Json Opublikowano 29 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2020 (edytowane) Cześć, mam do Was pytanie. Pacjent to Legacy IV(2006) ej20f w automacie. Czy misa olejowa skrzyni ma uszczelkę czy nie? Podczas wymiany oleju takową uszczelkę znalazłem, natomiast gdy zadzwoniłem do hurtowni aby nabyć taką nową, powiedziano mi że do tych skrzyń nie stosuje się uszczelek. Mam szukać innej hurtowni czy faktycznie znaleziona uszczelka to był czyiś kaprys? (wygląda na oryginalną). Z góry dzięki za odpowiedzi Edytowane 29 Lipca 2020 przez Json Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 29 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2020 Misy są klejone na sylikon. Oryginalnie THREE BOND 1217B Uszczelki stosuje się przy korpusach skrzyni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Json Opublikowano 30 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2020 Jesteś pewien? Bo przekopuje namiętnie internet w poszukiwaniu uszczelki bez rezultatu. Misa 31390AA081. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcd84 Opublikowano 30 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2020 (edytowane) Łopatologicznie: Analogicznie z uszczelnieniem skrzyni. Edytowane 30 Lipca 2020 przez dcd84 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 30 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2020 2 godziny temu, Json napisał: Jesteś pewien? Bo przekopuje namiętnie internet w poszukiwaniu uszczelki bez rezultatu. Misa 31390AA081. nie ma uszczelki, mi mechanik też mówił żebym kupił bo poci się na łączeniu, ale zerknąłem do serwisówki gdzie jasno i wyraźnie jest masa uszczelniająca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Json Opublikowano 30 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2020 2 godziny temu, ozarek napisał: nie ma uszczelki, mi mechanik też mówił żebym kupił bo poci się na łączeniu, ale zerknąłem do serwisówki gdzie jasno i wyraźnie jest masa uszczelniająca. Sugerowałem się tym: https://parts.subaru.com/a/Subaru__/49240849__6022133/AT--TRANSMISSION-CASE-OIL-PAN--ACCUMULATOR/B11-154-03.html#31390 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 30 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2020 2 godziny temu, Json napisał: Sugerowałem się tym Popatrz na roczniki, stare modele miały uszczelkę, po 96r stosowano szczeliwo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 30 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2020 4 godziny temu, Json napisał: Sugerowałem się tym: zerknij na sekcję 'what this fits' Cytat Clicking these links will change the year of your vehicle selection Subaru Impreza 1.8L AT 2WD L Coupe 1994, 1995 Subaru Impreza 1.8L AT 2WD L Sedan 1993, 1994, 1995 Subaru Impreza 1.8L AT 2WD L Wagon 1993, 1994 Subaru Impreza 1.8L AT 2WD LE Sedan 1994 Subaru Impreza 1.8L AT 2WD LE Wagon 1994 Subaru Impreza 1.8L AT 2WD LS Sedan 1993 Subaru Impreza 1.8L AT 2WD LS Wagon 1993 Subaru Impreza 1.8L AT 4WD L Coupe 1994, 1995 Subaru Impreza 1.8L AT 4WD L Sedan 1993, 1994, 1995 Subaru Impreza 1.8L AT 4WD L Wagon 1993, 1994, 1995 Subaru Impreza 1.8L AT 4WD LE Sedan 1994 Subaru Impreza 1.8L AT 4WD LE Wagon 1994 Subaru Impreza 1.8L AT 4WD LS Sedan 1993, 1994 Subaru Impreza 1.8L AT 4WD LS Wagon 1993, 1994 Subaru Impreza 2.2L AT 4WD L Coupe 1995 Subaru Impreza 2.2L AT 4WD L Sedan 1995 Subaru Impreza 2.2L AT 4WD L Wagon 1995 Subaru Impreza 2.2L AT 4WD LX Coupe 1994, 1995 Subaru Impreza 2.2L AT 4WD LX Sedan 1994, 1995 Subaru Impreza 2.2L AT 4WD LX Wagon 1994, 1995 Subaru Legacy 2. L GRADE : LS Sedan 1992, 1993, 1994 Subaru Legacy 2. L GRADE : LS WAGON 1992, 1993, 1994 Subaru Legacy 2. L LENGTH Sedan 1992, 1993, 1994 Subaru Legacy 2. L LENGTH WAGON 1992, 1993, 1994 Subaru Legacy 2.2L AT 2WD L Sedan 1995 Subaru Legacy 2.2L AT 2WD L Wagon 1995 Subaru Legacy 2.2L AT 4WD Brighton Wagon 1995 Subaru Legacy 2.2L AT 4WD L Sedan 1995 Subaru Legacy 2.2L AT 4WD L Wagon 1995 Subaru Legacy 2.2L AT 4WD LS Sedan 