Przecier Posted January 23, 2019 Share Posted January 23, 2019 Koledzy i Koleżanki jaki program do diagnostyki Subaru najbardziej polecacie?? Oczywiście taki na Lapka nie tam żaden badziew na Komórkę Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sasha_A80 Posted January 23, 2019 Share Posted January 23, 2019 (edited) https://forums.drom.ru/subaru/t1151462005-p5.html#post1108335240 Parameter list and software for EJ20F / EJ204 https://www.drive2.ru/l/6520034/ ecuExplorer does not verify a secondary air system. For complete error list use FreeSSM software. The most experienced computer guru's may prefer Romraider Logger. Use Google Translate Edited January 23, 2019 by Sasha_A80 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przecier Posted January 23, 2019 Author Share Posted January 23, 2019 13 minut temu, Sasha_A80 napisał: https://forums.drom.ru/subaru/t1151462005-p5.html#post1108335240 Parameter list and software for EJ20F / EJ204 https://www.drive2.ru/l/6520034/ ecuExplorer does not verify a secondary air system. For complete error list use FreeSSM software. The most experienced computer guru's may prefer Romraider Logger. Use Google Translate Ok dzięki tylko ten program nie jest czasem tylko do Imprez WRX i STI??? bo tylko takie są do wyboru jeśli chodzi o model auta w nim????? Ja potrzebuje do Legacy IV??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted January 23, 2019 Share Posted January 23, 2019 1 godzinę temu, Mariusz Pantol napisał: Ok dzięki tylko ten program nie jest czasem tylko do Imprez WRX i STI??? Który program? RomRaider? Ja podpinam bezproblemowo do Tribeca, można podglądać parametry w czasie rzeczywistym lub zapisywać je do pliku do późniejszej analizy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przecier Posted January 23, 2019 Author Share Posted January 23, 2019 1 minutę temu, lutek34 napisał: Który program? RomRaider? Ja podpinam bezproblemowo do Tribeca, można podglądać parametry w czasie rzeczywistym lub zapisywać je do pliku do późniejszej analizy. Chodzi mi o ten co mi podał ecuExplorer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sasha_A80 Posted January 23, 2019 Share Posted January 23, 2019 (edited) 3 hours ago, Mariusz Pantol said: Ok dzięki tylko ten program nie jest czasem tylko do Imprez WRX i STI??? bo tylko takie są do wyboru jeśli chodzi o model auta w nim????? Ja potrzebuje do Legacy IV??? All those programs are applicable for any Subaru ( besides R2, Justy, Sambar ) from model year 1999 to 2014 engines and later where SSM2 protocol is supported. Edited January 23, 2019 by Sasha_A80 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przecier Posted January 23, 2019 Author Share Posted January 23, 2019 18 minut temu, Sasha_A80 napisał: All those programs are applicable for any Subaru ( besides R2, Justy, Sambar ) from model year 1999 to 2014. Dzięki. A ktoś jeszcze poleciłby jakiś inny program bardziej przejrzysty???? Ten ecuExplorer, oczywiście sprawdze, ale może jeszcze ktoś coś poleca??? Wiem, że mój mechanik ma na warsztacie jakiś Delphi program ale może coś lepszego polecicie??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted January 23, 2019 Share Posted January 23, 2019 3 godziny temu, Mariusz Pantol napisał: Wiem, że mój mechanik ma na warsztacie jakiś Delphi program ale może coś lepszego polecicie??? Twój mechanik posiada coś takiego? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przecier Posted January 23, 2019 Author Share Posted January 23, 2019 18 minut temu, lutek34 napisał: Twój mechanik posiada coś takiego? Dokładnie coś takiego Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted January 23, 2019 Share Posted January 23, 2019 To nie porównuj tego testera diagnostycznego za parę tyś złotych do VAG kabla za 40zł. Jak chcesz coś lepszego i bardziej ukierunkowanego na Subaru to może to by odpowiadało Twoim oczekiwaniom https://www.ebay.com/itm/VXDIAG-For-SUBARU-For-SSM-III-V2016-04-VCX-PLUS-OBD2-Auto-Multi-Diagnostic-Tool/323212064413?hash=item4b40f0b69d:rk:1:pf:0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przecier Posted January 23, 2019 Author Share Posted January 23, 2019 No właśnie mi chodzi o coś lepszego tylko o samo oprogramowanie, czy takowe można dostać??? bo jeśli się tak da to kabelki z takim urządzeniem jak z linku to bym wziął od mechanika Link to comment Share on other sites More sharing options...
