Karas Opublikowano 11 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2018 3 godziny temu, Zyzol napisał: Eee... czyli zrobiłeś „tjunig” civica zakładając jakiś sportowy filtr powietrza w silniku i na tej podstawie oceniasz filtr kabinowy? 17 godzin temu, Karas napisał: Co prawda był to filtr powietrza silnika ale medium filtrujące to samo - bawełna nasączona olejem jakiś problem z czytaniem ze zrozumieniem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 11 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2018 Czytanie ze zrozumieniem ma się nijak do pokrętnej ścieżki dedukcyjnej. Dobrze, że medium filtracyjnego nie stanowi gąbka, bo zapewne odniósłbyś się do akcesoriów kąpielowych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 11 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2018 4 minuty temu, Zyzol napisał: Dobrze, że medium filtracyjnego nie stanowi gąbka, bo zapewne odniósłbyś się do akcesoriów kąpielowych zapewne dokładnie tak bym zrobił i odniósł bym się jeszcze do zeszłych wakacyjnych bałkańskich wojaży niestety nie chce byc inaczej ale filtr kabinowy podobnie jak filtr powietrza służy do filtrowania . W przypadku filtra kabinowego do filtrowania powietrza którym oddycha kierowca i pasażerowie, w przypadku filtra samochodowego do filtrowania powietrza którym oddycha silnik ... A z doświadczenia wiem że K&N z filtrowaniem ma niewiele wspólnego. Czyżbyś miał coś takiego założonego w swoim bolidzie że tak Cie moja wypowiedz poruszyła ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 11 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2018 (edytowane) 6 godzin temu, Blixten napisał: Zapomniałem dopisać pod zdjęciem: "WSZELKIE PODOBIEŃSTWO DO PRAWDZIWYCH FILTRÓW I ZDARZEŃ JEST PRZYPADKOWE" To zdjęcie wrzuciłem tylko jako przykład gdzie pokrywa filtra nie jest zintegrowana i powinno dać się coś takiego znaleźć na rynku. Mając taką pokrywkę, sam filtr (zwykły czy węglowy) łatwiej znaleźć niż być skazanym na fabryczną, w tym przypadku, słabą jakość. A odnośnie samej zasady działania filtrów K&N, to w pełni podzielam Twoją opinię. Miałem kiedyś filtr stożkowy K&N zamontowany w Mitsubishi Colt 1,3 75KM. Silnikowi mocy nie przybyło, za to filtr nadawał mu brzmienie, które skutecznie odstraszało chętnych do wyścigów spod świateł Za dużo było zabawy z myciem, olejowaniem, i tak samo jak u W Twoim przypadku, zrezygnowałem z filtra po tym jak zobaczyłem jak mam zapaćkany kolektor ssący. Wyjmij, dotknij "materiał filtrujący" palcami z dwóch stron, a sam się przekonasz jak bardzo jest cienki A w ruskiej Wołdze blacha wielokrotnie grubsza niż w Subaru... To, jak oceniasz cechy materiału może mieć się nijak do jego parametrów! Edytowane 11 Grudnia 2018 przez FanSub Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 12 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2018 (edytowane) 12 godzin temu, FanSub napisał: A w ruskiej Wołdze blacha wielokrotnie grubsza niż w Subaru... To, jak oceniasz cechy materiału może mieć się nijak do jego parametrów! Teoretycznie masz rację, a praktycznie - sprawdzałeś ? Edytowane 12 Grudnia 2018 przez Blixten Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skodziarz Opublikowano 12 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2018 W dniu 3.12.2018 o 20:45, aflinta napisał: Miałoby to sens, szczególnie, że zapach przypominał palony kurz... Ale nie wiem jak to jest zbudowane, może uda mi się dowiedzieć w czwartek. Udało się coś dowiedzieć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 12 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2018 1 minutę temu, Skodziarz napisał: Udało się coś dowiedzieć? Zrobiło się ciepło i problem minął, odwołałem wizytę i czekam aż się ochłodzi. Zupełnie nie rozumiem tego mechanizmu z zapachem. Jak jest ciepło to niezależnie czy jest klima włączona czy nie, obieg zamknięty czy nie, to nie śmierdzi. Zrobi się 1-2 stopnie poniżej zera i zapach czuć... mniej przy obiegu otwartym, więcej przy zamkniętym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skodziarz Opublikowano 12 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2018 Z uwagi na to, że na parkingu u mnie temperatura nie spada poniżej +5, to w ostatnich dniach samochód ma ciągłą huśtawkę w zakresie od ~+10 to ~-3. To powodowało regularnie tego typu zapachy, do momentu, kiedy wyłączyłem przyciskiem na stałe klimę (czyli mam w trybie Auto, nie FULL Auto). Od tego momentu - ani razu nie zaśmierdziało. Włączę jak się ponownie ociepli i temperatura w żadnym momencie nie spadnie poniżej +3 W Yeti też bywały takie akcje na jesieni i wiosną, ale rzadziej i zapach był mniej intensywny. Wydaje mi się, że próg załączenia klimy w Subaru to mniej więcej +3, w Yeti było 5-6, więc zimą nie włączała się po prostu w ogóle, stąd nie woniło tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 12 