Skocz do zawartości

Skoda lepsza od Subaru


bardzozlymisio

Rekomendowane odpowiedzi

  • Ojciec Założyciel

 

 

Szanowna dyrekcja opisuje volvo ?

Opisałem kryteria, nie samochód :)

Ale porównanie - zgodnie z tytułem oraz ostatnimi wpisami dotyczy  Octavii vs Forester.  :)

 

Skąd pomysł na Volvo ?

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym powiedział, że obecnie oferta Skody i Subaru się uzupełnia, a nie konkuruje ze sobą... brak jest w zasadzie aut, które można byłoby bezpośrednio porównać. Jedyne, to chyba Outback i Superb Outdoor... Reszta to auta z różnych segmentów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Forek jest szybki, ale CVT odbiera mu odczuwania tej dynamiki u kierowcy, co byscie niestety nie pisali. Nabieranie predkosci w nim widac glownie na predkosciomierzu.

- wystarczy przełączyć w tryb manualny , albo na "sport#" i już mamy nieomal klasyczne przechodzenie przez różna przełożenia ( 6 lub 8 ).

 

 

 

Słowo "klucz" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Forek jest szybki, ale CVT odbiera mu odczuwania tej dynamiki u kierowcy, co byscie niestety nie pisali. Nabieranie predkosci w nim widac glownie na predkosciomierzu.

- wystarczy przełączyć w tryb manualny , albo na "sport#" i już mamy nieomal klasyczne przechodzenie przez różna przełożenia ( 6 lub 8 ).

 

 

 

Słowo "klucz" ;)

 

Stachu, S# działa w ten sposób, że jeśli nie będziesz świadomy, że to "wirtualne " biegi, to się nie zorientujesz :)

A prawdę powiedziawszy dla mnie istotniejsze jest co jak działa, a nie w jaki sposób jest realizowane :)

 

 

 

Jedyne, to chyba Outback i Superb Outdoor

I jak działa marketing :D

Outdoor to tylko nakładki. Zawieszenie jest bez ŻADNYCH zmian. Natomiast wiele osób zamawia dodatkowo "pakiet na bezdroża", który m.in podnosi auto o 2 cm, ale on był od "zawsze" i nie ma nic wspólnego z Outdoorem. Możesz go wziąć do "zwykłego" Superba :)

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówcie co chcecie,w teorii jesteście z pewnością mocniejsi niż ja :)

A ja jeździłem FXT i OTBD z CVT i porównując moje odczucia z VW DSG z Tiguana czy Octawii(bo tym jeździłem) zdecydowanie to drugie dawało mi więcej zadowolenia.

Żeby było śmieszniej to wrażenia z OTBD były lepsze niż te z FXT :P

FXT po osiągnięciu ok.140km/h miałem wrażenie,że "jęczał" jakby nie mógł złapać oddechu :o Może za mało testowałem.

 

 

A prawdę powiedziawszy dla mnie istotniejsze jest co jak działa, a nie w jaki sposób jest realizowane :)

 

 

A dla mnie najważniejsze jak to czuję ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Szanowna dyrekcja opisuje volvo ?

Opisałem kryteria, nie samochód :)

Ale porównanie - zgodnie z tytułem oraz ostatnimi wpisami dotyczy  Octavii vs Forester.   :)

 

Skąd pomysł na Volvo ?

 

Pozdrowienia

 

 

 

A no wlasnie ....

Tak wiec z mojego punktu widzenia ten caly topic jest funta klakow nie wart :) 108 stron trucia :)

....juz tlumacze dlaczego....

 

wydaje mi sie ze decyzje o zakupie konkretnego auta (nie tylko auta) bazuje sie na subiektywnych odczuciach (pomijajac kwestie finansowe oczywiscie).

To nie jest suma "x" w excelowym formularzu ale jakies odczucia z jazdy, ergonomii czy tez tego "czegos".

Dla jednego oprocz frajdy liczy sie praktycznosc, kolor, nie wiem podparce tylka itd itp....

 

a dlaczego volvo...

