Andrius Posted March 9, 2019 Share Posted March 9, 2019 Witam . W moim Subaru Forester 2008 rok 2.0.Diesel pojawił się problem z klimatyzacją.Problem polega na tym że kompresor klimatyzacji załącza się na chwilkę i rozłącza i tak na zmianę lub wogóle się nie załącza.Podświetlenia na panelu działają,Po sprawdzeniu napięcia sterującego na przekaźnik jeśli się pojawi to kompresor się załączy ,ale po chwili zanika napięcie sterowania na cewkę i kompresor nie działa.Według mnie coś rozłącza sygnał sterowania na cewkę przekaźnika - tylko co?Byłem nawet w serwisie Subaru ale mozna powiedzieć ,że nie pomogli.Może ktoś miał podobny przypadek i może pomóc. Z góry dzięki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Farmer Posted March 9, 2019 Share Posted March 9, 2019 Standardowe objawy za małej ilości czynnika chłodzącego. Pojedź do kogoś od klimatyzacji niech sprawdzi ciśnienia H , L, wszystko będzie jasne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SEBA_M Posted March 9, 2019 Share Posted March 9, 2019 32 minuty temu, Farmer napisał: Standardowe objawy za małej ilości czynnika chłodzącego. Pojedź do kogoś od klimatyzacji niech sprawdzi ciśnienia H , L, wszystko będzie jasne. Dokładnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrius Posted March 9, 2019 Author Share Posted March 9, 2019 Ciśnienia ,szczelności ,napełnianie było sprawdzane i wykonane w serwisie subaru niestety to nic nie dało.Na koniec powiedziano mi w serwisie ,że to może byc wina czujnika obrotów wałka kompresora.Kupiłem w internecie wymieniłem - po wymianie bez zmian nadal nie działa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ech Posted March 9, 2019 Share Posted March 9, 2019 Jakieś błędy? Komp może podpowiedzieć. Może czujnik ciśnienia w układzie jest wadliwy. Zrzuć pasek i zobacz czy kompresor da sie ręcznie obrócić, może jakiś element się zaciera, nie zawsze słychać, i automatycznie rozłącza sprężarkę żeby nie została uszkodzona. Powinieneś, bez ściągania sprężarki, wykluczyć jakieś mechaniczne uszkodzenia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrius Posted March 10, 2019 Author Share Posted March 10, 2019 Niestety żadnych komunikatów o błędach,w serwisie dowiedziałem się ,że komputer nie pokaże uszkodzeń czujników.Kompresor był w zeszłym roku regenerowanyMogę dodać ,że jak klima działała to co jakiś czas słyszałem jakby jakis elektrozawór odpowietrzał układ,teraz tego nie ma.Sprawdze jeszcze ze zdjetym paskiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
owad Posted March 12, 2019 Share Posted March 12, 2019 Może być czujnik cisnienia walniety albo jego obwody/wtyczka Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted March 12, 2019 Share Posted March 12, 2019 Albo sprzęgło wytarte i nie spina Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted March 13, 2019 Share Posted March 13, 2019 przekaźnik klimy sprawdzony? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrius Posted March 17, 2019 Author Share Posted March 17, 2019 Przekaxnik sprawdzony nawet wymieniony na inny-bez zmian.Problemem jest znikające napięcie sterowania na cewkę przekaźnika pojawie się na sekundę może maże dwie ,trzy i zanika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mio1 Posted March 30, 2019 Share Posted March 30, 2019 Witam, dopadła mnie następna "choroba" na gwarancji czyli brak klimatyzacji, była i nie ma:-) Czy koledzy którzy posiadają Forestera SJ spotkali się z taką dolegliwością? co najczęściej pada sprężarka , rozszczelnienie układu ,czy chłodnica klimatyzacji . Jestem umówiony w serwisie na oględziny ale to dopiero za tydzień .I jeszcze jedno pytanie, czy jeśli jest to naprawa gwarancyjna to serwis jest zobowiązany dać mi samochód zastępczy czy tez nie musi. Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted March 30, 2019 Share Posted March 30, 2019 spokojnie naprawią w końcu auto na gwarancji. Teoretycznie nie powinni dać Ci auta zastępczego jak przyjeżdżasz do ASO na własnych kołach . Co innego jak auto przywiezie laweta ale wtedy działa chyba Subaru assistance. Ale jak odpowiednio zagadasz to może Ci dadzą Link to comment Share on other sites More sharing options...
