matmat Opublikowano 15 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2020 Czy ktoś wrzucał dyfer ze szperą do wolnossącego forestera sg bez szpery z tyłu? Z któregoś modelu z turbo pasuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 15 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2020 A są wolnossące SG w manualu bez szpery z tyłu?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 15 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2020 3 godziny temu, rutra80 napisał: A są wolnossące SG w manualu bez szpery z tyłu?? Chyba większa większość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 15 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2020 Mój miał, no i XT też ma... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 15 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2020 Mój miał, no i XT też ma... To że Twój ma to akurat szczęście. Visko w dyfrze było za dopłatą w wolnossaku w turbo seryjnie. Tak przynajmniej można wywnioskować z opini ludzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 15 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2020 To nie wiem czy mi się coś popierniczyło ale dałbym sobie głowę uciąć że 10 lat temu na tym forum był konsensus że wszystkie forki SG w manualu mają wisko w centralnym i tylnym dyfrze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 15 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2020 To nie wiem czy mi się coś popierniczyło ale dałbym sobie głowę uciąć że 10 lat temu na tym forum był konsensus że wszystkie forki SG w manualu mają wisko w centralnym i tylnym dyfrze... Może, tak było. Jesteś dłużej na forum:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 15 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2020 Z drugiej strony niedawno mechanik robiący tylko Subaru stwierdził że tych mostów rozebrał pół województwa i nigdy nie widział w środku wiskozy, a że na podnośniku oba tylne koła kręcą się tak samo to TTTM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 18 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2021 Odgrzebie trochę temat. Pewnie ktoś już słyszał, albo ma wyrobioną opnie odnośnie... Phantom Grip LSD. Taki insert niby pasujący do zwykłego dyfra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 18 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2021 Myślałem o tym ale jakoś przestałem Albo bym wzmocnił istniejące LSD albo wrzucił wkładkę z blokada 100 procWysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilej Opublikowano 17 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2021 Mój SG ma wisko w tylnym dyfrze. Nie interesuje mnie jej wzmocnienie czy torsen. Chcę założyć stuprocentową blokadę (ARB Air Locker), żeby w terenie nie liczyć na dohamowanie mniej obciążonego koła czy przeniesienie momentu na to o mniejszej prędkości obrotowej, tylko spięcie ich na stałe, żeby oba cały czas mieliły z tą samą prędkością. Czy ktoś z Was już taką blokadę zamontował? Sprawdza się to w Forku? Wymaga wielu modyfikacji? Będę wdzięczny za info. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 17 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2021 (edytowane) Godzinę temu, wilej napisał: Mój SG ma wisko w tylnym dyfrze. Nie interesuje mnie jej wzmocnienie czy torsen. Chcę założyć stuprocentową blokadę (ARB Air Locker), żeby w terenie nie liczyć na dohamowanie mniej obciążonego koła czy przeniesienie momentu na to o mniejszej prędkości obrotowej, tylko spięcie ich na stałe, żeby oba cały czas mieliły z tą samą prędkością. Czy ktoś z Was już taką blokadę zamontował? Sprawdza się to w Forku? Wymaga wielu modyfikacji? Będę wdzięczny za info. Ja mam zamontowaną blokadę ARB. W każdym aucie się sprawdzi pod warunkiem że jest dostępny dedykowany zestaw. Czy są dostępne blokady ARB do Forestera? Nie widziałem szczerze mówiąc, ale może się mylę. ARB to świetna blokada, działa błyskawicznie, można zapinać podczas jazdy pod warunkiem jazdy na wprost. Cena dość wysoka - kosz z blokadą około 4-5 tys, do tego łożyska, dodatkowo kompresor i na koniec montaż, i instalacja. Oczywiście wiskozy bije na łeb, ale wiadomo że wiskoza niczego nie blokuje, bo to mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu nie zaś blokada sensu stricte. Edytowane 17 Kwietnia 2021 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilej Opublikowano 17 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2021 6 minut temu, mechanik napisał: Ja mam zamontowaną blokadę ARB. W każdym aucie się sprawdzi pod warunkiem że jest dostępny dedykowany zestaw. Są blokady ARB do Forestera? Jest to świetna blokada. Cena dość wysoka - kosz z blokadą około 4-5 tys, do tego łożyska, dodatkowo kompresor i na koniec montaż, i instalacja. Oczywiście wiskozy bije na łeb, ale wiadomo że wiskoza niczego nie blokuje, bo to mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu nie zaś blokada sensu stricte. Tak, wiem że stuprocentowa blokada ARB to świetna sprawa w terenie i dlatego zastanawiam się nad jej założeniem. Natomiast nie znalazłem dedykowanej do Forka. Może źle szukałem. Stąd moje pytanie czy ktoś ma coś takiego w swoim Forku i czy założenie wymaga dużych modyfikacji (o ile w ogóle da się założyć ARB do tylnego dyfra Forka). A tak z innej beczki... w jakich wersjach masz te Wranglery? Z tego co pamiętam w Rubiconie