 

Ostatnio jezdzilem autem siostry -  volvo XC70 (bodajrze '07) sam posiadajac OBK my09, te same roczniki praktycznie i oba te auta sa  konkurencja dla siebie, czyz nie?

i jezeli chodzi o excelowe krzyzyki to volvo zdecydowanie prowadzi, i wiele rzeczy jest w nim lepiej rozwiazane:

 

- fotele - glowna przewaga, swietne, wygodniejsze i lepiej zrobione, zaglowki ktorych nie trzeba regulowac itd itp

- showki i to madre schowki wszedzie (doslownie wszedzie)

- siatka ktora mozna wyciagnac z foteli i przyczepic do dachu

- nawiewy w slupkach,

- pamiec foteli i lusterek a nie samych foteli

- jakies lampki i duperele ktore jak wysiadasz wieczorem to pozwalaja zauwazyc kaluze akuratnie rozlozona pod drzwiami

- cichsze to volvo, bardziej ergonomiczne, mysle ze bardziej praktyczne w sensie wlasnie pakowania, podrozowania, itd

 

ale... no wlasnie, kurcze nie ma czegos tego co zmienia poranna przejazdzke do pracy w przygode (moze troche pojechalem za bradzo...)

tego czegos. 

 

nie da sie tego chyba latwo okreslic, dzieciaki wola nasze auto glownie z powodu tego ze ma szybe w dachu i widac chmury lub ksiezyc, dla nich te schowki i pierdoly nie maja znaczenia, bo liczy sie fun.

 

Ja bardziej lubie jezdzic OBK niz tym XC70 bo po prostu FAJNIEJ sie nim jezdzi.

 

I tyle, a czy ktos wybierze skode czy Lade czy innego dynksa, co za roznica, jezdzij tym co CI sie podoba, a czy jest lepsze czy gorsze? W twoich oczach zapewne lesze bo to wybrales a czy tak Ci zalezy na opinni innych zeby sie przekonywac przez 108 stron forum?

Edytowane przez piwozniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nowicjusz, o 08 Nov 2014 - 09:00, powiedział: ...... testuję wlasnie taką Octavie Elegance - .... 1.8 tsi 4x4 - ...nadal nie twierdzę, ze to super auto ale tez nie musze nikomu nic tym autem udowadniac. 

 

:biglol:  :biglol:  :biglol:  :biglol: 

 

Ja też nie chcę w chamski sposób reklamować proszku do prania Vizir, więc nie będę pisał, że ten proszek świetnie ożywia kolory, wyprane ubrania pięknie pachną, że ten proszek jest najbardziej wydajny i najlepiej ze wszystkich proszków usuwa plamy wszelkiego rodzaju.

 

Czy też dostanę plusa?

:yahoo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nowicjusz, o 08 Nov 2014 - 09:00, powiedział: ...... testuję wlasnie taką Octavie Elegance - .... 1.8 tsi 4x4 - ...nadal nie twierdzę, ze to super auto ale tez nie musze nikomu nic tym autem udowadniac. 

 

:biglol:  :biglol:  :biglol:  :biglol:

 

Ja też nie chcę w chamski sposób reklamować proszku do prania Vizir, więc nie będę pisał, że ten proszek świetnie ożywia kolory, wyprane ubrania pięknie pachną, że ten proszek jest najbardziej wydajny i najlepiej ze wszystkich proszków usuwa plamy wszelkiego rodzaju.

 

Czy też dostanę plusa?

:yahoo:

 

 Wszystko fajnie,tylko to nie cytat "ze mnie" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 108 Stron to są Opinie i dywagacje na temat, myślę że wiele osób skorzystało z kilku mądrzejszych wypowiedzi.

Niektórzy też na pewno zobaczyli pewne wady i zalety i dostali sporą dawkę wiedzy której próżno szukać na innych forach :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Matsil - wrazenia sa z 1.8 - sprawdz Przy 4x4 odpycha sie w 6.8 do 100, takze jest dobrze. Jak komus malo - kreator robi juz z tej jednostki 240 km i 350 Nm, co powinno dac czas na poziomie 6 sekund ale przede wszystkim lepsze osiągi wyzej. Niemniej - ide testowac dalej

 

Nie krzywdź niewinnych ludzi swoją propagandą. Musisz uczciwie napisać, że panuje powszechna opinia, że silniczki TSI niezależnie od pojemności dożywają przeważnie do 150 tys km przebiegu, o ile wcześniej się nie rozsypią. Wszelkie tjunningi i "kreacje" wydatnie skracają życie tych i tak nietrwałych silniczków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FXT po osiągnięciu ok.140km/h miałem wrażenie,że "jęczał" jakby nie mógł złapać oddechu :o Może za mało testowałem.

 

 

przejechałem 20 kkm  FXT i niczego takiego nie zauważylem a wręcz odwortnie samochód idzie jak burza przynajmniej w porównaniu z poprzednim legacy D -a myślę że OBK D nie może lepiej jechać niże legacy D a tym bardziej forek XT

Edytowane przez jaszyn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stachu, ale tylko dlatego ze to globalna konspiracja....

