Kiwi 4ester Opublikowano 25 Marca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2023 5 godzin temu, Michał Zygmunt napisał(a): @Kiwi 4ester gdzie kupiłeś tłumik końcowy? Bo w 8gc.pl towaru brak. Nie ja kupiłem, ale tam było kupione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 29 Marca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2023 Ciąg dalszy audio Kilka ładnych godzin zajęło mi, żeby ogarnąć kwestię nowych przewodów tak, żeby to było ładnie porobione Do tego jeszcze podmiana OEM tweeterów na kenwoodowe W demontażu pomogła suszarka do włosów, bo ten fabryczny klej to taki dosyć mocny jest, a w jego miejsce dałem takie taśmy na rzepach grzybkowych (chyba tak się nazywa). No i na koniec jeszcze porównanie głośników średniotonowych, jak to OEM ma małą cewkę, a aftermarket taką trochę większą Będę musiał jednak zorganizować sobie ciut dłuższe śruby do montażu, bo te co są, to ciut za krótkie na dystanse wg mnie. Po raz kolejny to napiszę - temat jest w sam sobie prosty, ale ilość czasu, jaką trzeba temu poświęcić jest spory. Dużo cierpliwości trzeba, a przede mną jeszcze alubutyl do oklejenia . 2 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 29 Marca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2023 Ostatnio Subarynką byłem na serwisie LPG. Wymiana filtrów i do tego jeszcze diagnostyka komputerowa + delikatnie podgięty pływak, żeby ciut więcej paliwa weszło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 29 Marca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2023 No i może pierdółka. Wycieraczki już nie dawały rady, więc zamiast kupować całe wycieraczki to kupiłem same gumki i wymieniłem , a tylną wycieraczką wymieniłem na ciut dłuższą z 350 na 400mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 29 Marca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2023 No i oczywiście detale Dzięki @eurojanek mam nowe świnki na przód i tył. W dodatku odblaskowe No i również mały gratis w postaci "uturbienia" wolnossaka Turbopepa daje co najmniej z 10KM 3 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Zygmunt Opublikowano 12 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2023 @Kiwi 4ester pojawiły się tłumiki - zamawiam taki jaki masz. Tylko powiedz w jakim miejscu tlumikarz ma zamontować przejściówkę z 2 na 2,5'? Obciąć wydech środkowy inwspawac przejściówkę ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 12 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2023 2 godziny temu, Michał Zygmunt napisał(a): @Kiwi 4ester pojawiły się tłumiki - zamawiam taki jaki masz. Tylko powiedz w jakim miejscu tlumikarz ma zamontować przejściówkę z 2 na 2,5'? Obciąć wydech środkowy inwspawac przejściówkę ? Samą flanszę niech odetnie i niech wspawa większą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 6 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2023 (edytowane) A teraz (Panie i Panowie ) crème de la crème w kwestii audio w samochodzie, czyli oklejanie alubutylem. Na wstępie powiem, że trzeba do tego bardzo, bardzo, bardzo, bardzo dużo cierpliwości. Mi na jedne drzwi schodziło około 7-8h Klapa bagażnika jakieś 3-4h. Z czego to wynika? Przede wszystkim ze staranności o to, żeby było jak najdokładniej + brak wcześniejszego doświadczenia w tej materii Czy jestem zadowolony z efektów pracy? ZDECYDOWANIE TAK stuk puk.mp4 Czy jest ciszej? Chyba tak Co będzie potrzebne do tej roboty: - materiał - w moim przypadku alubutyl AB-2 (tego mi poszło jakieś 5m2 - wałeczek w zestawie) z bitmat, - nożyk do tapet, - narzędzia do ściągania spinek, - jakiś stołeczek, byle wygodny, bo trochę czasu na nim spędziłem, - folia (chyba, że macie szczęście i na wszystkich drzwiach macie jeszcze OEM folie ), - flamaster, - pogoda, albo miejsce, żeby nie padało na głowę . Zacząłem od przednich