st981777 Posted January 25, 2019 Share Posted January 25, 2019 Czy 16-pinowe OBD w Subaru połączy się z ELM327? Jeżeli tak, to bardzo dobry program to FORScan, osobiście nim nawet adaptacje wtrysków robiłem w Mondeo trójce, mimo że takie delphi nie dało rady Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał Górski Posted January 28, 2019 Share Posted January 28, 2019 W dniu 25.01.2019 o 18:33, st981777 napisał: Czy 16-pinowe OBD w Subaru połączy się z ELM327? Mi w OBK MY10 się łączy Ten FORScan to do smartfona? Link to comment Share on other sites More sharing options...
st981777 Posted January 28, 2019 Share Posted January 28, 2019 Nie na PC Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted January 28, 2019 Share Posted January 28, 2019 W dniu 25.01.2019 o 18:33, st981777 napisał: Jeżeli tak, to bardzo dobry program to FORScan, osobiście nim nawet adaptacje wtrysków robiłem w Mondeo trójce General What car brands and models are supported? Absolute majority of Ford, Mazda, Lincoln and Mercury models starting from 1996 model year are supported. Exception are quite rare: models unified with other manufacturers, for example Ford Galaxy Mk2. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacu Posted November 14, 2019 Share Posted November 14, 2019 Nie chciałbym zaczynać nowego tematu bo jest już wiele o diagnostyce Subaru Ale nie znajduję nigdzie odpowiedzi na pytanie: jakim programem można zdiagnozować system ABS ? W imprezie wrx GH świeci mi kontrolka ABS, stabilizacja toru i ruszanie pod wzniesienie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
UciekajZaMiasto.pl Posted May 2, 2020 Share Posted May 2, 2020 Witam, odświeżam temat i podłączam się pod niego... Subaru Outback USA 2008 padły mi czujniki ciśnienia w kołach -baterie TPMS Wymieniłem na nowe. Posiadam zczytane ID tych czujników skanerem w wulkanizacji, który jednak nie łączy się i nie może ich zaprogramować. Czujniki są 100% Czy ktoś wie jakim programem do obsługi SUBARU przez OBD można wczytać te czujniki i zaprogramować? Dziękuję z góry za każdą wiedzę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
UciekajZaMiasto.pl Posted May 23, 2020 Share Posted May 23, 2020 Witam, muszę niestety podzielić się z forumowiczami moim przykrym doświadczeniem. Zgodnie z poradami próbowałem najpierw odwiedzić kilku wulkanizatorów, 3 podjęło próbę, czujniki prawidłowo zczytane ale nie mogli ich wgrać do kompa pojazdu. Ponieważ mieli wszyscy mieli to samo urządzenie AteQ i wszyscy twierdzili, że aktualny soft itd. to dalsze próby nie miały już tam sensu. Poszedłem więc za powyższą poradą DZIAŁ TECHNICZNY Subaru Import Polska a ponieważ do serwisu SUBARU Zdanowicz w Gdańsku mam 50km i zawsze zbyt mało czasu zadzwoniłem aby się umówić o poznać koszty. Usługa miała być bezproblemowa i kosztować 80zł więc pomyślałem spróbuję, dam im szanse. Kierowany doświadczeniami rozmawiałem jednak dłużej telefonicznie z pracownikiem serwisu naświetlając dokładnie i uczciwie problem. On jednak stwierdził iż takich przypadków nieudanych u wulkanizatorów mają dużo i wszyscy przyjeżdżają. Stwierdził, że jak długo tu pracuje jeszcze się nie zdarzyło żeby komuś tego nie zaprogramowali poprawnie. Mimo to upewniałem się, że USA i że 2008 rocznik i jakie czujniki i jakimi urządzeniami - nie ma problemu wszytko będzie ok, proszę przyjechać. Pojechałem na umówioną godzinę i klęska, "dłubali" ponad godzinę za miast 5 min, jeździli, cudowali i w końcu rozłożyli ręce. Ten sam Pan z obsługi próbował mi wmówić, iż