Witam wszystkich i mam nadzieje ze ktos bedzie w stanie mi pomoc i mial juz taki przypadek.
2002 Impreza wrx UK ej205
Sprawa wyglada dziwnie i walcze z nia juz 2gi tydzien. Gdy sprawdzilem swoje korekty paliwowe byly na +15% wiec zaczolem szukac lewego powietrza. Gdy uszczelnilem silnik zaczely sie problemy. Silnik zaczol mi wywalac blad grzalki P0031 ok wiec zaczolem sprawdzac i testowac sonde , wtyczki sondy i ECU, uziemienie do ECU. kupilem nowa sonde bo stwierdzilem ze moze taj juz jest stara i sie konczy. Zalozylem nowa (DENSO) i problem na 30 min zniknol ... i znow to samo!
Brak rezystancji na kablach i wszystkie maja ciaglosc od wtyczki do ecu , z ecu do uziemienia. Rezystancja na sondach 0.8 ohma na dwuch sondach nowa miala taka sama jak wyciaglem z pudelka. Gdy podgrzeje je palnikiem produkuja napiecie i jak podlacze je pod 12V grzalka dziala. Wiec mysle ze sensory sa ok...
Napiecie jakie mam na wtyczne do sondy od ecu na wlaczonej stacyjce silnik nie dziala : Kabel zolty czerwony 12.4v kabel od przekaznika , czarno czerwony, ktory idzie do ecu na piny 4i5 12V (przy wlaczonym silniku ma 14.6V ,gdzie moje lawowanie silnika jest 14.4v) dwa kable bialy i czarny (przewod ekranowany podlaczony na pin 18 napiecie 1V) piny w ECU 19 i 29 napiecie 4.8V (takze na wlaczonym silniku) kable wygladaja ok sprawdzilem wiazke oczyscilem piny dogiolem je dla lepszego kontaktu. Silnik chodzi jak traktor i na wolnych obrotach prawie gasnie bo mu brakuje sygnalu sondy... ECU takze wymienilem na inne i napiecia nadal takie same.
Czy ktos mogl by mi sprawdzic jakie napiecia ma na swojej wtyczce bo one sa cos podejzane dla mnie. A mi rece opadaja od tego. Auto chodzilo poprawnie i bardzo plynnie niczym uszczelnilem caly silnik.
Mam nadzieje ze was nie zanudzilem ty tematem ale przeszukalem polowe neta juz czy ktos mial taki problem i nic nie znalazlem.
Dziekuje za pomoc i pozdrawiam.