Jump to content

Wymiana rozrządu.


ObywatelX
 Share

Recommended Posts

Witam,

w książce serwisowej mojego auta znalazłem takie wpisy:

02.2017 - 148 000 km wymiana paska rozrządu, wymiana pompy wody.

04.2019 - 197000 wymiana rolki rozrządu.

Obecnie auto ma przejechane 230 000 km. Poprzedni właściciel nie miał wiedzy jakie dokładnie rolki były wymieniane w 2019.

Czy powinienem już myśleć nad wymianą rozrządu?

 

Edited by ObywatelX
Link to comment
Share on other sites

uszczelniaczy jak nie ciekną to nie ruszaj bo możesz mieć później problem z wyciekami oleju pomimo założenia nowych nawet oryginalnych uszczelniaczy (nie każdy posiada przyrząd do montażu uszczelniaczy a montaż jest ważny w tym typie silnika)

Link to comment
Share on other sites

Problem może być tylko z uszczelniaczem od strony skrzyni. A te, małe od stronu rozrządu, to nie wiem jakim trzeba być specem aby montaż zepsuć. Zakładasz na wałek czy wał i wbijasz przez stary uszczelniacz. Jeśli wałek nie jest wytarty to musi on trzymać. W ASO koszt ich jest śmieszny, dlatego nie warto kupować z zamiennika a wymienić. Ja żałowałem że nie wymieniłem przy rozrządzie. Jak rok później robiłem UPG to widziałem że się solidnie pocą już. W DOHC nie ma tego, ale w SOHC w lewej głowicy jest oring jeszcze pod jaką jakby podporą wałka 

http://opposedforces.com/parts/forester/en_s10/type_1/engine/camshaft_and_timing_belt/illustration_1/  o-ring "2".

Z niego mi też ciekło, wykruszył się jak szkło.

Dlatego warto wymienić, nie mam dużego doświadczenia w mechanice, ale montażu nie udało mi się skopać, rok będzie w grudniu i silnik jest suchy jak pieprz. 

Edited by ewemarkam
Link to comment
Share on other sites

37 minut temu, mariusz77b napisał:

A po co wymieniać termostat.

Bo kosztuje grosze, a lubią się blokować. Miałem przypadek, po niecałym chyba roku od wymiany rozrządu musiałem wymienić termostat. Dobrze że pod samym domem zauważyłem że temp rośnie i było już chłodno. Niby prosta robota, ale jak Ci się zablokuje na małym obiegu to zagotujesz silnik i UPG gotowe. 

Edited by ewemarkam
Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, ewemarkam napisał:

Bo kosztuje grosze, a lubią się blokować. Miałem przypadek, po niecałym chyba roku od wymiany rozrządu musiałem wymienić termostat. Dobrze że pod samym domem zauważyłem że temp rośnie i było już chłodno. Niby prosta robota, ale jak Ci się zablokuje na małym obiegu to zagotujesz silnik i UPG gotowe. 

O tego to nie wiedziałem.

Mój termostat ma już 17 lat i nie był wymieniany, więc chyba profilaktycznie go wymienię 

Link to comment
Share on other sites

Rozrząd wymieniony. Przy okazji wymienili termostat bo niby coś w nim nie grało. Pompa wody była wymieniana przy poprzedniej wymianie paska ( 150 000km) więc nie wymieniali. Łącznie skasowali mnie 1600 zł. Czy to normalna kwota bo szczerze nie mam pojęcia.

Link to comment
Share on other sites

19 minut temu, ObywatelX napisał:

Rozrząd wymieniony. Przy okazji wymienili termostat bo niby coś w nim nie grało. Pompa wody była wymieniana przy poprzedniej wymianie paska ( 150 000km) więc nie wymieniali. Łącznie skasowali mnie 1600 zł. Czy to normalna kwota bo szczerze nie mam pojęcia.

A dlaczego pompy nie wymienili? Tak samo wyżej pisałeś że poprzedni właściciel nie wie które rolki były wymieniane. To co wymienia się tylko te które huczą, a te które ładnie się kręcą to zostawiamy? Po to aby po 15-20 tyś zaczęły też huczeć? Tak samo pompa wody.

Liczysz na to że pompa zrobi 150-200 tys km, że tyle wytrzyma łożysko i uszczelnienia? W interwałach serwisowych też nie ma wymiany oleju w CVT, a powinno się wymienić, bo skutkuje to awarią. 

 

Edited by ewemarkam
Link to comment
Share on other sites

Jak to mówią na chłopski rozum, skoro rolki nie wytrzymują czasami tych 80-100 tyś to pompa wody wytrzyma 2x tyle? Miałem kiedyś mazde diesla, tam też co drugi rozrząd była pompa wody do wymiany. Ale wymieniłem i tak, raz że nie wiedziałem czy wcześniej była wymieniona. A dwa nie wierzę że nawet OEM tyle nakręci. 

A rolki wymienili wszystkie? 

Edited by ewemarkam
Link to comment
Share on other sites

36 minut temu, ewemarkam napisał:

Jak to mówią na chłopski rozum, skoro rolki nie wytrzymują czasami tych 80-100 tyś to pompa wody wytrzyma 2x tyle? Miałem kiedyś mazde diesla, tam też co drugi rozrząd była pompa wody do wymiany. Ale wymieniłem i tak, raz że nie wiedziałem czy wcześniej była wymieniona. A dwa nie wierzę że nawet OEM tyle nakręci. 

A rolki wymienili wszystkie? 

OEM spokojnie nakręci tyle

Link to comment
Share on other sites

23 minuty temu, ewemarkam napisał:

A rolki też?

W czym pompa lepsza? Ma podwójne łożyska a rolki pojedyncze?

Tylko pompa. Nie wiem czy łożysko w niej jest podwójne ale ma większe kółko, dlatego wytrzymuje więcej bo mniejsze siły tam działają. Rolki w turbo powinny być z podwójnym łożyskiem, najszybciej pada ta zębata przy pompie bo jest najbardziej obciążona. Rolki trzeba bezwzględnie wymieniać. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tylko pompa. Nie wiem czy łożysko w niej jest podwójne ale ma większe kółko, dlatego wytrzymuje więcej bo mniejsze siły tam działają. Rolki w turbo powinny być z podwójnym łożyskiem, najszybciej pada ta zębata przy pompie bo jest najbardziej obciążona. Rolki trzeba bezwzględnie wymieniać. 
W sumie racja bo ta zębata u mnie tylko huczała.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...