 

Raczej lokalna głupota czytających różne niemieckie szmatławce... 

 

 

Faktycznie, ciezko sie dyskutuje i tu potwierdzacie co niektorzy opinie, jakie sa o tym forum. Po co tu w ogole wchodzicie? Dzielic sie wiedza czy leczyc problemy?

 

A jakie są powszechne opinie o tym forum   :question:  :question:  :question:  :question:  :question: 

 

Chyba nie stchórzysz i nie będziesz unikał odpowiedzi na to proste pytanie  :question:  :question:  :question:

Edytowane przez ten_Typ_tak_ma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Po co tu w ogole wchodzicie? Dzielic sie wiedza czy leczyc problemy? :D;)

 

I to, i to, dzielimy się wiedzą i leczymy cudze problemy :P .

 

 

Nie sądzę jednak, że jesteśmy cudotwórcami. Są przypadki, w których medycyna jest bezsilna...

 

A tak swoją drogą, to ten Nowicjusz sprawił, że poważnie zastanawiam się gdzie jest granica między skrajnym tupetem a zwykłym chamstwem. Po co wchodzę na The Forum? Bo to jest Forum Subaru a nie forum jakiejś skodawki. Lubię "miejscową" społeczność, jednych bardziej, drugich mniej, innych wcale. Na fora skodziarzy nie wchodzę, ponieważ ich nie lubię. Nie wklejam kawałów o skodziarzach, ale też nie chcę ich NAWRACAĆ na fajne samochody. Po prostu olewam ich.

 

Każdy zdrowy psychicznie człowiek podświadomie dąży do towarzystwa ludzi z którymi się dobrze czuje, którzy na pewne rzeczy mają podobne poglądy. Ludzie z problemami psychicznymi, zakompleksieni czują potrzebę nachalnego NAWRACANIA innych na swoje jedyne "racje".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Matsil - wrazenia sa z 1.8 - sprawdz Przy 4x4 odpycha sie w 6.8 do 100, takze jest dobrze. Jak komus malo - kreator robi juz z tej jednostki 240 km i 350 Nm, co powinno dac czas na poziomie 6 sekund ale przede wszystkim lepsze osiągi wyzej. Niemniej - ide testowac dalej

 

Nie krzywdź niewinnych ludzi swoją propagandą. Musisz uczciwie napisać, że panuje powszechna opinia, że silniczki TSI niezależnie od pojemności dożywają przeważnie do 150 tys km przebiegu, o ile wcześniej się nie rozsypią. Wszelkie tjunningi i "kreacje" wydatnie skracają życie tych i tak nietrwałych silniczków.

 

Opinia może i panuje ale z rzeczywistością nie ma wiele wspólnego. W ciągu ostatnich dwóch tygodni odwiedziłem z 10 auto hausów i obejrzałem ze 200 aut, z czego 10-15 dosć dokładnie. Wybierałem takie miejsca gdzie były historie serwisowe do wglądu. Auta, które mnie interesowały to mocne kombiaki. Z T(F)SI, które widziałem to  wiele ma przebieg ponad 200 kkm i w papierach brak wzmianek o poważniejszych naprawach. Wszystkie wymiany silników na jakie się natknąłem dotyczyły diesli (Mesio, BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

" Każdy zdrowy psychicznie człowiek podświadomie dąży do towarzystwa ludzi z którymi się dobrze czuje, którzy na pewne rzeczy mają podobne poglądy. Ludzie z problemami psychicznymi, zakompleksieni czują potrzebę nachalnego NAWRACANIA innych na swoje jedyne "racje".  "

 

Stary, czasem zastanawiam się czy już nie jestem na forum skodziny. Tyle tu sfrustrowanych wyznawców i "snafców" VAG , że głowa boli. Jak kiedyś wyraziłem swoje zdziwiłenie jakie gusła piszą, bo koleś zapodał tekst o fenomenie silnika TSI ,to myślałem , że pacjent wyjdzie z monitora - tak mi człowieku na priv pisał , tak się przyssał, że obawiałem się że miękki jakiś bo nie mogłem się go pozbyć.....

