Skocz do zawartości

Nasze doświadczenia z jazdy Subaru e-BOXER


Paweł L

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, e-555 napisał(a):

@CUV Wygląda na to ze podobnie sufujemy na EV w eboxer, szkolenie poza SJS :)

Średnia z całego przejechanego dystansu 6,5 l, ostatni wyjazd w Beskidy 5,9l.

A jakim masz udział EV na 42 000, przy 2,5 t miesięcznie to raczej większość robisz poza miastem.

 

Właśnie wczoraj sprawdzałem ,ale tylko z ostatnich 5500 km mam (na letnich) i wyszło 23 h na EV, na 110 h jazdy (5550 km, ze średnia 50 km/h) wg kompa 17 litrów oszczędności . Nie byłem na szkoleniu innym (jeszcze) niz SJS I po zakupie. 
czyli jednak by się takowe szkolenie przydało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Jumpman napisał(a):

Ciekawe ile kosztuje sam system hybrydowy... czy on się w ogóle zwróci i kiedy...

 

5 minut temu, e-555 napisał(a):

Patrząc na wskazania komputera i odnosząc do ilości litrów paliwa – nigdy

On się nie ma zwrócić Wam, tylko umożliwić producentowi sprzedaż aut na danym rynku. Biorąc pod uwagę, że system ma już naście lat i nie włożono w niego od czasów debiutu w USA zbyt wiele kasy na rozwój - to producentowi się zwrócił z nawiązką :D

  • Super! 1
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, sartek napisał(a):

Wiem, ale ja mam ciągle wsuwane uchwyty rowerowe i to działa, zresztą do boksa dachowego też dokupiłem wsuwki T, które - tak na marginesie - z belkami Yakimy działają topornie. Dobra, koniec OT :)

czekaj, czekaj, bo się zastanawiałem czy nie kupić Yakima S54 zamiast tradycynego (i ciut wyżej mocowanego) Thule na łapach 7402.

Thule ma teraz rozcięte gumy :), Yakima twierdzi że ich zgniatany design daje radę. Podziel się wrażeniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, aflinta napisał(a):

 

On się nie ma zwrócić Wam, tylko umożliwić producentowi sprzedaż aut na danym rynku. Biorąc pod uwagę, że system ma już naście lat i nie włożono w niego od czasów debiutu w USA zbyt wiele kasy na rozwój - to producentowi się zwrócił z nawiązką :D

Absolutnie o to chodzi, przynajmniej w Szwajcarii. O naklejkę z jedynką.

image.png.0a10c78f854085e8cc8ca1bbb7b2bfe4.png

 

i obniżony podatek drogowy, co akurat jest tak drobną sumą, że nie warto wspominać.

 

Edytowane przez rafacon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 20.06.2023 o 23:35, rafacon napisał(a):

czekaj, czekaj, bo się zastanawiałem czy nie kupić Yakima S54 zamiast tradycynego (i ciut wyżej mocowanego) Thule na łapach 7402.

Thule ma teraz rozcięte gumy :), Yakima twierdzi że ich zgniatany design daje radę. Podziel się wrażeniami.

Mam thrubar yakima (chyba s16y) czarne , są ciche i mocne ( do75 kg) , to płetwa ca 90 mm , ale wikszość bagażników ze „szczypcami kraba” ogarnia . Z wsuwkami T jest upierdliwość , nawet Yakima od nich odeszła , ale jak założysz to dają radę, guma w rowku się wgniata , wiec nie ma problemu z niezasloniętym rowkiem na T, który gwiżdże. Ja zakładałem na nie namiot dachowy (iKamper Skycamp mini3) i nie było problemu , a także kosz thule canion XT (rowek T) i thule pro ride na T. 

