Skocz do zawartości

Nasze doświadczenia z jazdy Subaru e-BOXER


Paweł L

Rekomendowane odpowiedzi

Takie pytanko, czy istnieje taki typ mechanika, który zajmuje się wygluszaniem a przede wszystkim niwelowaniem dźwięków wydawanych przez samochód 

Od jakiegoś czasu coś mi perfidnie brzęczy w okolicy przedniego lewego głośnika/ drzwi kierowcy.

Dźwięk jakby mi ktoś tam umieścił plastikowy pojemnik z jedną plastikowa kuleczka 

A że pokryło się to w czasie z narodzinami bobasa, to nie mogę tego zagłuszać muzyka 

Niby nic ale mnie to na przykład doprowadza do szału, na tyle że czasami jak jadę sam to wolę jechać starym pasatem B5.

 

Byłem niedawno w serwisie z lusterkiem i przy okazji Panowie próbowali coś z tym zrobić ale nic to nie dało. Nie wiem też czy nie wychodzę na dziwaka oczekując że ktoś będzie mi rozbierał pół wnętrza żeby znaleźć element, który brzęczy, co więcej to brzęczy podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.07.2023 o 10:22, kriskristoffers napisał(a):

Można zrobić poniżej 8L. Jak będziesz jechał autostradą czy jakąś S-ką zrzuć sobie dźwignię na tryb manual i zobacz na jakim biegu jedziesz. U mnie często miałem wbitą 5 pomimo, że droga płaska, a Forek swoje i obroty 2500. Dlatego często trasy często jadę na łopatkach :)

 

Jestem po wakacjach o przejechanych 4000 km.  Słowenia, Włochy, Austria. 

Włochy to północna Toskania, czyli same góry. 

W pierwszą stronę spalanie średnie (wg. komputera) 7,8. 

Po Toskanii i jeżdżeniu po górkach, i transferze do Austrii - a jakże, po górach spalanie wzrosło do 8.0 l/100 km. 

Powrót to ponowne zejście na 7,8. 

 

Przelotowa prędkość, ze względu na ciężar i rowery tak 120-125 km/h, od wielkiego dzwona 130. 

Klima zaangażowana na 100% ze względu na temperatury (odpuściło dopiero wczoraj przy powrocie, ale i tak 80% trasy na kilimie, bo bez parowały szyby). 

Przez zakorkowane Włochy zdarzały się długie odcinki, gdzie ciężko było jechać więcej niż 115 km/h. 

 

Auto 3 osoby, załadowany ile się dało + 3 rowery na haku. 

Dzisiaj zatankuje do pełna to zobaczę rzeczywiste spalanie (wróciłem wczoraj wieczorem). 

 

p.s.

Pamiętacie pytanie o zakup osłonek słonecznych na szyby ? 

Dziękuje - zakupiłem - przydały się. 

Na cały tył konieczne, na przednie szyby użyłem 1 czy 2 razy. 

Dodatkowy plus - nie widać z zewnątrz nic co znajduje się w środku.

 

 

IMG_20230716_000846.thumb.jpg.ea1095dddce8848d4623325045b6b0ce.jpg

 

 

IMG20230712123054.thumb.jpg.3762466fa0320363c6c478c9bec00bb9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Mr Q napisał(a):

p.s.
Pamiętacie pytanie o zakup osłonek słonecznych na szyby ? 
Dziękuje - zakupiłem - przydały się. 
Na cały tył konieczne, na przednie szyby użyłem 1 czy 2 razy. 
Dodatkowy plus - nie widać z zewnątrz nic co znajduje się w środku.

 

 

 

 

Potwierdzam, na tylnych oknach robią różnicę dla pasażera, słonko nie pali.

Ja kupiłem takie "wielokrotniesamoprzylepne" w Norauto, 40x55 (elektrostatyczne, niby).

Ale wypróbuję jeszcze magnetyczne do ramki drzwi, żeby można było swobodniej oknem się rządzić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, rafacon napisał(a):

 

Potwierdzam, na tylnych oknach robią różnicę dla pasażera, słonko nie pali.

Ja kupiłem takie "wielokrotniesamoprzylepne" w Norauto, 40x55 (elektrostatyczne, niby).

Ale wypróbuję jeszcze magnetyczne do ramki drzwi, żeby można było swobodniej oknem się rządzić. 

 

Patrz niżej - wybrałem takie. Produkt polski.

 

Godzinę temu, Mr Q napisał(a):


Jakie to są te osłonki?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Ja akurat skorzystałem z https://raystop.pl

Montaż nie jest idealny, ale użyteczność na południu Europy rekompensuje. 

Tył był cały czas zapięty. 

Raz tylko młody z tylnego fotela marudził, że wieczorem słabo widać. 