mio1 Posted March 30, 2019 Share Posted March 30, 2019 No ale zostawiam samochód nie na przegląd a naprawę gwarancyjną , więc myślę,że z tym samochodem zastępczym nie powinno być problemu . No ale pożyjemy, zobaczymy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sosmar Posted April 1, 2019 Share Posted April 1, 2019 u mnie na gwarancji padła chłodnica klimatyzacji.na czas naprawy dostałem auto zastępcze po wczesniejszym uzgodnieniu z serwisem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cougar Posted April 4, 2019 Share Posted April 4, 2019 U mnie w FXT MY2016 (własnie mija gwarancja..) do tej pory nic przy klimie nie było grzebane i działa ok.., ale ma już trzy latka i nie wiem czy nie powinienem przy niej czegoś zrobić..? Co radzicie - grzebać przy tym czy lepiej nie..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mio1 Posted April 4, 2019 Share Posted April 4, 2019 Jak działa to zostawić, jeśli juŻ to w serwisie niech sprawdzą , czy nie trzeba dopełnić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cougar Posted April 5, 2019 Share Posted April 5, 2019 A nie wypada wymienić "osuszacza", wszędzie piszą że trzeba wymienić po 2-3 latach, ale słyszałem też że czasem jak się zacznie grzebać to wtedy zaczynają się problemy, nieszczelności itp., sam już nie wiem.. Co radzicie..? Z góry dzięki za wszystkie opinie. Pozdrawiam Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
gourmet Posted April 5, 2019 Share Posted April 5, 2019 W dniu 30.03.2019 o 18:07, mio1 napisał: Witam, dopadła mnie następna "choroba" na gwarancji czyli brak klimatyzacji, była i nie ma:-) Czy koledzy którzy posiadają Forestera SJ spotkali się z taką dolegliwością? co najczęściej pada sprężarka , rozszczelnienie układu ,czy chłodnica klimatyzacji . ... Co prawda już bez gwarancji, ale mnie spotkało dwukrotnie. W ub. roku czynnik uciekł, nieszczelności nie znaleziono. Profilaktycznie wymienili jeden przewód (chyba ten zakuwany) i dodatkowo uszczelnili, ale po zimie widzę, że znów nie chłodzi. Wypada nabić ponownie i liczyć, że rozszczelnienie się powiększy na tyle, że będzie można je znaleźć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał Lewandowski Posted April 5, 2019 Share Posted April 5, 2019 Ja teraz miałem w Ustowie lekką blacharkę. wymianę drzwi. Mam AC więc ubezpieczalnia pokryła koszty auta zastępczego, dostałem Nissana na 5 dni. Normalny koszt to 120 brutto dziennie, no chyba, że masz ubezpieczenie. Bo auto to nie problem, pytanie, kto za to płaci. W dniu 30.03.2019 o 18:07, mio1 napisał: Witam, dopadła mnie następna "choroba" na gwarancji czyli brak klimatyzacji, była i nie ma:-) Czy koledzy którzy posiadają Forestera SJ spotkali się z taką dolegliwością? co najczęściej pada sprężarka , rozszczelnienie układu ,czy chłodnica klimatyzacji . Jestem umówiony w serwisie na oględziny ale to dopiero za tydzień .I jeszcze jedno pytanie, czy jeśli jest to naprawa gwarancyjna to serwis jest zobowiązany dać mi samochód zastępczy czy tez nie musi. Pozdrawiam. U mnie chłodnica padła, nieszczelność. Czekałem 2 tygodnie, bo nie mieli, tyle awarii i wszystkie poszły. Ale zrobili i chodzi jak ta lala teraz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mio1 Posted April 5, 2019 Share Posted April 5, 2019 11 godzin temu, Dzik44 napisał: A nie wypada wymienić "osuszacza", wszędzie piszą że trzeba wymienić po 2-3 latach, ale słyszałem też że czasem jak się zacznie grzebać to wtedy zaczynają się problemy, nieszczelności itp., sam już nie wiem.. Co radzicie..? Z góry dzięki za wszystkie opinie. Pozdrawiam Robert Chyba osuszacz jest zintegrowany z chłodnicą . 11 minut temu, Michał Lewandowski napisał: Ja teraz miałem w Ustowie lekką blacharkę. wymianę drzwi. Mam AC więc ubezpieczalnia pokryła koszty auta zastępczego, dostałem Nissana na 5 dni. Normalny koszt to 120 brutto dziennie, no chyba, że masz ubezpieczenie. Bo auto to nie problem, pytanie, kto za to płaci. U mnie chłodnica padła, nieszczelność. Czekałem 2 tygodnie, bo nie mieli, tyle awarii i wszystkie poszły. Ale zrobili i chodzi jak ta lala teraz. A kiedy miałes wymienioną chłodnicę , chodzi mi o miesiąc i rok . Za wszystkie naprawy gwarancyjne płaci serwisowi importer, a importerowi producent . Rozumiem ,że koszty samochodu zastępczego powinien pokryć importer . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał Lewandowski Posted April 5, 2019 Share Posted April 5, 2019 Zastępczy dostałem teraz, w sumie dzisiaj go zdałem, bo miałem lekkiego wgniota na drzwiach. Klime robili w 2018, jak pamiętam w czerwcu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now