Skocz do zawartości

Drgania kierownicy


togus

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam problem z wibracjami kierownicy. Miałem to na oponach zimowych i teraz na nowych letnich również.  Występuje to przy prędkości 90 do 110 kmh. Opony kilka razy wyważane czy możliwe jest ze minimalnie pofałdowana droga tzn nierówna i trzesie kierownica. Drogi są wizualnie proste bez dziur a kawałek trzesie za chwile nie trzesie. Dzieje się to zawsze w tych samych miejscach. Gdzie szukać przyczyny? Trzesie mi całymi rękami a auto nie podskakuje droga jest równa , na dziurach nie trzesie... juz nie wiem gdzie szukać przyczyny. 2 dni temu zmieniłem opony na letnie i nauczony doświadczeniem z trzęsieniem kazałem zamienić felgi tył przód i opony tak samo nic to nie dało... Macie jakieś pomysły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a na pewno są dobrze wyważone? ;)

może majstry zrobiły jak Bogusław Łęcina?

 

jak nie to może coś na piaście / łożysku?

 

edit:

W corolli mojego taty trzepało właśnie w podobny sposób, ale też dość "losowo" okazało się, że był problem z maglownicą, ale nie mam pojęcia czy to takiego samego rodzaju trzepanie

Edytowane przez 1uq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej twoj problem nie bedzie w kolach ale w zawieszeniu podjedz do kogos na rampe i niech Ci sprawdzi luzy na wahaczach drazkach kierowniczych i polosiach. Przypuszczam ze wachacze beda do roboty bo to zazwyczaj jest oznaka trzesacej sie kierownicy przy predkosciach okolo 100 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, togus napisał:

Tylko ze kawałek jest super a za chwilę trzesie kierownicą, podjadę na skp na szarpakach wyjdzie ? Czy możliwe zeby amory dawały takie objawy ? Bo są od nowosci 18 lat 

Powinno wyjść na badaniu. Test amorów też możesz zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie auto sprawdzone na SKP  mic nie wszyszło żadnych luzów.... amory to nie są. Diagnosta stwierdził że droga jest nierówna o przenosi wibracje... ale jak nie wie... Ja tym bardziej a irytuje mnie to. Ma ktoś jeszcze jakis pomysł ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim Outbacku jest tak odkąd pamiętam (mam go od ponad 8 lat). Przy prędkościach około 100-110 km/h (drogi o równej nawierzchni) drga kierownica. Jak dojdę do 120 km/h przestaje, jak zwolnię poniżej 100 km/h też przestaje. Spędzało mi to sen z powiek. Przez te lata miałem różne opony, zamieniałem je miejscami itp. Nic to nie zmieniało. Dlatego opony można wykluczyć. Zawieszenie mam ogarnięte. Przez te lata wymieniałem mnóstwo elementów i nie miało to żadnego wpływu. Z czasem się przyzwyczaiłem i jeżdżę szybciej lub wolniej niż "prędkość drgania":>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Lipton napisał:

W moim Outbacku jest tak odkąd pamiętam (mam go od ponad 8 lat). Przy prędkościach około 100-110 km/h (drogi o równej nawierzchni) drga kierownica. Jak dojdę do 120 km/h przestaje, jak zwolnię poniżej 100 km/h też przestaje. Spędzało mi to sen z powiek. Przez te lata miałem różne opony, zamieniałem je miejscami itp. Nic to nie zmieniało. Dlatego opony można wykluczyć. Zawieszenie mam ogarnięte. Przez te lata wymieniałem mnóstwo elementów i nie miało to żadnego wpływu. Z czasem się przyzwyczaiłem i jeżdżę szybciej lub wolniej niż "prędkość drgania":>

Widzę że nie jestem sam :), ja już nawet drugi komplet alu kupiłem w nadziei że to rozwiąże problem. Stado warsztatów również oficjalnych walczyło i tylko słyszałem "Panie tu wszystko dobrze " :), lata z tym latam i jest ok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy za drgania może być odpowiedzialna zmęczona poduszka silnika/skrzyni ? Czy raczej wtedy drgania były odczuwalne w szerszym zakresie prędkości ? Też mam takie drgania w okolicy 110-120, ale nie wykluczyłem całkowicie kół. Wulkanizator wyważał i zwrócił mi uwagę, że jedna opona ma delikatne bicie promieniowe i nawet jak zostanie dobrze wyważona to może powodować drgania. Dopiero przed zimą mam zamiar wymienić opony, ale mam wrażenie, że nie są one powodem tego zjawiska. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Tomasz_555 napisał:

A czy za drgania może być odpowiedzialna zmęczona poduszka silnika/skrzyni ? Czy raczej wtedy drgania były odczuwalne w szerszym zakresie prędkości ? Też mam takie drgania w okolicy 110-120, ale nie wykluczyłem całkowicie kół. Wulkanizator wyważał i zwrócił mi uwagę, że jedna opona ma delikatne bicie promieniowe i nawet jak zostanie dobrze wyważona to może powodować drgania. Dopiero przed zimą mam zamiar wymienić opony, ale mam wrażenie, że nie są one powodem tego zjawiska. 

Ja poduchy wszystkie wymieniłem, u mnie nie rozwiązało to problemu. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...