Z drugiej strony został zmuszony to patrzenia w przód, co okazało się zbawienne na serpentynach. 

 

 

Jako że to pierwsza wyprawa Foresterem na wakacje mogę go porównać do poprzedniego roku i podróżą Volvo S80. 

Nie wiem co jest w tym zawieszeniu, ale lecieliśmy takimi serpentynami, że głowa mała, a tylko raz po takich serpentynach młody dostał mdłości i to przy zjeżdżaniu, po takiej wspinaczce. 

W Volvo było trochę gorzej. 

 

1234567890.thumb.png.f55c888e103142da8f56ffa183fa46cc.png

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Ja akurat skorzystałem z https://raystop.pl
Montaż nie jest idealny, ale użyteczność na południu Europy rekompensuje. 
Tył był cały czas zapięty. 
Raz tylko młody z tylnego fotela marudził, że wieczorem słabo widać. 
Z drugiej strony został zmuszony to patrzenia w przód, co okazało się zbawienne na serpentynach. 
 
 
Jako że to pierwsza wyprawa Foresterem na wakacje mogę go porównać do poprzedniego roku i podróżą Volvo S80. 
Nie wiem co jest w tym zawieszeniu, ale lecieliśmy takimi serpentynami, że głowa mała, a tylko raz po takich serpentynach młody dostał mdłości i to przy zjeżdżaniu, po takiej wspinaczce. 
W Volvo było trochę gorzej. 
 
1234567890.thumb.png.f55c888e103142da8f56ffa183fa46cc.png

Chyba jednak wolałbym okleić auto. O ile tylne mają sens to przednie nie bardzo.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.07.2023 o 16:41, Mr Q napisał(a):


Chyba jednak wolałbym okleić auto. O ile tylne mają sens to przednie nie bardzo.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

 

Uzupełnienie. 

11 tankowań na łącznie 309,88 litrów za łącznie ok 2460zł.

Przejechane 3991 km

 

Daje to średnią 7,76 l/100km - komputer pokazywał 7,8 więc jest to zgodne. 

 

p.s.

Boli mały bak.

 

IMG20230726161716.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak rozwiązaliście temat mocowania telefonu? Uchwyt do szyby? Do plastiku nad stacją multimedialną?

Chciałbym mieć telefon po prawej stronie, najlepiej jakby uchwyt ładował indukcyjnie. 
Jakieś sprawdzone urządzenia?

Edytowane przez rafacon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
 
Uzupełnienie. 
11 tankowań na łącznie 309,88 litrów za łącznie ok 2460zł.
Przejechane 3991 km
 
Daje to średnią 7,76 l/100km - komputer pokazywał 7,8 więc jest to zgodne. 
 
p.s.
Boli mały bak.
 
IMG20230726161716.thumb.jpg.5cd317f37335f4e3b1f360b42db10196.jpg

Oj boli…


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, FOR CVT napisał(a):

 

 

Do ajfona mam Velox na kratce, taka ladowarka iOttie

Plusem kratki jest chlodzenie telefonu bo dziad sie jednak grzeje, sam uchwyt trzyma OK

 

tapatalked

Zgadza się. Telefon na kratce to jest to. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trasa na AT ( geolandar g015):

WWA- Chorwacja ca 1200 km 7,1 l (via Brno, Budapeszt)

Mostar (BiH) - WWA , ca 1500 km: 7,7 l (via Budapeszt, Koszyce, Rzeszów)

BiH (od Slavonski Brod- Mostar) ca 900 km, głównie górami po szutrach 12,4 l/ 100 km

calość ca 3600 km z czego ok 25% w terenie 8,6 l

e-boxer wjeżdża na 2000 m.n.p.m , ale przy długich podjazdach kończy mu się bateria i niema e-. Silnik nie 

pozwala kręcić więcej jak 2 krpm. 
w trybie S pojawia się ikonka na wyswietlaczu , jak dużo S używamy. Znowu potrzebna jest bateria.

asystent zjazdu - mega przydatny

IMG_2136.jpeg

IMG_1880.jpeg

IMG_1886.jpeg

IMG_1884.jpeg

 

Edytowane przez CUV
Dodanie filmu
  • Dzięki! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W dniu 31.07.2023 o 05:49, CUV napisał(a):

Trasa na AT ( geolandar g015):

WWA- Chorwacja ca 1200 km 7,1 l (via Brno, Budapeszt)

Mostar (BiH) - WWA , ca 1500 km: 7,7 l (via Budapeszt, Koszyce, Rzeszów)

BiH (od Slavonski Brod- Mostar) ca 900 km, głównie górami po szutrach 12,4 l/ 100 km

calość ca 3600 km z czego ok 25% w terenie 8,6 l

e-boxer wjeżdża na 2000 m.n.p.m , ale przy długich podjazdach kończy mu się bateria i niema e-. Silnik nie 

pozwala kręcić więcej jak 2 krpm. 
w trybie S pojawia się ikonka na wyswietlaczu , jak dużo S używamy. Znowu potrzebna jest bateria.

