Skocz do zawartości

Subarynka nielota. Tani wolnossak? Wolne żarty XD


Kiwi 4ester

Rekomendowane odpowiedzi

Ciąg dalszy audio :) 

Kilka ładnych godzin zajęło mi, żeby ogarnąć kwestię nowych przewodów tak, żeby to było ładnie porobione :) IMG_20230319_155715.thumb.jpg.c2b71510d24fba19fea40b43f30b84fd.jpg

 

IMG_20230319_175417.thumb.jpg.bcfdfb7caabc88f9c1690b7cb4fe1138.jpg

 

IMG_20230319_175459.thumb.jpg.bc99dad0177a012ca5a5fce2b3a2e7fb.jpg

 

IMG_20230319_191007.thumb.jpg.1c168f26b08526c3cab398cdbc225ce5.jpg

 

IMG_20230321_190829.thumb.jpg.72d8a27e8ea4b6ec9e08679921e51183.jpg

 

IMG_20230321_202947.thumb.jpg.46a8da4cd021ea4d9508f5c4ec292c06.jpg

 

IMG_20230321_202956.thumb.jpg.ef58a87cd5878305e71ce9a0072b9089.jpg

 

IMG_20230321_203001.thumb.jpg.15914494a942158822601001bd290fd9.jpg

 

IMG_20230321_203006.thumb.jpg.4916317e0fe23eb1cecdd46254487b90.jpg

 

 

Do tego jeszcze podmiana OEM tweeterów na kenwoodowe :)

IMG_20230319_154906.thumb.jpg.bdbc384ce1f9ebbdee3ad2b0dd1a2385.jpg

 

IMG_20230319_154915.thumb.jpg.cee109d7b079daf3cb77899bd96f95c1.jpg

 

IMG_20230319_154920.thumb.jpg.f97fa972474c2110dcd0f13214b9c1d3.jpg

 

IMG_20230319_155026.thumb.jpg.a4523a1832bb1db1a7f19642e3e81496.jpg

 

IMG_20230319_155036.thumb.jpg.f7b7d1e459f77a8e28c6874ce92bdbdc.jpg

 

IMG_20230319_155052.thumb.jpg.149bc512601eb98f74560965f1af0b2b.jpg

 

 

W demontażu pomogła suszarka do włosów, bo ten fabryczny klej to taki dosyć mocny jest, a w jego miejsce dałem takie taśmy na rzepach grzybkowych (chyba tak się nazywa:upside-down-face_1f643-small:).

IMG_20230320_213443.thumb.jpg.382aae99cd99b45e5486c20569f4a6af.jpg

 

IMG_20230320_213700.thumb.jpg.933a1646a8b28a8b478236a6e604e8e8.jpg

 

IMG_20230320_214403.thumb.jpg.e51e97398aad8e557caa4494dafb2230.jpg

 

IMG_20230320_214407.thumb.jpg.02afa5c719f156ec920946d17735aba5.jpg

 

IMG_20230321_005241.thumb.jpg.ddace78deaaaa15b4d9e76987ce5e43b.jpg

 

IMG_20230321_182447.thumb.jpg.2a1d9cd13765622d522993e9fe86f013.jpg

 

IMG_20230321_182502.thumb.jpg.44760a3f4a41f8cc56775d69b3ad425b.jpg

 

 

No i na koniec jeszcze porównanie głośników średniotonowych, jak to OEM ma małą cewkę, a aftermarket taką trochę większą :D

IMG_20230319_153332.thumb.jpg.401d802e578877dcbf1a5817f4753e5c.jpg

 

IMG_20230319_153358.thumb.jpg.655b4b03861eeee3138906942ae05cf8.jpg

 

Będę musiał jednak zorganizować sobie ciut dłuższe śruby do montażu, bo te co są, to ciut za krótkie na dystanse wg mnie.

 

Po raz kolejny to napiszę - temat jest w sam sobie prosty, ale ilość czasu, jaką trzeba temu poświęcić jest spory. Dużo cierpliwości trzeba, a przede mną jeszcze alubutyl do oklejenia :rolleyes:.