drzwi, ale wydaje mi się, że lepiej jest zacząć od tylnych, bo jest łatwiejszy dostęp do wewnętrznej części zewnętrznej blachy drzwi . Drzwi kierowcy. Jak widać miałem tutaj folie. Dlaczego warto ją wykorzystać? Po to, żeby flamastrem sobie oznaczyć, w którym miejscu wypadają miejsca na śrubki i inne spinki, żeby sobie później (mniej więcej) w tym miejscu naciąć matę. Tak to wygląda. Jak się wytnie jedną taką folie to wtedy ma się szablon z automatu na drugie drzwi (tylko nie zapomnieć obrócić na drugą stronę). Drzwi i tak zaczynamy wyklejać od środka. Starałem się wyklejać w jak największych kawałkach. Nie spieszcie się!!! Nie odrywając warstwy ochronnej od maty przyłóżcie raz, sprawdźcie, jak trzeba to dotnijcie, jeszcze raz sprawdźcie. Jak już będzie git, to przed włożeniem do wnętrza odklejcie sobie pewien kawałek tak, żeby go przykleić i ustawić, docisnąć, a później ściągać resztę warstwy ochronnej i dociskać. Później wałeczek w łapkę i ugniatamy dziada Jak sami widzicie, w środku drzwi jest ciasno i wałkiem wszędzie nie dojdziemy. Mi w tym momencie pomogła jedna z plastikowych łyżek do spinek, która była zaokrąglona i dobrze było nią dojść w ciasne miejsca Dokładnie ujmując to było to. Po wyklejeniu środka czas było się wziąć za wierzchnią warstwę drzwi. Szablon z folii bardzo pomaga i dzięki temu szybciej idzie z przyklejaniem. Jak widzicie, duże otwory technologiczne są pozaklejane. Tam, gdzie przewody przechodzą przez blachę, to musiałem porobić odpowiednie otworki, a nawet przeciąć matę do najbliższej krawędzi, żeby ją poprzekładać. Później w miejscu przecięcia naklejałem małe kawałki zabezpieczające. Oczywiście przed klejeniem warto poodkręcać co się da, w tym uchwyt podłokietnika jak również klamkę. Jak jedne drzwi zrobicie to później to już z górki... Taaaa jasne. Guzik nie z górki A wspomniałem, że dobrze jest mieć długie rękawy i rękawiczki? To co? Po tej rozgrzewce czas na drugie drzwi I kolejne I następne No i na koniec jeszcze klapa bagażnika Po oklejeniu bagażnika zacząłem się rozglądać za nowymi sprężynami gazowymi, bo te już nie dają rady dźwigać klapy STRASZNIE - UPIERDLIWA - ROBOTA Ale ja to już mam za sobą Teraz Wasza kolej Edytowane 6 Maja 2023 przez Kiwi 4ester 3 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 6 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2023 Wrzucam jako ciekawostkę W trakcie wyklejania drzwi słuchałem radia w aucie. Przez to, że tak długo mi to schodziło to zarżnąłem akumulator do 10,5V, co mi wskazało radio, które się już po prostu wyłączyło Na szczęście sąsiad poratował mnie prostownikiem, ale to takim, że sam chciałbym taki mieć Nocka ładowania i silnik znowu bangla 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 6 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2023 Z lżejszych i przyjemniejszych prac, dzięki @eurojanek zaopatrzyłem się w naklejkę Z racji, że żona nie życzyła sobie więcej naklejek (poza świnkami ) z wierzchu auta, więc znalazłem jedyne odpowiednie i pasujące do tego miejsce IMG_20230502_155225.mp4 To jest po prostu świetne 4 2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 6 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2023 Poza tym uznałem, że komora silnika już była fest utytłana, więc trochę ją odświeżyłem Przed Po Zdecydowanie przyjemniej Jednak w trakcie pucowania okazało się, że jakaś cholera niedobra nadgryzła mi jeden przewód od cewki do świecy. Na szczęście nie przegryzła się przez cały i udało się połatać taśmą izolacyjną, a dzisiaj wymieniłem na przewód nie pogryziony 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 6 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2023 (edytowane) Aaaaa no i no i... Dzięki @LosioDriver za kolejny tuning radia jak również koledze @AdaSch za wytłumaczenie, dlaczego warto