skwaro Opublikowano 20 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2019 1 minutę temu, mechanik napisał: Nie komplikujmy, w modelu Q5 quattro dostępny jest centralny dyferential. Model Q5 występuje z różnymi rozwiązaniami nawet z napędem jedynie na przód. Ale zgodnie z Twoją metodą nazewnictwa żadne Subaru nigdy nie miało centralnego dyfra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 20 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2019 26 minut temu, skwaro napisał: A teraz pokaż w którym Subaru był klasyczny centralny mechanizm różnicowy z kołem talerzowym, koronowym i satelitami :-) (...) ale dlaczego niby mialby byc "klasyczny" centr.mechanizm roznicowy w aucie osobowym? tak, Subaraki z VTD tez mialy sprzeglo wieloplytkowe, ale mialy tez centr.mechanizm roznicowy - taka ciekawa hybryda tu fajnie rozpisane wszystko i z rysunkami technicznymi: http://youwheel.com/home/2016/08/07/subaru-awd-system-fully-explained/ 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr_pawel Opublikowano 20 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2019 1 minutę temu, blejzu napisał: Tak. To co obecnie jest montowane jest jak najbardziej godne ufff.... idziemy w dobrym kierunku ale każde S-AWD nieważne czy to Outback, forester, XV ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 20 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2019 2 minuty temu, skwaro napisał: Ale zgodnie z Twoją metodą nazewnictwa żadne Subaru nigdy nie miało centralnego dyfra Wszystkie Subaru z manualną przekładnią miały centralne dyferencjały z blokadą w postaci wiskozy. Tak wcześniej napisałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 20 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2019 (edytowane) 4 minuty temu, piotr_pawel napisał: ufff.... idziemy w dobrym kierunku ale każde S-AWD nieważne czy to Outback, forester, XV ? Pytałeś czy w Subaru jest nadal centralny dyferencjał. Tego godnego i kultowego rozwiązania już nie ma w nowych Subaru. Rozwiązanie to nadal występuje jedynie w (wybranych wersjach) GLC i Q5. Edytowane 20 Września 2019 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blejzu Opublikowano 20 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2019 Teraz, piotr_pawel napisał: ufff.... idziemy w dobrym kierunku ale każde S-AWD nieważne czy to Outback, forester, XV ? Zaczales od zlego pytania i wywolales wojne :p Teraz sie dowiesz, ze XV i Forek sa za slabe zeby nimi jezdzic Ja mam OBK, jezdze po sniegu w miare czesto, jeszcze sie nei zakopalem a smigalem po gorskich drogach nie-asfaltowych ktore nie byly odsniezone. Ale jezeli powiesisz auto to zaden naped na 4 kola nie pomoze wiec trzeba patrzec na przeswit. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr_pawel Opublikowano 20 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2019 13 minut temu, blejzu napisał: Ale czy kolega potrzebuje centralnego dyfra jezeli dostanie dzialajacy rownie dobrze zamiennik? bardzo trafne pytanie oczywiście nie potrzebuję centralnego dyfra. Czytałem i oglądałem testy, dowodzące, że to rozwiązanie konstrukcyjne SUBARU zostawiło daleko w tyle konkurencję, jeżeli obecnie stosowane jest inne technologicznie rozwiązanie, które nadal powoduje, że SUBARU jest na czele jeżeli idzie o sprawność napędu to dla mnie ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 20 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2019 12 minut temu, piotr_pawel napisał: Czyli jest szansa, że nadal Subaru ma godne AWD, bo zasadniczo rozmowa zeszła na poziom dla mnie już niezrozumiały Myślę, że jak najbardziej Subaru sobie poradzi. Oczywiście podjazd podjazdowi nie równy i najlepiej umówić się na jazdę testową z handlowcem na owej drodze przy "sprzyjającej" pogodzie i samemu spróbować. Sam widziałem mnóstwo filmików na YouTube z tego typu sytuacjami i najczęściej Subaraki dawały radę bez większych problemów. Osobiście jeżdżąc Subaru ponad 7 lat nigdy nie miałem zimą kłopotów, nawet w sytuacjach gdy inni kierowcy SUV-ów je mieli. