Skocz do zawartości

Geometria Legacy IV 2,0 165


MarcinN5643

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam prośbę do osób znających się na geometrii. Temat wygląda następująco. Ściągało mi delikatnie na prawą stronę, pojechałem do mechanika który stwierdził że wahacze przód do roboty, więc wymienił tuleje, sworznie w prawym i lewym wahaczy. Po wymianie pojechałem na zbieżność jednak nic się nie zmieniło. Według diagnosty wszystko ustawione itd. Wróciłem do diagnosty i poprosiłem o geometrie, także zero poprawy nadal ściąga w prawo i wydaję mi się że samochód zrobił się bardzo czuły na ruchy kierownicą tzn, cały czas podczas jazdy muszę korygować. Jest to dość denerwujące, dodam że mechanik odnośnie tyłu stwierdził że wszytsko jest ok. Nawet śruby do geometrii wszystkie poluzował itd. Prosze o sprawdzenie danych ze stacji czy faktycznie jest to w normie czy jednak nie. 

 

geomertia legacy.png

Edytowane przez MarcinN5643
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie jak pisze @lutek34, najpierw zamiana kol miejscami, choć taka propozycja powinna wyjsc od mechanika, ktory robila zawieszenie albo od goscia, ktory robil geometrie, zanim wydales jakiekolwiek pieniadze na uslugi ;)

Zakladam, ze takie oczywistosci jak cisnienie to byly sprawdzone :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, lutek34 napisał:

a od kiedy masz problem z prowadzeniem się samochodu?

Od zmiany kół na z letnich na zimę. Miałem stalowe kółka ze starymi oponami od poprzedniego właściciela. Założyłem i zaczęło ściągać. Więc wróciłem na letnie żeby sprawdzić co się będzie działo, i zaczęło ściągać też na letnich. Potem kupiłem nowe opony zimowe i dalej lipa. Resztę historii już pisałem wyżej ;)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś i internetach doczytałem jeszcze o zerowym punkcie kierownicy czy coś takiego i powiedziałem o tym gościowi który ustawiał geometrie i powiedział że owszem ustawia się coś takiego ale że u mnie nie ma kontroli trakcji itd do nie trzeba tego ustawiać. A czy to prawda czy nie to niestety za słaby jestem w te klocki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Punkt zerowy jest istotny przy ESP, a nie kontroli trakcji. Chodzi o to, żeby sterownik od ESP miał wiarygodną informację o położeniu kierownicy w stosunku do prędkości kół. Jeśli kierownica przy jeździe na wprost jest o kilka(naście) stopni przesunięta w lewo lub w prawo to może to prowadzić do niepoprawnej pracy układu albo do wyrzucenia błędu i w efekcie wyłączenia ESP.

Ja bym jedynie spróbował zmniejszyć różnicę w pochyleniu kół pomiędzy stroną lewą i prawą. Pochylenie faktycznie może powodować lekkie ściąganie. Chociaż osobiście też zacząłbym od żonglerki kołami.

EDIT:

Jeszcze jedno. Zrób pomiar weryfikacyjny na innej maszynie. Czasem gdy warsztat nie przeprowadza okresowej kalibracji sprzętu, wyniki pomiarów mogą być... ciekawe :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, pablonas napisał:

Punkt zerowy jest istotny przy ESP, a nie kontroli trakcji. Chodzi o to, żeby sterownik od ESP miał wiarygodną informację o położeniu kierownicy w stosunku do prędkości kół. Jeśli kierownica przy jeździe na wprost jest o kilka(naście) stopni przesunięta w lewo lub w prawo to może to prowadzić do niepoprawnej pracy układu albo do wyrzucenia błędu i w efekcie wyłączenia ESP.

Ja bym jedynie spróbował zmniejszyć różnicę w pochyleniu kół pomiędzy stroną lewą i prawą. Pochylenie faktycznie może powodować lekkie ściąganie. Chociaż osobiście też zacząłbym od żonglerki kołami.

