Jakim71 Opublikowano 9 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2020 https://cardiagn.com/2014-subaru-forester-factory-service-manual-pdf/ CONTINUOUSLY VARIABLE TRANSMISSION (DIAGNOSTICS) - strona 26 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano87 Opublikowano 9 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2020 Dzwoniłem do firmy regenerującej konwertery (lub jak ktoś woli sprzęgła hydrokinetyczne) i jeżeli spaliły się tarczki od lock-up'a to będzie słychać wycie jakby w np. w pompie wspomagania było mało płynu. To chyba najlepszy opis wycia jaki usłyszałem. Ale takie same objawy będzie dawał choćby 0,5l ubytek oleju w skrzyni i od tego kazali mi zacząć. Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subaru_Kapec Opublikowano 14 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2020 W dniu 9.01.2020 o 08:52, Jakim71 napisał: https://cardiagn.com/2014-subaru-forester-factory-service-manual-pdf/ CONTINUOUSLY VARIABLE TRANSMISSION (DIAGNOSTICS) - strona 26 Dziękuję pomogło wystarczyła ja przyuczyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano87 Opublikowano 19 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 Styczeń trwa a żona dalej ciągnie dzieło zniszczenia na legacy... Ledwo 3 stycznia zgarnęła na zderzak psa (zderzak i lampa do wymiany) to jeszcze w tym tygodniu gdzieś, lecz nie wiadomo gdzie, skrzywiła przednią prawą felgę! W tym drugim zdarzeniu jest jednak coś dobrego - wczoraj pojechałem się przejechać, bo myślałem, że bicie o którym opowiada pochodzi od niewyważonego koła. Już po paru metrach jazdy Grażyna zawyła ale tak okropnie, metalicznie, wręcz metal o metal! Ale po kilkuset metrach cichło to aż wróciło to do standardowego dźwięku z tą różnicą, że wyje "skacząco" zgodnie z wibracją jakie na całe nadwozie wprowadza skrzywiona felga! Tymczasowo, podejrzenia odsuwam od Grażyny na rzecz łożysk kół, zwłaszcza, że znalazłem taki opis w Motorewia: Zepsute łożyska kół mogą buczeć. I buczą. Ale nie zawsze. Mogą wcale nie buczeć, za to mogą trzeć. Metalicznie, rytmicznie. Im szybciej jedziemy, tym szybciej trą.Czasami pojawia się dodatkowo wyczuwalna wibracja kół. Czasami czuć też wibracje na kierownicy.Z buczeniem jest łatwiej. Bo gdy jedziemy, skręcamy koła raz w prawo, raz w lewo. Buczy raz mniej, raz bardziej. I już wiemy, że to łożyska. A z tarciem? Trze. Czy skręcamy, czy nie – trze. Albo przestaje na chwilę. Może trzeć na początku przy małych prędkościach a przy większych przestawać. Może trzeć przy prędkości od 30 km/h. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szmiglo Opublikowano 19 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 ta historia jest tak niesamowita, że nie mogę doczekać się jej finału 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano87 Opublikowano 19 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 ta historia jest tak niesamowita, że nie mogę doczekać się jej finału Ja też się boję finału. Z tego opisu jeszcze jedna rzecz przemawia za łożyskami a mianowicie wibracja kół. Od kupna już 2x byłem na wyważaniu (raz standardowe, drugi raz dynamiczne) właśnie ze względu na ciągłe wibracje na kierownicy! Dodam, że mimo wyważenia bicie ciągle było ale winą obarczylem opony... Ja dziś wyjechałem w delegację, żona ma w tym tygodniu ogarnąć prostowanie felg a ja będę chciał się na przyszły tydzień umówić na wymiane łożyskWysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cougar Opublikowano 20 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2020 Ja swojej żonie zanim kupiłem Forestera to wcześniej kazałem 10 lat jeździć C-RV-ką.., test przeszła pozytywnie i bez szkodowo.. I dopiero teraz Subaru.., a nie tak od razu.. Kolega widać odważny jest.., albo lubi bardzo ten dreszczyk niepewności.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano87 Opublikowano 20 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2020 Ja swojej żonie zanim kupiłem Forestera to wcześniej kazałem 10 lat jeździć C-RV-ką.., test przeszła pozytywnie i bez szkodowo.. I dopiero teraz Subaru.., a nie tak od razu.. Kolega widać odważny jest.., albo lubi bardzo ten dreszczyk niepewności.. To ja złego słowa o jeździe żony powiedzieć nie mogę! Tysiące kilometrów ma za sobą i lubię jeździec jako pasażer bo czuję się spokojny i pewny kiedy żona prowadzi. Ale jak widać, każdy może mieć złą passę... Niech się styczeń kończy. Za tydzień na poniedziałek mam już zaklepaną wizytę na wymianę łożyskWysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano87 Opublikowano 6 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2020 Mała aktualizacja - jak już pisałem, Grażyna z wycia przeszła na tarcie. Typowe tarcie zacieranego łożyska. Dziś Grażyna wylądowała na stole i powoli zostaje rozbierana przez łańcucki serwis Subaru. Na dzień