Skocz do zawartości

CVT - awarie


Szmiglo

Rekomendowane odpowiedzi


W każdej CVT Subaru jest dwa filtry. Pierwszy pełni rolę smoka, a drugi jest wewnątrz obudowy wykonany z bibułki jak każdy filtr oleju w silniku. Ten filtr papierowy jest szczególnie narażony na uszkodzenie podczas wymiany dynamicznej.
 
Skrzynia z Forestera wolnossącego 
asd.thumb.jpg.452aeb6c60c31b52123cc06ff141c7b7.jpg
 
 
 
Skrzynia z Forestera 2.0 DIT 
12324.thumb.jpg.14ba38925d4ec98ccb9da6a2ffc9892b.jpg
Dobrze widzę że trzeba skrzynię rozebrać aby go wymienic?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, ewemarkam napisał:
47 minut temu, ir3n3usz napisał:


W każdej CVT Subaru jest dwa filtry. Pierwszy pełni rolę smoka, a drugi jest wewnątrz obudowy wykonany z bibułki jak każdy filtr oleju w silniku. Ten filtr papierowy jest szczególnie narażony na uszkodzenie podczas wymiany dynamicznej.
 
 

Dobrze widzę że trzeba skrzynię rozebrać aby go wymienic?

 

Niestety tak, dlatego wymienia się tylko przy okazji ewentualnej naprawy skrzyni. Taki psikus od producenta ;) 

Edytowane przez ir3n3usz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, ewemarkam napisał:

Dlatego też traktują skrzynie jako część tak samo wymienną jak choćby łożyska czy tarcze. Masakra. Wypadalo by skrzynię po 120tys zdjąć, rozpołowic i wymienić ten filtr. To tez pewnie główna przyczyna tych awarii.


Szczerze mówiąc nie byłbym tego taki pewien. Nie do końca drożny filtr może powodować problemy ze sterowaniem skrzynią, typu szarpanie przy zmianie przełożeń, bo układ hydrauliczny nie ma pełnej wydajności, ale to skrajny przypadek. Kompletnie nie ma wpływu na to, że uszkadzają się bieżnie łożysk czy na padniętą cewkę selenoidu. Rozbierałem kilka takich skrzyń i te filtry raczej nie były w agonalnym stanie, dlatego jestem daleki od tego, żeby określić filtr jako główna przyczyna awarii. Skrzynie miały przebiegi od 120 do 200tyś km tak mniej więcej.

Edytowane przez ir3n3usz
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, buc niskopienny napisał:

Będę drążył dalej. Raju napisał, że olej miał barwę zieloną, żaden czarny glut. To co piszesz ma sens ale rozchodzi mi się tylko o niekonsekwencję. Jak czarny glut to dynamiczna może oderwać coś i może być problem. Rozumiem. Ale jak olej jest ok (zielony w obk) to statyczna w dodatku tylko jedna (wymiana zaledwie połowy oleju o bardzo dużym przebiegu) też na wszelki wypadek? Tego nie rozumiem. Jaśniej już nie potrafię. Nie pytałbym wogóle o nic w tym temacie, gdyby powiedziano jasno, zrobiłem grawitacyjną raz ale zaraz ją powtórzę żeby bezpiecznie wymienić większość oleju żeby kolejny user cieszył się skrzynią przez kolejne lata. Albo zrobiłem wymianę przeprowadzoną jak podpowiada @ir3n3usz, jest ok bo za jednym razem wymienia statycznie prawie cały olej.

 

Dostrzegam tu pewną niekonsekwencję. Idąc tym tropem dynamiczna prawie zawsze będzie groziła awarią a to po prostu nieprawda. Tylko w przypadku skrajnie zaniedbanej skrzyni unikamy ryzyka oderwania farfocli i wtedy wymieniamy WIĘKSZOŚĆ oleju statycznie (np przez minimum dwie wymiany). W OBK była tylko jedna statyczna a o zaniedbaniu nie było mowy. Skrajnie zaniedbaną skrzynią nawiasem mówiąc najlepiej zaś zrzucić i wyczyścić z uwagi na koszty potencjalnego remontu.

