Skocz do zawartości

Które nowe Subaru ma S-awd z centralnym mechanizmem różnicującym


piotr_pawel

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, mechanik napisał:

Nie komplikujmy, w modelu Q5 quattro dostępny jest centralny dyferential.

Model Q5 występuje z różnymi rozwiązaniami nawet z napędem jedynie na przód. 

Ale zgodnie z Twoją metodą nazewnictwa żadne Subaru nigdy nie miało centralnego dyfra :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, skwaro napisał:

A teraz pokaż w którym Subaru był klasyczny centralny mechanizm różnicowy z kołem talerzowym, koronowym i satelitami :-) (...)

 

ale dlaczego niby mialby byc "klasyczny" centr.mechanizm roznicowy w aucie osobowym?

tak, Subaraki z VTD tez mialy sprzeglo wieloplytkowe, ale mialy tez centr.mechanizm roznicowy - taka ciekawa hybryda

 

tu fajnie rozpisane wszystko i z rysunkami technicznymi: http://youwheel.com/home/2016/08/07/subaru-awd-system-fully-explained/

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, skwaro napisał:

Ale zgodnie z Twoją metodą nazewnictwa żadne Subaru nigdy nie miało centralnego dyfra :)

Wszystkie Subaru z manualną przekładnią miały centralne dyferencjały z blokadą w postaci wiskozy. Tak wcześniej napisałem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, piotr_pawel napisał:

 

ufff.... idziemy w dobrym kierunku :) ale każde S-AWD  nieważne czy to Outback, forester, XV ? 

Pytałeś czy w Subaru jest nadal centralny dyferencjał.

Tego godnego i kultowego rozwiązania już nie ma w nowych Subaru. 

Rozwiązanie to nadal występuje jedynie w (wybranych wersjach) GLC i Q5. 

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, piotr_pawel napisał:

ufff.... idziemy w dobrym kierunku :) ale każde S-AWD  nieważne czy to Outback, forester, XV ? 

Zaczales od zlego pytania i wywolales wojne :p Teraz sie dowiesz, ze XV i Forek sa za slabe zeby nimi jezdzic :D Ja mam OBK, jezdze po sniegu w miare czesto, jeszcze sie nei zakopalem a smigalem po gorskich drogach nie-asfaltowych ktore nie byly odsniezone. Ale jezeli powiesisz auto to zaden naped na 4 kola nie pomoze wiec trzeba patrzec na przeswit.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, blejzu napisał:

Ale czy kolega potrzebuje centralnego dyfra jezeli dostanie dzialajacy rownie dobrze zamiennik?

 

bardzo trafne pytanie :) oczywiście nie potrzebuję centralnego dyfra. Czytałem  i oglądałem testy, dowodzące, że to rozwiązanie konstrukcyjne SUBARU zostawiło daleko w tyle konkurencję, jeżeli obecnie stosowane jest inne technologicznie rozwiązanie, które nadal powoduje, że SUBARU jest na czele jeżeli idzie o sprawność napędu to dla mnie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, piotr_pawel napisał:

Czyli jest szansa, że nadal Subaru ma godne AWD,  bo zasadniczo rozmowa zeszła na poziom dla mnie już niezrozumiały  :D

Myślę, że jak najbardziej Subaru sobie poradzi. :)

Oczywiście podjazd podjazdowi nie równy i najlepiej umówić się na jazdę testową z handlowcem na owej drodze przy "sprzyjającej" pogodzie i samemu spróbować. 

Sam widziałem mnóstwo filmików na YouTube z tego typu sytuacjami i najczęściej Subaraki dawały radę bez większych problemów. Osobiście jeżdżąc Subaru ponad 7 lat nigdy nie miałem zimą kłopotów, nawet w sytuacjach gdy inni kierowcy SUV-ów je mieli. ;)

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, blejzu napisał:

Zaczales od zlego pytania i wywolales wojne :p

 

przynajmniej temat nie padł po pierwszym poście ;)  a dowiedziałem się, że macie nieprzeciętną wiedzę o rodzajach i konstrukcjach napędów :D

 

6 minut temu, blejzu napisał:

Ale jezeli powiesisz auto to zaden naped na 4 kola nie pomoze wiec trzeba patrzec na przeswit.

 

tu spokojnie, ryzyka raczej nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, piotr_pawel napisał:

SUBARU jest na czele jeżeli idzie o sprawność napędu

Czy na czele to nie wiem bo to trudno ocenic obiektywnie. Ale na pewno jest w czolowce razem z Quattro. Mozna sie spierac czy rozwiazania mechaniczne sa lepsze ale w cywilnych autach to co prezentuje Subaru jest jak najbardziej godne :) Nie musza przynajmniej oszukiwac tak jak Mazda :)

13 minut temu, mechanik napisał:

Rozwiązanie to nadal występuje jedynie w (wybranych wersjach) GLC i Q5. 

Audi, z tego co pamietam, nie oferuje juz w PL Q5 z 3.0 TDI czyli centralnego dyfra nie ma tez w Q5 :) Zostaje 4matic od Mercedesa ale na nim sie nie znam wiec sie nie wypowiem.

