Skocz do zawartości

Które nowe Subaru ma S-awd z centralnym mechanizmem różnicującym


piotr_pawel

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Czytam i czytam na necie informację o S-awd innych podobnych napędach i im dalej w las tym ciemniej :)

Napiszcie mi proszę jakie modele z rocznika 2018 - 2019 subaru mają napęd właśnie S-awd z centralnym mechanizmem różnicującym, wyczytałem gdzieś, że napęd o oznaczeniu S-awd nie zawsze ma centralny mechanizm różnicujący a to chyba on zbudował zasłużoną  renomę dla tego rodzaju napędu.  Sporo również testów/ porównań widziałem do quattro  i 4matic i innych, napiszcie  proszę jakie ewentualnie inne marki i ich nowe modele uważacie z wartościowe pod względów napędu do zastosowania  w terenie górskim ( nie offroad tylko teren górski w tym drogi gminne nieutwardzone ) . Oprócz napędu AWD  niezbędna jest automatyczna skrzynia biegów. Modele w cenie tak do 180 000 maks 200 000 zł ( auto będzie leasingowane ), więc możecie pominąć porsche cayenne BMW X5 i inne modele premium ;)

Nie będę rozpisywał się więcej, jeżeli potrzebujecie jeszcze jakiś informacji proszę dajcie znać.

Pozdrawiam, Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, piotr_pawel napisał:

Cześć,

Czytam i czytam na necie informację o S-awd innych podobnych napędach i im dalej w las tym ciemniej :)

Napiszcie mi proszę jakie modele z rocznika 2018 - 2019 subaru mają napęd właśnie S-awd z centralnym mechanizmem różnicującym, wyczytałem gdzieś, że napęd o oznaczeniu S-awd nie zawsze ma centralny mechanizm różnicujący a to chyba on zbudował zasłużoną  renomę dla tego rodzaju napędu.  Sporo również testów/ porównań widziałem do quattro  i 4matic i innych, napiszcie  proszę jakie ewentualnie inne marki i ich nowe modele uważacie z wartościowe pod względów napędu do zastosowania  w terenie górskim ( nie offroad tylko teren górski w tym drogi gminne nieutwardzone ) . Oprócz napędu AWD  niezbędna jest automatyczna skrzynia biegów. Modele w cenie tak do 180 000 maks 200 000 zł ( auto będzie leasingowane ), więc możecie pominąć porsche cayenne BMW X5 i inne modele premium ;)

Nie będę rozpisywał się więcej, jeżeli potrzebujecie jeszcze jakiś informacji proszę dajcie znać.

Pozdrawiam, Piotrek

Tak jak pisze @Lisek żaden model Subaru nie ma obecnie centralnego mechanizmu rożnicowego. Znikły uznane za zbedne tak jak moc pod maską.

Modele które mają zacne AWD z centralnym dyfrem w Twoim budzecie to Audi Q5 quattro, Mercedes GLC 4 matic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, piotr_pawel napisał:

Dzięki mechanik za odpowiedź, czy te dwie marki zamykają katalog "godnych" napędów czy jeszcze są jakieś model godne uwagi w podanym budżecie.

Jest jeszcze Toyota Land Cruiser, ale to terenówka. Bez wypasu zmieści się w budżecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, mechanik napisał:

Tak jak pisze @Lisek żaden model Subaru nie ma obecnie centralnego mechanizmu rożnicowego (...)

 

nawet za wielka woda jedyny obecny model poza STI i WRX (i innymi autami z MT), ktory posiada centr.dyfer / mechanizm roznicowy (a nie roznicujacy, btw ;) ) to Subaru WRX CVT (VTD)

liczylem, ze Ascent i nowy OBK 2.4 DiT ma AWD z VTD, ale po sprawdzeniu okazalo sie, ze to jednak system oparty o Active Torque Split...

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, skwaro napisał:

Czyli te nowe subaru to napęd telepatycznie przekazują moc na tylne koła skoro nie mają centralnego dyfra? :)

 

sprzeglo wieloplytkowe rzondzi ;)

ale nad haldex'owatymi rozwiazaniami innych producentow zawsze mozna sie posmiac... wierzac w wyjatkowosc i magie SAWD :D

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, eddie_gt4 napisał:

 

sprzeglo wieloplytkowe rzondzi ;)

ale nad haldex'owatymi rozwiazaniami innych producentow zawsze mozna sie posmiac... wierzac w wyjatkowosc i magie SAWD :D

A sprzęgło wielopłytkowe to nie centralny dyfer? A jak nie to co? :D

 

P.S. Podpowiem, trochę się Wam pojęcia pomieszały, tu chodzi o to, czy napęd jest na stałe czy dołączany a nie czy auto ma centralny dyfer :D Każde z nich ma centralny dyfer, tylko każde innego typu. I z tego co kojarzę w manualu nawet ta najsłabsza impreza ma klasyczną wiskozę czyli stały napęd na obie osie.

