Skocz do zawartości

Uszczelka misy olejowej skrzyni


Json

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam do Was pytanie. Pacjent to Legacy IV(2006) ej20f w automacie. Czy misa olejowa skrzyni ma uszczelkę czy nie? Podczas wymiany oleju takową uszczelkę znalazłem, natomiast gdy zadzwoniłem do hurtowni aby nabyć taką nową, powiedziano mi że do tych skrzyń nie stosuje się uszczelek. Mam szukać innej hurtowni czy faktycznie znaleziona uszczelka to był czyiś kaprys? (wygląda na oryginalną).

 

Z góry dzięki za odpowiedzi

Edytowane przez Json
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Json napisał:

Jesteś pewien? Bo przekopuje namiętnie internet w poszukiwaniu uszczelki bez rezultatu. Misa 31390AA081.

nie ma uszczelki, mi mechanik też mówił żebym kupił bo poci się na łączeniu, ale zerknąłem do serwisówki gdzie jasno i wyraźnie jest masa uszczelniająca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ozarek napisał:

nie ma uszczelki, mi mechanik też mówił żebym kupił bo poci się na łączeniu, ale zerknąłem do serwisówki gdzie jasno i wyraźnie jest masa uszczelniająca.

 

Sugerowałem się tym:

https://parts.subaru.com/a/Subaru__/49240849__6022133/AT--TRANSMISSION-CASE-OIL-PAN--ACCUMULATOR/B11-154-03.html#31390

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Json napisał:

Sugerowałem się tym:

zerknij na sekcję 'what this fits'

Cytat
Clicking these links will change the year of your vehicle selection
Subaru Impreza 1.8L AT 2WD L Coupe 1994, 1995
Subaru Impreza 1.8L AT 2WD L Sedan 1993, 1994, 1995
Subaru Impreza 1.8L AT 2WD L Wagon 1993, 1994
Subaru Impreza 1.8L AT 2WD LE Sedan 1994
Subaru Impreza 1.8L AT 2WD LE Wagon 1994
Subaru Impreza 1.8L AT 2WD LS Sedan 1993
Subaru Impreza 1.8L AT 2WD LS Wagon 1993
Subaru Impreza 1.8L AT 4WD L Coupe 1994, 1995
Subaru Impreza 1.8L AT 4WD L Sedan 1993, 1994, 1995
Subaru Impreza 1.8L AT 4WD L Wagon 1993, 1994, 1995
Subaru Impreza 1.8L AT 4WD LE Sedan 1994
Subaru Impreza 1.8L AT 4WD LE Wagon 1994
Subaru Impreza 1.8L AT 4WD LS Sedan 1993, 1994
Subaru Impreza 1.8L AT 4WD LS Wagon 1993, 1994
Subaru Impreza 2.2L AT 4WD L Coupe 1995
Subaru Impreza 2.2L AT 4WD L Sedan 1995
Subaru Impreza 2.2L AT 4WD L Wagon 1995
Subaru Impreza 2.2L AT 4WD LX Coupe 1994, 1995
Subaru Impreza 2.2L AT 4WD LX Sedan 1994, 1995
Subaru Impreza 2.2L AT 4WD LX Wagon 1994, 1995
Subaru Legacy 2. L GRADE : LS Sedan 1992, 1993, 1994
Subaru Legacy 2. L GRADE : LS WAGON 1992, 1993, 1994
Subaru Legacy 2. L LENGTH Sedan 1992, 1993, 1994
Subaru Legacy 2. L LENGTH WAGON 1992, 1993, 1994
Subaru Legacy 2.2L AT 2WD L Sedan 1995
Subaru Legacy 2.2L AT 2WD L Wagon 1995
Subaru Legacy 2.2L AT 4WD Brighton Wagon 1995
Subaru Legacy 2.2L AT 4WD L Sedan 1995
Subaru Legacy 2.2L AT 4WD L Wagon 1995
Subaru Legacy 2.2L AT 4WD LS Sedan 1995
Subaru Legacy 2.2L AT 4WD LS Wagon 1995
Subaru Legacy 2.2L AT 4WD Post Wagon 1995
Subaru Legacy 2.5L AT 4WD GT Sedan 1995
Subaru Legacy 2.5L AT 4WD GT Wagon 1995
Subaru Legacy 2.5L AT 4WD LSI Sedan 1995
Subaru Legacy 2.5L AT 4WD LSI Wagon 1995
Subaru Legacy 2.5L AT 4WD Outback Touring Wagon 1995
Subaru Legacy 4. L GRADE : L/RHD WAGON 1992, 1993, 1994
Subaru Legacy 4. L GRADE : LS Sedan 1992, 1993, 1994
Subaru Legacy 4. L GRADE : LS WAGON 1992, 1993, 1994
Subaru Legacy 4. L GRADE : TURBO Sedan 1992, 1993, 1994
Subaru Legacy 4. L GRADE : TURBO WAGON 1992, 1993, 1994
Subaru Legacy 4. L LENGTH Sedan 1992, 1993, 1994
Subaru Legacy 4. L LENGTH TOURING WAGON 1992, 1993, 1994
Subaru Legacy 4. L LENGTH WAGON 1992, 1993, 1994
Subaru SVX 3.3L 2WD L 1994, 1995
Subaru SVX 3.3L 2WD LE 1994
Subaru SVX 3.3L 4WD L 1994, 1995
Subaru SVX 3.3L 4WD LSI 1994, 1995
Subaru SVX 4. L GRADE : LS 1992, 1993
Subaru SVX 4. L GRADE : LSL 1992, 1993