IMG_1016.jpeg

IMG_1039.jpeg

IMG_1543.jpeg

IMG_0440.jpeg

IMG_1371.jpeg

Edytowane przez CUV
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie z innej beczki. Jaki może być powód braku możliwości otwarcia tylnich drzwi od wewnątrz po zatrzymaniu auta?
Wiadomo, samochód po ruszeniu po osiągnięciu pewnej prędkości blokuje drzwi. Po zatrzymaniu się mogę otworzyć przednie drzwi od wewnątrz ale pasażerowie z tyłu już nie. System zabezpieczający przed otwarciem drzwi przez dzieci (ten mechaniczny na drzwiach) jest odblokowany. Tylne drzwi można otworzyć tylko wtedy gdy ja otworze drzwi kierowcy.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.07.2023 o 06:48, Mr Q napisał(a):

Pytanie z innej beczki. Jaki może być powód braku możliwości otwarcia tylnich drzwi od wewnątrz po zatrzymaniu auta?
Wiadomo, samochód po ruszeniu po osiągnięciu pewnej prędkości blokuje drzwi. Po zatrzymaniu się mogę otworzyć przednie drzwi od wewnątrz ale pasażerowie z tyłu już nie. System zabezpieczający przed otwarciem drzwi przez dzieci (ten mechaniczny na drzwiach) jest odblokowany. Tylne drzwi można otworzyć tylko wtedy gdy ja otworze drzwi kierowcy. emoji848.png


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Sprawdź w ustawieniach auta, ja np. przestawiłem, że otwarcie drzwi i aktywne jest dopiero po wrzuceniu biegu P. 

 

Edytowane przez rakukrakow
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inne pytanko. Jak w trybie rozpoznawania kierowcy ustawić położenie prawego lusterka przy cofaniu? W instrukcji jest opisane jak to zrobić programując przyciski ustawień fotela. A w trybie automatycznego rozpoznania twarzy?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.07.2023 o 14:52, rakukrakow napisał(a):

 

Sprawdź w ustawieniach auta, ja np. przestawiłem, że otwarcie drzwi i aktywne jest dopiero po wrzuceniu biegu P. 

 

Zgadza się. Masz ustawione odblokowanie drzwi po otwarciu drzwi kierowcy (domyślne ustawienie).

Przytrzymaj i/SET na P, dalej masz poniżej. Możesz wybrać wyłączenie zapłonu, przestawienie selektora na P, co wolisz.

image.png.c46425d590c63dda8c1d44a35d5bb3ec.png

 

 

image.png.043ea663b9602a2bc7fd54f32f76202c.png

 

image.png.477bf220ea95b9e6f7d89769786fb23e.png

 

image.png.8248ac008507c7c49230b7c4315c5f10.png

 

 

 

Edytowane przez rafacon
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Teraz już znam problem. We wszystkich autach jakimi jeździłem, zamek uzbrajał się po osiągnięciu jakiejś tam prędkości. Ale pasażer z tyłu mógł w każdym momencie otworzyć drzwi. Niezależnie czy auto było na chodzie czy skrzynia była na D. Nie było to nigdy zależne od otwarcia drzwi kierowcy. W Subaru też to można zrobić pod warunkiem, że przed pociągnięciem za klamkę trzeba nacisnąć ten przełącznik obok do blokowania.

 

A mam jeszcze inne pytanie. Ktoś przerabiał problem rozłączającego się Apple Car Play?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem, że w Forku dach nie otwiera się do końca. Ostanie 15 cm da się schować, ale trzeba jeszcze raz nacisnąć otwieranie dachu.

Tego chyba nie da się zmienić ustawieniami (nie znalazłem).

 

Szkoda, że przy zamykaniu bagażnika jest tylko mruganie, a nie ma sygnału dźwiękowego - a może ja nie wiem jak to zrobić?

 

Widoczność jest wspaniała, ale równocześnie słonko daje się we znaki. Rozważam oklejenie bocznych szyb folią blokującą UV, ale przeźroczystą.

