Jump to content

Michen

Nowy
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

15 Dobry

About Michen

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Mazowsze
  • Auto
    BlobEye

Recent Profile Visitors

183 profile views
  1. Michen

    CVT - awarie

    Jeśli łańcuch jest uszkodzony, zawsze jest wymieniany, nie regeneruje się go. Łańcuch uszkodzony, więc i bieżnie również.. Ale bieżnie mozna 'szlifowac, polerowac' do jakiegos stopnia, albo pakować drugie, używane, no i ślizgi łańcucha. Także cały środek praktycznie wychodzi, licząc że sterownik, sprzęgło itp jest ok.
  2. Michen

    CVT - awarie

    I jeszcze drugi oddzial Warszawy, 80km na wschod od niej, tam gdzie pracuje chyba, ze mowa o innym serwisie, nie bede tu z nazwami wyskakiwal.. zrobic dobrze CVT to zaden problem, jak dla mnie latwa skrzynia w naprawie i diagnostyce. Ale o rozsadnej kasie nie ma mowy, jak ma byc dobrze, przykro mi..
  3. Zlot Plejad to jest zlot Subaru taki sam jak zloty VW czy BMW? Pytam serio, nie robcie zloscliwosci...i jesli są tam jakies konkurencje, to czy trzeba sie na nie zapisywac wczesniej? Wytlumaczcie 'nowemu' uczestnikowi 'The Forum', ktory nowy w motoryzacji i mechanice nie jest... :p
  4. Gorka z glina nie robi problemu, zauwazylem to dzisiaj :p sam sie nie spodziewałem, ze w subaru drzemie taka moc :p ryło podwoziem o każdą górkę ale na sekundę nie zatrzymało się :p
  5. Namiastka off-road'u dla Bloba, kolega z Nivy prowadził wycieczkę po mazowieckich bezdrożach i dziwił jak Subaru z takim przeswitem daje rade :p
  6. Aa ja z kolei zmieniłem dzisiaj tylne łożysko w swoim Blobie i zregenerowalem przednie zaciski.
  7. Jeśli mam być szczery nie zważając na to, jak 'nam' wygodniej i lepiej finansowo dla serwisu, to wolałbym robic statyczna wymianę... A dlaczego? A no dlatego, że w starszych pojazdach, mimo tego, ze jeździ dobrze, to bardzo czesto jest tak, ze wymieniajac olej dynamicznie wyplukujemy ze skrzyni wszystko i dostajac full nowego oleju skrzynka zaczyna szwankować.. Nie wziąłem tego z palca, uwierzcie mi w miare nowych pojazdach, dynamiczna owszem, ale jak dla mnie tylko wtedy jak ktos kupil swiezy pojazd i wie, ze serwis jego malo nie kosztuje i ma na niego kase bo go po prostu stac..wgl, ludzie ktorzy kupili swiezy pojazd nie powinni robic z siebie 'dziada', skoro mialo sie kase na zakup to trza miec i na serwis np, ludzie sa w stanie zaplacic za naprawe skrzyni np w audi a4 b6 ok 6tys gdzie cale auto mozna kupic za dyche, a z kolei ostatnio 'pan' przyprowadzil Porsche Macan 2017 i wycena za skrzynie S-Tronic wyniosla 7tys, i dla tego pana jest to kwota ogromna i nie chce za to zaplacic...taka anegdotka malo wnosząca w temat ;p
  8. Masz racje Karas, tak jest. Kup sobie tuleje itp Lemforder np, wtedy jest odwrotnie z kolei, nr oem jest przytarty i jest ori w pudełku Lemfordera
  9. Przy takim szarpaniu, zerknął bym najpierw na poduszkę reakcyjną i tylna pod skrzynią biegów.
  10. Witam, na codzień zajmuję sie AT, więc może coś powiem owszem, ori filtry są bardzo drogie (mowa o CVT).. Ale zamienniki zbyt wiele nie odbiegają jakością od oem. U nas ludzie zawsze wybierają zamiennik na wymianę oleju czy przy naprawie.. I nic złego się nie dzieje. I pamiętajcie, takich filtrów nie powinno się czyścić, taka jest moja opinia.. CVT to najbardziej wrażliwa skrzynia na jakiekolwiek zanieczyszczenia i jedna z droższych w naprawie.. Olej co 50tys, nie ważne co zaleca serwis.. Serwis nie naprawia skrzyń tylko wymienia, więc zasada ich działania jest prosta..
  11. Potrzebny będzie adapter/przejściówka z OBDI, 9 pinowa wtyczka na OBDII. I wtedy zwykły kabel np. VAG KKL plus program diagnostyczny i powinno łączyć.
  12. Witam. Opcji jest kilka. Przekładka na MT jak dla mnie ostateczność, chyba tylko wtedy gdy przekalkuluje się koszt remontu starej skrzyni i gratów potrzebnych do przekładki na plus dla tego drugiego... Zacząłbym od zczytania błędów z AT. Opiłków nie było, a czy olej nie był przypalony delikatnie? Najsłabszym ogniwem w AT jest sprzęgło hydrokinetyczne, trzeba o tym wiedzieć. Potem sterownik i jego nieszczęsne zawory. Zdażają sie przypadki, ze po podmianie komputera zewnętrznego skrzynka zaczyna jeździć, o ile nie narobiło sie bałaganu wcześniej.. Mowa tu oczywiście o starej 4EAT.. Wymiana statyczna oleju to ok 7l, najlepiej Ravenol Dexron III, dynamiczna ok 9l plus pare litrów na płukanie skrzyni.
  13. Witaj. Mam ten sam problem, z dnia na dzień pilot przestał działać.. Wymiana baterii i nic.. Kodowanie kluczyka w następujący sposób: -białe kostki z progu spięte, -trzymajac przełącznik na drzwiach w pozycji otwierania, dwa razy nacisnac na pilocie dowolny przycisk. Tez nic nie dało. Można jeszcze przelutować płytkę z pilota gorącym powietrzem.. Ale, skoro u Cb obydwa piloty przestały działać, raczej przyjrzał bym sie centralce..moze i w niej sa zimne luty, nie wiem jak to wygląda w środku ale kiedyś mialem tak w innym aucie, przelutowałem plytke w centralce i pilot ożył. I skoro starych pilotów nie da sie zaprogramować to wymiana na scyzoryk raczej nic nie wniesie.
  14. Witam wszystkich. W 2019 zakupiłem Bloba n/a na dojazd do pracy. Jako że od zawsze VW towarzyszył mojej rodzinie, na pierwszy strzał miała to być jakaś polóweczka albo fabia. Na dłuższe trasy i dojazd Żony do pracy mam (jeszcze :p) Jette '07.. Ale do rzeczy. Postawiłem na Bloba z ciekawości... No i to był strzał w dyche! Jak uda się przekonać Żonę do sprzedaży Jetty, kolejny będzie Forester II. Dlatego też pragnę uczestniczyć, służyć pomocą i tej że poszukiwać na tym forum. Pozdrawiam, Michał.
×
×
  • Create New...