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Koledzy, a czy ktoś wie gdzie w Polsce kupić Three Bond 1217B lub 1281B? Z tego co widzę to jedynie te dwa są wskazane do pracy z ATF. Użycie innych silikonów bez wyraźnego wskazania do pracy z ATF spowoduje szybkie rozszczelnienie. Ten na filmiku jak i polecany przez innych „ogólnego” zastosowania 1215 nie nadaje się do ATF. Znalazłem jednego dystrybutora, ale jako że jest to specjalne zastosowanie to zamówienie tylko 5-10 szt. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minutes ago, artaa said:

Dzięki @artaa, szukałem Three Bonda. Rozumiem, że raczej inne marki są stosowane... dzięki za wskazanie tej. Porównam sobie parametry i zakupię, bo przecież nie kupię 5 tub three bonda:) czy ktoś podpowie ile potrzeba na miskę do skrzyni? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.12.2021 o 10:53, Krisugr napisał:

Koledzy, a czy ktoś wie gdzie w Polsce kupić Three Bond 1217B lub 1281B? Z tego co widzę to jedynie te dwa są wskazane do pracy z ATF. Użycie innych silikonów bez wyraźnego wskazania do pracy z ATF spowoduje szybkie rozszczelnienie. Ten na filmiku jak i polecany przez innych „ogólnego” zastosowania 1215 nie nadaje się do ATF. Znalazłem jednego dystrybutora, ale jako że jest to specjalne zastosowanie to zamówienie tylko 5-10 szt. 


Kupisz w ASO Three Bond. Ta teoria to bzdura. Dobry sylikon silnikowy można spokojnie nakładać i nic nie będzie ciekło. Sprawdzony przeze mnie Forch K166, NIGDY nie miałem reklamacji. Złożyłem na nim kilkadziesiąt silników i skrzyń biegów manualnych i AT/CVT. Kosztuje 1/3 ceny Three bonda. 

Edytowane przez ir3n3usz
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, ir3n3usz napisał:

Ta teoria to bzdura. Dobry sylikon silnikowy można spokojnie nakładać i nic nie będzie ciekło.

Oczywiście, ale sam wiesz niektórzy wierzą że w ASO są inne tuby ze smarem, i na pewno nie da się kupić na rynku czegoś podobnego (nie dotyczy Autora wątku), bo OEM najlepsze ;-))

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie miskę składałem na "zwykłej masie"

Na większości tych mas jest informacja:

nadaje się do misy olejowej skrzyni biegów.