 

Czy ktoś wie, czy da się profil kierowcy z pamięci drzwi jakoś połączyć tym z centralnej konsoli? To jest głupie - konsola ma pamięć pięciu kierowców, drzwi dwojga/dwóch. Plus, jeszcze jest kierowca "systemowy". Na teraz uważam to za słabe rozwiązanie, ale może nie umiem się posługiwać tym samochodem odpowiednio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To nie moje wrażenia z jazdy, ale widać, że jest jakiś ukryty upgrade, albo oficjalny folder MY22 "popłynął".

Strona 10, kierujący George. Średnie spalanie 8.1 i jeszcze 820 km zasięgu. Także ten, może różne forki mają różne zbiorniki paliwa? 

image.png.4dad2cc5941e6fa470cf3cb6513ebe2e.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie moje wrażenia z jazdy, ale widać, że jest jakiś ukryty upgrade, albo oficjalny folder MY22 "popłynął".
Strona 10, kierujący George. Średnie spalanie 8.1 i jeszcze 820 km zasięgu. Także ten, może różne forki mają różne zbiorniki paliwa? 
image.png.4dad2cc5941e6fa470cf3cb6513ebe2e.png

A przed tankowaniem jakie miałeś spalanie średnie? Zauważyłem, że miałem spalanie 6,8 przed tankowaniem. Po zatankowaniu komputer wskazał zasięg sporo powyżej 700km. Zresetowałem wskaźnik przebiegu dziennego. Jako, że początek jazdy był przez miasto to spalanie średnie poszybowało powyżej 11 litrów. Wskaźnik zasięgu nadal oscylował w okolicach 700km. Dopiero po jakimś czasie podczas jazdy zasięg dogrywał się do spalania. Długo mu to zajmuje.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Mr Q napisał(a):


A przed tankowaniem jakie miałeś spalanie średnie? Zauważyłem, że miałem spalanie 6,8 przed tankowaniem. Po zatankowaniu komputer wskazał zasięg sporo powyżej 700km. Zresetowałem wskaźnik przebiegu dziennego. Jako, że początek jazdy był przez miasto to spalanie średnie poszybowało powyżej 11 litrów. Wskaźnik zasięgu nadal oscylował w okolicach 700km. Dopiero po jakimś czasie podczas jazdy zasięg dogrywał się do spalania. Długo mu to zajmuje.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

To jest ilustracja z folderu Forester MY22. Żeby takie liczby się pokazały przy zbiorniku 48l, przed tankowaniem do pełna spalanie musiałoby być poniżej 5.9/100km. 
Chyba jeszcze się to nikomu nie udało? A na pewno nie jest to przeciętna wartość, która powinna być pokazywana w materiałach promocyjnych, bo może wprowadzać w błąd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wakacje czasem testów spalania:
1. Autostrada + tempomat Eco + 140km/h = 10,2 litra
2. Autostrada + tempomat Eco + 120km/h = 7,8 litra
3. Ecojazda po pomorskich drogach lokalnych = 6,6 litra.
Gdyby ten zbiornik miał tak 55 litrów…


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Mr Q napisał(a):

Wakacje czasem testów emoji23.png spalania:
1. Autostrada + tempomat Eco + 140km/h = 10,2 litra
2. Autostrada + tempomat Eco + 120km/h = 7,8 litra
3. Ecojazda po pomorskich drogach lokalnych = 6,6 litra.
Gdyby ten zbiornik miał tak 55 litrów… emoji2373.png


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

W XT w pkt 2. mam 8,2, a w pkt 3. mam 7,2, więc postęp jest :)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Mr Q napisał(a):

Wakacje czasem testów emoji23.png spalania:
1. Autostrada + tempomat Eco + 140km/h = 10,2 litra
2. Autostrada + tempomat Eco + 120km/h = 7,8 litra
3. Ecojazda po pomorskich drogach lokalnych = 6,6 litra.
Gdyby ten zbiornik miał tak 55 litrów… emoji2373.png


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jako świeży posiadacz forka e-boxer nie mam wiele na dziś do dodania, ale zauważyłem że spalanie mocno spadło po przejechaniu 1500km od nowości. Wcześniej często trzymał wyższe obroty jakby się docierał. No i zalecili mi robic co 300-400km przerwę. Jakbym mógł nie robić przy spalaniu 9-10/100. 