  • Super! 2
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i może pierdółka. Wycieraczki już nie dawały rady, więc zamiast kupować całe wycieraczki to kupiłem same gumki i wymieniłem :), a tylną wycieraczką wymieniłem na ciut dłuższą z 350 na 400mm :dance:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i oczywiście detale :D Dzięki @eurojanek mam nowe świnki na przód i tył. W dodatku odblaskowe :dance:

IMG_20230326_182019.thumb.jpg.2cbe92e4a25c7dd58b04a8d1936cc1d5.jpg

 

IMG_20230326_182820.thumb.jpg.ccaefd230c4ae3153e804ce11bfaeb9d.jpg

 

IMG_20230326_184532.thumb.jpg.57832d54e28f9470a2daa00ef95ed3a4.jpg

 

 

No i również mały gratis w postaci "uturbienia" wolnossaka :D

IMG_20230326_184732.thumb.jpg.7944cc2623c3cdf29a2dce6d188b19db.jpg

 

IMG_20230326_185642.thumb.jpg.7801dfb5dd1596a5514dd3e12860eb60.jpg

 

Turbopepa daje co najmniej z 10KM :biglol: 

  • Super! 3
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
2 godziny temu, Michał Zygmunt napisał(a):

@Kiwi 4ester pojawiły się tłumiki - zamawiam taki jaki masz. Tylko powiedz w jakim miejscu tlumikarz ma zamontować przejściówkę z 2 na 2,5'? Obciąć wydech środkowy inwspawac przejściówkę ?

Samą flanszę niech odetnie i niech wspawa większą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

A teraz (Panie i Panowie :)crème de la crème w kwestii audio w samochodzie, czyli oklejanie alubutylem. Na wstępie powiem, że trzeba do tego bardzo, bardzo, bardzo, bardzo dużo cierpliwości.

 

Mi na jedne drzwi schodziło około 7-8h :excl::excl::excl: Klapa bagażnika jakieś 3-4h.

Z czego to wynika? Przede wszystkim ze staranności o to, żeby było jak najdokładniej + brak wcześniejszego doświadczenia w tej materii :)

Czy jestem zadowolony z efektów pracy? ZDECYDOWANIE TAK :yahoo:

 

Czy jest ciszej? Chyba tak :biglol:

 

Co będzie potrzebne do tej roboty:

- materiał - w moim przypadku alubutyl AB-2 (tego mi poszło jakieś 5m2 - wałeczek w zestawie) z bitmat,

- nożyk do tapet,

- narzędzia do ściągania spinek,

- jakiś stołeczek, byle wygodny, bo trochę czasu na nim spędziłem,

- folia (chyba, że macie szczęście i na wszystkich drzwiach macie jeszcze OEM folie ;)),

- flamaster,

- pogoda, albo miejsce, żeby nie padało na głowę :D.

IMG_20230430_090817.thumb.jpg.db1f528a393a62e5270568f6e3618ac8.jpg

 

Zacząłem od przednich drzwi, ale wydaje mi się, że lepiej jest zacząć od tylnych, bo jest łatwiejszy dostęp do wewnętrznej części zewnętrznej blachy drzwi :D.

 

Drzwi kierowcy.

IMG_20230429_174052.thumb.jpg.49310212a1fe2162fea0470fb4985a2c.jpg

 

Jak widać miałem tutaj folie. Dlaczego warto ją wykorzystać? Po to, żeby flamastrem sobie oznaczyć, w którym miejscu wypadają miejsca na śrubki i inne spinki, żeby sobie później (mniej więcej) w tym miejscu naciąć matę. Tak to wygląda.

IMG_20230501_084942.thumb.jpg.7028e110ab527fb823f5fc6ce2fda887.jpg

 

Jak się wytnie jedną taką folie to wtedy ma się szablon z automatu na drugie drzwi (tylko nie zapomnieć obrócić na drugą stronę:D).

 

Drzwi i tak zaczynamy wyklejać od środka.

IMG_20230430_092703.thumb.jpg.848b07cd3e2794520e38d92c7bc34a2b.jpg

 

Starałem się wyklejać w jak największych kawałkach. Nie spieszcie się!!!