dobry w majtkach Grażyny... wróć! W misie skrzyni chłopaki znaleźli części wieńca łożyska Na tym etapie jeszcze nie widać z którego aczkolwiek skrzynia zostanie i tak rozebrana w drobny mak! Będę aktualizował postęp prac Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szmiglo Opublikowano 6 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2020 (edytowane) czy Ci ludzie naprawiali te skrzynie już? Pytam bo ze świecą w Polsce szukać miejsc, gdzie można to zrobić dobrze i w rozsądnej kasie. Według moje wiedzy to Gdańsk i Warszawa. W Łańcucie to ASO? Jak nie to radzę go zlawetować do firmy, która wie co i jak ma wymienić, a nie będzie się dopiero uczyć na Twojej CVT kupując albo nowe części albo używki od tych, którzy mają wiedze jak je naprawiać. Te skrzynie w środku wyglądają tak prosto, niewinnie. A tu z nienacka wychyla się 10k Edytowane 6 Marca 2020 przez Szmiglo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano87 Opublikowano 6 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2020 Kolego @Szmiglo, ta skrzynia jeździ i pracuje jak należy. To nie szukanie jakiejś awarii rodem z filmów SF ale kwestia rozłożenia skrzyni, wymiany łożyska i ponownego złożenia. Akurat na ten moment jestem pełen podziwu dla chłopaków! Wszytko jest poukładane, śruby w woreczkach strunowych przy każdej części, bez pośpiechu... Goście w Gdańsku czy w Warszawie kiedyś też robili te skrzynie pierwszy raz. Jak chłopaki ogarną temat to przybędzie kolejny warsztat który będzie ogarniał CVT. Przypominam, że tak samo traktowana była wymiana dynamiczna oleju. Jak nie była regularna to rzekoma wymiana miała tą skrzynie dobić a chłopaki mi zrobili wymianę dynamiczna i już z 7kkm albo więcej jest zrobione i nic się nie działo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szmiglo Opublikowano 6 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2020 A skąd wiedza, że to tylko łożysko? sprawdzali stan poszczególnych elementów skrzyni? Trzymam kciuki i oby remont był jak najmniej kosztowny. Pamiętaj o wymianie filtra skoro już jest rozebrana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano87 Opublikowano 6 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2020 Wszystko będzie sprawdzone ALE ja nie dałem skrzyni bo ale działała a dlatego, że na początku wyła a potem już tarła. Pseudo mistrz serwisu ASO stwierdził, że skrzynia pracuje prawidłowo choć tak naprawdę tylko przejechał się że mną siedząc po stronie pasażera... W Łańcucie odbyliśmy dość długą jazdę z komputerem. Wszystkie parametry były ok, wycie nie było powiązane z żadną wartością. Poza tym głuchy by rozpoznał dźwięk zatartego łożyska (gdziekolwiek ono by było...) Co do filtrów to jak powiada moja babcia - nie ucz ojca dzieci robić Głupotą byłoby je zostawić... już jadą OE Subaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szmiglo Opublikowano 6 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2020 2 minuty temu, Damiano87 napisał: W Łańcucie odbyliśmy dość długą jazdę z komputerem. Wszystkie parametry były ok, wycie nie było powiązane z żadną wartością. Poza tym głuchy by rozpoznał dźwięk zatartego łożyska (gdziekolwiek ono by było...) To chopaki zrobili więcej dla diagnostyki tej skrzyni niż 90% ASO Subaru, które swoje diagnozy opierają na opowieściach użytkowników, a czynności z serwisówki ich nie dotyczą. Oby fragmenty tego łożyska nie narobiły szkód. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano87 Opublikowano 6 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2020 Pocieszające jest to, że nie ma śrutów z łożyska a elementy wieńca są na tyle duże, że spoczęły na dnie misy. W poniedziałek dalsza część rozbiórki i weryfikacji. Postaram się wpaść i zrobić kolejne foto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michen Opublikowano 6 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2020 4 godziny temu, Szmiglo napisał: Pytam bo ze świecą w Polsce szukać miejsc, gdzie można to zrobić dobrze i w rozsądnej kasie. Według moje wiedzy to Gdańsk i Warszawa. I jeszcze drugi oddzial Warszawy, 80km na wschod od niej, tam gdzie pracuje chyba, ze mowa o innym serwisie, nie bede tu z nazwami wyskakiwal.. zrobic dobrze CVT to zaden problem, jak dla mnie latwa skrzynia w naprawie i diagnostyce. Ale o rozsadnej kasie nie ma mowy, jak ma byc dobrze, przykro mi.. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szmiglo Opublikowano 7 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2020 Rozsądnie czyli za 10k bo wyceny ASO za kapitalkę to 24k lekko przecież. