Jump to content

Program Diagnostyczny do Subaru


Przecier
 Share

Recommended Posts

https://forums.drom.ru/subaru/t1151462005-p5.html#post1108335240

 

Parameter list and software for EJ20F / EJ204

https://www.drive2.ru/l/6520034/

 

ecuExplorer does not verify a secondary air system.

For complete error list use FreeSSM software.

 

The most experienced computer guru's may prefer Romraider Logger.

 

Use Google Translate

 

Edited by Sasha_A80
Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, Sasha_A80 napisał:

https://forums.drom.ru/subaru/t1151462005-p5.html#post1108335240

 

Parameter list and software for EJ20F / EJ204

https://www.drive2.ru/l/6520034/

 

ecuExplorer does not verify a secondary air system.

For complete error list use FreeSSM software.

 

The most experienced computer guru's may prefer Romraider Logger.

 

Use Google Translate

 

Ok dzięki tylko ten program nie jest czasem tylko do Imprez WRX i STI??? bo tylko takie są do wyboru jeśli chodzi o model auta w nim????? Ja potrzebuje do Legacy IV???

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Mariusz Pantol napisał:

Ok dzięki tylko ten program nie jest czasem tylko do Imprez WRX i STI???

 

Który program? RomRaider? Ja podpinam bezproblemowo do Tribeca, można podglądać parametry w czasie rzeczywistym lub zapisywać je do pliku do późniejszej analizy.

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, lutek34 napisał:

 

Który program? RomRaider? Ja podpinam bezproblemowo do Tribeca, można podglądać parametry w czasie rzeczywistym lub zapisywać je do pliku do późniejszej analizy.

Chodzi mi o ten co mi podał ecuExplorer

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Mariusz Pantol said:

Ok dzięki tylko ten program nie jest czasem tylko do Imprez WRX i STI??? bo tylko takie są do wyboru jeśli chodzi o model auta w nim????? Ja potrzebuje do Legacy IV??? 

All those programs are applicable for any Subaru ( besides R2, Justy, Sambar ) from model year 1999 to 2014 engines and later  where SSM2 protocol is supported.

Edited by Sasha_A80
Link to comment
Share on other sites

18 minut temu, Sasha_A80 napisał:

All those programs are applicable for any Subaru ( besides R2, Justy, Sambar ) from model year 1999 to 2014.

Dzięki.

 

A ktoś jeszcze poleciłby jakiś inny program bardziej przejrzysty???? Ten ecuExplorer, oczywiście sprawdze, ale może jeszcze ktoś coś poleca??? Wiem, że mój mechanik ma na warsztacie jakiś Delphi program ale może coś lepszego polecicie???

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Mariusz Pantol napisał:

Wiem, że mój mechanik ma na warsztacie jakiś Delphi program ale może coś lepszego polecicie???

 

Twój mechanik posiada coś takiego?

2d939d174c37bea90d63b8bbd344

Link to comment
Share on other sites

To nie porównuj tego testera diagnostycznego za parę tyś złotych do VAG kabla za 40zł.

Jak chcesz coś lepszego i bardziej ukierunkowanego na Subaru to może to by odpowiadało Twoim oczekiwaniom

https://www.ebay.com/itm/VXDIAG-For-SUBARU-For-SSM-III-V2016-04-VCX-PLUS-OBD2-Auto-Multi-Diagnostic-Tool/323212064413?hash=item4b40f0b69d:rk:1:pf:0

Link to comment
Share on other sites

No właśnie mi chodzi o coś lepszego tylko o samo oprogramowanie, czy takowe można dostać??? bo jeśli się tak da to kabelki z takim urządzeniem jak z linku to bym wziął od mechanika

Link to comment
Share on other sites

Czy 16-pinowe OBD w Subaru połączy się z ELM327? Jeżeli tak, to bardzo dobry program to FORScan, osobiście nim nawet adaptacje wtrysków robiłem w Mondeo trójce, mimo że takie delphi nie dało rady :)

Link to comment
Share on other sites

W dniu 25.01.2019 o 18:33, st981777 napisał:

Jeżeli tak, to bardzo dobry program to FORScan, osobiście nim nawet adaptacje wtrysków robiłem w Mondeo trójce

 

General

What car brands and models are supported?

Absolute majority of Ford, Mazda, Lincoln and Mercury models starting from 1996 model year are supported. Exception are quite rare: models unified with other manufacturers, for example Ford Galaxy Mk2.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Nie chciałbym zaczynać nowego tematu bo jest już wiele o diagnostyce Subaru Ale nie znajduję nigdzie odpowiedzi na pytanie: jakim programem można zdiagnozować system ABS ? W imprezie wrx GH świeci mi kontrolka ABS, stabilizacja toru i ruszanie pod wzniesienie. 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Witam, 

odświeżam temat i podłączam się pod niego...

Subaru Outback USA 2008 

padły mi czujniki ciśnienia w kołach -baterie TPMS 

Wymieniłem na nowe. Posiadam zczytane ID tych czujników skanerem w wulkanizacji, który jednak nie łączy się i nie może ich zaprogramować.

