Skocz do zawartości

Blokada tylnego dyfra


coocer

Rekomendowane odpowiedzi

10 minut temu, togus napisał:

Mam wzmocniną centralną wiskozę na 10 kg, włożyłem tylny dyfer z sturbo tez wzmocniony w do 10 kg. Mam dziwny objawy auto jakby blokuje się, czuć że spina się chyha tył na prostej drodze, jakbym miał reczny zaciągnięty auto nie chce przyspieszać czuć jakby coś je trzymalo po chwili puszcza i jedzie normalnie, uczucie jakbym na haku miał przyczepę. Objaw na 2,3,4,5 biegu poniżej 2.2 krpm potem czuć ze puszcza normalnie przyspieszając. Przy wyzszych obrotach ipredkosci nie ma żadnego problemu. Nie dzieje się to cały czas raz jest dobrze raz nie. Czym może być to spowodowane? Gdzie szukać problemu ? Jeszcze nie byłem u mechanika z braku czasu autem robię 200 km dziennie i przesiadłem się do drugiego. 

Napisz jeszcze do jakiego auta włożyłeś ten dyfer, bo wygląda to na inne przełożenie skrzyni niż w dyfrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legacy BE 2.0 dyfer z forester sturbo, opony nowe z września 2019 r. Wiem ze było inne przełożenie dlatego został przekręcony talerz różnicówki z otwartego dyfra do poszperowanego. Fakt ze skrzynie tez wymieniłem z imprezy gc 

Edytowane przez togus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legacy BE 2.0 dyfer z forester sturbo, opony nowe z września 2019 r. Wiem ze było inne przełożenie dlatego został przekręcony talerz różnicówki z otwartego dyfra do poszperowanego. 
Ale to chyba za mało, a zębatka atakujaca ile miała zębów?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to tak, że wymieniłem skrzynie na ty754VR1AA z przełożeniem 3.9, wstawiłem wiskozę do obudowy starego tylnego dyfra podmieniając koło różnicowe żeby przełożenia się zgadzały. Teraz tak myślę, że może mam inne fabryczne przełożenie w dyfrze i stąd te objawy. Mam starą skrzynię w garażu jak dojść do tego jakie ma przełożenie? Bo jeśli wyjdzie że stara skrzynia ma inne przełożenie niż 3,9 to dyfer był do niej dopasowany i dlatego teraz mam problem. Co w starej skrzyni rozkręcić i policzyć? 

Edytowane przez togus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo policzyć obroty. Z przełożeń Ci to wyjdzie default_smile.png

A jeśli nie to jak zdejmiesz dupkę skrzyni będziesz mógł pokręcić kołem zębatym (od strony wiskozy) na wałku atakującym przedni dyfer.

Tu masz film z rozbiórki skrzyni. Nawet w naszym rodzimym języku.

 

 

 https://youtu.be/Rxj2HgPRxpo

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli kręcę wałkiem od strony sprzęgła i liczę obroty z tylu przy tylnej wiskozie ? Jak to potem dzielę ? ilość obrotów do zębów ? 
Nie, kręcisz wałkiem od strony wisko, tym który jest na dole skrzyni. Na filmie to widać który wychodzi na przedni dyfrencjał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie prościej, kręcisz Obiema półosiami (bo jak pokręcisz jedną to pewnie druga się będzie kręcić w przeciwnym kierunku) np 10 obrotów i liczysz ile obrotów zrobi Ci "to małe". Czyli jeśli po 10 obrotach pół osiami, wałek atakujący zrobi 39 obrotów to masz przełożenie 3.9, jeśli zrobi 40 obrotów to masz 4.0, jeśli 42 obroty to masz 4.2. Tak łatwiej to policzyć. Drugą opcją jest rozpołowienie skrzyni i policzenie zębów, albo odnalezienie oznaczenia na kole talerzowym.  Niech mnie ktoś poprawi jeśli się myle.

 

Jeszcze nie wiem czy sprawdzałeś, możesz wklepać numer skrzyni w google (jeśli jest jeszcze nalepka), albo odszukać go na liście przekładni (lista przekładni jest w tamacie w FAQ)

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jakbyś znalazł temat w spisie tej przekładni nie ma. Niżej masz listę. Generalnie jak teraz szukałem czegoś o tej skrzyni to tylko u Rusków i Anglików coś jest. Ale spisu przełożeń nie ma. Jak rozbierzesz skrzynie to po prostu policz żeby i podziel duże koło przez małe.

 

http://cloud.tapatalk.com/s/5f5607b1cf003/Subaru%20Tranny%20Chart.pdf

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@toguskiedyś gadaliśmy o tym na pw.  Rozumiem ,że chcesz sprawdzić  czy są takie same przełożenia skrzyni i dyfra.

  Najprościej na aucie -nie musisz znać przełożeń.

Ale w rękach też się da.

Ta skrzynia to druga ? I auto masz  kompletne?

Edytowane przez respect
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak na aucie mogę to teraz sprawdzić? skoro mogą mieć inne przełożenia dyfer i skrzynia. Tak to jest moja pierwotna skrzynia, którą wymieniłem bo ,,szumiała. Teraz chcę sprawdzić jakie ma przełożenie, ponieważ dyfer musi mieć takie samo, tymczasem moja skrzynia na aucie Ty754vr1aa ma 3.9. Przełożenie dyfra musi być dostosowane do przełożenia skrzyni, zmieniając dyfer zamontowałem koło zębate (różnicówkę) ze starego dyfra więc musi być ok. Obawiam się, że zamontowana skrzynia biegów ma inne przełożenie stąd występujący problem, gorzej jeśli też ma 3,9 to liczę na dalsze sugestie co może być nie tak 

Edytowane przez togus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ummmm czy wkład dyfra z przodu jest taki sam jak z tyłu i różnią się tylko kołem zębatym?

Tzn czy można wrzucić LSD na przód a otwarty wykorzystać do lockera z tyłu?



Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liczyłeś np z 10 obrotów? Jak dobrze rozumiem, to gdy kręcisz tylem dopiero się przód rusza. Więc zrób 10 obrotów tylnym kołem i sprawdź jak się to ma z przodem. W sensie ile wtedy przód zrobi obrotów. Powinien tyle samo.  

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ewemarkam napisał:

Powinien tyle samo.  

O ile jest wrzucony jakiś bieg by wałek zdawczy skrzyni stał nieruchomo i przed właściwym kręceniem "napręży" się luzy w napędach. Statyczny opór wisko jest do przełamania ręką, nawet 10 kg ;) 

 

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie  by się wzięło miernik prędkości obrotowej, podniosło go całego za budę i puściło na 4,5 biegu. Zmierzyłby prędkości kół i wszystko było by wiadome. Trudny temat ;/

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, togus napisał:

Czyli co rozbierać dalej starą skrzynie i sprawdzać przełożenie ? Czy co jeszcze sprawdzić ?

Nie. A zrobiłeś dokładnie tak jak pisałem pw? Wrzuciłeś jedynkę? Zobaczyłeś dodatkowo na koło pasowe silnika?

Bo wygląda jak by było za dużo stopni swobody -czyli napęd gdzieś ucieka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwila byłem u mechanika, olej raczej w dyrze jest wszystko suchutkie. Zastanawia mnie tez olej mam zalany mannol 75w140. Wcześniej był 75w90. Pytanie czy może być to kwestia oleju który gęstnieje pod wpływem temperatury ? Test zrobilem bez wrzuconej 1 na luzie, przepraszam źle zrozumiałem. Natomiast na szutrze pięknie zamiata tyłem. Raz jeszcze zrobię test i wrzucę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...