Nie odrywając warstwy ochronnej od maty przyłóżcie raz, sprawdźcie, jak trzeba to dotnijcie, jeszcze raz sprawdźcie. Jak już będzie git, to przed włożeniem do wnętrza odklejcie sobie pewien kawałek tak, żeby go przykleić i ustawić, docisnąć, a później ściągać resztę warstwy ochronnej i dociskać. Później wałeczek w łapkę i ugniatamy dziada :biglol: 

 

IMG_20230430_092718.thumb.jpg.7e8a92b88055ff8b596621d9c21ddf73.jpg

 

IMG_20230430_092737.thumb.jpg.4f65d80c3a907d7269598a43a5c43e1e.jpg

 

IMG_20230430_092846.thumb.jpg.cdfc3c1af8a68bcfbd4e20d5dc872ee9.jpg

 

Jak sami widzicie, w środku drzwi jest ciasno i wałkiem wszędzie nie dojdziemy. Mi w tym momencie pomogła jedna z plastikowych łyżek do spinek, która była zaokrąglona i dobrze było nią dojść w ciasne miejsca :)

Dokładnie ujmując to było to.

asdf.jpg.25c483139a1e98af337245c6d08d586e.jpg

 

Po wyklejeniu środka czas było się wziąć za wierzchnią warstwę drzwi. Szablon z folii bardzo pomaga i dzięki temu szybciej idzie z przyklejaniem.

IMG_20230430_140046.thumb.jpg.153e16c99bdd1929ec62a9cc38c39280.jpg

 

Jak widzicie, duże otwory technologiczne są pozaklejane. Tam, gdzie przewody przechodzą przez blachę, to musiałem porobić odpowiednie otworki, a nawet przeciąć matę do najbliższej krawędzi, żeby ją poprzekładać. Później w miejscu przecięcia naklejałem małe kawałki zabezpieczające. Oczywiście przed klejeniem warto poodkręcać co się da, w tym uchwyt podłokietnika jak również klamkę. 

 

Jak jedne drzwi zrobicie to później to już z górki...:ph34r:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Taaaa jasne. Guzik nie z górki :biglol: 

A wspomniałem, że dobrze jest mieć długie rękawy i rękawiczki:evil2:

 

To co? :D

Po tej rozgrzewce czas na drugie drzwi :)

IMG_20230501_084950.thumb.jpg.fd5933c7a61f25c45cb8aa87acc1417e.jpg

 

IMG_20230501_085014.thumb.jpg.de528ff670a577c13fa20bec4890b393.jpg

 

IMG_20230501_085052.thumb.jpg.a0d45194cf180dcd5efc18244ce7837e.jpg

 

IMG_20230501_121759.thumb.jpg.3adf94c3c0a96076cbb906240379268c.jpg

 

 

I kolejne :upside-down-face_1f643-small:

IMG_20230501_203522.thumb.jpg.8f0a43b25bee65b43b6ee2f263547ea0.jpg

 

IMG_20230502_093415.thumb.jpg.93c71baef34a6f952c6768586851f5e4.jpg

 

IMG_20230502_093522.thumb.jpg.a5c4502c352a94429658afd668be153d.jpg

 

IMG_20230502_143653.thumb.jpg.b98d74c8c92ef1497308318564a157b0.jpg

 

IMG_20230502_143702.thumb.jpg.6911ba4dc88db6742a90a7d0d4f1f9a8.jpg

 

IMG_20230502_143711.thumb.jpg.f36a99e1ad3a03dbc1c6bf5365f2c2d2.jpg

 

 

I następne :krecka_dostal:

IMG_20230504_214025.thumb.jpg.044047e71705b885090292d9ce30397c.jpg

 

IMG_20230504_214030.thumb.jpg.f9adba91428055f00749c7192ff26089.jpg

 

IMG_20230504_214041.thumb.jpg.ddd43285afc1ce0197ae6f73898c2f26.jpg

 

IMG_20230504_214108.thumb.jpg.4a3b92e04863885a519752871ec87b0a.jpg

 

IMG_20230504_235940.thumb.jpg.edcd3cc4c45cc4659803178aa5a141f0.jpg

 

 

No i na koniec jeszcze klapa bagażnika :)

IMG_20230505_163710.thumb.jpg.66b8c2ff9e47d2a0014e633e427bcc5a.jpg

 

IMG_20230505_180020.thumb.jpg.8846624c73d2c5a9ca58293d6a9f9114.jpg

 

IMG_20230505_180038.thumb.jpg.aa5ae2e11cd2f646d6c06b72ecb664f6.jpg

 

IMG_20230505_180046.thumb.jpg.f68c8e257cc12be7b0fbffa67658651f.jpg

 

