Jump to content

Korozja w samochodzie objętym gwaracją.


xemir

Recommended Posts

Dzień dobry,

 

Podczas systematycznego sprawdzania samochodu, zauważyłem ostatnio bardzo silną korozję (być może jest ona tylko powierzchniowa) w Subaru Levorg z 2017.

Byłem bardzo zaskoczony, bo samochód jest garażowany i przejechane ma zaledwie ~20 tyś km. - zdjęcia skorodowanych elementów poniżej.

 

subaru.levorg.korozja.2.thumb.jpg.90b51095a1c0269155c9ba07cd683eb1.jpg

 

subaru.levorg.korozja.thumb.jpg.04b2fd27d5c72c7ca403827bf51960f2.jpg

 

Moje pytanie: czy gwarancja obejmuje usunięcie korozji na powyższych elementach ?

Link to comment
Share on other sites

transport morski, sol+ woda+garażowanie= korozja elektrochemiczna i nic nie poradzicie. Nie garażujcie to nie będą rdzewiały. Forek czy XV są podwyższone więc sol z woda  nie ma/lub ma mniejsze możliwości dostania się do komory silnika. Levorg niski więc jest jak jest. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 31.05.2019 o 15:34, Karenz napisał:

auto należy zezłomować 

 

 

W dniu 31.05.2019 o 15:47, Sebastian32 napisał:

Przyzwyczajaj się ... będzie więcej.

 

Dzięki, bardzo cenne rady. Brałem pod uwagę zezłomowanie, ale obawiam się, że w takim stanie może nie dojechać na szrot, a na lawetę mnie nie stać. 

Poczekam więc spokojnie na odpowiedź dyrekcji.

 

Mnie intryguje rdza na elemencie na drugim zdjęciu - praktycznie wszystkie pozostałem elementy wyglądają dobrze. 

Ten element wygląda tak, jakby wciąż był poddawany czynnikom powodującym powstanie rdzy.

 

Tak na marginesie - w moim poprzednim 20-letniej E-klasnie, która słynęła z rdzy (o czy m sam się przekonałem), nie spotkałem w taki sposób skorodowanego elementu.

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, xemir napisał:

Mnie intryguje rdza na elemencie na drugim zdjęciu - praktycznie wszystkie pozostałem elementy wyglądają dobrze. 

Ten element wygląda tak, jakby wciąż był poddawany czynnikom powodującym powstanie rdzy.

 

To kwestia innego materiału, przecież ten element nie jest wyizolowany od reszty 

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli to jest 1.6 dit to zaraz obok jest turbina więc podgrzewanie sprzyja korozji , inna kwestia że przewody wskazują że może być to wymiennik ciepła , ciężko powiedzieć bo nie widać kontekstu \jeżeli turbina to 

Cytat

 

Zakres ochrony ubezpieczeniowej nie obejmuje szkód:

i) spowodowanych przegrzaniem, korozją lub postępującym osłabieniem sprawności pojazdu, proporcjonalnie do jego wieku i ilości przejechanych kilometrów, w tym między innymi: 1) stopniową utratą kompresji silnika (max 10% wartości wyjściowej; dopuszczalna różnica między poszczególnymi cylindrami 7%); 2) stopniowym zwiększeniem zużycia oleju podczas eksploatacji pojazdu (pow. 1 litra na 1.000 km)

 

 

Edited by Karenz
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...