 

Czy ktoś mnie rozumie? Choć jedna osoba? Bo jak nie to rozważę zmianę leków:)

Statyczną wymianę robisz 2 razy. Po przejechaniu 1 k km wymieniasz olej powtórnie, czyli powtarzasz procedurę. Dzięki takiemu zabiegowi masz olej w skrzyni praktycznie nowy. Moim zdaniem koszty takiego zabiegu są analogiczne do wymiany dynamicznej. Każdy mechanik ma jednak swoje podejście oparte na bazie wieloletnich doświadczeń, rozmów i swoich widzi mi się. Jeszcze niedawno urządzań do dynamicznej wymiany nie było, płyn tylko OEM. Dziś masz wybór i tego i tego. Są tacy mechanicy, którzy o dynamicznej wymianie nawet nie chcą słyszeć tylko statyczna wchodzi w grę. Wytłumaczenie moim zdaniem jest proste to ryzyko związane z ewentualnymi problemami po wymianie dynamicznej (a takie się zdarzały). Jedna usterka i robi się afera na forum, a wiele osób czyta, potem druga i opinia CVT to syf i tragedia, a wymiana dynamiczna panie nie rób bo tragedia tylko statyczna. Inny napisze super tylko dynamiczna.  Ostatecznie decyzja należy do właściciela auta jaką chce zrobić dynamiczną, czy statyczną i jedziesz tam gdzie taką zrobią. Uprzesz się twoje ryzyko, ostatecznie to my później ponosimy koszty naprawy. Nie szukałbym tu jasnego "dawkowania" jak w ulotce leku 3xpo 1 tabletce dziennie, tylko jak wyżej opisałem. Pozdrawiam     

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Mikes91 napisał:

Statyczną wymianę robisz 2 razy. Po przejechaniu 1 k km wymieniasz olej powtórnie, czyli powtarzasz procedurę. Dzięki takiemu zabiegowi masz olej w skrzyni praktycznie nowy. Moim zdaniem koszty takiego zabiegu są analogiczne do wymiany dynamicznej. Każdy mechanik ma jednak swoje podejście oparte na bazie wieloletnich doświadczeń, rozmów i swoich widzi mi się. Jeszcze niedawno urządzań do dynamicznej wymiany nie było, płyn tylko OEM. Dziś masz wybór i tego i tego. Są tacy mechanicy, którzy o dynamicznej wymianie nawet nie chcą słyszeć tylko statyczna wchodzi w grę. Wytłumaczenie moim zdaniem jest proste to ryzyko związane z ewentualnymi problemami po wymianie dynamicznej (a takie się zdarzały). Jedna usterka i robi się afera na forum, a wiele osób czyta, potem druga i opinia CVT to syf i tragedia, a wymiana dynamiczna panie nie rób bo tragedia tylko statyczna. Inny napisze super tylko dynamiczna.  Ostatecznie decyzja należy do właściciela auta jaką chce zrobić dynamiczną, czy statyczną i jedziesz tam gdzie taką zrobią. Uprzesz się twoje ryzyko, ostatecznie to my później ponosimy koszty naprawy. Nie szukałbym tu jasnego "dawkowania" jak w ulotce leku 3xpo 1 tabletce dziennie, tylko jak wyżej opisałem. Pozdrawiam     

Zgadzam się z Tobą prawie w 100%. Dlatego pytałem @raju dlaczego zrobił statyczną raz, czyli wymienił połowę oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, ewemarkam napisał:

A nie ma tam żadnego bypassu przy filtrze? W sumie filtr zewnętrzny w 4eat ponoć różnie się tym od filtra oleju w silniku że właśnie nie ma zaworu.

 

Nic poza wkładem filtra tam nie ma. Byłoby widać jakiś zaworek na rysunkach, które wcześniej wrzuciłem - w CVT z silnikami N/A jest tylko pokrywka z blachy i uszczelka. A w CVT z silnikami turbo filtr jest wpakowany między korpusami skrzyni.  Filtr to zwykły wkład z bibułki z jednej strony bez przelotu. 

Edytowane przez ir3n3usz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli w outback 2.5 cvt n/a nie ma papierowgo filterka...czyli wymiana dynamiczna nie jedt tak groźna jak w turbo...

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka


Jest filtr, tylko w innym miejscu niż przy silnikach turbo. Łatwiej dostępny z tego wynika. Bo wymienisz go zrzucając tylko skrzynię. A przy turbo trzeba ją rozpołowic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Cezary napisał:

Czyli w outback 2.5 cvt n/a nie ma papierowgo filterka...czyli wymiana dynamiczna nie jedt tak groźna jak w turbo...

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka
 


Jest filtr. Patrz na rysunek, który wrzuciłem dla Forestera 2.0 DIT. Jeśli to Outback IV czyli okolice 2010r to skrzynia jest podobna do tej w Foresterze DIT. 
Żeby dostać się do papierowego filterka trzeba od tyłu skrzyni zdjąć dwa korpusy.  
Czerwoną linią zaznaczyłem miejsce do którego trzeba się dostać. To jest zdjęcie skrzyni z Forka DIT, ale korpusy w Outback są podobne. 

cvt.jpg

 

  

19 minut temu, Cezary napisał:

Pokrywka z blachy z sitkiem i uszczelka, dostępne po zdjęciu pokrywy/miski...