IMG_20230505_195645.thumb.jpg.2b253e05e85e5d9e9c7c48c5e8c872fe.jpg

 

Po oklejeniu bagażnika zacząłem się rozglądać za nowymi sprężynami gazowymi, bo te już nie dają rady dźwigać klapy :upside-down-face_1f643-small:

 

STRASZNIE - UPIERDLIWA - ROBOTA

Ale ja to już mam za sobą :faja:

 

Teraz Wasza kolej :clapping::superhero:

 

Edytowane przez Kiwi 4ester
  • Super! 3
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam jako ciekawostkę :) 

W trakcie wyklejania drzwi słuchałem radia w aucie. Przez to, że tak długo mi to schodziło to zarżnąłem akumulator do 10,5V, co mi wskazało radio, które się już po prostu wyłączyło :facepalm: Na szczęście sąsiad poratował mnie prostownikiem, ale to takim, że sam chciałbym taki mieć :thumbup:

IMG_20230430_200217.thumb.jpg.ba0a78d3036ff352eba42724e028484f.jpg

 

IMG_20230430_200225.thumb.jpg.999e447c7bf17cf7751dcb5960ba32ac.jpg

 

IMG_20230430_200232.thumb.jpg.e7ca3541d1c94d64d8e96e80e9137f5a.jpg

 

Nocka ładowania i silnik znowu bangla :dance:

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z lżejszych i przyjemniejszych prac, dzięki @eurojanek zaopatrzyłem się w naklejkę :hi: Z racji, że żona nie życzyła sobie więcej naklejek (poza świnkami :D) z wierzchu auta, więc znalazłem jedyne odpowiednie i pasujące do tego miejsce :biglol:

IMG_20230502_155312.thumb.jpg.0df6683a393ffca4089663324d839a53.jpg

 

IMG_20230502_155321.thumb.jpg.129a9c5bb761975a308bdcb2aacb26cc.jpg

 

 

 

To jest po prostu świetne :dance:

 

  • Super! 4
  • Haha 2
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym uznałem, że komora silnika już była fest utytłana, więc trochę ją odświeżyłem :)

 

Przed

IMG_20230503_103515.thumb.jpg.0d16f8feca884b1626d5fd03116f2022.jpg

 

IMG_20230503_103542.thumb.jpg.c0f58539566efc614f260824afc25e5c.jpg

 

IMG_20230503_103551.thumb.jpg.403170e6c58b8c542d5f576aed69dcf6.jpg

 

IMG_20230503_103556.thumb.jpg.656b82f9000a5f0f5e35f73cc7a9bf11.jpg

 

IMG_20230503_103601.thumb.jpg.91252ff52cbe720da79eff6a199ec4f6.jpg

 

IMG_20230503_103606.thumb.jpg.410a92b6679a483d4128397f046f4c8b.jpg

 

 

Po

IMG_20230503_123038.thumb.jpg.14e6c9e9afeadb72ef59fc390d43f083.jpg

 

IMG_20230503_123049.thumb.jpg.53fbf32d0eaecb1c3789f5a1bcf77b56.jpg

 

IMG_20230503_123103.thumb.jpg.9e2a81f054e341ffbf6a222beeef735c.jpg

 

IMG_20230503_123122.thumb.jpg.b3368eada51461863211ed8f9a489b7b.jpg

 

IMG_20230503_123130.thumb.jpg.7343087381e8e99cccfaf4371326fba3.jpg

 

Zdecydowanie przyjemniej :yahoo:

Jednak w trakcie pucowania okazało się, że jakaś cholera niedobra nadgryzła mi jeden przewód od cewki do świecy. Na szczęście nie przegryzła się przez cały i udało się połatać taśmą izolacyjną, a dzisiaj wymieniłem na przewód nie pogryziony :)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaaa no i no i... Dzięki @LosioDriver za kolejny tuning radia :hi:jak również koledze @AdaSch za wytłumaczenie, dlaczego warto to zrobić. Jeśli się zgodzi, to wkleję jego wypowiedź w tej sprawie z naszej rozmowy :)

Został podmieniony kondensator z tego po prawej na ten po lewej.

image.thumb.jpeg.d3eb420a7d04215863dce59645237924.jpeg

 

Odczucie mam takie, jakby radio z "automatu" i na stałe miało włączony filtr "loudness", który to bardzo ładnie opisuje ten Pan z filmu poniżej :)

 

Edytowane przez Kiwi 4ester
  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra robota. ;) Tylko ja nie oklejałem u siebie dookoła tego wzmocnienia drzwi. Tak mi przyszło do głowy, że różnica temperatur może powodować kondensację pary wodnej pod spodem i w rezultacie rdzę. Ale to może moje błędne przypuszczenie i przewrażliwienie nieuzasadnione niczym. :biglol:

 

Powiedz coś więcej o tym kondensatorze?

