ObywatelX Posted November 25, 2020 Posted November 25, 2020 Witam, w książce serwisowej mojego auta znalazłem takie wpisy: 02.2017 - 148 000 km wymiana paska rozrządu, wymiana pompy wody. 04.2019 - 197000 wymiana rolki rozrządu. Obecnie auto ma przejechane 230 000 km. Poprzedni właściciel nie miał wiedzy jakie dokładnie rolki były wymieniane w 2019. Czy powinienem już myśleć nad wymianą rozrządu?
rutra80 Posted November 25, 2020 Posted November 25, 2020 Więc pasek dobija do 100 tys, zmień wkrótce przy okazji komplet i śpij spokojnie.
Michał Zygmunt Posted November 25, 2020 Posted November 25, 2020 Od poprzedniej wymiany rozrządu mija niedługo 100k. Co warto jeszcze zmienić? Na pewno pompa wody bo ciągle jest ta, która wyjechała z fabryki a autko ma 220k. Więc rozrząd + pompa wody, świece, termostat?, sprawdzenie luzów zaworowych, czy coś jeszcze?
ewemarkam Posted November 26, 2020 Posted November 26, 2020 Możesz jeszcze dać nowe uszczelniacze na walkach i wale.
STRAZAK Posted November 27, 2020 Posted November 27, 2020 uszczelniaczy jak nie ciekną to nie ruszaj bo możesz mieć później problem z wyciekami oleju pomimo założenia nowych nawet oryginalnych uszczelniaczy (nie każdy posiada przyrząd do montażu uszczelniaczy a montaż jest ważny w tym typie silnika)
ewemarkam Posted November 27, 2020 Posted November 27, 2020 Problem może być tylko z uszczelniaczem od strony skrzyni. A te, małe od stronu rozrządu, to nie wiem jakim trzeba być specem aby montaż zepsuć. Zakładasz na wałek czy wał i wbijasz przez stary uszczelniacz. Jeśli wałek nie jest wytarty to musi on trzymać. W ASO koszt ich jest śmieszny, dlatego nie warto kupować z zamiennika a wymienić. Ja żałowałem że nie wymieniłem przy rozrządzie. Jak rok później robiłem UPG to widziałem że się solidnie pocą już. W DOHC nie ma tego, ale w SOHC w lewej głowicy jest oring jeszcze pod jaką jakby podporą wałka http://opposedforces.com/parts/forester/en_s10/type_1/engine/camshaft_and_timing_belt/illustration_1/ o-ring "2". Z niego mi też ciekło, wykruszył się jak szkło. Dlatego warto wymienić, nie mam dużego doświadczenia w mechanice, ale montażu nie udało mi się skopać, rok będzie w grudniu i silnik jest suchy jak pieprz.
mariusz77b Posted December 1, 2020 Posted December 1, 2020 A po co wymieniać termostat. Ja bym jeszcze wymienił pasek od klimy i alternatora, a na pewno bym jest sprawdził.
ewemarkam Posted December 1, 2020 Posted December 1, 2020 37 minut temu, mariusz77b napisał: A po co wymieniać termostat. Bo kosztuje grosze, a lubią się blokować. Miałem przypadek, po niecałym chyba roku od wymiany rozrządu musiałem wymienić termostat. Dobrze że pod samym domem zauważyłem że temp rośnie i było już chłodno. Niby prosta robota, ale jak Ci się zablokuje na małym obiegu to zagotujesz silnik i UPG gotowe.
mariusz77b Posted December 1, 2020 Posted December 1, 2020 13 minut temu, ewemarkam napisał: Bo kosztuje grosze, a lubią się blokować. Miałem przypadek, po niecałym chyba roku od wymiany rozrządu musiałem wymienić termostat. Dobrze że pod samym domem zauważyłem że temp rośnie i było już chłodno. Niby prosta robota, ale jak Ci się zablokuje na małym obiegu to zagotujesz silnik i UPG gotowe. O tego to nie wiedziałem. Mój termostat ma już 17 lat i nie był wymieniany, więc chyba profilaktycznie go wymienię
ewemarkam Posted December 1, 2020 Posted December 1, 2020 9 minut temu, mariusz77b napisał: Mój termostat ma już 17 lat Samochód masz od nowości?