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr_pawel Opublikowano 20 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2019 6 minut temu, blejzu napisał: Zaczales od zlego pytania i wywolales wojne :p przynajmniej temat nie padł po pierwszym poście a dowiedziałem się, że macie nieprzeciętną wiedzę o rodzajach i konstrukcjach napędów 6 minut temu, blejzu napisał: Ale jezeli powiesisz auto to zaden naped na 4 kola nie pomoze wiec trzeba patrzec na przeswit. tu spokojnie, ryzyka raczej nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blejzu Opublikowano 20 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2019 (edytowane) 11 minut temu, piotr_pawel napisał: SUBARU jest na czele jeżeli idzie o sprawność napędu Czy na czele to nie wiem bo to trudno ocenic obiektywnie. Ale na pewno jest w czolowce razem z Quattro. Mozna sie spierac czy rozwiazania mechaniczne sa lepsze ale w cywilnych autach to co prezentuje Subaru jest jak najbardziej godne Nie musza przynajmniej oszukiwac tak jak Mazda 13 minut temu, mechanik napisał: Rozwiązanie to nadal występuje jedynie w (wybranych wersjach) GLC i Q5. Audi, z tego co pamietam, nie oferuje juz w PL Q5 z 3.0 TDI czyli centralnego dyfra nie ma tez w Q5 Zostaje 4matic od Mercedesa ale na nim sie nie znam wiec sie nie wypowiem. Edytowane 20 Września 2019 przez blejzu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 20 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2019 (edytowane) A ja na tym forum, widziałem film zza wschodniej granicy gdzie najnowszy forek ma wielkie problemy z podjechaniem pod górkę którą pokonują różne Dustery i Kijanki, nie wspominając o starszych Foresterach. Edytowane 20 Września 2019 przez Jaca68 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 20 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2019 Należy dodać, że nie centralny dyfer wyróżnia subaru a niski środek ciężkości i symetryczny napęd, wszystko dzięki boxerowi. Symetryczny w znaczeniu lewa = prawej a nie przód = tył. Dodatkowo w standardzie teraz Subaru oferuje system aktywnego bezpieczeństwa EyeSight (nie kłamię nie?). Niestety pozostaje ból związany z jednostkami napędowymi . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 20 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2019 20 minut temu, piotr_pawel napisał: ufff.... idziemy w dobrym kierunku ale każde S-AWD nieważne czy to Outback, forester, XV ? Wszystkie mają ten sam napęd, różnią się tylko budą. Jest nie mniej skuteczny w działaniu od ręcznych skrzyń z centralnym mechanizmem różnicowym. Mam dwa auta, jedno z ręczną skrzynią z klasycznym centralnym mechanizmem różnicowym i dodatkową szperą w tylnym moście jak i najnowszy oparty o CVT i sprzęgło wielopłytkowe. Oba radzą sobie tak samo skutecznie... automat nawet lepiej, bo nie zgasisz silnika i nie spalisz sprzęgła. Zadbaj o dobre opony na zimę, bo sprawne ruszanie nawet na kiepskich gumach może skończyć się zaskoczeniem przy późniejszym hamowaniu 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 20 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2019 1 minutę temu, coocer napisał: Subaru oferuje system aktywnego bezpieczeństwa EyeSight ES bardziej przeszkadza niż pomaga w takich sytuacjach jak podjazd po nieutwardzonej ośnieżonej drodze. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 20 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2019 2 minuty temu, Jaca68 napisał: widziałem film zza wschodniej granicy gdzie najnowszy forek ma wielkie problemy z podjechaniem pod górkę którą pokonują różne Dustery i Kijanki, nie wspominając o starszych Foresterach. Na filmie było też widać, że testujący nie ogarniał wyłączenia elektroniki i ogólnie bał się pocisnąć nie swoim przecież autem. To co działa na niekorzyść Forestera to z pewnością zwis przedni, sam napęd gorszy nie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 20 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2019 Teraz, Jaca68 napisał: ES bardziej przeszkadza niż pomaga w takich sytuacjach jak podjazd po nieutwardzonej ośnieżonej drodze. Co ma nawierzchnia do ES? