Jump to content

Wymiana rozrządu.


ObywatelX

Recommended Posts

Posted

Witam,

w książce serwisowej mojego auta znalazłem takie wpisy:

02.2017 - 148 000 km wymiana paska rozrządu, wymiana pompy wody.

04.2019 - 197000 wymiana rolki rozrządu.

Obecnie auto ma przejechane 230 000 km. Poprzedni właściciel nie miał wiedzy jakie dokładnie rolki były wymieniane w 2019.

Czy powinienem już myśleć nad wymianą rozrządu?

 

Posted

Od poprzedniej wymiany rozrządu mija niedługo 100k. Co warto jeszcze zmienić? Na pewno pompa wody bo ciągle jest ta, która wyjechała z fabryki a autko ma 220k. Więc rozrząd + pompa wody, świece, termostat?, sprawdzenie luzów zaworowych, czy coś jeszcze?

Posted

uszczelniaczy jak nie ciekną to nie ruszaj bo możesz mieć później problem z wyciekami oleju pomimo założenia nowych nawet oryginalnych uszczelniaczy (nie każdy posiada przyrząd do montażu uszczelniaczy a montaż jest ważny w tym typie silnika)

Posted

Problem może być tylko z uszczelniaczem od strony skrzyni. A te, małe od stronu rozrządu, to nie wiem jakim trzeba być specem aby montaż zepsuć. Zakładasz na wałek czy wał i wbijasz przez stary uszczelniacz. Jeśli wałek nie jest wytarty to musi on trzymać. W ASO koszt ich jest śmieszny, dlatego nie warto kupować z zamiennika a wymienić. Ja żałowałem że nie wymieniłem przy rozrządzie. Jak rok później robiłem UPG to widziałem że się solidnie pocą już. W DOHC nie ma tego, ale w SOHC w lewej głowicy jest oring jeszcze pod jaką jakby podporą wałka 

http://opposedforces.com/parts/forester/en_s10/type_1/engine/camshaft_and_timing_belt/illustration_1/  o-ring "2".

Z niego mi też ciekło, wykruszył się jak szkło.

Dlatego warto wymienić, nie mam dużego doświadczenia w mechanice, ale montażu nie udało mi się skopać, rok będzie w grudniu i silnik jest suchy jak pieprz. 

Posted
37 minut temu, mariusz77b napisał:

A po co wymieniać termostat.

Bo kosztuje grosze, a lubią się blokować. Miałem przypadek, po niecałym chyba roku od wymiany rozrządu musiałem wymienić termostat. Dobrze że pod samym domem zauważyłem że temp rośnie i było już chłodno. Niby prosta robota, ale jak Ci się zablokuje na małym obiegu to zagotujesz silnik i UPG gotowe. 

Posted
13 minut temu, ewemarkam napisał:

Bo kosztuje grosze, a lubią się blokować. Miałem przypadek, po niecałym chyba roku od wymiany rozrządu musiałem wymienić termostat. Dobrze że pod samym domem zauważyłem że temp rośnie i było już chłodno. Niby prosta robota, ale jak Ci się zablokuje na małym obiegu to zagotujesz silnik i UPG gotowe. 

O tego to nie wiedziałem.

Mój termostat ma już 17 lat i nie był wymieniany, więc chyba profilaktycznie go wymienię 

Posted

Rozrząd wymieniony. Przy okazji wymienili termostat bo niby coś w nim nie grało. Pompa wody była wymieniana przy poprzedniej wymianie paska ( 150 000km) więc nie wymieniali. Łącznie skasowali mnie 1600 zł. Czy to normalna kwota bo szczerze nie mam pojęcia.

Posted
19 minut temu, ObywatelX napisał:

Rozrząd wymieniony. Przy okazji wymienili termostat bo niby coś w nim nie grało. Pompa wody była wymieniana przy poprzedniej wymianie paska ( 150 000km) więc nie wymieniali. Łącznie skasowali mnie 1600 zł. Czy to normalna kwota bo szczerze nie mam pojęcia.

A dlaczego pompy nie wymienili? Tak samo wyżej pisałeś że poprzedni właściciel nie wie które rolki były wymieniane. To co wymienia się tylko te które huczą, a te które ładnie się kręcą to zostawiamy? Po to aby po 15-20 tyś zaczęły też huczeć? Tak samo pompa wody.

Liczysz na to że pompa zrobi 150-200 tys km, że tyle wytrzyma łożysko i uszczelnienia? W interwałach serwisowych też nie ma wymiany oleju w CVT, a powinno się wymienić, bo skutkuje to awarią. 

 

Posted

Hmmm. Szczerze to nie mam pojęcia. Rozrząd robiłem w tym samym miejscu gdzie było serwisowane auto praktycznie od początku. Spojrzeli w książkę serwisową i powiedzieli ,że nie ma potrzeby.

Posted

Jak to mówią na chłopski rozum, skoro rolki nie wytrzymują czasami tych 80-100 tyś to pompa wody wytrzyma 2x tyle? Miałem kiedyś mazde diesla, tam też co drugi rozrząd była pompa wody do wymiany. Ale wymieniłem i tak, raz że nie wiedziałem czy wcześniej była wymieniona. A dwa nie wierzę że nawet OEM tyle nakręci. 

A rolki wymienili wszystkie? 

Posted

No ja zdaje się na słowa mechanika ,który to ogarnia. Ogólnie zajmują się tylko naprawą subaru więc jakieś tam pojęcie muszą mieć.

Posted
6 minut temu, ObywatelX napisał:

No ja zdaje się na słowa mechanika ,który to ogarnia. Ogólnie zajmują się tylko naprawą subaru więc jakieś tam pojęcie muszą mieć.

Dobrze że chociaż termostat wymienili :ok:

Posted
36 minut temu, ewemarkam napisał:

Jak to mówią na chłopski rozum, skoro rolki nie wytrzymują czasami tych 80-100 tyś to pompa wody wytrzyma 2x tyle? Miałem kiedyś mazde diesla, tam też co drugi rozrząd była pompa wody do wymiany. Ale wymieniłem i tak, raz że nie wiedziałem czy wcześniej była wymieniona. A dwa nie wierzę że nawet OEM tyle nakręci. 

A rolki wymienili wszystkie? 

OEM spokojnie nakręci tyle

Posted

Dokładnie. Wiadomo na upartego mogę wymieniać cały rozrząd i po 10 tyś km ale chyba nie o to w tym chodzi.

40 minut temu, ewemarkam napisał:

A rolki wymienili wszystkie? 

Wszystko prócz pompy wody.

Posted
23 minuty temu, ewemarkam napisał:

A rolki też?

W czym pompa lepsza? Ma podwójne łożyska a rolki pojedyncze?

Tylko pompa. Nie wiem czy łożysko w niej jest podwójne ale ma większe kółko, dlatego wytrzymuje więcej bo mniejsze siły tam działają. Rolki w turbo powinny być z podwójnym łożyskiem, najszybciej pada ta zębata przy pompie bo jest najbardziej obciążona. Rolki trzeba bezwzględnie wymieniać. 

Posted
Tylko pompa. Nie wiem czy łożysko w niej jest podwójne ale ma większe kółko, dlatego wytrzymuje więcej bo mniejsze siły tam działają. Rolki w turbo powinny być z podwójnym łożyskiem, najszybciej pada ta zębata przy pompie bo jest najbardziej obciążona. Rolki trzeba bezwzględnie wymieniać. 
W sumie racja bo ta zębata u mnie tylko huczała.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...