Jump to content

Geometria Legacy IV 2,0 165


MarcinN5643

Recommended Posts

Witam, mam prośbę do osób znających się na geometrii. Temat wygląda następująco. Ściągało mi delikatnie na prawą stronę, pojechałem do mechanika który stwierdził że wahacze przód do roboty, więc wymienił tuleje, sworznie w prawym i lewym wahaczy. Po wymianie pojechałem na zbieżność jednak nic się nie zmieniło. Według diagnosty wszystko ustawione itd. Wróciłem do diagnosty i poprosiłem o geometrie, także zero poprawy nadal ściąga w prawo i wydaję mi się że samochód zrobił się bardzo czuły na ruchy kierownicą tzn, cały czas podczas jazdy muszę korygować. Jest to dość denerwujące, dodam że mechanik odnośnie tyłu stwierdził że wszytsko jest ok. Nawet śruby do geometrii wszystkie poluzował itd. Prosze o sprawdzenie danych ze stacji czy faktycznie jest to w normie czy jednak nie. 

 

geomertia legacy.png

Edited by MarcinN5643
Link to comment
Share on other sites

Dokladnie jak pisze @lutek34, najpierw zamiana kol miejscami, choć taka propozycja powinna wyjsc od mechanika, ktory robila zawieszenie albo od goscia, ktory robil geometrie, zanim wydales jakiekolwiek pieniadze na uslugi ;)

Zakladam, ze takie oczywistosci jak cisnienie to byly sprawdzone :)

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, lutek34 napisał:

a od kiedy masz problem z prowadzeniem się samochodu?

Od zmiany kół na z letnich na zimę. Miałem stalowe kółka ze starymi oponami od poprzedniego właściciela. Założyłem i zaczęło ściągać. Więc wróciłem na letnie żeby sprawdzić co się będzie działo, i zaczęło ściągać też na letnich. Potem kupiłem nowe opony zimowe i dalej lipa. Resztę historii już pisałem wyżej ;)  

Link to comment
Share on other sites

Gdzieś i internetach doczytałem jeszcze o zerowym punkcie kierownicy czy coś takiego i powiedziałem o tym gościowi który ustawiał geometrie i powiedział że owszem ustawia się coś takiego ale że u mnie nie ma kontroli trakcji itd do nie trzeba tego ustawiać. A czy to prawda czy nie to niestety za słaby jestem w te klocki. 

Link to comment
Share on other sites

Punkt zerowy jest istotny przy ESP, a nie kontroli trakcji. Chodzi o to, żeby sterownik od ESP miał wiarygodną informację o położeniu kierownicy w stosunku do prędkości kół. Jeśli kierownica przy jeździe na wprost jest o kilka(naście) stopni przesunięta w lewo lub w prawo to może to prowadzić do niepoprawnej pracy układu albo do wyrzucenia błędu i w efekcie wyłączenia ESP.

Ja bym jedynie spróbował zmniejszyć różnicę w pochyleniu kół pomiędzy stroną lewą i prawą. Pochylenie faktycznie może powodować lekkie ściąganie. Chociaż osobiście też zacząłbym od żonglerki kołami.

EDIT:

Jeszcze jedno. Zrób pomiar weryfikacyjny na innej maszynie. Czasem gdy warsztat nie przeprowadza okresowej kalibracji sprzętu, wyniki pomiarów mogą być... ciekawe :) 

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, pablonas napisał:

Punkt zerowy jest istotny przy ESP, a nie kontroli trakcji. Chodzi o to, żeby sterownik od ESP miał wiarygodną informację o położeniu kierownicy w stosunku do prędkości kół. Jeśli kierownica przy jeździe na wprost jest o kilka(naście) stopni przesunięta w lewo lub w prawo to może to prowadzić do niepoprawnej pracy układu albo do wyrzucenia błędu i w efekcie wyłączenia ESP.

Ja bym jedynie spróbował zmniejszyć różnicę w pochyleniu kół pomiędzy stroną lewą i prawą. Pochylenie faktycznie może powodować lekkie ściąganie. Chociaż osobiście też zacząłbym od żonglerki kołami.