to zrobić. Jeśli się zgodzi, to wkleję jego wypowiedź w tej sprawie z naszej rozmowy Został podmieniony kondensator z tego po prawej na ten po lewej. Odczucie mam takie, jakby radio z "automatu" i na stałe miało włączony filtr "loudness", który to bardzo ładnie opisuje ten Pan z filmu poniżej Edytowane 6 Maja 2023 przez Kiwi 4ester 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 7 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2023 Dobra robota. Tylko ja nie oklejałem u siebie dookoła tego wzmocnienia drzwi. Tak mi przyszło do głowy, że różnica temperatur może powodować kondensację pary wodnej pod spodem i w rezultacie rdzę. Ale to może moje błędne przypuszczenie i przewrażliwienie nieuzasadnione niczym. Powiedz coś więcej o tym kondensatorze? To jest mniej więcej tak, że zazwyczaj loudness w każdym sprzęcie grającym sprawia, że po prostu trzeba mniej odkręcać gałkę aby głośniej grało. To czy będzie się to wiązało z wyższą jakością zależy już od reszty sprzętu np. głośników. Czyli rozumiem, że u Ciebie teraz po prostu głośniej gra, a że masz fabryczne głośniki to automatycznie "jakby" poprawia się jakość grania? Pytam bo w gx204le jest coś nazwane "SRS WOW" i to nie do końca jest analogowy filtr loudness, a cyfrowe podbicie częstotliwości co na fabrycznych głośnikach rzeczywiście robiło dobrą robotę - natomiast po przebudowaniu przeze mnie systemu, dołożeniu wzmacniacza i nowych głośników powoduje włączenie we wzmacniaczu któregoś z systemów bezpieczeństwa i wzmacniacz zwyczajnie przestaje grać. Innymi słowy, moje radio musi być na ustawieniach zerowych (nie biorę tu pod uwagę balansu), a jakość dźwięku w głośnikach "budowana" jest tylko wzmacniaczem. Podsumowując, zastanawiam się czy jeżeli masz w planie, w przyszłości dołożyć do fabrycznego radia wzmacniacz i wymienić głośniki to czy ten "stale aktywny" loudness nie będzie robił problemów. Choć chyba nie powinien bo to jednak filtr analogowy, nie cyfrowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 7 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2023 3 godziny temu, Orear napisał(a): Dobra robota. Tylko ja nie oklejałem u siebie dookoła tego wzmocnienia drzwi. Tak mi przyszło do głowy, że różnica temperatur może powodować kondensację pary wodnej pod spodem i w rezultacie rdzę. Mówisz o tych rurkach wewnątrz drzwi? Jeśli tak, to gdzieś na jakimś filmie z wykonania widziałem, że oklejali. Niestety nie było takiej szpary jak w tylnych drzwiach, żeby to zmieścić pod nią. 3 godziny temu, Orear napisał(a): Powiedz coś więcej o tym kondensatorze? To jest mniej więcej tak, że zazwyczaj loudness w każdym sprzęcie grającym sprawia, że po prostu trzeba mniej odkręcać gałkę aby głośniej grało. To czy będzie się to wiązało z wyższą jakością zależy już od reszty sprzętu np. głośników. Czyli rozumiem, że u Ciebie teraz po prostu głośniej gra, a że masz fabryczne głośniki to automatycznie "jakby" poprawia się jakość grania? Pytam bo w gx204le jest coś nazwane "SRS WOW" i to nie do końca jest analogowy filtr loudness, a cyfrowe podbicie częstotliwości co na fabrycznych głośnikach rzeczywiście robiło dobrą robotę - natomiast po przebudowaniu przeze mnie systemu, dołożeniu wzmacniacza i nowych głośników powoduje włączenie we wzmacniaczu któregoś z systemów bezpieczeństwa i wzmacniacz zwyczajnie przestaje grać. Innymi słowy, moje radio musi być na ustawieniach zerowych (nie biorę tu pod uwagę balansu), a jakość dźwięku w głośnikach "budowana" jest tylko wzmacniaczem. Podsumowując, zastanawiam się czy jeżeli masz w planie, w przyszłości dołożyć do fabrycznego radia wzmacniacz i wymienić głośniki to czy ten "stale aktywny" loudness nie będzie robił problemów. Choć chyba nie powinien bo to jednak filtr analogowy, nie cyfrowy. Mam zamontowane nie OEM głośniki w przednich drzwiach razem ze zwrotnicami. Póki co nie mam w planie wzmacniacza, bo tak jak gra teraz jest w zupełności ok. Jeśli coś bym miał dołożyć to ewentualnie jakiś bas pod siedzenie, ale to raczej prędko nie nastąpi. Jedyne co jeszcze chcę zrobić to na zwrotnicy ustawić wejście do tweeterów na -4dB (teraz mam -2dB, a mogę też ustawić na 0), bo ciut za bardzo teraz się wyróżniają względem średniotonowych. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLAVG Opublikowano 10 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2023 (edytowane) W dniu 7.05.2023 o 00:20, Kiwi 4ester napisał(a): Aaaaa no i no i... Dzięki @LosioDriver za kolejny tuning radia jak również koledze @AdaSch za wytłumaczenie, dlaczego warto to zrobić. Hej, mam pytanie odnośnie tuningu radia. Jaką końcówkę mocy wstawialiście i czy dodawaliście przetwornice żeby zasilić ja wyższym napięciem? I drugi pytanie, druga końcówka mocy w radiu jest do głośnik niskotonowego. On tak naprawdę jest tylko dla pasażerów na tyle, bo tam w drzwiach są małe głośniki i basów z nich za wiele nie da się uzyskać. Czy myśleliście o odłączeniu całego wzmacniacza dla suba (zawsze będzie mniejszy pobór mocy) i włożeniu większych szerokopasmowych głośników do tylnych drzwi. Bo wg. mnie lokalizacja suba w Foresterze też jest trochę nieszczęśliwa. I nieszczęśliwe jest to, że w radiu nie ma żadnej oddzielnej regulacji poziomu dla suba. Takie moje przemyślenia jak już pooglądałem sobie ten sprzęt. Edytowane 10 Maja 2023 przez SLAVG 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 10 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2023 56 minut temu, SLAVG napisał(a): Hej, mam pytanie odnośnie tuningu radia. Jaką końcówkę mocy wstawialiście i czy dodawaliście przetwornice żeby zasilić ja wyższym napięciem? I drugi pytanie, druga końcówka mocy w radiu jest do głośnik niskotonowego. On tak naprawdę jest tylko dla pasażerów na tyle, bo tam w drzwiach są małe głośniki i basów z nich za wiele nie da się uzyskać. Czy myśleliście o odłączeniu całego wzmacniacza dla suba (zawsze będzie mniejszy pobór mocy) i włożeniu większych szerokopasmowych głośników do tylnych drzwi. Bo wg. mnie lokalizacja suba w Foresterze też jest trochę nieszczęśliwa. I nieszczęśliwe jest to, że w radiu nie ma żadnej oddzielnej regulacji poziomu dla suba. Takie moje przemyślenia jak już pooglądałem sobie ten sprzęt. @LosioDriver co Ty na to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dirkdiggler Opublikowano 10 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2023 W dniu 6.05.2023 o 23:44, Kiwi 4ester napisał(a): STRASZNIE - UPIERDLIWA - ROBOTA Ale ja to już mam za sobą Teraz Wasza kolej Mnie ta praca uspokaja i jak sobie patrzę na Twoją pracę to aż mi się chce za Outbacka zabrać. Mam już w ulubionych filmy z yt z demontażu boczków itp więc jak mnie najdzie i będę miał czas to startuję z tematem, drzwi po 1sztuce do końca wakacji a na koniec roku tył. Taki luźny plan. Fiatka Małżonki tak wygłuszyłem że jest bardziej komfortowy i sprawia wrażenie takiej solidności o jakiej konstruktorzy fiata nie śnili. Serio Inny wóz w odbiorze. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 10 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2023 Godzinę temu, SLAVG napisał(a): Hej, mam pytanie odnośnie tuningu radia. Jaką końcówkę mocy wstawialiście i czy dodawaliście przetwornice żeby zasilić ja wyższym napięciem? I drugi pytanie, druga końcówka mocy w radiu jest do głośnik niskotonowego. On tak naprawdę jest tylko dla pasażerów na tyle, bo tam w drzwiach są małe głośniki i basów z nich za wiele nie da się uzyskać. Czy myśleliście o odłączeniu całego wzmacniacza dla suba (zawsze będzie mniejszy pobór mocy) i włożeniu większych szerokopasmowych głośników do tylnych drzwi. Bo wg. mnie lokalizacja suba w Foresterze