thomson0073 Posted October 19, 2020 Share Posted October 19, 2020 Czołem, Panowie gdzie może leżeć problem? Forek SH, przy włączonym nagrzewaniu z nawiewów kierowcy leci ciepłe powietrze ale po stronie pasażera zimne. Auto nie ma klimatronika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamul Posted October 19, 2020 Share Posted October 19, 2020 Pewnie coś pokrewnego, a najszybciej to: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jakim71 Posted October 19, 2020 Share Posted October 19, 2020 Może nagrzewnica przytkana. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomasz_555 Posted October 19, 2020 Share Posted October 19, 2020 Najpewniej wysypał się któryś z silniczków sterujących klapami mieszania powietrza. Przytkana nagrzewnica objawia się nieco inaczej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jakim71 Posted October 19, 2020 Share Posted October 19, 2020 U mnie silniczki i klapy sprawne a z prawej strony wyraźnie chłodniejsze powietrze. Kupiłem nawet kamerkę endoskopową do weryfikacji. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirasek Posted October 19, 2020 Share Posted October 19, 2020 Prawa i lewa strona mają oddzielną regulację temperatury w tym modelu? Taki objaw to zazwyczaj niedrożna wewnątrz prawa połówka nagrzewnicy (najdalej od wejścia/wyjścia), dlatego grzeje słabiej lub wcale w kanały od strony pasażera, ale bez sprawdzenia to można zgadywać. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomasz_555 Posted October 19, 2020 Share Posted October 19, 2020 Godzinę temu, Jakim71 napisał: U mnie silniczki i klapy sprawne a z prawej strony wyraźnie chłodniejsze powietrze. No właśnie, chłodniejsze powietrze, a nie stan 0 lub 1 jak u kolegi. Przy przytkanej nagrzewnicy najczęściej jest właśnie tak, że między lewą a prawą stroną jest pewna różnica w temperaturze powietrza. Zdarza się również, że na wolnych obrotach ciśnienie w układzie spada i też dmucha chłodniejszym, a po przegazowaniu cieplejszym. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hookie Posted October 19, 2020 Share Posted October 19, 2020 U mnie ten sam problem pojawił się w Legacy IV - nie wiem czy po kampanii serwisowej w ASO, czy wcześniej było, nie zwróciłem uwagi. :< Prawa strona - zimno, lewa - ciepło. Auto stoi na grubym dłubaniu w Nowym Sączu i tam poprosiłem o ogarnięcie. xd Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomson0073 Posted October 19, 2020 Author Share Posted October 19, 2020 2 godziny temu, Tomasz_555 napisał: Najpewniej wysypał się któryś z silniczków sterujących klapami mieszania powietrza. Przytkana nagrzewnica objawia się nieco inaczej. Naprawialne to jest? W którym miejscu są te silniczki? Gdzieś za schowkiem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomasz_555 Posted October 19, 2020 Share Posted October 19, 2020 51 minut temu, thomson0073 napisał: Naprawialne to jest? Wymiana silniczka powinna pomóc, ale silniczek musisz dobrać sam w sklepie albo na portalu aukcyjnym. Nie powinno być problemu. Jak zdejmiesz schowek to powinieneś mieć to na widoku. Najpierw sprawdź czy faktycznie nie działa. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomson0073 Posted October 20, 2020 Author Share Posted October 20, 2020 15 godzin temu, Tomasz_555 napisał: Najpierw sprawdź czy faktycznie nie działa. Tak na surowo? W sensie jak będę przekręcał pokrętłem to będę widział jego prace? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomasz_555 Posted October 20, 2020 Share Posted October 20, 2020 20 minut temu, thomson0073 napisał: Tak na surowo? W sensie jak będę przekręcał pokrętłem to będę widział jego prace? Tak, jak zdjemiesz schowek to siłownik z cięgnem powinien być widoczny. Jak przekręcisz pokrętło z zimnego na ciepłe to będziesz słyszał jego pracę i cięgno powinno się przestawić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted October 20, 2020 Share Posted October 20, 2020 W dniu 19.10.2020 o 13:39, thomson0073 napisał: Czołem, Panowie gdzie może leżeć problem? Forek SH, przy włączonym nagrzewaniu z nawiewów kierowcy leci ciepłe powietrze ale po stronie pasażera zimne. Auto nie ma klimatronika. zamawiaj nagrzewnicę, to standard Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomson0073 Posted October 21, 2020 Author Share Posted October 21, 2020 11 godzin temu, carfit napisał: zamawiaj nagrzewnicę, to standard Wymieniona przy generalnym serwisie klimy. W maju. Link to comment Share on other sites More sharing options...
subariola Posted October 21, 2020 Share Posted October 21, 2020 thomson0073 mogę ci użyczyć kamerkę endoskopową bo taką mam Sprawdzisz sobie czy klapy chodzą a jak nie to może komp wykaże brak działania silnika klapy sterującej 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomson0073 Posted October 25, 2020 Author Share Posted October 25, 2020 Edit. @carfit chyba będziesz miał rację. Tata sprawdził faktury i jednak nagrzewnica nie była wymieniona. Jutro zamawia. Btw. To o ten silniczek chodzi? Jeżeli tak, to on śmiga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted October 26, 2020 Share Posted October 26, 2020 15 godzin temu, thomson0073 napisał: Edit. @carfit chyba będziesz miał rację. Tata sprawdził faktury i jednak nagrzewnica nie była wymieniona. Jutro zamawia. Btw. To o ten silniczek chodzi? Jeżeli tak, to on śmiga. wymień nagrzewnice i zapomnij o temacie, robiliśmy tego dziesiątki ..... 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
waldis Posted October 26, 2020 Share Posted October 26, 2020 Miałem to samo w swoim SH. W nagrzewnicy króćce są od strony kierowcy. Moja była zamulona jakimś syfem (prawdopodobnie pierwszy właściciel wlał do układu czegoś, co w jego zamyśle miało uszczelnić układ). I po rozpruciu kokpitu okazało się, że grzała tylko lewa strona, kilka cm od króćców. Druga połowa była przytkana i zimna. Rok wcześniej samochód zaczął mi się przegrzewać. Po wymianie chłodnicy okazało się właśnie, że uszczelniacz nie tylko uszczelnił ją, ale też zmniejszył przepływ chłodziwa (sprawdzone przez rozcięcie). Także idź za radą carfita. Aha, tanio nie będzie. Za nagrzewnicę dałem ok. 700 zeta. Na szczęście u brata wymienili mi za free. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomasz_555 Posted October 26, 2020 Share Posted October 26, 2020 Godzinę temu, waldis napisał: Aha, tanio nie będzie. Za nagrzewnicę dałem ok. 700 zeta. Na szczęście u brata wymienili mi za free. Za tyle to wziąłbym dwie ! Do Imprezy GD nagrzewnica kosztowała mnie 1800zł. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomson0073 Posted November 16, 2020 Author Share Posted November 16, 2020 Nagrzewnica wymieniona... i jedna strona chłodna... Czyżby zapowietrzona? Czy może być opcja, że jest w wpięta na "powrocie"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dominikd Posted November 16, 2020 Share Posted November 16, 2020 silniczki (aktuatory) klap dzialaja poprawnie?Sent from my iPhone using Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomson0073 Posted November 16, 2020 Author Share Posted November 16, 2020 2 godziny temu, dominikd napisał: silniczki (aktuatory) klap dzialaja poprawnie? Sent from my iPhone using Tapatalk Tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now