To jest mniej więcej tak, że zazwyczaj loudness w każdym sprzęcie grającym sprawia, że po prostu trzeba mniej odkręcać gałkę aby głośniej grało. To czy będzie się to wiązało z wyższą jakością zależy już od reszty sprzętu np. głośników. Czyli rozumiem, że u Ciebie teraz po prostu głośniej gra, a że masz fabryczne głośniki to automatycznie "jakby" poprawia się jakość grania? 

Pytam bo w gx204le jest coś nazwane "SRS WOW" i to nie do końca jest analogowy filtr loudness, a cyfrowe podbicie częstotliwości co na fabrycznych głośnikach rzeczywiście robiło dobrą robotę - natomiast po przebudowaniu przeze mnie systemu, dołożeniu wzmacniacza i nowych głośników powoduje włączenie we wzmacniaczu któregoś z systemów bezpieczeństwa i wzmacniacz zwyczajnie przestaje grać. Innymi słowy, moje radio musi być na ustawieniach zerowych (nie biorę tu pod uwagę balansu), a jakość dźwięku w głośnikach "budowana" jest tylko wzmacniaczem. 

Podsumowując, zastanawiam się czy jeżeli masz w planie, w przyszłości dołożyć do fabrycznego radia wzmacniacz i wymienić głośniki to czy ten "stale aktywny" loudness nie będzie robił problemów. Choć chyba nie powinien bo to jednak filtr analogowy, nie cyfrowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Orear napisał(a):

Dobra robota. ;) Tylko ja nie oklejałem u siebie dookoła tego wzmocnienia drzwi. Tak mi przyszło do głowy, że różnica temperatur może powodować kondensację pary wodnej pod spodem i w rezultacie rdzę. 

Mówisz o tych rurkach wewnątrz drzwi? Jeśli tak, to gdzieś na jakimś filmie z wykonania widziałem, że oklejali. Niestety nie było takiej szpary jak w tylnych drzwiach, żeby to zmieścić pod nią.

 

3 godziny temu, Orear napisał(a):

Powiedz coś więcej o tym kondensatorze?

To jest mniej więcej tak, że zazwyczaj loudness w każdym sprzęcie grającym sprawia, że po prostu trzeba mniej odkręcać gałkę aby głośniej grało. To czy będzie się to wiązało z wyższą jakością zależy już od reszty sprzętu np. głośników. Czyli rozumiem, że u Ciebie teraz po prostu głośniej gra, a że masz fabryczne głośniki to automatycznie "jakby" poprawia się jakość grania? 

Pytam bo w gx204le jest coś nazwane "SRS WOW" i to nie do końca jest analogowy filtr loudness, a cyfrowe podbicie częstotliwości co na fabrycznych głośnikach rzeczywiście robiło dobrą robotę - natomiast po przebudowaniu przeze mnie systemu, dołożeniu wzmacniacza i nowych głośników powoduje włączenie we wzmacniaczu któregoś z systemów bezpieczeństwa i wzmacniacz zwyczajnie przestaje grać. Innymi słowy, moje radio musi być na ustawieniach zerowych (nie biorę tu pod uwagę balansu), a jakość dźwięku w głośnikach "budowana" jest tylko wzmacniaczem. 

Podsumowując, zastanawiam się czy jeżeli masz w planie, w przyszłości dołożyć do fabrycznego radia wzmacniacz i wymienić głośniki to czy ten "stale aktywny" loudness nie będzie robił problemów. Choć chyba nie powinien bo to jednak filtr analogowy, nie cyfrowy. 