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka
 

 

W misce jest drugi filtr, który jest jednocześnie smokiem.

Edytowane przez ir3n3usz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.12.2020 o 14:25, buc niskopienny napisał:

Zgadzam się z Tobą prawie w 100%. Dlatego pytałem @raju dlaczego zrobił statyczną raz, czyli wymienił połowę oleju.

Ponieważ druga wymiana będzie miała miejsce za 3000 km przy okazji montażu haka holowniczego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.12.2020 o 14:15, buc niskopienny napisał:

@Karas Ale ja pytałem z ciekawości o rzeczywiste koszty przy naprawie, nie z uszczypliwości. Tak mam stare auto (choć gdybym chciał kupić podobne to nie ma ofert poniżej 40k nawiasem mówiąc:) i używam części regenerowanych ale zastanawiam się nad sensem użycia używanych w skrzyni. Jeżeli ktoś ma jakieś konkretne kwoty, doświadczenia to może się podzieli...

stare auto ??

ja mam 99r. 347 tys. przebiegu i jeździ bezawaryjnie

tylko problem z rudą

 

dlatego mam na oku outbacka 2010 2,5i przebieg 275 tys. i mocno zastanawiam się nad tym co tu było powiedziane czy nie czeka mnie wymiana całości skrzyni?? bo auto przyjechało z USA (tam z wymianą oleju było kiepsko) w pl auto przez 3 lata przejechało 28tys. km.

 

 

Jak macie doświadczenia ile taka skrzynia może maksymalnie przeżyć??

i gdzie najbliżej Olsztyna można ją za serwisować

 

 

Edytowane przez PILOTZOLSZTYNA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, PILOTZOLSZTYNA napisał:

stare auto ??

ja mam 99r. 347 tys. przebiegu i jeździ bezawaryjnie

tylko problem z rudą

 

dlatego mam na oku outbacka 2010 2,5i przebieg 275 tys. i mocno zastanawiam się nad tym co tu było powiedziane czy nie czeka mnie wymiana całości skrzyni?? bo auto przyjechało z USA (tam z wymianą oleju było kiepsko) w pl auto przez 3 lata przejechało 28tys. km.

 

 

Jak macie doświadczenia ile taka skrzynia może maksymalnie przeżyć??

i gdzie najbliżej Olsztyna można ją za serwisować

 

 

Moja miała ponad 250tkm jak sprzedawałem. Auto z PL dystrybucji. Za mojej kadencji zmieniałem olej przy 170tkm statycznie, potem przy 220tkm dynamicznie. Nie wiem czy wcześniej był zmieniany. Nic się nie działo. Przez ponad 110tkm w moim posiadaniu nie było żadnych problemów. Po wymianach oleju zawsze było duuużo ciszej. Po ostatniej dynamicznej byłem w szoku, że tak cicho może ta skrzynia pracować.

  • Dzięki! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, alepka napisał:

Moja miała ponad 250tkm jak sprzedawałem. Auto z PL dystrybucji. Za mojej kadencji zmieniałem olej przy 170tkm statycznie, potem przy 220tkm dynamicznie. Nie wiem czy wcześniej był zmieniany. Nic się nie działo. Przez ponad 110tkm w moim posiadaniu nie było żadnych problemów. Po wymianach oleju zawsze było duuużo ciszej. Po ostatniej dynamicznej byłem w szoku, że tak cicho może ta skrzynia pracować.

po każdej wymianie skrzynia chodzi ciszej

to daje do myślenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

23 godziny temu, PILOTZOLSZTYNA napisał:

 

Jak macie doświadczenia ile taka skrzynia może maksymalnie przeżyć??

i gdzie najbliżej Olsztyna można ją za serwisować

 

 

Statycznie olej w skrzyni możesz sam wymienić ... z zachowaniem kilku reguł

https://forum.subaru.pl/topic/26261-co-dzisiaj-zrobiłemam-przy-swoim-subaraczku/?do=findComment&comment=2982308

 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, PILOTZOLSZTYNA napisał:

po każdej wymianie skrzynia chodzi ciszej

to daje do myślenia

 Jeszcze 2 wymiany i w ogóle nie będzie jej słychać ;-). A tak na poważnie to nie mówię tu o jakichś niepokojących hałasach. Normalnych - użytkowych. Po wyminie zawsze jest odczuwalnie ciszej. Potem pewnie z biegiem czasu głośniej ale tego się nie odczuwa na przestrzeni 60tkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pacjent Subaru XV II 2018. Przebieg ~60 000 km - jak na razie zero problemów, ale planuje auto mieć na dłużej. 