1995 Subaru Legacy 2.2L AT 4WD LS Wagon 1995 Subaru Legacy 2.2L AT 4WD Post Wagon 1995 Subaru Legacy 2.5L AT 4WD GT Sedan 1995 Subaru Legacy 2.5L AT 4WD GT Wagon 1995 Subaru Legacy 2.5L AT 4WD LSI Sedan 1995 Subaru Legacy 2.5L AT 4WD LSI Wagon 1995 Subaru Legacy 2.5L AT 4WD Outback Touring Wagon 1995 Subaru Legacy 4. L GRADE : L/RHD WAGON 1992, 1993, 1994 Subaru Legacy 4. L GRADE : LS Sedan 1992, 1993, 1994 Subaru Legacy 4. L GRADE : LS WAGON 1992, 1993, 1994 Subaru Legacy 4. L GRADE : TURBO Sedan 1992, 1993, 1994 Subaru Legacy 4. L GRADE : TURBO WAGON 1992, 1993, 1994 Subaru Legacy 4. L LENGTH Sedan 1992, 1993, 1994 Subaru Legacy 4. L LENGTH TOURING WAGON 1992, 1993, 1994 Subaru Legacy 4. L LENGTH WAGON 1992, 1993, 1994 Subaru SVX 3.3L 2WD L 1994, 1995 Subaru SVX 3.3L 2WD LE 1994 Subaru SVX 3.3L 4WD L 1994, 1995 Subaru SVX 3.3L 4WD LSI 1994, 1995 Subaru SVX 4. L GRADE : LS 1992, 1993 Subaru SVX 4. L GRADE : LSL 1992, 1993 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krisugr Opublikowano 27 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2021 Koledzy, a czy ktoś wie gdzie w Polsce kupić Three Bond 1217B lub 1281B? Z tego co widzę to jedynie te dwa są wskazane do pracy z ATF. Użycie innych silikonów bez wyraźnego wskazania do pracy z ATF spowoduje szybkie rozszczelnienie. Ten na filmiku jak i polecany przez innych „ogólnego” zastosowania 1215 nie nadaje się do ATF. Znalazłem jednego dystrybutora, ale jako że jest to specjalne zastosowanie to zamówienie tylko 5-10 szt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 27 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2021 Pełno tego... np https://galonoleje.pl/silikony-w-sprayu-i-uszczelniajace/3198-mopar-atf-rtv-85g-silikon-masa-uszczelniajaca.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krisugr Opublikowano 27 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2021 56 minutes ago, artaa said: Pełno tego... np https://galonoleje.pl/silikony-w-sprayu-i-uszczelniajace/3198-mopar-atf-rtv-85g-silikon-masa-uszczelniajaca.html Dzięki @artaa, szukałem Three Bonda. Rozumiem, że raczej inne marki są stosowane... dzięki za wskazanie tej. Porównam sobie parametry i zakupię, bo przecież nie kupię 5 tub three bonda:) czy ktoś podpowie ile potrzeba na miskę do skrzyni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 27 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2021 nie więcej jak 30ML według mnie 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 29 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2021 (edytowane) W dniu 27.12.2021 o 10:53, Krisugr napisał: Koledzy, a czy ktoś wie gdzie w Polsce kupić Three Bond 1217B lub 1281B? Z tego co widzę to jedynie te dwa są wskazane do pracy z ATF. Użycie innych silikonów bez wyraźnego wskazania do pracy z ATF spowoduje szybkie rozszczelnienie. Ten na filmiku jak i polecany przez innych „ogólnego” zastosowania 1215 nie nadaje się do ATF. Znalazłem jednego dystrybutora, ale jako że jest to specjalne zastosowanie to zamówienie tylko 5-10 szt. Kupisz w ASO Three Bond. Ta teoria to bzdura. Dobry sylikon silnikowy można spokojnie nakładać i nic nie będzie ciekło. Sprawdzony przeze mnie Forch K166, NIGDY nie miałem reklamacji. Złożyłem na nim kilkadziesiąt silników i skrzyń biegów manualnych i AT/CVT. Kosztuje 1/3 ceny Three bonda. Edytowane 29 Grudnia 2021 przez ir3n3usz 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 30 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2021 (edytowane) 11 godzin temu, ir3n3usz napisał: Ta teoria to bzdura. Dobry sylikon silnikowy można spokojnie nakładać i nic nie będzie ciekło. Oczywiście, ale sam wiesz niektórzy wierzą że w ASO są inne tuby ze smarem, i na pewno nie da się kupić na rynku czegoś podobnego (nie dotyczy Autora wątku), bo OEM najlepsze ;-)) Edytowane 30 Grudnia 2021 przez artaa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 30 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2021 (edytowane) U