Skocz do zawartości

Blokada tylnego dyfra


coocer

Rekomendowane odpowiedzi

To nie wiem czy mi się coś popierniczyło ale dałbym sobie głowę uciąć że 10 lat temu na tym forum był konsensus że wszystkie forki SG w manualu mają wisko w centralnym i tylnym dyfrze...
Może, tak było. Jesteś dłużej na forum:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...

Mój SG ma wisko w tylnym dyfrze. Nie interesuje mnie jej wzmocnienie czy torsen. Chcę założyć stuprocentową blokadę (ARB Air Locker), żeby w terenie nie liczyć na dohamowanie mniej obciążonego koła czy przeniesienie momentu na to o mniejszej prędkości obrotowej, tylko spięcie ich na stałe, żeby oba cały czas mieliły z tą samą prędkością. Czy ktoś z Was już taką blokadę zamontował? Sprawdza się to w Forku? Wymaga wielu modyfikacji?  Będę wdzięczny za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wilej napisał:

Mój SG ma wisko w tylnym dyfrze. Nie interesuje mnie jej wzmocnienie czy torsen. Chcę założyć stuprocentową blokadę (ARB Air Locker), żeby w terenie nie liczyć na dohamowanie mniej obciążonego koła czy przeniesienie momentu na to o mniejszej prędkości obrotowej, tylko spięcie ich na stałe, żeby oba cały czas mieliły z tą samą prędkością. Czy ktoś z Was już taką blokadę zamontował? Sprawdza się to w Forku? Wymaga wielu modyfikacji?  Będę wdzięczny za info.

Ja mam zamontowaną blokadę ARB.

W każdym aucie się sprawdzi pod warunkiem że jest dostępny dedykowany zestaw. Czy są dostępne blokady ARB do Forestera? Nie widziałem szczerze mówiąc, ale może się mylę.

ARB to świetna blokada, działa błyskawicznie, można zapinać podczas jazdy pod warunkiem jazdy na wprost. Cena dość wysoka - kosz z blokadą około 4-5 tys, do tego łożyska, dodatkowo kompresor i na koniec montaż, i instalacja.

Oczywiście wiskozy bije na łeb, ale wiadomo że wiskoza niczego nie blokuje, bo to mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu nie zaś blokada sensu stricte. 

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, mechanik napisał:

Ja mam zamontowaną blokadę ARB.

W każdym aucie się sprawdzi pod warunkiem że jest dostępny dedykowany zestaw. Są blokady ARB do Forestera? 

Jest to świetna blokada. Cena dość wysoka - kosz z blokadą około 4-5 tys, do tego łożyska, dodatkowo kompresor i na koniec montaż, i instalacja.

Oczywiście wiskozy bije na łeb, ale wiadomo że wiskoza niczego nie blokuje, bo to mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu nie zaś blokada sensu stricte. 

Tak, wiem że stuprocentowa blokada ARB to świetna sprawa w terenie i dlatego zastanawiam się nad jej założeniem. Natomiast nie znalazłem dedykowanej do Forka. Może źle szukałem. Stąd moje pytanie czy ktoś ma coś takiego w swoim Forku i czy założenie wymaga dużych modyfikacji (o ile w ogóle da się założyć ARB do tylnego dyfra Forka).

 

A tak z innej beczki... w jakich wersjach masz te Wranglery? Z tego co pamiętam w Rubiconie były fabrycznie dwie stuprocentowe blokady, a Sahara i Sport chyba ich nie miały i trzeba było dokładać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wilej napisał:

Z tego co pamiętam w Rubiconie były fabrycznie dwie stuprocentowe blokady,

Sahara na życzenie może mieć z tyłu wiskozę (Limited Slip Differential), jednak to rozwiązanie na asfalt nie w teren. 

Tak, fabrycznie blokady są w wersji Rubicon. Są to blokady sterowane elektrycznie, załączyć je można jedynie zatrzymując się i po włączeniu reduktora oraz tylko w konfiguracji tył, lub tyl+przód. 

ARB jest dużo bardziej wytrzymała, załącza się/rozłącza błyskawicznie nawet w czasie jazdy, bez znaczenia czy na reduktorze czy nie, przy dowolnej prędkości na dowolnym biegu i w dowolnej konfiguracji. Dodatkowo sterowanie jest obojętne na wodę /wilgoć (pneumatyka).

Zaletą blokad w Rubiconie jest przede wszystkim montaż fabryczny więc nie trzeba kasy wydawać.

Mam i Rubicona i Saharę.

 

 

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, mechanik napisał:

ARB jest dużo bardziej wytrzymała, załącza się/rozłącza błyskawicznie nawet w czasie jazdy, bez znaczenia czy na reduktorze czy nie, przy dowolnej prędkości na dowolnym biegu i w dowolnej konfiguracji. Dodatkowo sterowanie jest obojętne na wodę /wilgoć (pneumatyka).

 

 

O to właśnie mi chodzi. Świetne rozwiązanie. Ale czy da się zastosować ARB w SG? Dedykowanej nie znalazłem. Producent nie przewidział, że ktoś będzie chciał Forka tak zmotać?  ;) Pozostaje rzeźbienie. Może ktoś już zakładał ARB do SG i podzieli się doświadczeniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, wilej napisał:

O to właśnie mi chodzi. Świetne rozwiązanie. Ale czy da się zastosować ARB w SG?

W technice zawsze jest tak, że można, tylko kwestia to koszt. 

W przypadku Forestera musisz ocenić ten koszt na bazie dostępnych na rynku części do innych marek i zastanowić się czy dalej Cię to interesuje. 

Prosty rachunek blokada ARB do aut niepopularnych około 5 tys PLN, kompresor od 700 PLN, montaż i elektryka (zapytać w warsztacie). 

Jeśli ten koszt jesteś gotów ponieść,  określić cenę modyfikacji dyfra. Odwiedź warsztat offroadowy i ogarniętą osobę zapytaj czy taka modyfiacja w tym przypadku technicznie ma sens ze względu na trwałość elementów napędu. Chodzi o to czy zapięta blokada nie będzie ustawicznie niszczyć pozostałych elementów. 

Po takim research podjąć decyzję. 

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mojego rozeznania blokada nie występuje w rozmiarze r160. Chyba jest r180 ale nie wiem czy jesteśmy w stanie dobrać przełożenia.

Widziałem jakiś filmik z foresterami i blokadą.
Poszukam to wkleje.

Alternatywa to automatyczna blokada. Dużo tańsza, prostsza i dedykowana do dyfra 160 bez LSD.

Można od ruskich kupić. Wychodzi 230 albo 280 EUR z wysyłką ale może się trafić cło i VAT

Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, coocer napisał:

Jak się zdecydujesz to daj znać. Szukam impulsu do zakupu ,:)


 

Jasne. Jak tylko założę jakąś sensowną blokadę tylnego dyfra (a z pewnością prędzej czy później założę), to napiszę jak to robi w terenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Zacny artykuł na temat blokad, napisany przez osobę która o offradzie i mechanice w terenówce wie wiele. 

Bardzo przydatna wiedza. Pozwala zrozumieć zasady działania oraz odróżnić co jest blokadą, a jakie rozwiązania to pseudo blokady, dziwne wynalazki albo zwyczajnie rozwiązania szosowe.

 

https://www.trasek.com.pl/blokada-na-100/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...