Skocz do zawartości

Skoda lepsza od Subaru


bardzozlymisio

Rekomendowane odpowiedzi

 

  Miałem tez 1.8TSI zrobione prawie od nowości 220 koni i w tym nigdy nie dolałem oleju.

Ale montowane wzdłużnie czy poprzecznie? Bo ponoć spore różnice są pomiędzy nimi.

 

Wszystkie poprzecznie.

S3 - 265 koni + mapa na 300

Freetrack - 211 + mapa na 256

Leon - 160+ mapa na 217

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak... olej LongLife i wizyta w serwisie na wymianę co 30,000km to jest możliwe

 

2 skody TDI u mnie, jedna TDI u kumpla bez problemu żyją wymianami oleju w ramach LL co 30 k km.

 

kolegi miała zrobione ok 150 k km zero problemów

 

swoją sprzedałem przy niecałych 100 k km, także zero problemów (użytkuje ją znajomy o ile wiem dobija do 130 k km)

 

kolejna mam cały czas w firmie dobija do 90 k km w takim samym trybie - zero problemów

 

 

akurat w przypadku silników 1.8 TSI problemem nie był tryb wymiany oleju co wada konstrukcyjna

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

akurat w przypadku silników 1.8 TSI problemem nie był tryb wymiany oleju co wada konstrukcyjna

będę sprawdzał zatem co 1,000km, czy wady już nie ma ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fatalna jakosc popularnych marek VAG staje sie juz przyslowiowa. Mam wlasne doswiadczenie z kategorii wartosc vs. cena.  Kupilem BMW e91 w dwa lata po wejsciu modelu na rynek. Duzy wydatek dla mnie, ale dalem sie skusic opiniom w prasie i chyba nieco tez nabrac na zachwyty fanow marki. Samochod w stanie idealnym, z symbolicznym przebiegiem, bogato wyposazony. Silnik 2.0d ( pierwszy i ostatni diesel w moim zyciu) 163KM, skrzynia steptronic, sportowe zawieszenie.

Jezdzilem, analizowalem, szukalem co w BMW jest tak wyjatkowego. Po okolo miesiacu pzrestalem sie oszukiwac i musialem zaakceptowac przykry fakt, ze nie ma w nim nic wyjatkowego. Jedyna zauwazalna i warta uwagiz aleta to jakosc montazu i sztywnosc karoserii. reszta byla rozczarowaniem. Zwlaszcza, ze Mazda 3 2.0, ktora jezdzilem wczesniej, dawala mi wiecej frajdy z jazdy. A gdy zima przyszla BMW totalnie poleglo na wszechobecnych w moim miejscu zamieszkania gorkach. Jakies Megane pzrednionapedowe wjezdzaly i inne tanie starocie, a beemka nie dawala rady. Mazda wczesniej tez .  Ostatecznie do rozczarowania pojazdem doszly upzredzenia wizerunkowe, ktore mialem zawsze. Za blyszczaca, ostentacyjna i srednioklasowo- nowobogacka byla. Jak zaczalem sie w niej zle czuc i  nieco wstydzic przyszla pora na pozbycie sie tego problemu. I moim zdaniem jest to jedna z najbardziej przeplacanych marek swiata.

Niesamowite jest to, że można mieć to samo auto (miałem dosłownie identyczne, też 2-letnie :) ), a tak skrajne opinie na jego temat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

podobno w nowych silnikach nie występuje

Ale ja np miałem 1.8TSI z  produkcji 2008r - czyli ten poczatkowy i zużycie zero :huh:


A żeby tak róóżwo nie było - 911 bierze, choć nieregularnie. Od 0,3 do nwet 0,7 na 1000km. Najbardziej chyba na autostradzie - długotrwałe jednostajne obroty mu nie służą. Ale nawet jakby było 1,5l na 1000 to bym dolewał - bo warto :yahoo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

@ketivv, nie przeginajmy z hejtem w każdym możliwym miejscu. Za to minusik

 

 

nie przeginajmy też z bezgranicznym uwielbieniem ;) 

 

jako użytkownik Subaru Boxer Diesel mam prawo do własnej opinii, dzięki temu może inni nie popełnią tego błędu lub zrobią to "świadomiej"

 

 

hipokryzją jest korzystanie z tego samego źródła raz uznając je za nierzetelne 

 

patrz np. artykuł dotyczący testu Subaru XV SBD

 

http://www.auto-swiat.pl/uzywane/test-100-tys-km-subaru-xv-z-dieslem-i-gora-problemow/vqtg1