też jest trochę nieszczęśliwa. I nieszczęśliwe jest to, że w radiu nie ma żadnej oddzielnej regulacji poziomu dla suba. Takie moje przemyślenia jak już pooglądałem sobie ten sprzęt. Zgadzam się z tym, że z tyłu to tylko dla pasażera. Dlatego u siebie wywaliłem całkiem tył bo i tak zgnił. Ale to nie jest głośnik niskotonowy tylko średni/niski ton, taki sam jak w drzwiach przednich na dole. Więc nie jest mniejszy. Tak naprawdę, żeby z tyłu grało tak jak z przodu wystarczyłoby wstawić w drzwi tweeter. A co do miejsca na sub... co za różnica skoro sub produkuje tylno niskie tony właśnie, a charakterystyka ich rozchodzenia się nie jest kierunkowa. Dlatego w różnych markach producenci pchają sub gdzie im tylko pasuje... W Hondzie masz z tyłu na podszybiu, w Volvo jest z przodu pod szybą, w Mazdzie 6 jest z tyłu w kole zapasowym, a w Subaru masz pod prawym siedzeniem. Inna sprawa, że jeżeli wkładasz oryginalny sub, lub już go masz to zazwyczaj jest to sub aktywny i nie wymaga dodatkowego wzmacniacza, więc pobór mocy jest taki sam jak w przypadku suba pasywnego ze wzmacniaczem, a może nawet mniejszy. Imo, można się pobawić we wstawianie głośników, które mają mocniejsze niskie tony zamiast suba, ale wydaje mi się, że jeśli mają być zasilane z radia bez wzmacniacza to bez względu na końcówkę mocy w radiu i tak nie dadzą tyle bassu co subwoofer. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLAVG Opublikowano 10 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2023 Godzinę temu, Orear napisał(a): Zgadzam się z tym, że z tyłu to tylko dla pasażera. Dlatego u siebie wywaliłem całkiem tył bo i tak zgnił. Ale to nie jest głośnik niskotonowy tylko średni/niski ton, taki sam jak w drzwiach przednich na dole. Więc nie jest mniejszy. Tak naprawdę, żeby z tyłu grało tak jak z przodu wystarczyłoby wstawić w drzwi tweeter. A co do miejsca na sub... co za różnica skoro sub produkuje tylno niskie tony właśnie, a charakterystyka ich rozchodzenia się nie jest kierunkowa. Dlatego w różnych markach producenci pchają sub gdzie im tylko pasuje... W Hondzie masz z tyłu na podszybiu, w Volvo jest z przodu pod szybą, w Mazdzie 6 jest z tyłu w kole zapasowym, a w Subaru masz pod prawym siedzeniem. Inna sprawa, że jeżeli wkładasz oryginalny sub, lub już go masz to zazwyczaj jest to sub aktywny i nie wymaga dodatkowego wzmacniacza, więc pobór mocy jest taki sam jak w przypadku suba pasywnego ze wzmacniaczem, a może nawet mniejszy. Imo, można się pobawić we wstawianie głośników, które mają mocniejsze niskie tony zamiast suba, ale wydaje mi się, że jeśli mają być zasilane z radia bez wzmacniacza to bez względu na końcówkę mocy w radiu i tak nie dadzą tyle bassu co subwoofer. Jak zerkniesz sobie na schemat radia to są tam kondensatory C310 i C311, które wg. mnie odcinają basy z głośników w tylnych drzwiach, dlatego też samo wstawienie twitterów w tylnych drzwiach nic nie da. Trzeba najpierw te kondensatory zmienić żeby jakieś niskie tony poszły na głośniki w tylne drzwi, odpiąć głośnik w bagażniku i przez zwrotnicę podłaczyć twitter. A jak już odłączać głośnik z bagażnika to warto odłączyć całą końcówkę mocy dedykowaną do tego głośnika. A powiesz jaką końcówkę mocy wstawiałeś i czy zasilałeś ją większym napięciem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LosioDriver Opublikowano 10 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2023 6 godzin temu, SLAVG napisał(a): Hej, mam pytanie odnośnie tuningu radia. Jaką końcówkę mocy wstawialiście i czy dodawaliście przetwornice żeby zasilić ja wyższym napięciem? I drugi pytanie, druga końcówka mocy w radiu jest do głośnik niskotonowego. On tak naprawdę jest tylko dla pasażerów na tyle, bo tam w drzwiach są małe głośniki i basów z nich za wiele nie da się uzyskać. Czy myśleliście o odłączeniu całego