Skocz do zawartości

Rajdowe dyskusje - sezon 2019


turdziGT

Rekomendowane odpowiedzi

41 minut temu, szubaru napisał:

brawo Ogier dał radę i wygrał rajd !

 

brawo Meeke za PS i metę oby tak dalej

brawo Loeb, po Dakarze w tak krótkim czasie 4 miejsce jest znakomite

brawo Tanak za skuteczną pogoń i 3 miejsce.

Brawo Ogier brawo Therry za walkę i brawo Tanak za tempo tak jak i Maskę za debiut.Zakiczyl na prawdę solidny rajd a ż dodatkowymi punktami na PS to tak jak by kończył na P4.Ogólnie MC mega co daje tyko zwiastun całego sezonu.Mysle że Loebowi też się będzie podobać bo przy tych gościach o P3 będzie musiał walczyć jak w swoich latach o zwycięstwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że WRC jest tak słabe medialnie bo w porównaniu do F1 to chce się oglądać i czekać na kolejne oesy :) już czekam na Szwecję i oby warunki dopisały.

Ogier standardowo w co nie wsiądzie to zwycięstwo albo czołówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda ale trzeba też powiedzieć że jednak mając 6 mistrzów tam nikt mu nie mówi co ma robić bo wiedzą lepiej tylko wszyscy raczej wyrażają słuch co on ma do powiedzenia. To trochę ułatwia pracę ale fakt to chyba najbardziej kompletny kierowcą wszechczasów i że sportowego punku widzenia jego 6 tytułów jest w tej chwili więcej wartych niż 9 Loeba bo zdobył to w różnych samochodach.

Z kolei JML czeka chyba ciężki psychicznie sezon bo wygląda na to że jego koledzy z teamu mu po prostu sporo odbędą.

Inna kwestia jest jak długo Citroen będzie czekać żeby uruchomić 3 auto. Jestem przekonany że Ogier jak już się upora z rozwojem auta to będzie naciskać żeby wsadzić tam Østberga bo w dwa auta będzie mu ciężko walczyć o tytuł.Teraz nie tylko trzeba wygrywać rajdy ale trzeba mieć też kolegow w zespole którzy odbieraj pozycję konkurencji. Każdym razie zapowiada się cymes :dance:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, turdziGT napisał:

6 tytułów jest w tej chwili więcej wartych niż 9 Loeba bo zdobył to w różnych samochodach.

Śmiała teza. Tylko jeszcze mu citroena nie doliczaj do tych mistrzostw, poczekaj ;)

Pamiętaj, że Loeb przez 9 lat był dominatorem, w dwóch sezonach miał lekko zagrożone mistrzostwo (tak się ułożyło), ale wszyscy wiedzieliśmy, że i tak je zdobędzie .

Pamiętaj też, że Citroen może i był najlepszy w kilku latach. W pozostałych niekoniecznie. Sam jednak nie jechał.Jak Loeb odszedł, Citroen spadł z wynikami na koniec stawki.

Pamiętaj też, że Ogier po swojej czteroletniej dominacji, w Fordzie nie był już najszybszym kierowcą, był natomiast najlepszy. Czy bycie najlepszym w tym roku wystarczy, czy może ten najszybszy poukłada tak sezon, że stanie się najlepszym? Zobaczymy. Ott pokazał już w zeszłym roku, że może wygrać na każdej nawierzchni. W tym roku to potwierdził w Monte. Był zdecydowanie najszybszy...ehh, gdyby nie te koło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Adi napisał:

Pamiętaj też, że Ogier po swojej czteroletniej dominacji, w Fordzie

 

chyba w VW ;)

 

 

Godzinę temu, turdziGT napisał:

To trochę ułatwia pracę ale fakt to chyba najbardziej kompletny kierowcą wszechczasów i że sportowego punku widzenia jego 6 tytułów jest w tej chwili więcej wartych niż 9 Loeba bo zdobył to w różnych samochodach.

 

9 zawsze będzie warte więcej niż 6. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Adi napisał:

Śmiała teza. Tylko jeszcze mu citroena nie doliczaj do tych mistrzostw, poczekaj ;)

Pamiętaj, że Loeb przez 9 lat był dominatorem, w dwóch sezonach miał lekko zagrożone mistrzostwo (tak się ułożyło), ale wszyscy wiedzieliśmy, że i tak je zdobędzie .

Pamiętaj też, że Citroen może i był najlepszy w kilku latach. W pozostałych niekoniecznie. Sam jednak nie jechał.Jak Loeb odszedł, Citroen spadł z wynikami na koniec stawki.

Pamiętaj też, że Ogier po swojej czteroletniej dominacji, w Fordzie nie był już najszybszym kierowcą, był natomiast najlepszy. Czy bycie najlepszym w tym roku wystarczy, czy może ten najszybszy poukłada tak sezon, że stanie się najlepszym? Zobaczymy. Ott pokazał już w zeszłym roku, że może wygrać na każdej nawierzchni. W tym roku to potwierdził w Monte. Był zdecydowanie najszybszy...ehh, gdyby nie te koło.