podejrzewają uszkodzony moduł itd. itp. Przypomnę, że kilkanaście dni temu na starych czujnikach wszystko działało! Wymieniłem tylko czujniki na nowe, oryginalne. Wreszcie przyszedł Pan diagnosta i stwierdził że z czujnikami wszystko co prawda OK ale nie może się skomunikować z modułem i rozkładam ręce. Ich komp serwisowy nie działa z nim poprawnie. A bo wie Pan to Subaru amerykańskie itd. itp. potrzebny jest inny tester do amerykańskich samochodów itd.... Wie Pan kiedyś mieliśmy taki ale już nie mamy ..! Powiedziałem że: Zaufałem Subaru, zaufałem temu że bardzo dbają o bezpieczeństwo, że w stanach pierwsi wprowadzili czujniki dla bezpieczeństwa. Zaufałem w oryginalne części. Zaufałem wreszcie po raz pierwszy serwisowi SUBARU (i po raz ostatni) i pytam po co ja wydałem kilkaset złotych skoro Autoryzowany SERWIS Subaru nie potrafi sobie z tym poradzić? I tu mnie dobili! Usłyszałem, że On nie może odpowiadać za to na co ja wydaję swoje prywatne pieniądze! No niby racja. Podejście godne reprezentanta Subaru Polska. Czy moje Subaru to inne Subaru, czy samochodów 12 letnich to już nie należy obsłużyć w takiej marce na całym świecie ? A co będzie z zabytkami ? Mogę tylko przestrzegać. Omijajcie serwis SUBARU Zdanowicz w Gdańsku szerokim łukiem! Dochowałem należytej staranności aby wszystkiego dowiedzieć się wcześniej ale zapewniono mnie, że nie ma żadnego problemu. A dlaczego miałby właściwie być przecież to SUBARU i Autoryzowany Serwis. Powinien obsłużyć wszystkie modele Subaru z całego świata w dowolnej wersji, tak by wypadało... Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted May 23, 2020 Share Posted May 23, 2020 W dniu 2.05.2020 o 19:08, UciekajZaMiasto.pl napisał: Czy ktoś wie jakim programem do obsługi SUBARU przez OBD można wczytać te czujniki i zaprogramować? ten tutaj pokazuje jak tanio bez programów pozbyć się kontrolki TPMS 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubaruLPG Posted June 9, 2020 Share Posted June 9, 2020 Podanym powyżej klonem Delphi nie jesteśmy wstanie w Legacy IV czy OBK III zrobić czegokolwiek przy AIRBAGach bądź ABSie. Funkcje diagnostyki silnika są również ograniczone, dodatkowo sam sterownik jest bardzo wolny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
balbin Posted March 7, 2021 Share Posted March 7, 2021 W dniu 23.05.2020 o 13:31, UciekajZaMiasto.pl napisał: Witam, muszę niestety podzielić się z forumowiczami moim przykrym doświadczeniem. Zgodnie z poradami próbowałem najpierw odwiedzić kilku wulkanizatorów, 3 podjęło próbę, czujniki prawidłowo zczytane ale nie mogli ich wgrać do kompa pojazdu. Ponieważ mieli wszyscy mieli to samo urządzenie AteQ i wszyscy twierdzili, że aktualny soft itd. to dalsze próby nie miały już tam sensu. Poszedłem więc za powyższą poradą DZIAŁ TECHNICZNY Subaru Import Polska a ponieważ do serwisu SUBARU Zdanowicz w Gdańsku mam 50km i zawsze zbyt mało czasu zadzwoniłem aby się umówić o poznać koszty. Usługa miała być bezproblemowa i kosztować 80zł więc pomyślałem spróbuję, dam im szanse. Kierowany doświadczeniami rozmawiałem jednak dłużej telefonicznie z pracownikiem serwisu naświetlając dokładnie i uczciwie problem. On jednak stwierdził iż takich przypadków nieudanych u wulkanizatorów mają dużo i wszyscy przyjeżdżają. Stwierdził, że jak długo tu pracuje jeszcze się nie zdarzyło żeby komuś tego nie zaprogramowali poprawnie. Mimo to upewniałem się, że USA i że 2008 rocznik i jakie czujniki i jakimi urządzeniami - nie ma problemu wszytko będzie ok, proszę