Czujniki są 100%

Czy ktoś wie jakim programem do obsługi SUBARU przez OBD można wczytać te czujniki i zaprogramować?

Dziękuję z góry za każdą wiedzę.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Witam,

muszę niestety podzielić się z forumowiczami moim przykrym doświadczeniem.

Zgodnie z poradami próbowałem najpierw odwiedzić kilku wulkanizatorów, 3 podjęło próbę, czujniki prawidłowo zczytane ale nie mogli ich wgrać do kompa pojazdu. Ponieważ mieli wszyscy mieli to samo urządzenie AteQ i wszyscy twierdzili, że aktualny soft itd. to dalsze próby nie miały już tam sensu.

Poszedłem więc za powyższą poradą

DZIAŁ TECHNICZNY

  • Subaru Import Polska

a ponieważ do serwisu SUBARU Zdanowicz w Gdańsku mam 50km i zawsze zbyt mało czasu zadzwoniłem aby się umówić o poznać koszty. Usługa miała być bezproblemowa i kosztować 80zł więc pomyślałem spróbuję, dam im szanse. Kierowany doświadczeniami rozmawiałem jednak dłużej telefonicznie z pracownikiem serwisu naświetlając dokładnie i uczciwie problem. On jednak stwierdził iż takich przypadków nieudanych u wulkanizatorów mają dużo i wszyscy przyjeżdżają. Stwierdził, że jak długo tu pracuje jeszcze się nie zdarzyło żeby komuś tego nie zaprogramowali poprawnie. Mimo to upewniałem się, że USA i że 2008 rocznik i jakie czujniki i jakimi urządzeniami  - nie ma problemu wszytko będzie ok, proszę przyjechać.

Pojechałem na umówioną godzinę i klęska, "dłubali" ponad godzinę za miast 5 min, jeździli, cudowali i w końcu rozłożyli ręce. Ten sam Pan z obsługi próbował mi wmówić, iż podejrzewają uszkodzony moduł itd. itp.  Przypomnę, że kilkanaście dni temu na starych czujnikach wszystko działało! Wymieniłem tylko czujniki na nowe, oryginalne.

Wreszcie przyszedł Pan diagnosta i stwierdził że z czujnikami wszystko co prawda OK ale nie może się skomunikować z modułem i rozkładam ręce. Ich komp serwisowy nie działa z nim poprawnie. A bo wie Pan to Subaru amerykańskie itd. itp. potrzebny jest

inny tester do amerykańskich samochodów itd.... Wie Pan kiedyś mieliśmy taki ale już nie mamy ..!

Powiedziałem że: Zaufałem Subaru, zaufałem temu że bardzo dbają o bezpieczeństwo, że w stanach pierwsi wprowadzili czujniki dla bezpieczeństwa. Zaufałem w oryginalne części. Zaufałem wreszcie po raz pierwszy serwisowi SUBARU (i po raz ostatni)

i pytam po co ja wydałem kilkaset złotych skoro Autoryzowany SERWIS Subaru nie potrafi sobie z tym poradzić?

I tu mnie dobili!  Usłyszałem, że On nie może odpowiadać za to na co ja wydaję swoje prywatne pieniądze!   No niby racja. Podejście godne reprezentanta Subaru Polska.

Czy moje Subaru to inne Subaru, czy samochodów 12 letnich to już nie należy obsłużyć w takiej marce na całym świecie ? A co będzie z zabytkami ?

Mogę tylko przestrzegać. Omijajcie serwis SUBARU Zdanowicz w Gdańsku szerokim łukiem!

Dochowałem należytej staranności aby wszystkiego dowiedzieć się wcześniej ale zapewniono mnie, że nie ma żadnego problemu. A dlaczego miałby właściwie być przecież to SUBARU i Autoryzowany Serwis. Powinien obsłużyć wszystkie modele Subaru z całego

świata w dowolnej wersji, tak by wypadało...

Link to comment
Share on other sites

W dniu 2.05.2020 o 19:08, UciekajZaMiasto.pl napisał:

Czy ktoś wie jakim programem do obsługi SUBARU przez OBD można wczytać te czujniki i zaprogramować?

 

ten tutaj pokazuje jak tanio bez programów pozbyć się kontrolki TPMS

 

  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Podanym powyżej klonem Delphi nie jesteśmy wstanie w Legacy IV czy OBK III zrobić czegokolwiek przy AIRBAGach bądź ABSie.

 

Funkcje diagnostyki silnika są również ograniczone, dodatkowo sam sterownik jest bardzo wolny.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
W dniu 23.05.2020 o 13:31, UciekajZaMiasto.pl napisał:

Witam,

muszę niestety podzielić się z forumowiczami moim przykrym doświadczeniem.

Zgodnie z poradami próbowałem najpierw odwiedzić kilku wulkanizatorów, 3 podjęło próbę, czujniki prawidłowo zczytane ale nie mogli ich wgrać do kompa pojazdu. Ponieważ mieli wszyscy mieli to samo urządzenie AteQ i wszyscy twierdzili, że aktualny soft itd. to dalsze próby nie miały już tam sensu.