EDIT:

Jeszcze jedno. Zrób pomiar weryfikacyjny na innej maszynie. Czasem gdy warsztat nie przeprowadza okresowej kalibracji sprzętu, wyniki pomiarów mogą być... ciekawe :) 

No to co do esp to już rozumiem. Opony zimowe mam kierunkowe więc tylko przód tył jeżeli chodzi o całe kola. Dopiero na wiosnę jak założę letnie to będę mógł zamieniać. No domyślam się że żądło kto robi kalibrację tak samo tych urządzeń jak i np wuwazarek do kół. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, MarcinN5643 napisał:

Opony zimowe mam kierunkowe więc tylko przód tył jeżeli chodzi o całe kola.

Na próbę możesz założyć na krzyż i zrobić te kilka kilometrów z oponami pod prąd. Świat się od tego nie zawiali, a będziesz w pół godziny miał odpowiedź. Możesz mi wierzyć, że w 9 na 10 przypadków za ściąganie faktycznie odpowiada wada opony (niewykrywalna na normalnej wyważarce).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, pablonas napisał:

Na próbę możesz założyć na krzyż i zrobić te kilka kilometrów z oponami pod prąd. Świat się od tego nie zawiali, a będziesz w pół godziny miał odpowiedź. Możesz mi wierzyć, że w 9 na 10 przypadków za ściąganie faktycznie odpowiada wada opony (niewykrywalna na normalnej wyważarce).

Ok, w takim razie tak zrobię. Nie chciałem zmieniac pod prąd bo mam wrażenie że może być jeszcze gorzej, ale za zmianę i sprawdzanie nie zapłacę więc czemu nie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie w Forku. Na letnich oponach jechał jak po szynach, na zimowych, co byś z nimi nie robił, ściągało go w lewo. Kupiłem nawet drugie felgi, żeby mieć na zimę i było to samo. Zbieżność sprawdzana kilkukrotnie. W marcu ubiegłego roku zepsuł mi się manometr w pistolecie i zamiast ciśnienia 2.0, napompowałem 3.0 (skubaniec oszukiwał o 1 bar), wtedy przestało ściągać ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.02.2021 o 23:31, Gustaf napisał:

Chłop co robił tą geometrie coś się zna, wogóle ?

Odpowiedź dlaczego ściąga jest na wydrukach tylko trzeba umieć je czytać, sory.

Czy się zna to nie wiem. Ja jestem tylko klientem który przyjechał na zbieżność, chyba nikt nie pyta o kwalifikacje jadąc np do mechanika :) mozesz wyjaśnić na co zwrócić uwagę w moim wydruku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.02.2021 o 23:31, Gustaf napisał:

Chłop co robił tą geometrie coś się zna, wogóle ?

Odpowiedź dlaczego ściąga jest na wydrukach tylko trzeba umieć je czytać, sory.

Diagnostą nie jestem, ale u mnie są o wiele gorsze wartości, a na mimosrodach już więcej nic się nie da zrobić. Czemu tak jest? Nie wiem, czeka na długiej liście pierdół. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.02.2021 o 09:26, MarcinN5643 napisał:

zima jest i nie mam gdzie nawet kół zamienic

 

"Skąd: D.G." to Dąbrowa Górnicza?

Podjedź sobie do Norauto w Sosnowcu.

 

A jeśli chodzi o geometrię to polecam Cz.Dudę w Kato (zna się na AWD/4x4):

http://www.geometria-czeslawduda.pl/

lub ASO Mikołów (robią na miejscu):

https://autotest.subaru.pl/

 

Edytowane przez czekker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, czekker napisał:

 

"Skąd: D.G." to Dąbrowa Górnicza?

Podjedź sobie do Norauto w Sosnowcu.

 

A jeśli chodzi o geometrię to polecam Cz.Dudę w Kato (zna się na AWD/4x4):

http://www.geometria-czeslawduda.pl/

lub ASO Mikołów (robią na miejscu):

https://autotest.subaru.pl/

 

Tak z Dąbrowy jestem. Ok podjadę w takim razie. Dziękuję za kontakt i zainteresowanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...