Edytowane przez blejzu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja na tym forum, widziałem film zza wschodniej granicy gdzie najnowszy forek ma wielkie problemy z podjechaniem pod górkę którą pokonują różne Dustery i Kijanki, nie wspominając o starszych Foresterach. :yahoo:

Edytowane przez Jaca68
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy dodać, że nie centralny dyfer wyróżnia subaru a niski środek ciężkości i symetryczny napęd, wszystko dzięki boxerowi. 

Symetryczny w znaczeniu lewa = prawej a nie przód = tył.

 

Dodatkowo w standardzie teraz Subaru oferuje system aktywnego bezpieczeństwa EyeSight (nie kłamię nie?).

 

Niestety pozostaje ból związany z jednostkami napędowymi :(

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, piotr_pawel napisał:

ufff.... idziemy w dobrym kierunku :) ale każde S-AWD  nieważne czy to Outback, forester, XV ? 

Wszystkie mają ten sam napęd, różnią się tylko budą. Jest nie mniej skuteczny w działaniu od ręcznych skrzyń z centralnym mechanizmem różnicowym. Mam dwa auta, jedno z ręczną skrzynią z klasycznym centralnym mechanizmem różnicowym i dodatkową szperą w tylnym moście jak i najnowszy oparty o CVT i sprzęgło wielopłytkowe. Oba radzą sobie tak samo skutecznie... automat nawet lepiej, bo nie zgasisz silnika i nie spalisz sprzęgła. Zadbaj o dobre opony na zimę, bo sprawne ruszanie nawet na kiepskich gumach może skończyć się zaskoczeniem przy późniejszym hamowaniu :)

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Jaca68 napisał:

widziałem film zza wschodniej granicy gdzie najnowszy forek ma wielkie problemy z podjechaniem pod górkę którą pokonują różne Dustery i Kijanki, nie wspominając o starszych Foresterach. :yahoo:

Na filmie było też widać, że testujący nie ogarniał wyłączenia elektroniki i ogólnie bał się pocisnąć nie swoim przecież autem. To co działa na niekorzyść Forestera to z pewnością zwis przedni, sam napęd gorszy nie jest. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Jaca68 napisał:

ES bardziej przeszkadza niż pomaga w takich sytuacjach jak podjazd po nieutwardzonej ośnieżonej drodze.

Hmmm a co ES ma wspólnego z podjazdami, nie bardzo rozumiem.

 

ES to awaryjne zatrzymywanie się, tempomat adaptacyjny, line departure.

Może masz na mysli ESP / VSD / XMODE - jak zwał tak zwał :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, aflinta napisał:

Co ma nawierzchnia do ES?

Sam sobie odpowiedziałeś we wcześniejszym poście:

3 minuty temu, aflinta napisał:

Na filmie było też widać, że testujący nie ogarniał wyłączenia elektroniki

ES to też elektronika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Jaca68 napisał:

Sam sobie odpowiedziałeś we wcześniejszym poście:

ES to też elektronika.

ES to EyeSight i jest całkowicie niezależnym systemem od ESP/X-Mode/ASR/ABS/MSW/WSW/ŻW/UB/PIS/PO/PSL ;)

Ogólnie jak mamy wątpliwości to:

ESP: OFF

X-Mode: OFF

Tryb skrzyni: Manual

Gaz: W podłogę

Jak się po czymś takim auto zatrzyma, to znaczy, że wisi na podwoziu a koła ma w powietrzu :) 

 

  • Super! 1
  • Haha 1
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, mechanik napisał:

Wszystkie Subaru z manualną przekładnią miały centralne dyferencjały z blokadą w postaci wiskozy. Tak wcześniej napisałem. 

Dobra,zwracam honor, nie interesowałem się zbytnio CVT i byłem przekonany że w nim jest tak samo jak w 5EAT z VTD. Siadł w kącie i się wstydzi...

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, aflinta napisał:

ES to EyeSight i jest całkowicie niezależnym systemem od ESP/X-Mode/ASR/ABS/MSW/WSW/ŻW/UB/PIS/PO/PSL ;)

Ogólnie jak mamy wątpliwości to:

ESP: OFF

X-Mode: OFF

Tryb skrzyni: Manual

Gaz: W podłogę

Jak się po czymś takim auto zatrzyma, to znaczy, że wisi na podwoziu a koła ma w powietrzu :) 

 

A jak ES uzna że stroma górka nie jest górką tylko ścianą i zatrzyma nam auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Jaca68 napisał:

A jak ES uzna że stroma górka nie jest górką tylko ścianą i zatrzyma nam auto?

Musialbys pod dziwnym katem sie zblizac do gorki a pod jeszcze dziwniejszym po niej jechac. Smiem twierdzic, ze jezeli ES tak uzna to rzeczywiscie nie wyjedziesz.

Edytowane przez blejzu
  • Haha 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Jaca68 napisał:

A jak ES uzna że stroma górka nie jest górką tylko ścianą i zatrzyma nam auto?

Trochę po piaskowniach jeździłem na ostatnich dwóch zlotach, ES ani razu nie interweniował, co innego na drodze dojazdowej przez krzaki.... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, blejzu napisał:

Musialbys pod dziwnym katem sie zblizac do gorki a pod jeszcze dziwniejszym po niej jechac. Smiem twierdzic, ze jezeli ES tak uzna to rzeczywiscie nie wyjedziesz.

 

Dlatego Hummer nie ma ES

 

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...