Skocz do zawartości

Nasze doświadczenia z jazdy Subaru e-BOXER


Paweł L

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Aqstyk napisał(a):

Obniżone tylko podczas jazdy w terenie? Do jakich wartości?

Tylko teren, zależnie od terenu , ostatnio wyszło 1,6 bara  i jechał jak na gąsienicach .

Zazwyczaj schodzę do 1,8 - 2,0 wjeżdżając w teren 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, CUV napisał(a):

Podjazd pod górę  (Treskawica)  po trawie , na wprost, wysokość ca 2020 m n.p.m , gaz w podłogę i na taśtasiu wjechał na szczyt5b50f0f2-a5a5-4b3b-b458-5a5ceb1c141c.thumb.jpeg.671bb147aa1cdcc27c5fe960af98407a.jpeg

IMG_1841.jpeg

IMG_1842.jpeg

 

 

Miałem podobnie, wjazd z 300 m na przełęcz 1600 w ciągu 15-20 minut serpentynami. 

Tez po zatrzymaniu miałem wrażenie, że nie ciągnie .... dopóki nie wysiadłem, okazało się że wypłaszczenie - bo tak je widziałem - ma nachylenie 8-9%.

Ale potwierdzam, że nie chciał się wysoko kręcić, mimo ustawienia na [S]. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, rakukrakow napisał(a):

 

 

Miałem podobnie, wjazd z 300 m na przełęcz 1600 w ciągu 15-20 minut serpentynami. 

Tez po zatrzymaniu miałem wrażenie, że nie ciągnie .... dopóki nie wysiadłem, okazało się że wypłaszczenie - bo tak je widziałem - ma nachylenie 8-9%.

Ale potwierdzam, że nie chciał się wysoko kręcić, mimo ustawienia na [S]. 

 

Spróbuj w trybie terenowym. Bateria ładuje się wtedy w każdym momencie jak może.

Edytowane przez Aqstyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.08.2023 o 16:34, CUV napisał(a):

Podjazd pod górę  (Treskawica)  po trawie , na wprost, wysokość ca 2020 m n.p.m , gaz w podłogę i na taśtasiu wjechał na szczyt


Ja chyba czegoś nie rozumiem. Kończy się bateria i wtedy silnik spalinowy nie może rozwinąć pełnej mocy?
Wy robicie jakieś testy / eksperymenty na niestandardowych ustawieniach, czy po prostu taka uroda e-boxera. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie robię testu, nie ma „niestandardowych” ustawień , jest tylko :

I+ TC off/on; S+TC off/on; x-mode 1; x-mode 2.

IMO zagrzanie oleju w skrzyni, pomimo braku komunikatu na desce , może skłaniać ECU do ograniczania zapędów kierowcy. To tylko teoria , niczym nie potwierdzona, takie luźne łączenie kropek. Druga opcja to ochrona przed spalaniem stukowym / jakość paliwa. Pierwszy raz byłem autem na ponad 2000 m n.p.m, gdzie jest ok 20% mniej tlenu niż na poziomie morza. Liczyłem na „e-turbo” ,ale chyba go nie doświadczyłem w tamtym momencie. 
obserwacje w toku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewidentnie coś jest nie tak. Wygląda, jakby silnik był za słaby w stosunku do masy, wybranego przełożenia i pochylenia drogi.

Można było ręcznie zredukować? Może to wina skrzyni, która trzymała zbyt wysoki bieg w imię oszczędności paliwa?

 

W dniu 3.08.2023 o 11:10, rakukrakow napisał(a):

Miałem podobnie, wjazd z 300 m na przełęcz 1600 w ciągu 15-20 minut serpentynami. 

Tez po zatrzymaniu miałem wrażenie, że nie ciągnie .... dopóki nie wysiadłem, okazało się że wypłaszczenie - bo tak je widziałem - ma nachylenie 8-9%.

Ale potwierdzam, że nie chciał się wysoko kręcić, mimo ustawienia na [S].

 

Co by się stało, gdybyś miał przyczepę? Forek by nie wjechał?

 

Jechałem niedawno niedawno przewyższenie powyżej 1700 m, na wysokość ponad 2500 m. Nachylenie cały czas pomiędzy 8 a 10 %.

To czy prędkość obrotowa silnika wynosiła 2 czy 6 tyś obr. (i analogicznie prędkość) zależało tylko i wyłącznie od zdrowego rozsądku kierowcy.

 

Chyba tylko dział techniczny może odpowiedzieć z czego wynika tak niestandardowe zachowanie samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mam takie odczucie, ze chyba powinno być inaczej, ale może ECU uznał , ze jest w sam raz 85% maxa) a chroni mnie przed UPG 

Tam było chyba z 16 stopni nachylenia  temp zewnętrzna ponad 30 stopni, obciążenie auta ca 250 kg z kierowcą. Obniżone ciśnienie w oponach. 
znalazlem, ze ktoś już to kminił

http://www.subarutt.com/forester_eboxer.html

IMG_2413.png

IMG_2415.png

Edytowane przez CUV
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Może mi ktoś przybliżyć jak to jest z czujnikami ciśnienia w oponach?