Śmiała nie śmiała ja oceniam po konkurencji. Moim skromnym zdaniem Loeb wyjeździl sporo swoich tytułów w o wiele "łatwiejszych" warunkach i przy słabszej konkurencji.

W tej chwili poziom jest MEGA i to nie tylko wśród kierowców ale też sprzętowo.Loeb miał może jeden czy dwa sezony gdzie musiał na prawdę walczyć.W tej chwili na dosłownie każdy rajd można wytypować z 4 potencjalnych zwycięzców co tylko pokazuje jaki jest poziom.

Co do predkosc Ogiera całkowicie się zgadzam na pewno nie jest w tej chwili najszybszy , Tanak jest w tej chwili ponad wszystkimi ale Terry też wrócę spod ogona nie wyleciał a myślę że jeszcze w to wszystko się wpłata Meeke.To czym Ogier wygrywa wszystko to głowa bo potrafi doskonale dopasować prędkość do warunków i taktyki.W tym jest nadal bezkonkurencyjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 czy 9 tytułów jeden karabin bo obaj Sebowie to kozaki i obaj przejdą do historii tego sportu. Ogier udowodnił tym co gadali, że wygrywa bo ma najlepsze auto przechodząc do Forda jaka to nieprawda i nawet mając słabsze auto potrafi być najlepszy, a teraz może pokazać możliwości Citroena które już Loeb pokazał w 2017.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, szubaru napisał:

chyba w VW ;)

szubaru, przeczytaj jeszcze raz zadanie, którego część zacytowałeś. Z nastawieniem na przecinek i jego w tym zdaniu znaczenie.

;)

 

13 minut temu, Kukson napisał:

6 czy 9 tytułów jeden karabin bo obaj Sebowie to kozaki i obaj przejdą do historii tego sportu.

To wyjaśnia cały "spór". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Kukson napisał:

6 czy 9 tytułów jeden karabin bo obaj Sebowie to kozaki i obaj przejdą do historii tego sportu. Ogier udowodnił tym co gadali, że wygrywa bo ma najlepsze auto przechodząc do Forda jaka to nieprawda i nawet mając słabsze auto potrafi być najlepszy, a teraz może pokazać możliwości Citroena które już Loeb pokazał w 2017.

Potencjał to juz Meeke pokazał ale największy problem był w tym ze auto bardzo nie równe jest a przynajmniej było.Na jednych rajdach było bardzo konkurencyjne a na innych daleko z tylu.Bardzo jestem ciekaw jak to teraz bedzie wygladac z Sebem za kierownica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, turdziGT napisał:

jego 6 tytułów jest w tej chwili więcej wartych niż 9 Loeba bo zdobył to w różnych samochodach.

Loeb też zdobył mistrzostwa w 3 różnych samochodach (Xsara, C4, DS3). 

 

14 godzin temu, turdziGT napisał:

Moim skromnym zdaniem Loeb wyjeździl sporo swoich tytułów w o wiele "łatwiejszych" warunkach i przy słabszej konkurencji.

A moim zdaniem jest właśnie na odwrót i właśnie tytuły Loeba były o wiele trudniej wywalczone. Gronholm, Solberg, Martin, Hirvonen to jednak liga wyżej niż Neuville, Sordo, Mikkelsen, Meeke czy nawet Latvala. 

 

15 godzin temu, turdziGT napisał:

Co do predkosc Ogiera całkowicie się zgadzam na pewno nie jest w tej chwili najszybszy , Tanak jest w tej chwili ponad wszystkimi ale Terry też wrócę spod ogona nie wyleciał a myślę że jeszcze w to wszystko się wpłata Meeke.To czym Ogier wygrywa wszystko to głowa bo potrafi doskonale dopasować prędkość do warunków i taktyki.W tym jest nadal bezkonkurencyjny.

Czyli jednak na dystansie całego rajdu jest najszybszy. Dopóki w rajdach nie będzie punktów za odczyt z fotoradaru na wejściu w konkretne winkle takie dywagacje nie mają sensu. Rajdów nigdy nie wygrywało się ciężką prawą nogą, a zawsze głową. I tutaj leży największa przewaga Ogiera. Jako jedyny w obecnej stawce trzyma ciśnienie i nie popełnia głupich błędów. Najlepszym przykładem jest PS w MC. 

 

Co do samego rajdu, Ogier to ekstraklasa. Jego wynik pokazuje też (podobnie jak Loeba w Katalonii), że być może C3 nie jest taką ostateczną padaką, a problem był z łącznikiem między kierownicą a pedałami. Neuville jak zwykle dobrze zaczyna sezon, zobaczymy na ile starczy mu pary. Tanak i Meeke - gdyby nie przygody byłoby bardzo ciasno w czołówce. Mam nadzieję, że Kris ogarnął gorącą głowę i zaliczy wreszcie dobry sezon. 