Mam zamontowane nie OEM głośniki w przednich drzwiach razem ze zwrotnicami. Póki co nie mam w planie wzmacniacza, bo tak jak gra teraz jest w zupełności ok. Jeśli coś bym miał dołożyć to ewentualnie jakiś bas pod siedzenie, ale to raczej prędko nie nastąpi. Jedyne co jeszcze chcę zrobić to na zwrotnicy ustawić wejście do tweeterów na -4dB (teraz mam -2dB, a mogę też ustawić na 0), bo ciut za bardzo teraz się wyróżniają względem średniotonowych.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.05.2023 o 00:20, Kiwi 4ester napisał(a):

Aaaaa no i no i... Dzięki @LosioDriver za kolejny tuning radia :hi:jak również koledze @AdaSch za wytłumaczenie, dlaczego warto to zrobić.

 

 

Hej, mam pytanie odnośnie tuningu radia. Jaką końcówkę mocy wstawialiście i czy dodawaliście przetwornice żeby zasilić ja wyższym napięciem? I drugi pytanie, druga końcówka mocy w radiu jest do głośnik niskotonowego. On tak naprawdę jest tylko dla pasażerów na tyle, bo tam w drzwiach są małe głośniki i basów z nich za wiele nie da się uzyskać. Czy myśleliście o odłączeniu całego wzmacniacza dla suba (zawsze będzie mniejszy pobór mocy) i włożeniu większych szerokopasmowych głośników do tylnych drzwi. Bo wg. mnie lokalizacja suba w Foresterze też jest trochę nieszczęśliwa. I nieszczęśliwe jest to, że w radiu nie ma żadnej oddzielnej regulacji poziomu dla suba.  Takie moje przemyślenia jak już pooglądałem sobie ten sprzęt.

 

Edytowane przez SLAVG
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, SLAVG napisał(a):

Hej, mam pytanie odnośnie tuningu radia. Jaką końcówkę mocy wstawialiście i czy dodawaliście przetwornice żeby zasilić ja wyższym napięciem? I drugi pytanie, druga końcówka mocy w radiu jest do głośnik niskotonowego. On tak naprawdę jest tylko dla pasażerów na tyle, bo tam w drzwiach są małe głośniki i basów z nich za wiele nie da się uzyskać. Czy myśleliście o odłączeniu całego wzmacniacza dla suba (zawsze będzie mniejszy pobór mocy) i włożeniu większych szerokopasmowych głośników do tylnych drzwi. Bo wg. mnie lokalizacja suba w Foresterze też jest trochę nieszczęśliwa. I nieszczęśliwe jest to, że w radiu nie ma żadnej oddzielnej regulacji poziomu dla suba.  Takie moje przemyślenia jak już pooglądałem sobie ten sprzęt.

 

@LosioDriver co Ty na to?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.05.2023 o 23:44, Kiwi 4ester napisał(a):

STRASZNIE - UPIERDLIWA - ROBOTA

Ale ja to już mam za sobą :faja:

 

Teraz Wasza kolej :clapping::superhero:

 

 

Mnie ta praca uspokaja i jak sobie patrzę na Twoją pracę to aż mi się chce za Outbacka zabrać. Mam już w ulubionych filmy z yt z demontażu boczków itp więc jak mnie najdzie i będę miał czas to startuję z tematem, drzwi po 1sztuce do końca wakacji a na koniec roku tył. Taki luźny plan.

 

Fiatka:biglol: Małżonki tak wygłuszyłem że jest bardziej komfortowy i sprawia wrażenie takiej solidności o jakiej konstruktorzy fiata nie śnili.

Serio Inny wóz w odbiorzeB)

 

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, SLAVG napisał(a):

Hej, mam pytanie odnośnie tuningu radia. Jaką końcówkę mocy wstawialiście i czy dodawaliście przetwornice żeby zasilić ja wyższym napięciem? I drugi pytanie, druga końcówka mocy w radiu jest do głośnik niskotonowego. On tak naprawdę jest tylko dla pasażerów na tyle, bo tam w drzwiach są małe głośniki i basów z nich za wiele nie da się uzyskać. Czy myśleliście o odłączeniu całego wzmacniacza dla suba (zawsze będzie mniejszy pobór mocy) i włożeniu większych szerokopasmowych głośników do tylnych drzwi. Bo wg. mnie lokalizacja suba w Foresterze też jest trochę nieszczęśliwa. I nieszczęśliwe jest to, że w radiu nie ma żadnej oddzielnej regulacji poziomu dla suba.  Takie moje przemyślenia jak już pooglądałem sobie ten sprzęt.

