Skocz do zawartości

Które nowe Subaru ma S-awd z centralnym mechanizmem różnicującym


piotr_pawel

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, Jaca68 napisał:

Czyli próbował przeszkadzać, nie pomagał, dokładnie to co napisałem. CBDU ;)

Ale co ma wspólnego polna nieuczęszczana droga z krzakami do stromego zaśnieżonego podjazdu?

Najprościej jest zapoznać się z instrukcją do tych systemów, przeczytać jak działają, jakie są ich ograniczenia i używać że zrozumieniem a nie mieć wszystko zawsze na auto i potem narzekać, że przeszkadza. Są warunki do których te systemy się nie nadają i zwyczajnie się je wyłącza. Subaru już kiedyś raz wypuściło Legacy/OBK bez możliwości wyłączenia ESP... szybko to poprawili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, piotr_pawel napisał:

 

ufff.... idziemy w dobrym kierunku :) ale każde S-AWD  nieważne czy to Outback, forester, XV ? 


Z mojego doświadczenia mogę napisać, że nie. Miałem OBK MY15, Forestera MY17 i mam XV MY18.

Ten pierwszy zdecydowanie najgorzej radził sobie z ruszaniem np. na mokrym płaskim skrzyżowaniu przy lekko skręconych kołach. Najpierw mielił przednimi kołami, potem dopiero dołączały się tylne. Do OBK przesiadłem się wprost z dużo mocniejszego Forestera SG XT z manualem czyli klasycznym „prawdziwym” napędem i tam taka sytuacja była nie do pomyślenia.

Co więcej, sprzedałem OBK osobie która jeździła starym modelem OBK z klasycznym automatem (czyli rozwiązaniem jeszcze kilka lat temu uważanym na forum za dużo gorszy napęd od tego jedynie słusznego). 
Po jakimś czasie nowy właściciel zadzwonił do mnie, że wszystko super, jest tylko jedna rzecz, której do tej pory w Subaru nie doświadczył i się zupełnie nie spodziewał. Chodziło o zjawisko opisane powyżej.

Czy w aktualnym roczniku OBK dalej występuje ta niedogodność, musisz sprawdzić. W Foresterze i XV jest lepiej. Być może za sprawą innego softu a być może niższego momentu obrotowego przy niskich obrotach.

 

Poza opisaną sytuacją napęd z CVT naprawdę fajnie się sprawdza w warunkach w których będziesz użytkował samochód.
 

Nie napisałeś, czym jeździłeś wcześniej i jakiej dynamiki oczekujesz. Zwróć uwagę podczas jazdy próbnej - koniecznie w górach,  czy CVT w połączeniu z wolnossącym silnikiem, to rozwiązanie które Ci odpowiada pod względem dynamiki i specyficznej pracy.

Edytowane przez spawalniczy
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, aflinta napisał:

Ale co ma wspólnego polna nieuczęszczana droga z krzakami do stromego zaśnieżonego podjazdu?

Oba są poza asfaltową drogą, czyli w warunkach dla których  jak mniemam nie opracowano ES. I całkowicie zgadzam się z resztą twojego postu. :) 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, spawalniczy napisał:

Ten pierwszy zdecydowanie najgorzej radził sobie z ruszaniem np. na mokrym płaskim skrzyżowaniu przy lekko skręconych kołach. Najpierw mielił przednimi kołami, potem dopiero dołączały się tylnie.

W MY18 nie zaobserwowalem więc może poprawili soft. Wydaje mi, że była oficjalna wykladnia SIPu dlaczego tak się mogło stać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
W dniu 21.09.2019 o 10:13, spawalniczy napisał:

Nie napisałeś, czym jeździłeś wcześniej i jakiej dynamiki oczekujesz. Zwróć uwagę podczas jazdy próbnej - koniecznie w górach,  czy CVT w połączeniu z wolnossącym silnikiem, to rozwiązanie które Ci odpowiada pod względem dynamiki i specyficznej pracy.

 Cześć chłopaki,  sorki że dopiero teraz odpisuje ale mam jakiś kosmiczny czas teraz :)  

Obecnie jeżdżę qashqaiem 1.6 DIG-T 160 KM  z 2017 r. manual - nie jest to demon szybkości i redukcja pod sporą górkę i dodanie gazu powoduje głównie frustrację ale na płaskim terenie czy niewielkich zniesieniach do wyprzedzania tirów jak dla mnie wystarcza a prawie codziennie na trasie zdarzają się sytuacje w których muszę na jednokierunkowych wyprzedzać inne pojazdy więc jednak dobrze, żeby auto się zbierało do tego manewru przyzwoicie :) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, aflinta napisał:

Ale tylko na strokerze, bo seria pod pierwszą górkę wypluje silnik ;) A nie lepiej Skodę by życia nie narażać? :mrgreen:

do zrozumienia tego że to jedyny słuszny wybór dochodzi się latami, a niekiedy i na to nie starcza życia:D Zresztą okazuje się że tam tak łatwo wcale nie jest, już wybierając biały kolor nadwozia masz do wyboru spośród 3 różnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny film na temat s-awd. Autor na swoim kanale testuje wiele aut awd i jak zaznacza na końcu filmu, był w stanie przegrzać prawie każdy system - poza s-awd

 

Edytowane przez Urbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...