Skocz do zawartości

Blokada tylnego dyfra


coocer

Rekomendowane odpowiedzi

Otwieram temat żeby powymieniać myśli i doświadczenia dotyczące tylnego dyfra i dostępne opcje na wzmocnienie spięcia. 

 

Na dzień dzisiejszy wg mojej wiedzy mamy 4 opcje na modyfikacje tylnego dyfra R160:

1) Wymiana płynu wiskotycznego i wzmocnienie spięcia tylnego dyfra z 5 na 10 lub 20 KG

Tutaj musimy mieć dyfer LSD który wysyłamy do firmy.

https://lsdfactory.pl/

Koszt 500 PLN

2) Blokada 100% (click) 

Najskuteczniejsza metoda, ale również najbardziej inwazyjna.

W tym przypadku musimy mieć otwarty dyfer, czyli dla forków 2 jest to dodatkowy koszt

Dyfer należy przypiłować żeby wkładka weszła do środka.

Technika jazdy też jest inna, bo na zakrętach należy obchodzić się delikatniej z gazem

https://www.youtube.com/embed/OpFLXMjYHOw?start=844&feature=oembed

Cena blokady to ok. 15000 Rubli - ok 900PLN + koszty i ewentualne cła. [/url]

https://izh-techno.ru/series/blokka-subaru-

https://www.diffblock.com/lokrajt

https://www.diffblock.com/oneclick ta blokuje się tylko w 1 położeniu, jest bardziej łagodna / drogowa. Jak się już zapnie to też jest 100%

Są też wyroby z USA, oczywiście koszt znacznie wyższy (jeśli dobrze pamiętam to 2 - 4 razy)

3) Torsen do dyfra R160

W tej opcji prawdopodobnie kupujemy całą wkładkę 

Cena to 18000 Rubli  - ok 1100 https://www.val-racing.ru/differentsial-povyshennogo-treniya-subaru-zadniy-reduktor-r160.-stepen-blokirovaniya-srednyaya

4) Do sprawdzenia - wygląda na to że ktoś zaadaptował blokadę pneumatyczną do Subaru

Tutaj zapewne jest największa rzeźba i koszt. Sama blokada ARB Air Locker jest już dość droga

https://www.facebook.com/SubaruDiffLock/?__tn__=kCH-R&eid=ARDkgNxd34mz0x7n2qstspnSFqJZkiuQxW7nZTqdZ_WIHnLsz1tFiTbuJYiE4hCI5AGv-tmljqecBEG-&hc_ref=ARR1e9TRO6cpjcFQE8q-uFmYcVeb1mtij_Sv_Qq0667GmnpzhVw08QbugnVKEGsOPy0&fref=nf&__xts__%5B0%5D=68.ARC4_Zezv24i0gAZOcq6vc-kVugBxfnAoFMB_nxnlBh-a7_uK27DTd-bxiwl0h_M-v-IQNGxlLs6pBV_SF4S-pOhtFukIyiHF64CILktHL1hbZ4ig7M7D8ocxqdUxtsI7tnrypW8N983nOU5lpWw59cULxBmVSCe6j34gTgi1YO1jKMAw3-wwDFoPJ1vL_tRXJ2kldqtpuzL8KrsxbNQ9Ggi31urJzwQnWKsN71c0pzuu3Gj9mDFjIXGY9_3YaZXeDgIT_9FgHoLYMK2ueJeuTRt-DHhZqm1_N03lq3e5m5sPOwIkZfcIErsxlz9oNQlTasUlvaraf6peIrPmhYIiXVDt5HPu-CTrHY8lcY19mKq8ddT7HcZU-WlnmRD4F4sWrQwin3wU08ddkJjc5c7sq44-CyH4Xl-kB9QmdSts6NM347iTGC_NGz_0CAqUH2gTe2ouPWUF-nxt3JppBVSQk9cL_VPWi02PWDR9nAAlf0i1HD8LeQ

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
1 minutę temu, coocer napisał:

No to dziś sprawdzę swoje. 07 i 05 :)

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka
 

Jakby coś to dawaj znać, sam ciekaw jestem, a i napisz czy automat czy manual:)

U mnie manualna skrzynia;)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę się mylić bo ogarniałem to dawno temu na uczelni, ale w MY06 N/A nie ma z tyłu wiskozy. Co innego w turbo. Były na pewno w MY05 N/A (sam taką miałem).

Inna kwestia, że obracając koła ręcznie nie wzbudzisz wiskozy i koła będą się obracały w przeciwne strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę się mylić bo ogarniałem to dawno temu na uczelni, ale w MY06 N/A nie ma z tyłu wiskozy. Co innego w turbo. Były na pewno w MY05 N/A (sam taką miałem).

Inna kwestia, że obracając koła ręcznie nie wzbudzisz wiskozy i koła będą się obracały w przeciwne strony.

Właśnie sprawdzałem i obracają się w tą samą.

 

Może mam zaspawaną :)

 

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, coocer napisał:

Może mam zaspawaną

A to ciekawe, że mimo tak niewielkiej prędkości obrotowej koła olej w wisko się ścina :O Sam miałem dwa przypadki: albo drugie koło stało w miejscu albo obracało się w przeciwną stronę jak przy otwartym MR.