 

a drugim razem za rzetelne źródło informacji tylko dlatego, że wspomina o problemach "wrogiej" marki 

 

http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/silniki-tsi-biora-olej-problemy-naszych-czytelnikow/zkn4lf

 

 

daj minusa redakcji auto świata za hejt Subaru XV SBD  ;)

 

 

pozdrowienia

 

ketivv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

nie przeginajmy też z bezgranicznym uwielbieniem ;)

Oczywiście. Daleki jestem od tego

 

 

 

jako użytkownik Subaru Boxer Diesel mam prawo do własnej opinii

Masz. Masz również prawo do krytyki. Ale nie musi to następować w tak zaczepny sposób w każdym możliwym miejscu. Idąc dalej, jeśli ktoś napisze że dane piwo jest do pupy, to zaraz wrzucisz "zupełnie jak mój SBD" - w celu krytyki są na TF odpowiednie wątki w znacznej ilości, aż dziwię się i podziwiam jednocześnie, że gospodarz na to pozwala.

 

patrz np. artykuł dotyczący testu Subaru XV SBD http://www.auto-swia...problemow/vqtg1
Również jest poświęcony temu wątek i Dyrekcja się odpowiednio ustosunkowała i rzeczowo do zarzutów. Chyba nie zarzucasz tu kłamstwa.

 

a drugim razem za rzetelne źródło informacji tylko dlatego, że wspomina o problemach "wrogiej" marki http://www.auto-swia...telnikow/zkn4lf
Gdzie to zostało powiedziane? Ja tylko "przyniosłem" pewne info ze zlotu Skody, które akurat pokrywają się z zarzutami stawianymi w przedmiotowym artykule.

 

Kończąc - dałeś się poznać jako fajny, inteligentny facet. W życiu  nie uwierzę, że nie odróżniasz wyrażania opinii czy krytyki  od hejtu. :)

 

 

pozdrawiam

sjak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to akurat wątek skodowski bardzo dobrze pasuje bo mam idealne porownanie do wcześniejszej bezproblemowe Skody TDI z mocno problematycznym Subaru Boxer Diesel którego używam.

Z tego punktu widzenia Skoda była znacząco lepsza od Subaru gdyż pozwalała na bezproblemowe pokonywanie dłuższych odległości nie stwarzając dodatkowych problemów.

Żadna z zalet Subaru nie z rekompensuje mi tej poważnej dysfunkcji uniemożliwiającej wykorzystywanie tego auta.

 

 

 

 

 

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to akurat wątek skodowski bardzo dobrze pasuje bo mam idealne porownanie do wcześniejszej bezproblemowe Skody TDI z mocno problematycznym Subaru Boxer Diesel którego używam.

Z tego punktu widzenia Skoda była znacząco lepsza od Subaru gdyż pozwalała na bezproblemowe pokonywanie dłuższych odległości nie stwarzając dodatkowych problemów.

Żadna z zalet Subaru nie z rekompensuje mi tej poważnej dysfunkcji uniemożliwiającej wykorzystywanie tego auta.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

W tym roku pod koniec czerwca wybieram się już 4 raz legacem do Grecji.w międzyczasie była kalabria.Jak myślisz to długa czy krótka trasa? Edytowane przez stach1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stach1111 widzisz ja po ok 1500-2000 km w takiej trasie musialbym wymienić olej ;)

do czego wezwalaby mnie mrugajaca kontrolka DPF.

 

Znaczące utrudnienie nie wspominając o przechodzeniu silnika w na okrągło powtarzające się cykle aktywnego wypalania DPF.

Oczywiście jest metoda żeby tego unikać tj. nie dopuszczać do jazdy z prędkością obrotowa silnika nizszja jak 2600 obr/min wtedy wszystko jest cacy.

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja po ok 1500-2000 km w takiej trasie musialbym wymienić olej ;) do czego wezwalaby mnie mrugajaca kontrolka DPF.

 

I to oznacza, że ogólnie SBD są do chrzanu? ;)

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ja po ok 1500-2000 km w takiej trasie musialbym wymienić olej ;) do czego wezwalaby mnie mrugajaca kontrolka DPF.

I to oznacza, że ogólnie SBD są do chrzanu? ;)

Dla mnie tak, jest to niestety poważnym utrudnieniem a dodatkowo skutkuje bardzo niewłaściwą praca silnika.

 

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...