Cieplutko musi mieć JML, po raz kolejny nowy kierowca wsiada do auta, z którego Jari nie wysiada od dwóch lat i jest od niego szybszy. O 7-miesięcznej przerwie Krisa nawet nie wspomnę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Adi napisał:

Zauważyliście, jak Kris dobrze mówi o Toyocie? Co wypowiedź, to laurka dla samochodu/teamu. Tommy czuje się pewnie mocno "polizany" ;):facepalm:

 

Co by nie mówić "świnia jedzie", więc nie ma powodów do narzekań a raczej są właśnie do radości i pochwał. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wynikach Toyoty z poprzedniego sezonu widać, że auto podaje jak trzeba ale czy wbija tymi słowami w Citroena to wątpię bo by sam sobie też to zrobił bo to on miał ogarnąć C3 ale coś mu najwidoczniej nie wychodziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idą piecem... wygląda to fantastycznie. 

 

 
 
 
BTW - fajny wywiad z Hołkiem.  ;)
 
 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tutek niestety nie mogę się z Tobą zgodzić.

W rajdach potrzebne są trzy rzeczy. Przede wszystkim prędkość bo bez niej nie wiele osiągniesz oczekując na błędy innych. Dla szybkiego zawodnika zdecydowanie łatwiej jest zejść ze 100% na 90% czy 95% i utrzymywać ja kontrolowanie i stabilnie jeżeli sytuacja tego wymaga niż dla wolniejszego wyjść na te 95% czy 100%.

Drugim ważnym czynnikuem jest mocna psyche i jazda z głową.Sama prędkością niestety nigdzie nie dojedziesz musisz nie odpowiednio zarządzać.

Trzecim czynnikiem który jest równie ważny jest szczęście. Sa w rajdach tak jak w życiu ludzie którzy je mają tak jak i ci którym nie chce sprzyjać.Ogier należy do tych pierwszych ma szczęście po swojej stronie i są sytuacje w których mu ono pomaga tak jak tutaj:

 

 

To miejsce kończące MC ale miał tu właśnie trochę więcej tego szczęścia niż inny kierowcą.Jak się przesledzi FB z rajdów to ma takich miejsc niż inni kierowcy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, turdziGT napisał:

@Tutek niestety nie mogę się z Tobą zgodzić.

W rajdach potrzebne są trzy rzeczy. Przede wszystkim prędkość bo bez niej nie wiele osiągniesz oczekując na błędy innych. Dla szybkiego zawodnika zdecydowanie łatwiej jest zejść ze 100% na 90% czy 95% i utrzymywać ja kontrolowanie i stabilnie jeżeli sytuacja tego wymaga niż dla wolniejszego wyjść na te 95% czy 100%.

Drugim ważnym czynnikuem jest mocna psyche i jazda z głową.Sama prędkością niestety nigdzie nie dojedziesz musisz nie odpowiednio zarządzać.

Trochę sam sobie przeczysz bo najpierw piszesz, że najważniejsza jest prędkość, a potem, że samą prędkością nigdzie nie dojedziesz ;) W mojej ocenie, i ostatnie sezony to potwierdzają, w rajdach na najwyższym poziomie najważniejsza jest głowa. Czołówka dysponuje w miarę podobnym tempem (na tyle, że różnice sprzętowe są pomijalne), ale to Ogier wie najlepiej kiedy puścić całą parę w gwizdek a kiedy odpuścić i to robi różnice. Było już w historii wielu jeźdźców bez głowy, ale prawdziwy mistrz przede wszystkim wie kiedy pojechać na 110% a kiedy na 90%. Druga sprawa to trzymanie ciśnienia na dystansie całego sezonu. Tylko Ogier potrafi utrzymać presję, odrobić ponad 20 pkt straty i wygrać mistrza. 

 

14 godzin temu, turdziGT napisał:

Trzecim czynnikiem który jest równie ważny jest szczęście. Sa w rajdach tak jak w życiu ludzie którzy je mają tak jak i ci którym nie chce sprzyjać.Ogier należy do tych pierwszych ma szczęście po swojej stronie i są sytuacje w których mu ono pomaga

Nie ma czegoś takiego jak szczęście czy pech. Robert Reid wrzucił ten sam filmik na Instagrama i napisał, że za każdym zwycięstwem w rundzie WRC kryje się co najmniej  kilka takich sytuacji. Po prostu nie na każdym zakręcie są kamery i tego nie widać. Ogier wybronił się doświadczeniem i umiejętnościami, a nie medalikiem ze świętym Krzysztofem. Tak samo jeśli zakręt pokonuje 50 samochodów a tylko JML urywa koło to nie można mówić o pechu a o błędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...