 

Zgadzam się z tym, że z tyłu to tylko dla pasażera. Dlatego u siebie wywaliłem całkiem tył bo i tak zgnił.

Ale to nie jest głośnik niskotonowy tylko średni/niski ton, taki sam jak w drzwiach przednich na dole.

Więc nie jest mniejszy.

Tak naprawdę, żeby z tyłu grało tak jak z przodu wystarczyłoby wstawić w drzwi tweeter. 

A co do miejsca na sub... co za różnica skoro sub produkuje tylno niskie tony właśnie, a charakterystyka ich rozchodzenia się nie jest kierunkowa. Dlatego w różnych markach producenci pchają sub gdzie im tylko pasuje... W Hondzie masz z tyłu na podszybiu, w Volvo jest z przodu pod szybą, w Mazdzie 6 jest z tyłu w kole zapasowym, a w Subaru masz pod prawym siedzeniem. Inna sprawa, że jeżeli wkładasz oryginalny sub, lub już go masz to zazwyczaj jest to sub aktywny i nie wymaga dodatkowego wzmacniacza, więc pobór mocy jest taki sam jak w przypadku suba pasywnego ze wzmacniaczem, a może nawet mniejszy. 

Imo, można się pobawić we wstawianie głośników, które mają mocniejsze niskie tony zamiast suba, ale wydaje mi się, że jeśli mają być zasilane z radia bez wzmacniacza to bez względu na końcówkę mocy w radiu i tak nie dadzą tyle bassu co subwoofer. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Orear napisał(a):

Zgadzam się z tym, że z tyłu to tylko dla pasażera. Dlatego u siebie wywaliłem całkiem tył bo i tak zgnił.

Ale to nie jest głośnik niskotonowy tylko średni/niski ton, taki sam jak w drzwiach przednich na dole.

Więc nie jest mniejszy.

Tak naprawdę, żeby z tyłu grało tak jak z przodu wystarczyłoby wstawić w drzwi tweeter. 

A co do miejsca na sub... co za różnica skoro sub produkuje tylno niskie tony właśnie, a charakterystyka ich rozchodzenia się nie jest kierunkowa. Dlatego w różnych markach producenci pchają sub gdzie im tylko pasuje... W Hondzie masz z tyłu na podszybiu, w Volvo jest z przodu pod szybą, w Mazdzie 6 jest z tyłu w kole zapasowym, a w Subaru masz pod prawym siedzeniem. Inna sprawa, że jeżeli wkładasz oryginalny sub, lub już go masz to zazwyczaj jest to sub aktywny i nie wymaga dodatkowego wzmacniacza, więc pobór mocy jest taki sam jak w przypadku suba pasywnego ze wzmacniaczem, a może nawet mniejszy. 

Imo, można się pobawić we wstawianie głośników, które mają mocniejsze niskie tony zamiast suba, ale wydaje mi się, że jeśli mają być zasilane z radia bez wzmacniacza to bez względu na końcówkę mocy w radiu i tak nie dadzą tyle bassu co subwoofer. 

Jak zerkniesz sobie na schemat radia to są tam kondensatory C310 i C311, które wg. mnie odcinają basy z głośników w tylnych drzwiach, dlatego też samo wstawienie twitterów w tylnych drzwiach nic nie da. Trzeba najpierw te kondensatory zmienić żeby jakieś niskie tony poszły na głośniki w tylne drzwi, odpiąć głośnik w bagażniku i przez zwrotnicę podłaczyć twitter.  A jak już odłączać głośnik z bagażnika to warto odłączyć całą końcówkę mocy dedykowaną do tego głośnika.
A powiesz jaką końcówkę mocy wstawiałeś i czy zasilałeś ją większym napięciem? 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, SLAVG napisał(a):

Hej, mam pytanie odnośnie tuningu radia. Jaką końcówkę mocy wstawialiście i czy dodawaliście przetwornice żeby zasilić ja wyższym napięciem? I drugi pytanie, druga końcówka mocy w radiu jest do głośnik niskotonowego. On tak naprawdę jest tylko dla pasażerów na tyle, bo tam w drzwiach są małe głośniki i basów z nich za wiele nie da się uzyskać. Czy myśleliście o odłączeniu całego wzmacniacza dla suba (zawsze będzie mniejszy pobór mocy) i włożeniu większych szerokopasmowych głośników do tylnych drzwi. Bo wg. mnie lokalizacja suba w Foresterze też jest trochę nieszczęśliwa. I nieszczęśliwe jest to, że w radiu nie ma żadnej oddzielnej regulacji poziomu dla suba.  Takie moje przemyślenia jak już pooglądałem sobie ten sprzęt.