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2018 6 godzin temu, Blixten napisał: Teoretycznie masz rację, a praktycznie - sprawdzałeś ? Osobiście nie zamierzam, ufam producentowi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 13 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2018 (edytowane) W dniu 11.12.2018 o 17:42, Karas napisał: Czyżbyś miał coś takiego założonego w swoim bolidzie że tak Cie moja wypowiedz poruszyła ? Ależ oczywiście, że nie. Na razie zamierzam zapaćkać fabryczny @FanSub - producent na pewno przejmuje się tym, co zasysasz Edytowane 13 Grudnia 2018 przez Zyzol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 13 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2018 (edytowane) tak żeby nie byc gołosłownym wygrzebałem to cudo z czeluści garażu . Jakość medium filtracyjnego: imo równie dobrze tego filtra mogłoby tam nie byc 3 godziny temu, Zyzol napisał: Ależ oczywiście, że nie. Na razie zamierzam zapaćkać fabryczny to może spróbujesz Edytowane 13 Grudnia 2018 przez Karas 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 13 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2018 8 godzin temu, Zyzol napisał: Ależ oczywiście, że nie. Na razie zamierzam zapaćkać fabryczny @FanSub - producent na pewno przejmuje się tym, co zasysasz W sensie C2H5OH? ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 21 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2018 Tak więc zdemontowałem filtr kabinowy, została wpakowana jakaś niewielka puszka środka odgrzybiającego na parownik i na drugi dzień jak zapach kwiatków też się ulotnił mogę powiedzieć, że chyba już nie śmierdzi i serwis miał rację. Ogólnie pełne zaskoczenie, że w tak nowym aucie tak szybko się paskudztwo zalęgło. Warsztat w którym mi ten środek zaaplikowali sugerował, by za niedługo jeszcze operację samodzielnie powtórzyć, ale czymś lepszym niż puszką za 15 zł. Najlepiej jakiś Würth lub coś z tej półki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 23 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2018 W dniu 21.12.2018 o 09:26, aflinta napisał: że chyba już nie śmierdzi i serwis miał rację. Ogólnie pełne zaskoczenie, że w tak nowym aucie tak szybko się paskudztwo zalęgło może jakis zmutowany japoński szczep z fukushimy dobrze że problem rozwiązany 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam XV Opublikowano 13 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2021 Witam. Mam pytanie: MY 2015, ile czynnika chłodzącego wchodzi do układu klimatyzacji, jaki to jest czynnik. Nie mam nalepki pod pokrywa silnika. Jeżeli ktoś mógłby zrobić fotkę tej nalepki dotyczącej klimy, byłbym wdzięczny. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam XV Opublikowano 19 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2021 Witam. Chodzi mi konkretnie o fotki tej nalepki z pozycji Nr 8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 20 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2021 (edytowane) nalepka Ci nie potrzebna w każdym szanującym się zakładzie serwisującym klime będą wiedzieli co i jak. A jak nie wiedzą omijaj szerokim łukiem bo nie wróży to nic dobrego. Podpowiem czynnik R1234yf . Legendy głoszą że można Klimę nabić starym czynnikiem bo sprężarka Klimy jest uniwersalna ( pod oba czynniki ) Natomiast jeżeli klima chłodzi to nie ruszaj, wymien filtr kabinowy zdezynfekuj układ i tyle Edytowane 20 Maja 2021 przez Karas 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radix99 Opublikowano 27 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2021 W dniu 19.05.2021 o 22:12, Adam XV napisał: Witam. Chodzi mi konkretnie o fotki tej nalepki z pozycji Nr 8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 27 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2021 W dniu 20.05.2021 o 11:31, Karas napisał: nalepka Ci nie potrzebna w każdym szanującym się zakładzie serwisującym klime będą wiedzieli co i jak. A jak nie wiedzą omijaj szerokim łukiem bo nie wróży to nic dobrego. Podpowiem czynnik R1234yf . Legendy głoszą że można Klimę nabić starym czynnikiem bo sprężarka Klimy jest uniwersalna ( pod oba czynniki ) Natomiast jeżeli klima chłodzi to nie ruszaj, wymien filtr kabinowy zdezynfekuj układ i tyle To nie są legendy, można smaliło zastąpić nowy R1234yf lekkopalny reaktywny z aluminium na stary R134a niepalny nie powodujący korozji aluminium i nie zamieniający się w kwas podczas gaszenia gdy się pali. Proporcje zamiany są 1 do 1 i nawet oleju nie trzeba wypłukiwać bo ten dedykowany do nowego czynnika jest kompatybilny z R134a 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukikosa Opublikowano 24 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2021 Zapewne rozszczelnienia chłodnicy klimatyzacji w subaru forester xt, są tak czesto spowodowane tym nowym czynnikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się