Poszedłem więc za powyższą poradą

DZIAŁ TECHNICZNY

  • Subaru Import Polska

a ponieważ do serwisu SUBARU Zdanowicz w Gdańsku mam 50km i zawsze zbyt mało czasu zadzwoniłem aby się umówić o poznać koszty. Usługa miała być bezproblemowa i kosztować 80zł więc pomyślałem spróbuję, dam im szanse. Kierowany doświadczeniami rozmawiałem jednak dłużej telefonicznie z pracownikiem serwisu naświetlając dokładnie i uczciwie problem. On jednak stwierdził iż takich przypadków nieudanych u wulkanizatorów mają dużo i wszyscy przyjeżdżają. Stwierdził, że jak długo tu pracuje jeszcze się nie zdarzyło żeby komuś tego nie zaprogramowali poprawnie. Mimo to upewniałem się, że USA i że 2008 rocznik i jakie czujniki i jakimi urządzeniami  - nie ma problemu wszytko będzie ok, proszę przyjechać.

Pojechałem na umówioną godzinę i klęska, "dłubali" ponad godzinę za miast 5 min, jeździli, cudowali i w końcu rozłożyli ręce. Ten sam Pan z obsługi próbował mi wmówić, iż podejrzewają uszkodzony moduł itd. itp.  Przypomnę, że kilkanaście dni temu na starych czujnikach wszystko działało! Wymieniłem tylko czujniki na nowe, oryginalne.

Wreszcie przyszedł Pan diagnosta i stwierdził że z czujnikami wszystko co prawda OK ale nie może się skomunikować z modułem i rozkładam ręce. Ich komp serwisowy nie działa z nim poprawnie. A bo wie Pan to Subaru amerykańskie itd. itp. potrzebny jest

inny tester do amerykańskich samochodów itd.... Wie Pan kiedyś mieliśmy taki ale już nie mamy ..!

Powiedziałem że: Zaufałem Subaru, zaufałem temu że bardzo dbają o bezpieczeństwo, że w stanach pierwsi wprowadzili czujniki dla bezpieczeństwa. Zaufałem w oryginalne części. Zaufałem wreszcie po raz pierwszy serwisowi SUBARU (i po raz ostatni)

i pytam po co ja wydałem kilkaset złotych skoro Autoryzowany SERWIS Subaru nie potrafi sobie z tym poradzić?

I tu mnie dobili!  Usłyszałem, że On nie może odpowiadać za to na co ja wydaję swoje prywatne pieniądze!   No niby racja. Podejście godne reprezentanta Subaru Polska.

Czy moje Subaru to inne Subaru, czy samochodów 12 letnich to już nie należy obsłużyć w takiej marce na całym świecie ? A co będzie z zabytkami ?

Mogę tylko przestrzegać. Omijajcie serwis SUBARU Zdanowicz w Gdańsku szerokim łukiem!

Dochowałem należytej staranności aby wszystkiego dowiedzieć się wcześniej ale zapewniono mnie, że nie ma żadnego problemu. A dlaczego miałby właściwie być przecież to SUBARU i Autoryzowany Serwis. Powinien obsłużyć wszystkie modele Subaru z całego

świata w dowolnej wersji, tak by wypadało...

Cześć,

 

Miałem taką samą sytuację i problem rozwiązałem ze znajomym importującym auta z USA. Wszystkie te diagnostyczne zabawki mają skonfigurowane menu dla rynku europejskiego. Moi wulkanizatorzy i serwis nie mogli sobie poradzić z zakodowanie id czujników, aż w końcu w testerze diagnostycznym np. Hamaton w ustawieniach zmienili na region pracy USA. Poszło od razu. 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 23.05.2020 o 13:31, UciekajZaMiasto.pl napisał:

Czy moje Subaru to inne Subaru, czy samochodów 12 letnich to już nie należy obsłużyć w takiej marce na całym świecie ? A co będzie z zabytkami ?

Ja do ASO w Gdańsku pojechałem raz - pierwszy i ostatni, kiedy po wyjęciu maglownicy do regeneracji coś się popsuło z czujnikiem kąta skrętu i wyłączył mi się ABS i wiele innych systemów. W każdym razie przyjechałem do ASO i rozmawiałem z Panem z biura z serwisu, którego zapamiętam do końca życia i dowiedziałem się, że (UWAGA UWAGA): mój samochód nie ma komputera, więc nie mogą się podłączyć i skalibrować czujnika...No i gość mi tłumaczy, że nic się nie da zrobić, bo jak nie ma komputera to nie może być problemu z czujnikiem kąta skrętu, ale podszedł jakiś mechanik (chyba usłyszał rozmowę) i uświadomił Pana z obsługi serwisu, że w Outbacku II to jednak jest komputer:D Może nie taki jak w nowych autach, ale jednak coś tam jest. Dodam, że po otrząśnięciu się z szoku, obróciłem się na pięcie i pojechałem do domu, bo uznałem, że nie powierzę samochodu ludziom, którzy nawet nie wiedzą co w nim siedzi.

 

Na marginesie dodam, że ten Pan z serwisu był bardzo niemiły i opryskliwy i cały czas próbował dać mi do zrozumienia, że to ja jestem głupi:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...