 

P.S.2. Przepraszam, najnowsza nie jest dostępna w manualu :)

Edytowane przez skwaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, eddie_gt4 napisał:

a nie roznicujacy

 

hehe fakt :) nie wiem dlaczego tak napisałem :biglol:

 

6 minut temu, mechanik napisał:

jest jeszcze Toyota Land Cruiser

 

aż takich potrzeb górskich nie mam żeby celować w terenówki ;) potrzebuje mieć auto które w zimie o 5 rano poradzi sobie z nieodśnieżonym 300 metrowym nieutwardzonym podjazdem pod górę bez konieczności 'łopatowania"  przez godzinę przejazdu ;) poza tym newralgicznym odcinkiem, to już drogi asfaltowe, choć czasami są strome podjazdy- auta z przednim napędem przy sporych opadach albo zaraz jak tylko pług zgarnie  śnieg który daje "jako taką" przyczepność zapinają łańcuchy,  bo inaczej nie da rady jechać :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, skwaro napisał:

A sprzęgło wielopłytkowe to nie centralny dyfer? A jak nie to co? :D

 

odsylam do google :hi:

 

https://autokult.pl/27813,jak-dziala-sprzeglo-wieloplytkowe-w-dolaczanym-napedzie-4x4

 

https://autokult.pl/13693,mechanizm-roznicowy-jasno-wyjasniamy-dzialanie

 

https://www.stockersubaru.com/blog/2017/august/1/subaru-s-all-wheel-drive-systems--how-they-work.htm

 

Active Torque Split
With this system, the engine sends power to the transmission which then distributes to a center clutch pack (not a differential) which allows a 60/40 split front to rear. Any Subaru with a CVT transmission EXCEPT the WRX has this system. It’s good because it is constantly adjusts itself to maximize torque to the wheels that need it. 

 

 

jedyna przewaga Subarowych MPT jest taka, ze "objetosc cieplna" tych ukladow jest wyzsza niz u konkurencji oraz ze nawet inicjalnie sa "spiete" (w wiekszosci przypadkow to 60/40)

kwestia nie do konca wyjasniona pozostaje pytanie, jak Subarowe MPT zachowuja sie podczas jazdy na wprost ze stala szybkoscia - sa glosy, ze w takim przypadku auto de facto staje sie przednionapedowym (ekonomia paliwa)

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, eddie_gt4 napisał:

 

odsylam do google :hi:

 

https://autokult.pl/27813,jak-dziala-sprzeglo-wieloplytkowe-w-dolaczanym-napedzie-4x4

 

https://autokult.pl/13693,mechanizm-roznicowy-jasno-wyjasniamy-dzialanie

 

jedyna przewaga Subarowych MPT jest taka, ze "objetosc cieplna" tych ukladow jest wyzsza niz u konkurencji oraz ze nawet inicjalnie sa "spiete" (w wiekszosci przypadkow to 60/40)

kwestia nie do konca wyjasniona pozaostaje pytanie, jak Subarowe MPT zachowuja sie podczas jazdy na wprost ze stala szybkoscia - sa glosy, ze w takim przypadku auto de facto staje sie przednionapedowym (ekonomia paliwa)

A teraz pokaż w którym Subaru był klasyczny centralny mechanizm różnicowy z kołem talerzowym, koronowym i satelitami :-)

Zawsze była albo wiskoza albo sprzęgło wielopłytkowe w autach z DCCD i w skrzyniach automatycznych. DCCD się rozpina jak zaciągniesz ręczny i działa na podobnej zasadzie jak obecnie w CVT, tylko podczas jazdy jest cały czas spięty.

I to wszystko to są mechanizmy różnicowe, tyle że innego typu. :)

 

Nadal twierdzę że mylicie typ dyfra z rodzajem napędu. 

Edytowane przez skwaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, skwaro napisał:

A sprzęgło wielopłytkowe to nie centralny dyfer? A jak nie to co? :D

Podejrzewam, ze chodzi o wspanialy, mechaniczny oraz nigdy sie nie psujacy Torsen. Ale wspomniane wczesniej Audi Q5 quattro ma mechanizm ultra wiec nie ma centralnego dyfra tylko to sam obrzydliwe elektroniczne sprzeglo. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam 2 forki, 07 manuala i 05 automat. w tym drugim jest właśnie MPT a w pierwszym klasyczna wiskoza i szczerze mówiąc żadnej różnicy w przeniesieniu napędu na co dzień nie widzę. 

Nie ważne czy jest to zabawa w błocie, śniegu czy na asfalcie. 

 

Czy możliwe jest, że rozwiązanie jest inne, gorsze w nowych Subaru??

 

BTW, wiskoza składa się z wielu płytek ;)

 

Edytowane przez coocer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, blejzu napisał:

Podejrzewam, ze chodzi o wspanialy, mechaniczny oraz nigdy sie nie psujacy Torsen. Ale wspomniane wczesniej Audi Q5 quattro ma mechanizm ultra wiec nie ma centralnego dyfra tylko to sam obrzydliwe elektroniczne sprzeglo. 

Tyle że torsena nigdy w Subaru nie było w centralnym dyfrze ;-)

Edytowane przez skwaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, coocer napisał:

mam 2 forki, 07 manuala i 05 automat. w tym drugim jest właśnie MPT a w pierwszym klasyczna wiskoza i szczerze mówiąc żadnej różnicy w przeniesieniu napędu na co dzień nie widzę. 