wzmacniacza dla suba (zawsze będzie mniejszy pobór mocy) i włożeniu większych szerokopasmowych głośników do tylnych drzwi. Bo wg. mnie lokalizacja suba w Foresterze też jest trochę nieszczęśliwa. I nieszczęśliwe jest to, że w radiu nie ma żadnej oddzielnej regulacji poziomu dla suba. Takie moje przemyślenia jak już pooglądałem sobie ten sprzęt. Cieżko mi powiedzieć, wydaje mi się, że dobry sub w bagażniku zrobi robotę. @AdaSch walczył z subem to może powiedzieć ile da się wyciągnąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 10 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2023 4 godziny temu, SLAVG napisał(a): Jak zerkniesz sobie na schemat radia to są tam kondensatory C310 i C311, które wg. mnie odcinają basy z głośników w tylnych drzwiach, dlatego też samo wstawienie twitterów w tylnych drzwiach nic nie da. Trzeba najpierw te kondensatory zmienić żeby jakieś niskie tony poszły na głośniki w tylne drzwi, odpiąć głośnik w bagażniku i przez zwrotnicę podłaczyć twitter. A jak już odłączać głośnik z bagażnika to warto odłączyć całą końcówkę mocy dedykowaną do tego głośnika. A powiesz jaką końcówkę mocy wstawiałeś i czy zasilałeś ją większym napięciem? Ja u siebie nie zmieniałem końcówki mocy, mam fabryczną. Swoją drogą to ciekawe co piszesz o tych kondensatorach bo trochę nie trzyma się kupy wycinanie niskich częstotliwości i wstawianie w drzwi głośników nisko/średniotonowych przez producenta. Ja swoje doświadczenia opisuję na podstawie Legacy IV gdzie z tyłu i przodu fabrycznie są takie same głośniki 165mm i grają identycznie z przodu i z tyłu. Nie jest tam z pewnością nic wycięte z dolnych częstotliwości. Gwizdki z przodu mają jedynie kondensator który robi za zwrotnicę, bo zasilanie idzie z dolnego głośnika. Sądziłem, że w Foresterze jest tak samo, bo czemu mieliby kombinować z czymś innym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 10 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2023 A tak się zapytam. W Forku z tyłu wchodzi głośnik 130mm. Jakby wstawić głośnik dwudrożny... ... i dorzucić do tego zwrotnice, żeby gwizdki też grały. Ma to sens? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 10 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2023 A tak się zapytam. W Forku z tyłu wchodzi głośnik 130mm. Jakby wstawić głośnik dwudrożny... ... i dorzucić do tego zwrotnice, żeby gwizdki też grały. Ma to sens?Tak, że zwrotnicą tak, mam tak. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 10 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2023 38 minut temu, AdaSch napisał(a): 47 minut temu, Kiwi 4ester napisał(a): A tak się zapytam. W Forku z tyłu wchodzi głośnik 130mm. Jakby wstawić głośnik dwudrożny... ... i dorzucić do tego zwrotnice, żeby gwizdki też grały. Ma to sens? Tak, że zwrotnicą tak, mam tak. Jaki masz u siebie zestaw? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 10 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2023 7 godzin temu, dirkdiggler napisał(a): Mnie ta praca uspokaja i jak sobie patrzę na Twoją pracę to aż mi się chce za Outbacka zabrać. Mam już w ulubionych filmy z yt z demontażu boczków itp więc jak mnie najdzie i będę miał czas to startuję z tematem, drzwi po 1sztuce do końca wakacji a na koniec roku tył. Taki luźny plan. Fiatka Małżonki tak wygłuszyłem że jest bardziej komfortowy i sprawia wrażenie takiej solidności o jakiej konstruktorzy fiata nie śnili. Serio Inny wóz w odbiorze. To prawda jednak wygłuszanie (zwłaszcza subaru) ma jedną wadę: robota w zasadzie nigdy nie jest skończona. Wygłuszysz drzwi to opony zaczniesz słyszeć. Wygłuszysz nadkola z bagażnikiem (polecam) to dach zacznie denerwować. Położysz coś na dach to się okaże że szyby hałasują. No i ta podłoga z przodu... 1 3 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się