Skocz do zawartości

Dziwny wyciek oleju


lukikosa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
Czy może mi ktoś powiedzieć od czego jest dokładnie ten wyciek. Czy to jest możliwe że jest wyciek ze skrzyni i miski olejowej ?
Miał ktoś taki problem w foresterze?
filmik tutaj -> https://drive.google.com/open?id=1N6AbN1OXNsxdTHXlJ25LgR9-sEUAQdcY

 

Edytowane przez lukikosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, ewemarkam napisał:

Szkoda że zdjęcia nie zrobiłeś. Ale tak czy tak, trzeba to umyć. I dopiero zobaczyć skąd to cieknie.

Najlepsze jest to że samochód ma przebieg 56 tys i już takie wycieki. W poprzednim samochodzie jakim była Toyota nie było nigdy takich problemów z wyciekami. Samochód miał przejechane 170 tys i żadnych problemów. Jednak nie ma co porównywać toyoty do subaru pod względem awaryjności.
Dzisiejsze Subaru to już nie ta sama marka co kiedyś.

Edytowane przez lukikosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lukikosa Nie miałeś ostatnio wymienianego oleju w dyfrach. Śruba spustowa z przedniego dyferencjału jest podejrzanie ciemna. Może nie dokręcili, a pęd powietrza tak rozdmuchuje olej. Albo po prostu się z niej poci. Jedź na serwis z tym.

Edytowane przez ewemarkam
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze gada, dać mu wódki. Metalowe uszczelki pod korkiem wymienia się za każdym razem. Nie wymieniane wymagają więcej siły do szczelnego dokręcenia, a w perspektywie czasu potrafią przekoodować i olej się sączy. Miałem identyczny wyciek z dyfra, a uwalona była cała micha. Jeszcze kwestia koloru oleju o ile jest gdzieś w miarę świeży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, olej napisał:

Dobrze gada, dać mu wódki. Metalowe uszczelki pod korkiem wymienia się za każdym razem. Nie wymieniane wymagają więcej siły do szczelnego dokręcenia, a w perspektywie czasu potrafią przekoodować i olej się sączy. Miałem identyczny wyciek z dyfra, a uwalona była cała micha. Jeszcze kwestia koloru oleju o ile jest gdzieś w miarę świeży.

kolor widać tak jakby jasny zielony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, olej napisał:

Ze skrzyni był by ciemny, raczej mało prawdopodobne że czerwony :) Wyjmij bagnet i zobacz jaki stan w silniku, a jaki na bagnecie z dryfra. Umyj to wszystko benzyną i zobacz gdzie wyciek się pojawi. 

 

Wyciek jest z przodu nie z tylu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, lutek34 napisał:

skoro twierdzisz że olej jest zielonkowaty to zapewne jest to wyciek ze skrzyni i teraz musisz zlokalizować skąd.

Picture

 

olej z dyfra jest żółtawy

Picture

 

Dokładnie taki zielony jak pierwsze zdjęcie. To pewnie leje się z tego korka bo jest cały czarny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie taki zielony jak pierwsze zdjęcie. To pewnie leje się z tego korka bo jest cały czarny. 
No nie właśnie. Korek od skrzyni masz suchy. Tak przynajmniej wygląda na filmie. Ten mokry korek jest od dyfra. Skoro masz CVT to olej w skrzyni biegów to nie ten sam z dyfra. Jeśli faktycznie płyn jest zielony to masz wyciek ze skrzyni i to nie z korka bo jak napisałem wyżej na Twoim filmie jest on suchy. Gdzieś może z łączenia miski ze skrzynią, albo czegoś innego. Trzeba umyć i obserwować ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, lutek34 napisał:

skoro twierdzisz że olej jest zielonkowaty to zapewne jest to wyciek ze skrzyni i teraz musisz zlokalizować skąd.

Nie jestem pewny.., kolega ma chyba XT, a tam są montowane o ile pamiętam  CVT High Torque - u mnie w niej olej był różowiutki..

Edytowane przez Dzik44
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, lukikosa napisał:

Witam,
Czy może mi ktoś powiedzieć od czego jest dokładnie ten wyciek

przez internet to można sobie gdybać.  Jedz do serwisu. Może to być wyciek ze skrzyni, z przedniego dyfra lub  z silnika. Innych opcji nie ma. Subaru to nie Toyota ani Honda niestety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Karas napisał:

przez internet to można sobie gdybać.  Jedz do serwisu. Może to być wyciek ze skrzyni, z przedniego dyfra lub  z silnika. Innych opcji nie ma. Subaru to nie Toyota ani Honda niestety

Dobrze ze auto jest na gwarancji. Oddam na serwis i po naprawie raczej auto będzie na sprzedaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie delikatne zapocenie to nie jest jakaś ultra awaria unieruchamiająca auto na amen. Podejrzewam ze spokojnie mógłbyś z tym jeździć i nic by się autu nie stało ale mimo wszystko warto naprawić. Jeżeli auto Ci nie leży sprzedaj . Jest to ostatnie z męskich aut produkowane przez Subaru i bez problemu znajdzie nowego właściciela pod warunkiem że cena nie będzie z kosmosu. Tak jak piszą przedmówcy to nie jest dobry czas na sprzedaż czegokolwiek 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, lukikosa napisał:

Gdzie polecacie zawieść samochód na serwis gwarancyjny do jakiego ASO. Śląsk i Małopolska wchodzi w grę. 

gdzie masz bliżej, na śląsku mikołów w małopolsce kraków podobno dają rade. Stawiam na uszczelkę misy olejowej skrzyni biegów

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, lukikosa napisał:

Dobrze ze auto jest na gwarancji. Oddam na serwis i po naprawie raczej auto będzie na sprzedaż.

 

Piotrek Rajski ( Raju) odkupi z cieknącą skrzynią , po co tracić czas...:)

ps. skrzynie trzeba wyjąć uszczelnić klapkę + 3 oringi… 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...