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 20 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2019 Teraz, Jaca68 napisał: ES bardziej przeszkadza niż pomaga w takich sytuacjach jak podjazd po nieutwardzonej ośnieżonej drodze. Hmmm a co ES ma wspólnego z podjazdami, nie bardzo rozumiem. ES to awaryjne zatrzymywanie się, tempomat adaptacyjny, line departure. Może masz na mysli ESP / VSD / XMODE - jak zwał tak zwał 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 20 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2019 2 minuty temu, aflinta napisał: Co ma nawierzchnia do ES? Sam sobie odpowiedziałeś we wcześniejszym poście: 3 minuty temu, aflinta napisał: Na filmie było też widać, że testujący nie ogarniał wyłączenia elektroniki ES to też elektronika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 20 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2019 Teraz, Jaca68 napisał: Sam sobie odpowiedziałeś we wcześniejszym poście: ES to też elektronika. ES to EyeSight i jest całkowicie niezależnym systemem od ESP/X-Mode/ASR/ABS/MSW/WSW/ŻW/UB/PIS/PO/PSL Ogólnie jak mamy wątpliwości to: ESP: OFF X-Mode: OFF Tryb skrzyni: Manual Gaz: W podłogę Jak się po czymś takim auto zatrzyma, to znaczy, że wisi na podwoziu a koła ma w powietrzu 1 1 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 20 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2019 34 minuty temu, mechanik napisał: Wszystkie Subaru z manualną przekładnią miały centralne dyferencjały z blokadą w postaci wiskozy. Tak wcześniej napisałem. Dobra,zwracam honor, nie interesowałem się zbytnio CVT i byłem przekonany że w nim jest tak samo jak w 5EAT z VTD. Siadł w kącie i się wstydzi... 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 20 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2019 11 minut temu, aflinta napisał: ES to EyeSight i jest całkowicie niezależnym systemem od ESP/X-Mode/ASR/ABS/MSW/WSW/ŻW/UB/PIS/PO/PSL Ogólnie jak mamy wątpliwości to: ESP: OFF X-Mode: OFF Tryb skrzyni: Manual Gaz: W podłogę Jak się po czymś takim auto zatrzyma, to znaczy, że wisi na podwoziu a koła ma w powietrzu A jak ES uzna że stroma górka nie jest górką tylko ścianą i zatrzyma nam auto? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blejzu Opublikowano 20 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2019 (edytowane) Teraz, Jaca68 napisał: A jak ES uzna że stroma górka nie jest górką tylko ścianą i zatrzyma nam auto? Musialbys pod dziwnym katem sie zblizac do gorki a pod jeszcze dziwniejszym po niej jechac. Smiem twierdzic, ze jezeli ES tak uzna to rzeczywiscie nie wyjedziesz. Edytowane 20 Września 2019 przez blejzu 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 20 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2019 9 minut temu, Jaca68 napisał: A jak ES uzna że stroma górka nie jest górką tylko ścianą i zatrzyma nam auto? Trochę po piaskowniach jeździłem na ostatnich dwóch zlotach, ES ani razu nie interweniował, co innego na drodze dojazdowej przez krzaki.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 20 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2019 13 minut temu, blejzu napisał: Musialbys pod dziwnym katem sie zblizac do gorki a pod jeszcze dziwniejszym po niej jechac. Smiem twierdzic, ze jezeli ES tak uzna to rzeczywiscie nie wyjedziesz. Dlatego Hummer nie ma ES 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blejzu Opublikowano 20 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2019 2 minuty temu, coocer napisał: Dlatego Hummer nie ma ES Jeep tez nie: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się