Na autostradzie, 115-120km/h, jeszcze poniżej 8 nie miałem. Ale 600 km zasięgu to już zaczęło mieć sens. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako świeży posiadacz forka e-boxer nie mam wiele na dziś do dodania, ale zauważyłem że spalanie mocno spadło po przejechaniu 1500km od nowości. Wcześniej często trzymał wyższe obroty jakby się docierał. No i zalecili mi robic co 300-400km przerwę. Jakbym mógł nie robić przy spalaniu 9-10/100. 

Na autostradzie, 115-120km/h, jeszcze poniżej 8 nie miałem. Ale 600 km zasięgu to już zaczęło mieć sens. 

Jakie masz ustawienia tempomatu? I kiedy zmieniasz pas ruchu żeby wyprzedzić wolniejsze auto przed Tobą?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Mr Q napisał(a):


Jakie masz ustawienia tempomatu? I kiedy zmieniasz pas ruchu żeby wyprzedzić wolniejsze auto przed Tobą?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Na razie tzn pierwsze 1600km głównie nieagresywne, a pas zmieniam wcześnie. Bez dojeżdżania i przyspieszania. Na Legacy i Levorgu się nauczyłem, żeby się nie narażać na piłowanie obrotów przez skrzynię. 

Natomiast za 3 tyg zobaczę jak małżonka go dotarła, bo został w PL i ona korzysta na krótszych trasach w górach. Powiedziałem jej, żeby sobie SI ustawiła to nie będzie mulił :-)

Jechała z Warszawy do Nowego Sącza po świeżym tankowaniu, więc będę widział statystyki jak się do Polski wybiorę w sierpniu. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, rafacon napisał(a):

Na razie tzn pierwsze 1600km głównie nieagresywne, a pas zmieniam wcześnie. Bez dojeżdżania i przyspieszania. Na Legacy i Levorgu się nauczyłem, żeby się nie narażać na piłowanie obrotów przez skrzynię. 

Natomiast za 3 tyg zobaczę jak małżonka go dotarła, bo został w PL i ona korzysta na krótszych trasach w górach. Powiedziałem jej, żeby sobie SI ustawiła to nie będzie mulił :-)

Jechała z Warszawy do Nowego Sącza po świeżym tankowaniu, więc będę widział statystyki jak się do Polski wybiorę w sierpniu. 

No i od przebiegu 40km do 150-400 to były pojeżdżawki miejskie i wycieczka 100km w jedną stronę pod namiot, a potem trasa/autostrada 1600km

Edytowane przez rafacon
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, rafacon napisał(a):

Jako świeży posiadacz forka e-boxer nie mam wiele na dziś do dodania, ale zauważyłem że spalanie mocno spadło po przejechaniu 1500km od nowości. Wcześniej często trzymał wyższe obroty jakby się docierał. No i zalecili mi robic co 300-400km przerwę. Jakbym mógł nie robić przy spalaniu 9-10/100. 

Na autostradzie, 115-120km/h, jeszcze poniżej 8 nie miałem. Ale 600 km zasięgu to już zaczęło mieć sens. 

Można zrobić poniżej 8L. Jak będziesz jechał autostradą czy jakąś S-ką zrzuć sobie dźwignię na tryb manual i zobacz na jakim biegu jedziesz. U mnie często miałem wbitą 5 pomimo, że droga płaska, a Forek swoje i obroty 2500. Dlatego często trasy często jadę na łopatkach :)

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...