Jeżeli kupię "zimówki" i założę je na felgi, na których mam teraz letnie laczki to czujniki będą sparowane z autem czy trzeba jechać do serwisu?

Bo rozumiem, że jakbym kupił komplet nowych felg z czujnikami to sprawa jasna muszą zostać sparowane z autem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Mr Q napisał(a):

Może mi ktoś przybliżyć jak to jest z czujnikami ciśnienia w oponach?

Jeżeli kupię "zimówki" i założę je na felgi, na których mam teraz letnie laczki to czujniki będą sparowane z autem czy trzeba jechać do serwisu?

Bo rozumiem, że jakbym kupił komplet nowych felg z czujnikami to sprawa jasna muszą zostać sparowane z autem. 

Ja tak robię ( przekladam opony na OEM owe felgi) i nie trzeba nic robić z czujnikami. Niestety drugi komplet to albo klony pierwszych, albo za każdym razem ASO. Ja mam drugi komplet czujników , ale odpuściłem parowanie, bo trzeba kody ręcznie wprowadzić (nie subarowe , tylko dedykowane AM-y)

BTW, czy we wszystkich Forkach z e-boxerem jest aktywna przeslona grila (AGS - Active Grill Shutter)? W XV MY21 jest. Chociaż w instrukcji nie znalazłem ani słowa o tym, podobnie jak w materiałach informacyjnych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Mr Q napisał(a):

Muszę zapytać w serwisie


Wysłane z mojego 23030RAC7Y przy użyciu Tapatalka
 

 

Pytałem podczas przeglądu, aktywny może być tylko jeden zestaw. 

 

A przy okazji - padł mi akumulator. Więc jak by ktoś planował na campingu mieć otwarty bagażnik 2-3 godziny niech się liczy z problemami z uruchomieniem. 

Profilaktycznie zakupiłem dzisiaj booster - jak dotrze to napisze więcej. Chińczyk - ale dostawa z Polski. 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Mr Q napisał(a):

OK. A co się stanie jeżeli założę felgi bez czujników?

Wysłane z mojego 23030RAC7Y przy użyciu Tapatalka
 

Będzie się świeciła ikonka „i” oraz kontrolka TMPS. Auto tylko poinformuje o tym, ale nie wpłynie to na jego funkcje. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w Foresterze dwa komplety kół - letnie 18' oryginalne, zimówki 17' ATT. Felgi ATT zawiozłem do ASO, oni dołożyli czujniki, wszystko pospinali i normalnie robię przekładki sezonowe, nic nie zmieniam, nic nie ustawiam, nic nie świeci się na desce póki ciśnienie ok. Jest tak, jakby auto miało w pamięci dwa czujniki. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Adam Hein napisał(a):

Ja mam w Foresterze dwa komplety kół - letnie 18' oryginalne, zimówki 17' ATT. Felgi ATT zawiozłem do ASO, oni dołożyli czujniki, wszystko pospinali i normalnie robię przekładki sezonowe, nic nie zmieniam, nic nie ustawiam, nic nie świeci się na desce póki ciśnienie ok. Jest tak, jakby auto miało w pamięci dwa czujniki. 

Pewnie zrobili poprostu klony a jak sama nazwa wskazuje system wykrywa je jakby to był cały czas ten sam zestaw czujników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.08.2023 o 19:04, rakukrakow napisał(a):

 

 

 

A przy okazji - padł mi akumulator. Więc jak by ktoś planował na campingu mieć otwarty bagażnik 2-3 godziny niech się liczy z problemami z uruchomieniem. 

Profilaktycznie zakupiłem dzisiaj booster - jak dotrze to napisze więcej. Chińczyk - ale dostawa z Polski. 

 

 

 

 

 

Wracam do tematu. 

Zastanawiałem, jak zabezpieczyć się na przyszłość przed podobnymi niespodziankami (rozładowany akumulator) i szukałem sprzętów do awaryjnego odpalania auta. 

Wszelkiego rodzaju powerbanki maja jedna wadę - jak chcesz ich użyć to najczęściej nie są naładowane. 

Dlatego znalazłem coś co nie działa na zasadach baterii, lecz kondensatora. 

 

Dzisiaj przyszło, testowo odpaliłem i jak na razie działa. 

 

IMG20230821143257.thumb.jpg.56fffcc44ce46c78ccde8965662bb6f6.jpg

 

Żeby nie spamować i nie robić kryptoreklamy macie filmuj jak to działa. 

 

Na polskim portalu do zakup wołają za coś takiego ponad 400 zł, ja u chińskich przyjaciół kupiłem za 233 zł (wysyłka z Polski). 

 

 

youtu.be/zppuOupcCXQ

 

Edytowane przez rakukrakow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Pytanie odnośnie połączenia bluetooth w Forku 2021. Korzystając bezprzewodowo ze Spotify (iPhone) wszystko gra elegancko natomiast jakiś czas temu zakupiłem dodatkowo apple watcha i od tego momentu Spotify świruje (przyspiesza losowo/ przełącza piosenki). Kiedy zorientowałem się, że to przez zegarek jako workaround działa włączenie trybu samolotowego ( na zegarku). Czy ktoś miał podobny problem i znalazł może inne rozwiązanie?

Edytowane przez Hellraider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...