W Skrzyniach MT nie ma miski(korpus jest miską), Miski są w AT.  (jednak czytając ten temat zastanawiałem się czy nie popełniłem błędu w dobrze materiału)

 

Porady:

jeśli widzisz czerwone uszczelnienie wokół miski, to jest duża szansa że jest to tania uszczelka/silikon który ma bardzo duża siłę klejenia.

Należy nacinać stopniowo obrzeża miski (być może cienka  linka wolframowa zdała by egzamin) ja używałem skalpela oraz noża do masła, małego młotka. należy uważać aby naszego narzędzia do cięcia nie wepchnąć zbyt głęboko. 

Przy wykręcaniu śrub należy sprawdzić czy któraś śruba ciężko się nie odkręca, jeśli taka sytuacja ma miejsce to zaznaczyć sobie miejsce na korpusie skrzyni i bezwzględnie usunąć wadę przed montażem miski... Śruby od miski łatwo się ukręcają 

po zdjęciu miski czyścimy ją i kładziemy na płaskiej powierzchni miejscem które przylega do korpusu skrzyni sprawdzamy czy płaszczyzna nie została zdeformowana.

czekamy aż płyn ATF przestanie kapać ze skrzyni czyli ok 1-1,5H.

nakładamy cienką warstwę masy na miskę oraz w zagłębieniach technologicznych przylgni w skrzyni.

Masa podczas schnięcia ma tendencję do "tworzenia się skórki" nie dopuścić do tego zjawiska przed montażem.

 

Całość skręcamy stopniowo momentem ok 6-8NM czyli lekko mała grzechotka.

 

 

Edytowane przez SubaruLPG
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 27.12.2021 o 12:29, Krisugr napisał:

Dzięki @artaa, szukałem Three Bonda. Rozumiem, że raczej inne marki są stosowane... 

Loctite Si 5980 100ml z takim "cynglem-zawleczka" - to był mój wybór. Też się three Bond naszukalem i nic... ,wiec padło na Locktite.

Kompaktowa tuba, świetne dozowanie tym "cynglem". Zrobiłem miskę AT i olejowa + jeszcze zostało. Dobry towar, 3 lata już śmigam i nic się nie leje. Inne pewnie też dobre, ale mogę tylko pochwalić swój wybór. Na dziś koszt tuby to 45zł i myślę, że warto. 

Ps zrobiłeś już uszczelnienie? Jaka markę wybrałeś?

Edytowane przez Qubu666-Baja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 1/12/2022 at 1:30 AM, Qubu666-Baja said:

Locktite Si 5980 100ml z takim "cynglem-zawleczka" - to był mój wybór. Też się three Bond naszukalem i nic... ,wiec padło na Locktite.

Kompaktowa tuba, świetne dozowanie tym "cynglem". Zrobiłem miskę AT i olejowa + jeszcze zostało. Dobry towar, 3 lata już śmigam i nic się nie leje. Inne pewnie też dobre, ale mogę tylko pochwalić swój wybór. Na dziś koszt tuby to 45zł i myślę, że warto. 

Ps zrobiłeś już uszczelnienie? Jaka markę wybrałeś?

Cześć. Na pierwszy ogień po zakupie poszedł rozrząd, olej silnikowy i filtry oraz jakieś tam mechaniczne rzeczy jak piasta, paski osprzętu itd. więc olej w skrzyni ze względu na koszty i panującą temperaturę odłożyłem na cieplejszy miesiąc. Do tego czasu mam nadzieję ogarną odpowiedni silikon. Jak czytam karty techniczne tych silikonów to tylko niektóre z tych do mis oleju silnikowego nadają się do kontaktu z ATF. Obawiam się tego, co w innym samochodzie miałem, że lekka wypływka silikonu wewnątrz może zostać rozpuszczona ATFem i może narobić bałaganu w skrzyni. Wiedząc, że ta skrzynia AT jest baaardzo wrażliwa nawet na olej nie chcę ryzykować. Ja chyba ściągnę tego three bonda z zagranicy żeby mieć spokój. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...