 

Wymieniać olej w skrzyni, czy nie? Jeśli tak to lepiej dynamicznie czy statycznie? Z filtrem czy bez?

Dzięki. 

Edytowane przez bmbm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 29.11.2018 o 14:39, DZIAŁ TECHNICZNY napisał:

Szanowni Forumowicze,

 

Wyjaśnienie obsługi CVT w zakresie wymiany płynu roboczego (oleju hudraulicznego) dla marki Subaru:

Zgodnie z wytycznymi producenta nie wskazuje on ani czasu ani przbiegu kiedy należy płyn wymienić w normalnych warunkach eksploatacji.

Wymiana płynu jest uznaniowa, ponieważ oparta jest o kontrolę jakościową, wykonywaną co drugi przegląd czyli co 24 miesiące lub co 30 tysięcy km. Polega to na sprawdzeniu właściwego pozimou płynu w skrzyni i pobraniu próbki dzięki której mozna ocenić stan zużycia płynu, co jest wprost przekładalne do warunków eksploatacji pojazdu.

Kryterium koniecznej wymiany co przebieg 45 tys. km jest powtarzające się holowanie przyczepy. 

W większości przypadków nie ma konieczności wymiany płynu CVT mimo dużych przebiegów, jednak czasami zdarzają się okoliczności mające znaczący wpływ na zmianę własciwości płumu i wtedy należy go wymienić.

Producent nie wskazuje zamienników płynu CVT i zaleca tylko dedykowane płyny.

Sposób wymiany nie jest wskazany, natomiast wymiana dynamiczna ma tę zaletę, że mniejsza ilość płynu wystarczy na kompletną wymianę a statyczna odbywa się etapami i konieczna jest większa jego ilość.  

Zleciłem w ASO wymianę płynu w skrzyni CVT i wykonano ją w sposób statyczny twierdząc, że wymiany dynamicznej nie wykonują. Jeśli stwierdzili tak w ASO to uznałem, że Subaru nie przewiduje wymiany dynamicznej. Nie powiedziano mi, że jest ona możliwa np. w innym ASO. Jaki jest więc problem z dynamiczną wymianą płynu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, leg77 napisał:

Zleciłem w ASO wymianę płynu w skrzyni CVT i wykonano ją w sposób statyczny twierdząc, że wymiany dynamicznej nie wykonują. Jeśli stwierdzili tak w ASO to uznałem, że Subaru nie przewiduje wymiany dynamicznej. Nie powiedziano mi, że jest ona możliwa np. w innym ASO.

No i bardzo dobrze zrobiłeś, wymienili statycznie i git.

Teraz, leg77 napisał:

Jaki jest więc problem z dynamiczną wymianą płynu?

Potrzebny kosztowny sprzęt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, leg77 napisał:

Zleciłem w ASO wymianę płynu w skrzyni CVT i wykonano ją w sposób statyczny twierdząc, że wymiany dynamicznej nie wykonują. Jeśli stwierdzili tak w ASO to uznałem, że Subaru nie przewiduje wymiany dynamicznej. Nie powiedziano mi, że jest ona możliwa np. w innym ASO. Jaki jest więc problem z dynamiczną wymianą płynu?

Jeżeli to standardowa wymiana statyczna to masz wymienioną tylko połowę oleju na nową. Czy jest to ok dla jak się okazuje nie tak wytrzymałych podzespołów CVT jak początkowo zakładano?

Dynamiczna wymienia około 95% oleju jakby co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, leg77 napisał:

Subaru nie przewiduje wymiany dynamicznej

I tak jest, przynajmniej manual serwisowy do OBK USA z 2014 roku opisuje tylko procedurę wymiany statycznej. Gdyby Subaru miało rekomendować dynamiczną, musieliby wyspecyfikować dokładnie modele przetestowanych urządzeń do wymiany. Każda inna (nie opisana) w manualu serwisowym procedura wymiany to własna odpowiedzialność danego ASO, ew. importera w porozumieniu z firmą BG (w Polsce). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, TOMA52 napisał:

I tak jest, przynajmniej manual serwisowy do OBK USA z 2014 roku opisuje tylko procedurę wymiany statycznej. Gdyby Subaru miało rekomendować dynamiczną, musieliby wyspecyfikować dokładnie modele przetestowanych urządzeń do wymiany. Każda inna (nie opisana) w manualu serwisowym procedura wymiany to własna odpowiedzialność danego ASO, ew. importera w porozumieniu z firmą BG (w Polsce). 

Ciekawe, czy @Dyrekcja zgadza się z powyższym.

Oby subaru CVT nie podzieliło losu boxer diesel w kategorii niezawodności przy takim podejściu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...