Nie ważne czy jest to zabawa w błocie, śniegu czy na asfalcie. 

 

Czy możliwe jest, że rozwiązanie jest inne, gorsze w nowych Subaru??

 

Tu chodzi też o tradycję. Zegarek mechaniczny tak samo pokazuje czas jak kwarcowy czy tam smart watche itd. Są jednak tacy którzy preferują klasyczne rozwiązania. 

 

W kwestii rozdziału momentu: dyferencjał (ang dyferential) to po polsku przekładnia róznicowa. Wiskoza (LSD Limited Slip Differential =mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu) to tylko jedno z rozwiązań w tej przekładni które spowalniają obracanie się koła które nie przenosi momentu obrotowego.

 

Sprzęgło wieloplytkowe to inna konstrukcja która pozwala alternatywnie zastąpić drogie ciężkie i podnoszące zużycie paliwa acz kultowe i niepodrabialne mechanizmy różnicowe (dyfry).

Także sprzęgło wieloplytkowe to nie dyfer choć pełni tę samą funkcję w napędzie. 

Edytowane przez mechanik
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, skwaro napisał:

tu chodzi o to, czy napęd jest na stałe czy dołączany a nie czy auto ma centralny dyfer :D Każde z nich ma centralny dyfer, tylko każde innego typu

 

Czyli jest szansa, że nadal Subaru ma godne AWD,  bo zasadniczo rozmowa zeszła na poziom dla mnie już niezrozumiały  :D

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, skwaro napisał:

Tyle że torsena nigdy w Subaru nie było w centralnym dyfrze ;-)

Wiskoza (LSD) i Torsen to tylko rodzaje automatycznej blokady dyferencjału.

 

W kwestii formalnej :

Audi Q5 ma centralny dyferential. Q3 ma ten substytut dyfra czyli sprzęgło wielopłytkowe. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, piotr_pawel napisał:

 

Czyli jest szansa, że nadal Subaru ma godne AWD,  bo zasadniczo rozmowa zeszła na poziom dla mnie już niezrozumiały  :D

w skrócie - nie (w sensie nie ma centralnego mechanizmu różnicowego)

Edytowane przez diuk
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

3 minuty temu, piotr_pawel napisał:

 

Czyli jest szansa, że nadal Subaru ma godne AWD,  bo zasadniczo rozmowa zeszła na poziom dla mnie już niezrozumiały  :D

Tak. To co obecnie jest montowane jest jak najbardziej godne :) 

 

2 minuty temu, mechanik napisał:

Wiskoza (LSD) i Torsen to tylko rodzaje automatycznej blokady dyferencjału.

 

W kwestii formalnej :

Audi Q5 ma centralny dyferential. Q3 ma ten substytut dyfra czyli sprzęgło wielopłytkowe. 

Quattro Ultra w Q5 ma centralny dyferencjal? 

 

1 minutę temu, diuk napisał:

w skrócie - nie (w sensie nie ma centralnego mechanizmu różnicowego)

Ale czy kolega potrzebuje centralnego dyfra jezeli dostanie dzialajacy rownie dobrze zamiennik?

Edytowane przez blejzu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, piotr_pawel napisał:

 

Czyli jest szansa, że nadal Subaru ma godne AWD,  bo zasadniczo rozmowa zeszła na poziom dla mnie już niezrozumiały  :D

to ja powiem inaczej.

 

Jak tylko przywali śniegu na podjazd napisz na forum, będziesz miał aż nadmiar samochodów do testowania :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, piotr_pawel napisał:

 

Czyli jest szansa, że nadal Subaru ma godne AWD,  bo zasadniczo rozmowa zeszła na poziom dla mnie już niezrozumiały  :D

Niestety tnąc koszty Subaru poszło w popularną tandetę.

Centralnego dyferencjału (czyli trwałej, niezawodnej przekładni róznicowej) która łączy obie osie zawsze (nawet na postoju) nie ma. 

Auta które jeszcze mają to rozwiązanie (z grupy aut w Twoim budżecie i typie) to jedynie Q5 i GLC. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, blejzu napisał:

Quattro Ultra w Q5 ma centralny dyferencjal? 

 

Nie komplikujmy, w modelu Q5 quattro dostępny jest centralny dyferential.

Model Q5 występuje z różnymi rozwiązaniami nawet z napędem jedynie na przód. 

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, mechanik napisał:

Nie komplikujmy, w modelu Q5 quattro dostępny jest centralny dyferential.

Model Q5 występuje z różnymi rozwiązaniami nawet z napędem jedynie na przód. 

No nie, nie komplikujmy. Napiszmy wprost, ze z Quattro tylko 3.0 TDI Qu ma centralnego dyfra. Reszta ma to samo tandetne rozwiazanie co Subaru. Zrodlo: https://www.audi-technology-portal.de/en/drivetrain/quattro_en/audi-q5-quattro-ultra-technology

Edytowane przez blejzu
zly link
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...