asystent zjazdu - mega przydatny

 

 

Oooo szacun. Ja też po Bośni w tym roku pomykałem. Co prawda nie mam opon AT, ale i tak mój Forester dobrze sobie radził. Piękny kraj a miejsc do jeżdżenia mnóstwo. Lukomir - zaliczony, Orlovačko jezero / Zelengora - zaliczone, Wodospad Skakavac (koło Sarajewa) - zaliczony dojazd do szlabanu (parking jest na końcu asfaltu a można jechać dalej autem - fajna droga szutrowa). Powiedz mi jak Ci się sprawdzają te opony AT? Widzę, że spalanie w normie a jak z hałasem na autostradach? Jak z przyczepnością na mokrej nawierzchni? Fakt jak się skończy akumulator e-boxerowy to słabnie (muszę sprawdzić to ograniczenie do 2 tys. RPM), ale jak jedziesz w trybie terenowym to wykorzystuje każdą możliwość żeby go podładować. 

 

PS. W Chorwacji pojechaliśmy do Velebitu i była fajna trasa w bok... ale moje opony letnie się poddały więc odpuściłem.

Edytowane przez Aqstyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hałas spoko 70dB nie urywa głowy, lusterka mocniej gwiżdżą. Na mokrym ok, ale w ostrym zakręcie potrafi zapiszczeć . Geolandar g015 nabrał ogłady względem g012. Ja jeszcze zrobiłem taki myk, ze zamiast 225/55/18., założyłem 215/65/17.  AT dają radę na obniżonym ciśnieniu , jako oponę na cały rok i na każdą  drogę g015 mogę polecić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hałas spoko 70dB nie urywa głowy, lusterka mocniej gwiżdżą. Na mokrym ok, ale w ostrym zakręcie potrafi zapiszczeć . Geolandar g015 nabrał ogłady względem g012. Ja jeszcze zrobiłem taki myk, ze zamiast 225/55/18., założyłem 215/65/17.  AT dają radę na obniżonym ciśnieniu , jako oponę na cały rok i na każdą  drogę g015 mogę polecić. 

Co dał wybór takiej opony (w sensie rozmiaru)? Felgi zakładałeś z czujnikami akcesoryjnymi? Jeździsz na tych G015 cały rok?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Mr Q napisał(a):


Co dał wybór takiej opony (w sensie rozmiaru)? Felgi zakładałeś z czujnikami akcesoryjnymi? Jeździsz na tych G015 cały rok?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

W tym rozmiarze jest wzmacniana (XL)  - lepiej znosi niższe ciśnienie,  większe obciążenia, węższa jest cichsza od 225, w teorii 215 bardziej odporne na aquaplaning. Na ten rozmiar pasują moje łańcuchy śniegowe z 225/55/18. Chyba mniej paliwożerne niż 225. Całe koło wazy podobnie co OEM., na profilu 65 większy komfort niż na 55. Ponieważ priorytetem jest trakcja na szutrach, kamieniach, piasku , śniegu, to 215 daje radę, bo większy nacisk jednostkowy. Takie argumenty  „na szybko”. Acha jeszcze pełnowymiarowe zapasowe do tego dokupiłem.
Nie jeżdżę cały rok w rozumieniu jednego zestawu, ale uźywam zarówno w zimie jak i w lecie. Głównie do wypraw poza czarne. Na co dzień jeszcze 2 komplety szosowek zima/ lato 225/55/18. 

Edytowane przez CUV
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, spawalniczy napisał(a):


Co to znaczy? W jakiej sytuacji?

Podjazd pod górę  (Treskawica)  po trawie , na wprost, wysokość ca 2020 m n.p.m , gaz w podłogę i na taśtasiu wjechał na szczyt5b50f0f2-a5a5-4b3b-b458-5a5ceb1c141c.thumb.jpeg.671bb147aa1cdcc27c5fe960af98407a.jpeg

IMG_1841.jpeg

IMG_1842.jpeg

Edytowane przez CUV
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, CUV napisał(a):

Hałas spoko 70dB nie urywa głowy, lusterka mocniej gwiżdżą. Na mokrym ok, ale w ostrym zakręcie potrafi zapiszczeć . Geolandar g015 nabrał ogłady względem g012. Ja jeszcze zrobiłem taki myk, ze zamiast 225/55/18., założyłem 215/65/17.  AT dają radę na obniżonym ciśnieniu , jako oponę na cały rok i na każdą  drogę g015 mogę polecić. 

Obniżone tylko podczas jazdy w terenie? Do jakich wartości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...