18 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2021 (edytowane) 9 godzin temu, coocer napisał: Z 1 fazy można 6.6- tak jest w leafie. Tyle że to oznacza bezpiecznik 32 w skrzynce, czyli że 40 na wejściu. Oczywiście, jest taka możliwość. Jednak z typowej instalacji w domu jednorodzinnym tego nie zrobisz. Trzeba wnioskować o zwiększenie mocy umownej, wiąże się to często z nowymi warunkami, kosztami na etapie zmiany przyłącza. Dodatkowo prawdopodobnie trzeba zmodernizować instalację od rozdzielni do gniazda z którego będzie ładowany samochód, bo klasyczny przewód 2,5 mm2 może nie wystarczyć. Zwłaszcza jeśli na tym obwodzie pracują jeszcze jakieś inne urządzenia. Generalnie maksymalne obciążanie jednej fazy jest bez sensu. Trzeba tak zaprojektować / zmodernizować instalację, żeby pozostałe urządzenia domowe pracowały na innych fazach. Lepiej bez grubych przeróbek zainstalować wallboxa i symetrycznie obciążać przyłącze. 9 godzin temu, coocer napisał: Ale szczerze... Ładuje od 2 lat 2.2 i niea większego problemu. Wszystko zależy od sposobu użytkowania. Ja ładuję w domu z wallboxa zazwyczaj 6kW. (latem wyrabiam się przy tej mocy w 100% ładując z paneli) Jak chcę szybciej, to 9 albo 11kW. Solterra to spory samochód z dużą baterią a nie miejskie wozidło z zasięgiem 120 km. Jeśli producent wprowadzając na rynek nowoczesny i drogi samochód nie da możliwości ładowania w domu prądem trójfazowym o sensownej mocy, to część potencjalnych klientów nawet na niego nie spojrzy. Tym bardziej, że część samochodów ma już pokładowe ładowarki AC o mocy 22kW (nawet miejskie Reanault Zoe). Edytowane 18 Grudnia 2021 przez spawalniczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 18 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2021 Dlatego zostałem przy normalnej ładowarce, bo zabawy i formalności było co nie miara. Tak licząc 12h ładowania przez noc to przy 3 kw to prawie 40kwh. Licząc zużycie na poziomie 20kw na 100 km to 180 - 200 km zasięgu po nocy. Myślę że w większości przypadków to i tak wystarczy a w trasie i tak masz AC. Pamiętam jak kupowałem lefa to wallbox miał być 1 rzeczą na liście .... 2 lata później nadal jestem na cegle ale to pewnie bardziej przez pandemię i pracę z domu. Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawels1 Opublikowano 18 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2021 36 minut temu, spawalniczy napisał: Oczywiście, jest taka możliwość. Jednak z typowej instalacji w domu jednorodzinnym tego nie zrobisz. Trzeba wnioskować o zwiększenie mocy umownej, wiąże się to często z nowymi warunkami, kosztami na etapie zmiany przyłącza. Dodatkowo prawdopodobnie trzeba zmodernizować instalację od rozdzielni do gniazda z którego będzie ładowany samochód, bo klasyczny przewód 2,5 mm2 może nie wystarczyć. Zwłaszcza jeśli na tym obwodzie pracują jeszcze jakieś inne urządzenia. Generalnie maksymalne obciążanie jednej fazy jest bez sensu. Trzeba tak zaprojektować / zmodernizować instalację, żeby pozostałe urządzenia domowe pracowały na innych fazach. Lepiej bez grubych przeróbek zainstalować wallboxa i symetrycznie obciążać przyłącze. Wszystko zależy od sposobu użytkowania. Ja ładuję w domu z wallboxa zazwyczaj 6kW. (latem wyrabiam się przy tej mocy w 100% ładując z paneli) Jak chcę szybciej, to 9 albo 11kW. Solterra to spory samochód z dużą baterią a nie miejskie wozidło z zasięgiem 120 km. Jeśli producent wprowadzając na rynek nowoczesny i drogi samochód nie da możliwości ładowania w domu prądem trójfazowym o sensownej mocy, to część potencjalnych klientów nawet na niego nie spojrzy. Tym bardziej, że część samochodów ma już pokładowe ładowarki AC o mocy 22kW (nawet miejskie Reanault Zoe). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawels1 Opublikowano 18 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2021 Teraz, pawels1 napisał: 36 minut temu, spawalniczy napisał: Oczywiście, jest taka możliwość. Jednak z typowej instalacji w domu jednorodzinnym tego nie zrobisz. Trzeba wnioskować o zwiększenie mocy umownej, wiąże się to często z nowymi warunkami, kosztami na etapie zmiany przyłącza. Dodatkowo prawdopodobnie trzeba zmodernizować instalację od rozdzielni do gniazda z którego będzie ładowany samochód, bo klasyczny przewód 2,5 mm2 może nie wystarczyć. Zwłaszcza jeśli na tym obwodzie pracują jeszcze jakieś inne urządzenia. Generalnie maksymalne obciążanie jednej fazy jest bez sensu. Trzeba tak zaprojektować / zmodernizować instalację, żeby pozostałe urządzenia domowe pracowały na innych fazach. Lepiej bez grubych przeróbek zainstalować wallboxa i symetrycznie obciążać przyłącze. Wszystko zależy od sposobu użytkowania. Ja ładuję w domu z wallboxa zazwyczaj 6kW. (latem wyrabiam się przy tej mocy w 100% ładując z paneli) Jak chcę szybciej, to 9 albo 11kW. Solterra to spory samochód z dużą baterią a nie miejskie wozidło z zasięgiem 120 km. Jeśli producent wprowadzając na rynek nowoczesny i drogi samochód nie da możliwości ładowania w domu prądem trójfazowym o sensownej mocy, to część potencjalnych klientów nawet na niego nie spojrzy. Tym bardziej, że część samochodów ma już pokładowe ładowarki AC o mocy 22kW (nawet miejskie Reanault Zoe). Rozwiń Teraz, pawels1 napisał: 36 minut temu, spawalniczy napisał: Oczywiście, jest taka możliwość. Jednak z typowej instalacji w domu jednorodzinnym tego nie zrobisz. Trzeba wnioskować o zwiększenie mocy umownej, wiąże się to często z nowymi warunkami, kosztami na etapie zmiany przyłącza. Dodatkowo prawdopodobnie trzeba zmodernizować instalację od rozdzielni do gniazda z którego będzie ładowany samochód, bo klasyczny przewód 2,5 mm2 może nie wystarczyć. Zwłaszcza jeśli na tym obwodzie pracują jeszcze jakieś inne urządzenia. Generalnie maksymalne obciążanie jednej fazy jest bez sensu. Trzeba tak zaprojektować / zmodernizować instalację, żeby pozostałe urządzenia domowe pracowały na innych fazach. Lepiej bez grubych przeróbek zainstalować wallboxa i symetrycznie obciążać przyłącze. Wszystko zależy od sposobu użytkowania. Ja ładuję w domu z wallboxa zazwyczaj 6kW. (latem wyrabiam się przy tej mocy w 100% ładując z paneli) Jak chcę szybciej, to 9 albo 11kW. Solterra to spory samochód z dużą baterią a nie miejskie wozidło z zasięgiem 120 km. Jeśli producent wprowadzając na rynek nowoczesny i drogi samochód nie da możliwości ładowania w domu prądem trójfazowym o sensownej mocy, to część potencjalnych klientów nawet na niego nie spojrzy. Tym bardziej, że część samochodów ma już pokładowe ładowarki AC o mocy 22kW (nawet miejskie Reanault Zoe). Rozwiń zgadza sie ladowanie w domu ? prawdopodobnie trzeba przerabiac instalacje tak twierdza spece od wallboxów natomiast salony ochoczo np volvo sprzedaja auta po 300000 nie sprawdzajac nawet czy wlasciciel ma mozliwosc podlaczenia sie do instalacji domowej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 18 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2021 15 minut temu, pawels1 napisał: prawdopodobnie trzeba przerabiac instalacje tak twierdza spece od wallboxów Jeśli w garażu masz gniazdo siłowe, zrobione po bożemu - czyli odpowiednie przekroje przewodów i zabezpieczenia. A moc umowna jest w okolicach 12 - 14 kW, to nie są potrzebne przeróbki. No chyba, że chcesz ładować z mocą 22kW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawels1 Opublikowano 18 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2021 Godzinę temu, spawalniczy napisał: Jeśli w garażu masz gniazdo siłowe, zrobione po bożemu - czyli odpowiednie przekroje przewodów i zabezpieczenia. A moc umowna jest w okolicach 12 - 14 kW, to nie są potrzebne przeróbki. No chyba, że chcesz ładować z mocą 22kW. no przeciez nie bede ladowal 3 dni zeby przejechac 200 km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się