przyjechać. Pojechałem na umówioną godzinę i klęska, "dłubali" ponad godzinę za miast 5 min, jeździli, cudowali i w końcu rozłożyli ręce. Ten sam Pan z obsługi próbował mi wmówić, iż podejrzewają uszkodzony moduł itd. itp. Przypomnę, że kilkanaście dni temu na starych czujnikach wszystko działało! Wymieniłem tylko czujniki na nowe, oryginalne. Wreszcie przyszedł Pan diagnosta i stwierdził że z czujnikami wszystko co prawda OK ale nie może się skomunikować z modułem i rozkładam ręce. Ich komp serwisowy nie działa z nim poprawnie. A bo wie Pan to Subaru amerykańskie itd. itp. potrzebny jest inny tester do amerykańskich samochodów itd.... Wie Pan kiedyś mieliśmy taki ale już nie mamy ..! Powiedziałem że: Zaufałem Subaru, zaufałem temu że bardzo dbają o bezpieczeństwo, że w stanach pierwsi wprowadzili czujniki dla bezpieczeństwa. Zaufałem w oryginalne części. Zaufałem wreszcie po raz pierwszy serwisowi SUBARU (i po raz ostatni) i pytam po co ja wydałem kilkaset złotych skoro Autoryzowany SERWIS Subaru nie potrafi sobie z tym poradzić? I tu mnie dobili! Usłyszałem, że On nie może odpowiadać za to na co ja wydaję swoje prywatne pieniądze! No niby racja. Podejście godne reprezentanta Subaru Polska. Czy moje Subaru to inne Subaru, czy samochodów 12 letnich to już nie należy obsłużyć w takiej marce na całym świecie ? A co będzie z zabytkami ? Mogę tylko przestrzegać. Omijajcie serwis SUBARU Zdanowicz w Gdańsku szerokim łukiem! Dochowałem należytej staranności aby wszystkiego dowiedzieć się wcześniej ale zapewniono mnie, że nie ma żadnego problemu. A dlaczego miałby właściwie być przecież to SUBARU i Autoryzowany Serwis. Powinien obsłużyć wszystkie modele Subaru z całego świata w dowolnej wersji, tak by wypadało... Cześć, Miałem taką samą sytuację i problem rozwiązałem ze znajomym importującym auta z USA. Wszystkie te diagnostyczne zabawki mają skonfigurowane menu dla rynku europejskiego. Moi wulkanizatorzy i serwis nie mogli sobie poradzić z zakodowanie id czujników, aż w końcu w testerze diagnostycznym np. Hamaton w ustawieniach zmienili na region pracy USA. Poszło od razu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lipton Posted March 7, 2021 Share Posted March 7, 2021 W dniu 23.05.2020 o 13:31, UciekajZaMiasto.pl napisał: Czy moje Subaru to inne Subaru, czy samochodów 12 letnich to już nie należy obsłużyć w takiej marce na całym świecie ? A co będzie z zabytkami ? Ja do ASO w Gdańsku pojechałem raz - pierwszy i ostatni, kiedy po wyjęciu maglownicy do regeneracji coś się popsuło z czujnikiem kąta skrętu i wyłączył mi się ABS i wiele innych systemów. W każdym razie przyjechałem do ASO i rozmawiałem z Panem z biura z serwisu, którego zapamiętam do końca życia i dowiedziałem się, że (UWAGA UWAGA): mój samochód nie ma komputera, więc nie mogą się podłączyć i skalibrować czujnika...No i gość mi tłumaczy, że nic się nie da zrobić, bo jak nie ma komputera to nie może być problemu z czujnikiem kąta skrętu, ale podszedł jakiś mechanik (chyba usłyszał rozmowę) i uświadomił Pana z obsługi serwisu, że w Outbacku II to jednak jest komputer:D Może nie taki jak w nowych autach, ale jednak coś tam jest. Dodam, że po otrząśnięciu się z szoku, obróciłem się na pięcie i pojechałem do domu, bo uznałem, że nie powierzę samochodu ludziom, którzy nawet nie wiedzą co w nim siedzi. Na marginesie dodam, że ten Pan z serwisu był bardzo niemiły i opryskliwy i cały czas próbował dać mi do zrozumienia, że to ja jestem głupi:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now