ObywatelX Posted December 2, 2020 Author Posted December 2, 2020 Rozrząd wymieniony. Przy okazji wymienili termostat bo niby coś w nim nie grało. Pompa wody była wymieniana przy poprzedniej wymianie paska ( 150 000km) więc nie wymieniali. Łącznie skasowali mnie 1600 zł. Czy to normalna kwota bo szczerze nie mam pojęcia.
ewemarkam Posted December 2, 2020 Posted December 2, 2020 19 minut temu, ObywatelX napisał: Rozrząd wymieniony. Przy okazji wymienili termostat bo niby coś w nim nie grało. Pompa wody była wymieniana przy poprzedniej wymianie paska ( 150 000km) więc nie wymieniali. Łącznie skasowali mnie 1600 zł. Czy to normalna kwota bo szczerze nie mam pojęcia. A dlaczego pompy nie wymienili? Tak samo wyżej pisałeś że poprzedni właściciel nie wie które rolki były wymieniane. To co wymienia się tylko te które huczą, a te które ładnie się kręcą to zostawiamy? Po to aby po 15-20 tyś zaczęły też huczeć? Tak samo pompa wody. Liczysz na to że pompa zrobi 150-200 tys km, że tyle wytrzyma łożysko i uszczelnienia? W interwałach serwisowych też nie ma wymiany oleju w CVT, a powinno się wymienić, bo skutkuje to awarią.
ObywatelX Posted December 2, 2020 Author Posted December 2, 2020 Hmmm. Szczerze to nie mam pojęcia. Rozrząd robiłem w tym samym miejscu gdzie było serwisowane auto praktycznie od początku. Spojrzeli w książkę serwisową i powiedzieli ,że nie ma potrzeby.
ewemarkam Posted December 2, 2020 Posted December 2, 2020 Jak to mówią na chłopski rozum, skoro rolki nie wytrzymują czasami tych 80-100 tyś to pompa wody wytrzyma 2x tyle? Miałem kiedyś mazde diesla, tam też co drugi rozrząd była pompa wody do wymiany. Ale wymieniłem i tak, raz że nie wiedziałem czy wcześniej była wymieniona. A dwa nie wierzę że nawet OEM tyle nakręci. A rolki wymienili wszystkie?
ObywatelX Posted December 2, 2020 Author Posted December 2, 2020 No ja zdaje się na słowa mechanika ,który to ogarnia. Ogólnie zajmują się tylko naprawą subaru więc jakieś tam pojęcie muszą mieć.
ewemarkam Posted December 2, 2020 Posted December 2, 2020 6 minut temu, ObywatelX napisał: No ja zdaje się na słowa mechanika ,który to ogarnia. Ogólnie zajmują się tylko naprawą subaru więc jakieś tam pojęcie muszą mieć. Dobrze że chociaż termostat wymienili
skwaro Posted December 2, 2020 Posted December 2, 2020 36 minut temu, ewemarkam napisał: Jak to mówią na chłopski rozum, skoro rolki nie wytrzymują czasami tych 80-100 tyś to pompa wody wytrzyma 2x tyle? Miałem kiedyś mazde diesla, tam też co drugi rozrząd była pompa wody do wymiany. Ale wymieniłem i tak, raz że nie wiedziałem czy wcześniej była wymieniona. A dwa nie wierzę że nawet OEM tyle nakręci. A rolki wymienili wszystkie? OEM spokojnie nakręci tyle
ObywatelX Posted December 2, 2020 Author Posted December 2, 2020 Dokładnie. Wiadomo na upartego mogę wymieniać cały rozrząd i po 10 tyś km ale chyba nie o to w tym chodzi. 40 minut temu, ewemarkam napisał: A rolki wymienili wszystkie? Wszystko prócz pompy wody.
ewemarkam Posted December 2, 2020 Posted December 2, 2020 OEM spokojnie nakręci tyleA rolki też? W czym pompa lepsza? Ma podwójne łożyska a rolki pojedyncze?
skwaro Posted December 2, 2020 Posted December 2, 2020 23 minuty temu, ewemarkam napisał: A rolki też? W czym pompa lepsza? Ma podwójne łożyska a rolki pojedyncze? Tylko pompa. Nie wiem czy łożysko w niej jest podwójne ale ma większe kółko, dlatego wytrzymuje więcej bo mniejsze siły tam działają. Rolki w turbo powinny być z podwójnym łożyskiem, najszybciej pada ta zębata przy pompie bo jest najbardziej obciążona. Rolki trzeba bezwzględnie wymieniać.
ewemarkam Posted December 2, 2020 Posted December 2, 2020 Tylko pompa. Nie wiem czy łożysko w niej jest podwójne ale ma większe kółko, dlatego wytrzymuje więcej bo mniejsze siły tam działają. Rolki w turbo powinny być z podwójnym łożyskiem, najszybciej pada ta zębata przy pompie bo jest najbardziej obciążona. Rolki trzeba bezwzględnie wymieniać. W sumie racja bo ta zębata u mnie tylko huczała.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.