Na uczelni z kolei miałem rolki do badań i fajny sprzęt pomiarowy gdzie na wykresach bardzo ładnie wychodziła obecność wisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to ciekawe, że mimo tak niewielkiej prędkości obrotowej koła olej w wisko się ścina :o Sam miałem dwa przypadki: albo drugie koło stało w miejscu albo obracało się w przeciwną stronę jak przy otwartym MR.
Na uczelni z kolei miałem rolki do badań i fajny sprzęt pomiarowy gdzie na wykresach bardzo ładnie wychodziła obecność wisko.
To co mówisz masz jak najbardziej sens. Nie było żadnego opóźnienia. Muszę sprawdzić na jednym zablokowanym jak ciężko obrócić. Może jest coś nie tak ale biorąc pod uwagę mody które chcę to może być na plus :)

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze blokada za 0zł w postaci hamulca
Fajnie że wątek teraz sie pojawił bo jeszcze kilka dni temu bylem na stronie lsd factory i zastanawiałem się czy warto zmienić sobie z 4kgf na 10. Ktoś przerabiał? 
No właśnie próbowałem i z ręcznym i normalnym i nie chciał ruszyć. Może robię coś nie tak....

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@coocer, a sprawdzałeś na zimno czy na ciepło ? Bo jeszcze jeden aspekt chodzi mi po głowie. 

 

9 minut temu, aplam13 napisał:

No to ciekawe właśnie bardzo, @Tomasz_555 powiedz mi proszę Ty tego '05 miałeś 2.0 czy 2.5 (amerykaniec)? Ja gdzieś znalazłem info że właśnie US spec miały w 2.5 n/a LSD z tyłu.

2.0 N/A EU miałem :) Co do amerykańców to przyznam, że nie mam kompletnie wiedzy bo nie jestem zwolennikiem aut z USA. Oni też zwykle mają więcej wariacji w kwestiach wersji czy wyposażenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie przypominam, że rozmawialiśmy na uczelni na laborkach, że pewne zjawiska wynikają z momentu tarcia wewnętrznego. Czyli nawet jak dyfer jest otwarty to samo tarcie kół zębatych powoduje przeniesienie niewielkiego momentu obrotowego na drugie koło podczas gdy to pierwsze jest uniesione. Myślę, że w otwartym dyfrze to zjawisko może spotęgować zimny olej przekładniowy. 

Jako potwierdzenie powyższej tezy podam ciekawy przykład. Moje STi ma długie okresy postoju (2-3 tygodnie). Jak odpale silnik i puszczę sprzęgło na luzie to pojazd na płaskiej powierzchni przesuwa się o kilka centymetrów. To by oznaczało, że koła zębate będące w stałym zazębieniu przenoszą poprzez tarcie maleńki moment obrotowy. Takiego zjawiska nie ma jak skrzynia jest rozgrzana. Tylko na zimno. 

 

Może tak być, że jak dyfer jest ciepły (i wisko też) to na podnośniku koła obrócą się w przeciwne strony tudzież drugie pozostanie w spoczynku. Ciężko mi powiedzieć. Nie znam zbyt dobrze własności olejów stosowanych w sprzęgłach wiskotycznych, a już tym bardziej objawów ich zużycia. 

W starych napędach VW Syncro padnięte wisko nie przenosiło żadnego momentu. W Subaru z tego co wiem padające wisko klei płytki i przy skręcaniu poszarpuje. 

 

Edytowane przez Tomasz_555
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Mam wzmocniną centralną wiskozę na 10 kg, włożyłem tylny dyfer z sturbo tez wzmocniony w do 10 kg. Mam dziwny objawy auto jakby blokuje się, czuć że spina się chyha tył na prostej drodze, jakbym miał reczny zaciągnięty auto nie chce przyspieszać czuć jakby coś je trzymalo po chwili puszcza i jedzie normalnie, uczucie jakbym na haku miał przyczepę. Objaw na 2,3,4,5 biegu poniżej 2.2 krpm potem czuć ze puszcza normalnie przyspieszając. Przy wyzszych obrotach ipredkosci nie ma żadnego problemu. Nie dzieje się to cały czas raz jest dobrze raz nie. Czym może być to spowodowane? Gdzie szukać problemu ? Jeszcze nie byłem u mechanika z braku czasu autem robię 200 km dziennie i przesiadłem się do drugiego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wzmocniną centralną wiskozę na 10 kg, włożyłem tylny dyfer z sturbo tez wzmocniony w do 10 kg. Mam dziwny objawy auto jakby blokuje się, czuć że spina się chyha tył na prostej drodze, jakbym miał reczny zaciągnięty auto nie chce przyspieszać czuć jakby coś je trzymalo po chwili puszcza i jedzie normalnie, uczucie jakbym na haku miał przyczepę. Objaw na 2,3,4,5 biegu poniżej 2.2 krpm potem czuć ze puszcza normalnie przyspieszając. Przy wyzszych obrotach ipredkosci nie ma żadnego problemu. Nie dzieje się to cały czas raz jest dobrze raz nie. Czym może być to spowodowane? Gdzie szukać problemu ? Jeszcze nie byłem u mechanika z braku czasu autem robię 200 km dziennie i przesiadłem się do drugiego. 

A dobre masz to przełożenie tylnego dyfra?

Opony są podobnie zużyte?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na prostej tylny dyfer nie działa, tzn zaspawany mógłby być i też byś nie poczuł.

Musi być różnica w prędkościach między przednimi i tylnymi kołami.

Zakładam że wszystkie są takie same :)

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...