Andrius Opublikowano 9 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2019 Witam . W moim Subaru Forester 2008 rok 2.0.Diesel pojawił się problem z klimatyzacją.Problem polega na tym że kompresor klimatyzacji załącza się na chwilkę i rozłącza i tak na zmianę lub wogóle się nie załącza.Podświetlenia na panelu działają,Po sprawdzeniu napięcia sterującego na przekaźnik jeśli się pojawi to kompresor się załączy ,ale po chwili zanika napięcie sterowania na cewkę i kompresor nie działa.Według mnie coś rozłącza sygnał sterowania na cewkę przekaźnika - tylko co?Byłem nawet w serwisie Subaru ale mozna powiedzieć ,że nie pomogli.Może ktoś miał podobny przypadek i może pomóc. Z góry dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farmer Opublikowano 9 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2019 Standardowe objawy za małej ilości czynnika chłodzącego. Pojedź do kogoś od klimatyzacji niech sprawdzi ciśnienia H , L, wszystko będzie jasne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SEBA_M Opublikowano 9 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2019 32 minuty temu, Farmer napisał: Standardowe objawy za małej ilości czynnika chłodzącego. Pojedź do kogoś od klimatyzacji niech sprawdzi ciśnienia H , L, wszystko będzie jasne. Dokładnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrius Opublikowano 9 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2019 Ciśnienia ,szczelności ,napełnianie było sprawdzane i wykonane w serwisie subaru niestety to nic nie dało.Na koniec powiedziano mi w serwisie ,że to może byc wina czujnika obrotów wałka kompresora.Kupiłem w internecie wymieniłem - po wymianie bez zmian nadal nie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ech Opublikowano 9 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2019 Jakieś błędy? Komp może podpowiedzieć. Może czujnik ciśnienia w układzie jest wadliwy. Zrzuć pasek i zobacz czy kompresor da sie ręcznie obrócić, może jakiś element się zaciera, nie zawsze słychać, i automatycznie rozłącza sprężarkę żeby nie została uszkodzona. Powinieneś, bez ściągania sprężarki, wykluczyć jakieś mechaniczne uszkodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrius Opublikowano 10 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2019 Niestety żadnych komunikatów o błędach,w serwisie dowiedziałem się ,że komputer nie pokaże uszkodzeń czujników.Kompresor był w zeszłym roku regenerowanyMogę dodać ,że jak klima działała to co jakiś czas słyszałem jakby jakis elektrozawór odpowietrzał układ,teraz tego nie ma.Sprawdze jeszcze ze zdjetym paskiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 12 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2019 Może być czujnik cisnienia walniety albo jego obwody/wtyczka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 12 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2019 Albo sprzęgło wytarte i nie spina Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 13 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2019 przekaźnik klimy sprawdzony? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrius Opublikowano 17 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2019 Przekaxnik sprawdzony nawet wymieniony na inny-bez zmian.Problemem jest znikające napięcie sterowania na cewkę przekaźnika pojawie się na sekundę może maże dwie ,trzy i zanika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mio1 Opublikowano 30 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2019 Witam, dopadła mnie następna "choroba" na gwarancji czyli brak klimatyzacji, była i nie ma:-) Czy koledzy którzy posiadają Forestera SJ spotkali się z taką dolegliwością? co najczęściej pada sprężarka , rozszczelnienie układu ,czy chłodnica klimatyzacji . Jestem umówiony w serwisie na oględziny ale to dopiero za tydzień .I jeszcze jedno pytanie, czy jeśli jest to naprawa gwarancyjna to serwis jest zobowiązany dać mi samochód zastępczy czy tez nie musi. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 30 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2019 spokojnie naprawią w końcu auto na gwarancji. Teoretycznie nie powinni dać Ci auta zastępczego jak przyjeżdżasz do ASO na własnych kołach . Co innego jak auto przywiezie laweta ale wtedy działa chyba Subaru assistance. Ale jak odpowiednio zagadasz to może Ci dadzą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mio1 Opublikowano 30 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2019 No ale zostawiam samochód nie na przegląd a naprawę gwarancyjną , więc myślę,że z tym samochodem zastępczym nie powinno być problemu . No ale pożyjemy, zobaczymy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sosmar Opublikowano 1 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2019 u mnie na gwarancji padła chłodnica klimatyzacji.na czas naprawy dostałem auto zastępcze po wczesniejszym uzgodnieniu z serwisem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cougar Opublikowano 4 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2019 U mnie w FXT MY2016 (własnie mija gwarancja..) do tej pory nic przy klimie nie było grzebane i działa ok.., ale ma już trzy latka i nie wiem czy nie powinienem przy niej czegoś zrobić..? Co radzicie - grzebać przy tym czy lepiej nie..? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mio1 Opublikowano 4 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2019 Jak działa to zostawić, jeśli juŻ to w serwisie niech sprawdzą , czy nie trzeba dopełnić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cougar Opublikowano 5 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2019 A nie wypada wymienić "osuszacza", wszędzie piszą że trzeba wymienić po 2-3 latach, ale słyszałem też że czasem jak się zacznie grzebać to wtedy zaczynają się problemy, nieszczelności itp., sam już nie wiem.. Co radzicie..? Z góry dzięki za wszystkie opinie. Pozdrawiam Robert Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 5 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2019 W dniu 30.03.2019 o 18:07, mio1 napisał: Witam, dopadła mnie następna "choroba" na gwarancji czyli brak klimatyzacji, była i nie ma:-) Czy koledzy którzy posiadają Forestera SJ spotkali się z taką dolegliwością? co najczęściej pada sprężarka , rozszczelnienie układu ,czy chłodnica klimatyzacji . ... Co prawda już bez gwarancji, ale mnie spotkało dwukrotnie. W ub. roku czynnik uciekł, nieszczelności nie znaleziono. Profilaktycznie wymienili jeden przewód (chyba ten zakuwany) i dodatkowo uszczelnili, ale po zimie widzę, że znów nie chłodzi. Wypada nabić ponownie i liczyć, że rozszczelnienie się powiększy na tyle, że będzie można je znaleźć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Lewandowski Opublikowano 5 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2019 Ja teraz miałem w Ustowie lekką blacharkę. wymianę drzwi. Mam AC więc ubezpieczalnia pokryła koszty auta zastępczego, dostałem Nissana na 5 dni. Normalny koszt to 120 brutto dziennie, no chyba, że masz ubezpieczenie. Bo auto to nie problem, pytanie, kto za to płaci. W dniu 30.03.2019 o 18:07, mio1 napisał: Witam, dopadła mnie następna "choroba" na gwarancji czyli brak klimatyzacji, była i nie ma:-) Czy koledzy którzy posiadają Forestera SJ spotkali się z taką dolegliwością? co najczęściej pada sprężarka , rozszczelnienie układu ,czy chłodnica klimatyzacji . Jestem umówiony w serwisie na oględziny ale to dopiero za tydzień .I jeszcze jedno pytanie, czy jeśli jest to naprawa gwarancyjna to serwis jest zobowiązany dać mi samochód zastępczy czy tez nie musi. Pozdrawiam. U mnie chłodnica padła, nieszczelność. Czekałem 2 tygodnie, bo nie mieli, tyle awarii i wszystkie poszły. Ale zrobili i chodzi jak ta lala teraz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mio1 Opublikowano 5 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2019 11 godzin temu, Dzik44 napisał: A nie wypada wymienić "osuszacza", wszędzie piszą że trzeba wymienić po 2-3 latach, ale słyszałem też że czasem jak się zacznie grzebać to wtedy zaczynają się problemy, nieszczelności itp., sam już nie wiem.. Co radzicie..? Z góry dzięki za wszystkie opinie. Pozdrawiam Robert Chyba osuszacz jest zintegrowany z chłodnicą . 11 minut temu, Michał Lewandowski napisał: Ja teraz miałem w Ustowie lekką blacharkę. wymianę drzwi. Mam AC więc ubezpieczalnia pokryła koszty auta zastępczego, dostałem Nissana na 5 dni. Normalny koszt to 120 brutto dziennie, no chyba, że masz ubezpieczenie. Bo auto to nie problem, pytanie, kto za to płaci. U mnie chłodnica padła, nieszczelność. Czekałem 2 tygodnie, bo nie mieli, tyle awarii i wszystkie poszły. Ale zrobili i chodzi jak ta lala teraz. A kiedy miałes wymienioną chłodnicę , chodzi mi o miesiąc i rok . Za wszystkie naprawy gwarancyjne płaci serwisowi importer, a importerowi producent . Rozumiem ,że koszty samochodu zastępczego powinien pokryć importer . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Lewandowski Opublikowano 5 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2019 Zastępczy dostałem teraz, w sumie dzisiaj go zdałem, bo miałem lekkiego wgniota na drzwiach. Klime robili w 2018, jak pamiętam w czerwcu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się