EDIT:

Jeszcze jedno. Zrób pomiar weryfikacyjny na innej maszynie. Czasem gdy warsztat nie przeprowadza okresowej kalibracji sprzętu, wyniki pomiarów mogą być... ciekawe :) 

No to co do esp to już rozumiem. Opony zimowe mam kierunkowe więc tylko przód tył jeżeli chodzi o całe kola. Dopiero na wiosnę jak założę letnie to będę mógł zamieniać. No domyślam się że żądło kto robi kalibrację tak samo tych urządzeń jak i np wuwazarek do kół. 

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, MarcinN5643 napisał:

Opony zimowe mam kierunkowe więc tylko przód tył jeżeli chodzi o całe kola.

Na próbę możesz założyć na krzyż i zrobić te kilka kilometrów z oponami pod prąd. Świat się od tego nie zawiali, a będziesz w pół godziny miał odpowiedź. Możesz mi wierzyć, że w 9 na 10 przypadków za ściąganie faktycznie odpowiada wada opony (niewykrywalna na normalnej wyważarce).

Link to comment
Share on other sites

23 minuty temu, pablonas napisał:

Na próbę możesz założyć na krzyż i zrobić te kilka kilometrów z oponami pod prąd. Świat się od tego nie zawiali, a będziesz w pół godziny miał odpowiedź. Możesz mi wierzyć, że w 9 na 10 przypadków za ściąganie faktycznie odpowiada wada opony (niewykrywalna na normalnej wyważarce).

Ok, w takim razie tak zrobię. Nie chciałem zmieniac pod prąd bo mam wrażenie że może być jeszcze gorzej, ale za zmianę i sprawdzanie nie zapłacę więc czemu nie. 

Link to comment
Share on other sites

Miałem podobnie w Forku. Na letnich oponach jechał jak po szynach, na zimowych, co byś z nimi nie robił, ściągało go w lewo. Kupiłem nawet drugie felgi, żeby mieć na zimę i było to samo. Zbieżność sprawdzana kilkukrotnie. W marcu ubiegłego roku zepsuł mi się manometr w pistolecie i zamiast ciśnienia 2.0, napompowałem 3.0 (skubaniec oszukiwał o 1 bar), wtedy przestało ściągać ;) 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 10.02.2021 o 23:31, Gustaf napisał:

Chłop co robił tą geometrie coś się zna, wogóle ?

Odpowiedź dlaczego ściąga jest na wydrukach tylko trzeba umieć je czytać, sory.

Czy się zna to nie wiem. Ja jestem tylko klientem który przyjechał na zbieżność, chyba nikt nie pyta o kwalifikacje jadąc np do mechanika :) mozesz wyjaśnić na co zwrócić uwagę w moim wydruku ?

Link to comment
Share on other sites

W dniu 10.02.2021 o 23:31, Gustaf napisał:

Chłop co robił tą geometrie coś się zna, wogóle ?

Odpowiedź dlaczego ściąga jest na wydrukach tylko trzeba umieć je czytać, sory.

Diagnostą nie jestem, ale u mnie są o wiele gorsze wartości, a na mimosrodach już więcej nic się nie da zrobić. Czemu tak jest? Nie wiem, czeka na długiej liście pierdół. 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 9.02.2021 o 09:26, MarcinN5643 napisał:

zima jest i nie mam gdzie nawet kół zamienic

 

"Skąd: D.G." to Dąbrowa Górnicza?

Podjedź sobie do Norauto w Sosnowcu.

 

A jeśli chodzi o geometrię to polecam Cz.Dudę w Kato (zna się na AWD/4x4):

http://www.geometria-czeslawduda.pl/

lub ASO Mikołów (robią na miejscu):

https://autotest.subaru.pl/

 

Edited by czekker
Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, czekker napisał:

 

"Skąd: D.G." to Dąbrowa Górnicza?

Podjedź sobie do Norauto w Sosnowcu.

 

A jeśli chodzi o geometrię to polecam Cz.Dudę w Kato (zna się na AWD/4x4):

http://www.geometria-czeslawduda.pl/

lub ASO Mikołów (robią na miejscu):

https://autotest.subaru.pl/

 

Tak z Dąbrowy jestem. Ok podjadę w takim razie. Dziękuję za kontakt i zainteresowanie. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...