 

 

Cieżko mi powiedzieć, wydaje mi się, że dobry sub w bagażniku zrobi robotę. @AdaSch walczył z subem to może powiedzieć ile da się wyciągnąć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, SLAVG napisał(a):

Jak zerkniesz sobie na schemat radia to są tam kondensatory C310 i C311, które wg. mnie odcinają basy z głośników w tylnych drzwiach, dlatego też samo wstawienie twitterów w tylnych drzwiach nic nie da. Trzeba najpierw te kondensatory zmienić żeby jakieś niskie tony poszły na głośniki w tylne drzwi, odpiąć głośnik w bagażniku i przez zwrotnicę podłaczyć twitter.  A jak już odłączać głośnik z bagażnika to warto odłączyć całą końcówkę mocy dedykowaną do tego głośnika.
A powiesz jaką końcówkę mocy wstawiałeś i czy zasilałeś ją większym napięciem? 
 

 

Ja u siebie nie zmieniałem końcówki mocy, mam fabryczną. 

Swoją drogą to ciekawe co piszesz o tych kondensatorach bo trochę nie trzyma się kupy wycinanie niskich częstotliwości i wstawianie w drzwi głośników nisko/średniotonowych przez producenta. 

Ja swoje doświadczenia opisuję na podstawie Legacy IV gdzie z tyłu i przodu fabrycznie są takie same głośniki 165mm i grają identycznie z przodu i z tyłu. Nie jest tam z pewnością nic wycięte z dolnych częstotliwości. Gwizdki z przodu mają jedynie kondensator który robi za zwrotnicę, bo zasilanie idzie z dolnego głośnika. 

Sądziłem, że w Foresterze jest tak samo, bo czemu mieliby kombinować z czymś innym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak się zapytam. W Forku z tyłu wchodzi głośnik 130mm. Jakby wstawić głośnik dwudrożny...
Screenshot_20230510_202750_com.opera.browser.thumb.png.03dd63f7058714ef6cc849cb73f60750.png
... i dorzucić do tego zwrotnice, żeby gwizdki też grały. Ma to sens?
Tak, że zwrotnicą tak, mam tak.
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, AdaSch napisał(a):
47 minut temu, Kiwi 4ester napisał(a):
A tak się zapytam. W Forku z tyłu wchodzi głośnik 130mm. Jakby wstawić głośnik dwudrożny...
Screenshot_20230510_202750_com.opera.browser.thumb.png.03dd63f7058714ef6cc849cb73f60750.png
... i dorzucić do tego zwrotnice, żeby gwizdki też grały. Ma to sens?

Tak, że zwrotnicą tak, mam tak.

Jaki masz u siebie zestaw?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, dirkdiggler napisał(a):

 

Mnie ta praca uspokaja i jak sobie patrzę na Twoją pracę to aż mi się chce za Outbacka zabrać. Mam już w ulubionych filmy z yt z demontażu boczków itp więc jak mnie najdzie i będę miał czas to startuję z tematem, drzwi po 1sztuce do końca wakacji a na koniec roku tył. Taki luźny plan.

 

Fiatka:biglol: Małżonki tak wygłuszyłem że jest bardziej komfortowy i sprawia wrażenie takiej solidności o jakiej konstruktorzy fiata nie śnili.

Serio Inny wóz w odbiorzeB)

 

 

To prawda jednak wygłuszanie (zwłaszcza subaru) ma jedną wadę: robota w zasadzie nigdy nie jest skończona. Wygłuszysz drzwi to opony zaczniesz słyszeć. Wygłuszysz nadkola z bagażnikiem (polecam) to dach zacznie denerwować. Położysz coś na dach to się okaże że szyby hałasują. No i ta podłoga z przodu... ;)

  • Super! 1
  • Haha 3
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...