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano87 Opublikowano 7 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2020 Rozsądnie czyli za 10k bo wyceny ASO za kapitalkę to 24k lekko przecież. Nie przesadzaj... MakTrans wymienia cały środek niezależnie od tego co trzeba naprawić. Dzwoniłem jeszcze po zakupie do nich, że podejrzewam łożysko w skrzyni, odpowiedź - bez znaczenia co jest do wymiany, wymieniają wszystko! Z jednej strony ok, dają gwarancję więc chcą mieć pewność, że za 3 miesiące nie padnie inna część ALE nie wymieniają na części nowe tylko refabrykowane! Pytanie jak np wygląda regeneracja łańcucha czy bieżni? Zakładam, że każda część jest sprawdzana i wymieniana na używaną w lepszym stanie lub zostawiana oryginalna. Więc zapłaciłeś 9k za wymianę całości na używane części z innych skrzyń lub za swoje własne. Jakości filtrów nie mogę ocenić ale cena jak za tekturę (oryginalny smok 270 PLN a u nich około 55 PLN) Żeby była jasność - nie neguję ich bo sam jesteś przykładem, że potrafią zrobić CVT ale sam jakiś czas temu przyznałeś, że było kilka innych niedociągnięć. Ktoś pisał, że dopiero po którejś poprawce skrzynia działa prawidłowo.ASO na samo rozebranie i złożenie skrzyni ma przewidziane 20 roboczogodzin po 200 zł za godzinę więc bez części i naprawy już mamy 4k PLN. PS. Zakładam, że masz model skrzyni TR690. Tych modeli dotyczy poślizg łańcucha i zacinający się lock-up. Ja mam TR580 czyli 2-gą generacja tych skrzyń. Na chwilę obecną jedynie co znalazłem to problemy wycia w legacy/outback roczniki 2013-14... Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szmiglo Opublikowano 7 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2020 (edytowane) ze wszystkim co napisałeś się zgadzam. O wszystkim wiedziałem. Biorąc jednak pod uwagę stan mojej skrzyni i zużycie/zniszczenie elementów wewnątrz nie miałem wyjścia. Albo remont w ASO za 1/2 ceny auta, albo tam za 1/5. Całe szczęście auto zrobiło już grubo ponad 20k po remoncie i wszystko śmiga. Edytowane 7 Marca 2020 przez Szmiglo 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michen Opublikowano 7 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2020 Jeśli łańcuch jest uszkodzony, zawsze jest wymieniany, nie regeneruje się go. Łańcuch uszkodzony, więc i bieżnie również.. Ale bieżnie mozna 'szlifowac, polerowac' do jakiegos stopnia, albo pakować drugie, używane, no i ślizgi łańcucha. Także cały środek praktycznie wychodzi, licząc że sterownik, sprzęgło itp jest ok. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano87 Opublikowano 9 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2020 Skrzynia jest rozebrana w drobny mak. Chłopaki znaleźli uszkodzone łożysko. Z jednej strony pierścień dystansujący kulki się wysypał więc kulki latały po bieżni jak yd po pustym sklepie Poza tym żadnych szkód lub śladów zużycia innych elementów. Filtry przychodzą jutro, łożysko namierzone i na dniach będzie. Mam nadzieję, że do końca tygodnia strzelę z szampana Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cezary Opublikowano 9 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2020 A jak stan innych składowych skrzyni ?Nie jest potrzebna żadna ingerencja, wymiana, naprawa ?Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano87 Opublikowano 9 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2020 A jak stan innych składowych skrzyni ?Nie jest potrzebna żadna ingerencja, wymiana, naprawa ?Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka Na szczęście cała reszta jest ok. Co zresztą było do przewidzenia, bo skrzynia poza wyciem/tarciem nie wykazywała najmniejszych oznak złej lub nieodpowiedniej pracy. Potwierdzone zarówno podczas jazdy jak i testu na komputerze. Szczęście w nieszczęściu, że kawałki pierścienia były duże i nie ruszymy się z miski. Dziś akurat skrzynia (obudowa, jedna z sekcji) była myta więc nie chciałem przeszkadzać. Może jutro uda mi się zrobić kilka fotekWysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano87 Opublikowano 10 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2020 AktualizacjaChłopaki w Subaru Serwis w Łańcucie powoli składają skrzynię. Przyszły ori filtry, czekamy na łożysko (nie dowiózł kurier) i powoli wszystko zaczyna nabierać kształtów. Jestem pod wrażeniem jak wymyta jest skrzynia w środku! Nawet pytałem się czy czasami nie piaskowali niektórych elementów Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka 3 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano87 Opublikowano 11 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2020 (edytowane) Trochę poszukałem informacji i widzę, że Rosjanie z rekpp.ru mieli już takie przypadki... Dokładnie to łożysko, dokładnie takie same uszkodzenie łożyska (wżery). Widocznie wyszła jakaś partia nieudanych łożysk. Jak moje nie będzie jeszcze w koszu to zrobię zdjęcia a poniżej przedstawiam uszkodzone łożysko. Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka rekpp.ru_20200311_161119_0.mp4 Edytowane 11 Marca 2020 przez Damiano87 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się