były fabrycznie dwie stuprocentowe blokady, a Sahara i Sport chyba ich nie miały i trzeba było dokładać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 17 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2021 (edytowane) Godzinę temu, wilej napisał: Z tego co pamiętam w Rubiconie były fabrycznie dwie stuprocentowe blokady, Sahara na życzenie może mieć z tyłu wiskozę (Limited Slip Differential), jednak to rozwiązanie na asfalt nie w teren. Tak, fabrycznie blokady są w wersji Rubicon. Są to blokady sterowane elektrycznie, załączyć je można jedynie zatrzymując się i po włączeniu reduktora oraz tylko w konfiguracji tył, lub tyl+przód. ARB jest dużo bardziej wytrzymała, załącza się/rozłącza błyskawicznie nawet w czasie jazdy, bez znaczenia czy na reduktorze czy nie, przy dowolnej prędkości na dowolnym biegu i w dowolnej konfiguracji. Dodatkowo sterowanie jest obojętne na wodę /wilgoć (pneumatyka). Zaletą blokad w Rubiconie jest przede wszystkim montaż fabryczny więc nie trzeba kasy wydawać. Mam i Rubicona i Saharę. Edytowane 17 Kwietnia 2021 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilej Opublikowano 17 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2021 29 minut temu, mechanik napisał: ARB jest dużo bardziej wytrzymała, załącza się/rozłącza błyskawicznie nawet w czasie jazdy, bez znaczenia czy na reduktorze czy nie, przy dowolnej prędkości na dowolnym biegu i w dowolnej konfiguracji. Dodatkowo sterowanie jest obojętne na wodę /wilgoć (pneumatyka). O to właśnie mi chodzi. Świetne rozwiązanie. Ale czy da się zastosować ARB w SG? Dedykowanej nie znalazłem. Producent nie przewidział, że ktoś będzie chciał Forka tak zmotać? Pozostaje rzeźbienie. Może ktoś już zakładał ARB do SG i podzieli się doświadczeniami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 17 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2021 (edytowane) 32 minuty temu, wilej napisał: O to właśnie mi chodzi. Świetne rozwiązanie. Ale czy da się zastosować ARB w SG? W technice zawsze jest tak, że można, tylko kwestia to koszt. W przypadku Forestera musisz ocenić ten koszt na bazie dostępnych na rynku części do innych marek i zastanowić się czy dalej Cię to interesuje. Prosty rachunek blokada ARB do aut niepopularnych około 5 tys PLN, kompresor od 700 PLN, montaż i elektryka (zapytać w warsztacie). Jeśli ten koszt jesteś gotów ponieść, określić cenę modyfikacji dyfra. Odwiedź warsztat offroadowy i ogarniętą osobę zapytaj czy taka modyfiacja w tym przypadku technicznie ma sens ze względu na trwałość elementów napędu. Chodzi o to czy zapięta blokada nie będzie ustawicznie niszczyć pozostałych elementów. Po takim research podjąć decyzję. Edytowane 17 Kwietnia 2021 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 17 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2021 Wg mojego rozeznania blokada nie występuje w rozmiarze r160. Chyba jest r180 ale nie wiem czy jesteśmy w stanie dobrać przełożenia. Widziałem jakiś filmik z foresterami i blokadą.Poszukam to wkleje. Alternatywa to automatyczna blokada. Dużo tańsza, prostsza i dedykowana do dyfra 160 bez LSD. Można od ruskich kupić. Wychodzi 230 albo 280 EUR z wysyłką ale może się trafić cło i VATWysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 17 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2021 A nie sorry, jest w 1 poście Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 17 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2021 Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 17 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2021 https://drive.google.com/file/d/1zd4iOZbeiKzCGg-Pzn3onvbeate_9QOi/viewWysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilej Opublikowano 17 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2021 33 minuty temu, mechanik napisał: Chodzi o to czy zapięta blokada nie będzie ustawicznie niszczyć pozostałych elementów. Faktycznie. O tym nie pomyślałem. Dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilej Opublikowano 17 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2021 13 minut temu, coocer napisał: Alternatywa to automatyczna blokada. Dużo tańsza, prostsza i dedykowana do dyfra 160 bez LSD. Dzięki. Pewnie tak to się u mnie jednak skończy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 17 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2021 Dzięki. Pewnie tak to się u mnie jednak skończy.Jak się zdecydujesz to daj znać. Szukam impulsu do zakupu ,Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilej Opublikowano 17 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2021 1 minutę temu, coocer napisał: Jak się zdecydujesz to daj znać. Szukam impulsu do zakupu , Jasne. Jak tylko założę jakąś sensowną blokadę tylnego dyfra (a z pewnością prędzej czy później założę), to napiszę jak to robi w terenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 26 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2021 Zacny artykuł na temat blokad, napisany przez osobę która o offradzie i mechanice w terenówce wie wiele. Bardzo przydatna wiedza. Pozwala zrozumieć zasady działania oraz odróżnić co jest blokadą, a jakie rozwiązania to pseudo blokady, dziwne wynalazki albo zwyczajnie rozwiązania szosowe. https://www.trasek.com.pl/blokada-na-100/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się