Za to lubię ten wątek :biglol:

 

Edytowane przez kilerzpruszkowa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie krzywdź niewinnych ludzi swoją propagandą. Musisz uczciwie napisać, że panuje powszechna opinia, że silniczki TSI niezależnie od pojemności dożywają przeważnie do 150 tys km przebiegu, o ile wcześniej się nie rozsypią. Wszelkie tjunningi i "kreacje" wydatnie skracają życie tych i tak nietrwałych silniczków.[/size]

No to raczej słaby argument, bo wiemy ile żyją 2.5 turbo w subaru - UPG w znacznej większości + czasem gratis pęknie tłok. Niewielki procent dożyje 100k km. I producent nic z tym nie zrobił, tłumaczy to Twoim nickiem :biglol:.

Z grupy VW to jedynie 1.4tsi miał problemy, reszta prezentuje się bardzo dobrze. Znajomy z audi Q5 w 2.0tsi ma aktualnie prawie 300k km, auta za bardzo nie oszczędza, na razie nic się nie zepsuło. W imprezie 2.5 przy tym przebiegu miałby już 4tą uszczelkę i pewnie kilka nowych tłoków jak by wszystko składać na gratach OEM.

Edytowane przez Matsil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie krzywdź niewinnych ludzi swoją propagandą. Musisz uczciwie napisać, że panuje powszechna opinia, że silniczki TSI niezależnie od pojemności dożywają przeważnie do 150 tys km przebiegu, o ile wcześniej się nie rozsypią. Wszelkie tjunningi i "kreacje" wydatnie skracają życie tych i tak nietrwałych silniczków.[/size]

No to raczej słaby argument, bo wiemy ile żyją 2.5 turbo w subaru - UPG w znacznej większości + czasem gratis pęknie tłok. Niewielki procent dożyje 100k km. I producent nic z tym nie zrobił, tłumaczy to Twoim nickiem :biglol:.

Z grupy VW to jedynie 1.4tsi miał problemy, reszta prezentuje się bardzo dobrze. Znajomy z audi Q5 w 2.0tsi ma aktualnie prawie 300k km, auta za bardzo nie oszczędza, na razie nic się nie zepsuło. W imprezie 2.5 przy tym przebiegu miałby już 4tą uszczelkę i pewnie kilka nowych tłoków jak by wszystko składać na gratach OEM.

 

A tak z ciekawości zapytam skąd wiesz? Użytkowałeś 2.5 turbo czy gdzieś podsłyszałeś tą opinię?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

No to raczej słaby argument, bo wiemy ile żyją 2.5 turbo w subaru - UPG w znacznej większości + czasem gratis pęknie tłok. Niewielki procent dożyje 100k km. I producent nic z tym nie zrobił, tłumaczy to Twoim nickiem :biglol:.

 

A tak z ciekawości zapytam skąd wiesz? Użytkowałeś 2.5 turbo czy gdzieś podsłyszałeś tą opinię?

 

 

Jeździ WRXem MY06, zatem użytkuje 2.5 turbo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie krzywdź niewinnych ludzi swoją propagandą. Musisz uczciwie napisać, że panuje powszechna opinia, że silniczki TSI niezależnie od pojemności dożywają przeważnie do 150 tys km przebiegu, o ile wcześniej się nie rozsypią. Wszelkie tjunningi i "kreacje" wydatnie skracają życie tych i tak nietrwałych silniczków.[/size]

 

No to raczej słaby argument, bo wiemy ile żyją 2.5 turbo w subaru - UPG w znacznej większości + czasem gratis pęknie tłok. Niewielki procent dożyje 100k km. I producent nic z tym nie zrobił, tłumaczy to Twoim nickiem :biglol:.

Z grupy VW to jedynie 1.4tsi miał problemy, reszta prezentuje się bardzo dobrze. Znajomy z audi Q5 w 2.0tsi ma aktualnie prawie 300k km, auta za bardzo nie oszczędza, na razie nic się nie zepsuło. W imprezie 2.5 przy tym przebiegu miałby już 4tą uszczelkę i pewnie kilka nowych tłoków jak by wszystko składać na gratach OEM.

A tak z ciekawości zapytam skąd wiesz? Użytkowałeś 2.5 turbo czy gdzieś podsłyszałeś tą opinię?
Wiem z autopsji :). Moje 2.5 turbo wraca z remontu z Nowego Sączą w przyszłym tygodniu. Wszystko na raz - UPG i tłok na 4 cylindrze poleciały. Teraz po zakuciu i zastosowaniu szpilek ARP mam nadzieję zrobić ze 30k km do następnego remontu :biglol:.

 

Nie piszcie takich bzdur o awaryjności Subaru

Bzdur? Dobrze, że nikt nie wspomina pierwszych silników diesel boxer i nie próbuje ich porównywać do niezniszczalnego skodowskiego 1.9tdi :). Edytowane przez Matsil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...