mnie miskę składałem na "zwykłej masie" Na większości tych mas jest informacja: nadaje się do misy olejowej skrzyni biegów. W Skrzyniach MT nie ma miski(korpus jest miską), Miski są w AT. (jednak czytając ten temat zastanawiałem się czy nie popełniłem błędu w dobrze materiału) Porady: jeśli widzisz czerwone uszczelnienie wokół miski, to jest duża szansa że jest to tania uszczelka/silikon który ma bardzo duża siłę klejenia. Należy nacinać stopniowo obrzeża miski (być może cienka linka wolframowa zdała by egzamin) ja używałem skalpela oraz noża do masła, małego młotka. należy uważać aby naszego narzędzia do cięcia nie wepchnąć zbyt głęboko. Przy wykręcaniu śrub należy sprawdzić czy któraś śruba ciężko się nie odkręca, jeśli taka sytuacja ma miejsce to zaznaczyć sobie miejsce na korpusie skrzyni i bezwzględnie usunąć wadę przed montażem miski... Śruby od miski łatwo się ukręcają po zdjęciu miski czyścimy ją i kładziemy na płaskiej powierzchni miejscem które przylega do korpusu skrzyni sprawdzamy czy płaszczyzna nie została zdeformowana. czekamy aż płyn ATF przestanie kapać ze skrzyni czyli ok 1-1,5H. nakładamy cienką warstwę masy na miskę oraz w zagłębieniach technologicznych przylgni w skrzyni. Masa podczas schnięcia ma tendencję do "tworzenia się skórki" nie dopuścić do tego zjawiska przed montażem. Całość skręcamy stopniowo momentem ok 6-8NM czyli lekko mała grzechotka. Edytowane 30 Grudnia 2021 przez SubaruLPG 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 30 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2021 Świetny opis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubu666-Baja Opublikowano 12 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2022 (edytowane) W dniu 27.12.2021 o 12:29, Krisugr napisał: Dzięki @artaa, szukałem Three Bonda. Rozumiem, że raczej inne marki są stosowane... Loctite Si 5980 100ml z takim "cynglem-zawleczka" - to był mój wybór. Też się three Bond naszukalem i nic... ,wiec padło na Locktite. Kompaktowa tuba, świetne dozowanie tym "cynglem". Zrobiłem miskę AT i olejowa + jeszcze zostało. Dobry towar, 3 lata już śmigam i nic się nie leje. Inne pewnie też dobre, ale mogę tylko pochwalić swój wybór. Na dziś koszt tuby to 45zł i myślę, że warto. Ps zrobiłeś już uszczelnienie? Jaka markę wybrałeś? Edytowane 14 Stycznia 2022 przez Qubu666-Baja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krisugr Opublikowano 13 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2022 On 1/12/2022 at 1:30 AM, Qubu666-Baja said: Locktite Si 5980 100ml z takim "cynglem-zawleczka" - to był mój wybór. Też się three Bond naszukalem i nic... ,wiec padło na Locktite. Kompaktowa tuba, świetne dozowanie tym "cynglem". Zrobiłem miskę AT i olejowa + jeszcze zostało. Dobry towar, 3 lata już śmigam i nic się nie leje. Inne pewnie też dobre, ale mogę tylko pochwalić swój wybór. Na dziś koszt tuby to 45zł i myślę, że warto. Ps zrobiłeś już uszczelnienie? Jaka markę wybrałeś? Cześć. Na pierwszy ogień po zakupie poszedł rozrząd, olej silnikowy i filtry oraz jakieś tam mechaniczne rzeczy jak piasta, paski osprzętu itd. więc olej w skrzyni ze względu na koszty i panującą temperaturę odłożyłem na cieplejszy miesiąc. Do tego czasu mam nadzieję ogarną odpowiedni silikon. Jak czytam karty techniczne tych silikonów to tylko niektóre z tych do mis oleju silnikowego nadają się do kontaktu z ATF. Obawiam się tego, co w innym samochodzie miałem, że lekka wypływka silikonu wewnątrz może zostać rozpuszczona ATFem i może narobić bałaganu w skrzyni. Wiedząc, że ta skrzynia AT jest baaardzo wrażliwa nawet na olej nie chcę ryzykować. Ja chyba ściągnę tego three bonda z zagranicy żeby mieć spokój. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 13 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2022 Pamiętaj tylko aby był na tubie podpis drugiej żony prezesa Subaru... Inaczej nie będzie wystarczająco koszerny ;-) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się